ארה"ב: לשכת הסחר שוקלת לאפשר לגולשים לחסום איסוף מידע אודותיהם

ה-FTC שוקלת לקבוע תקנה חדשה שתפקח על איסוף מידע על הגולשים על ידי מפרסמים, ותאפשר לגולשים לבצע חסימה באמצעות רשימת opt-out

לשכת הסחר הפדרלית (FTC) שוקלת לקבוע תקנה חדשה לפיקוח על איסוף מידע על הגולשים על ידי מפרסמים - פעולה הנעשית לעתים קרובות ללא ידיעתם או הסכמתם של הגולשים. על-פי דיווח ב-eCommerceGuide, הרשות מעוניינת להקים רשימת מכותבים במתכונת opt-out, שעל המצטרפים אליה לא יוכלו המפרסמים לאסוף מידע.

רוב האתרים באינטרנט כיום מייצרים את הכנסותיהם מפרסום מקוון. כל פלטפורמות הפרסומות המובילות משתמשות במגוון כלים כגון עוגיות (cookies) ורוגלות, על מנת לאסוף מידע על קהל המשתמשים שלהם. בין היתר כולל המידע כגון היסטוריית גלישה, מיקום גיאוגרפי, רכישות קודמות ועוד. כלים אלה עוזרים למפרסמים להציג לגולשים פרסומות רלוונטיות להם, וכתוצאה להעלות משמעותית את שיעורי ההמרה ויחסי ההקלקות.

כיום, כל אתר עובד עם מספר רב של פלטפורמות פרסומות, בורסות, רשתות וחברות אחזקות שטחי פרסום. במקרים רבים, גולשים יכולים לבחור להסיר את פרטיהם מפלטפורמת הפרסומות באופן ידני, על ידי מחיקת העוגיה והתקנת תוכנה חוסמת. מספר פלטפורמות, כגון גוגל אדסנס, מאפשרות למשתמשים לחסום את פרטיהם האישיים בקלות דרך ממשק ניהול הפרופיל שלהם. במקרים אלו, אדסנס מציגה פרסומות רנדומליות.

לכתבה המלאה באתר 140 - לחצו כאן

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה