נמל המפרץ ספינות אוניות
צילום: יריב כרמלי

קרן נוי רוכשת 25% מנמל המפרץ תמורת 600 מיליון שקל

ארבע שנים מהפתיחה SIPG מממשת: קרן ההשקעות הפרטית נוי חתמה על הסכם לרכישת 25% ממניות נמל המפרץ בחיפה מידי חברת SIPG הסינית תמורת כ-600 מיליון שקל. העסקה משקפת לנמל שווי פעילות של כ-2.4 מיליארד שקל, ונחתמה מול חברת Bayport Terminal המחזיקה בזיכיון להפעלת הנמל עד לשנת 2046

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נמל קרן נוי SIPG

קרן ההשקעות הפרטית נוי חתמה על הסכם לרכישת 25% ממניות נמל המפרץ בחיפה מידי חברת SIPG הסינית תמורת כ-600 מיליון שקל. העסקה משקפת לנמל שווי פעילות של כ-2.4 מיליארד שקל, ונחתמה מול חברת Bayport Terminal, המחזיקה בזיכיון להפעלת הנמל עד לשנת 2046.

נמל המפרץ, הממוקם בצפון-מזרח מפרץ חיפה, משתרע על שטח של 840 דונם ומשמש כמתחם לוגיסטי מרכזי לפעילות ייבוא וייצוא של סחורות בישראל. הנמל כולל מסוף מכולות בעל קיבולת שנתית של עד 1.1 מיליון TEU (יחידות מכולה תקניות). הוא מצויד ברציף ראשי באורך 800 מטר ובעומק מים של 17.3 מטר, לצד תעלת כניסה באורך 2.2 קילומטר ובעומק של עד 19 מטר, המתאימה לקליטת אוניות ענק באורך של עד 400 מטר.

התשתיות התפעוליות של הנמל כוללות תשעה מנופי שער וארבעה מנופי גשר מתוצרת ZPMC, המיועדים להרמת שתי מכולות 20 רגל במקביל במשקל כולל של עד 60 טון ולגובה של עד 50 מטר. זרועות המנופים, שאורכן 72 מטר, מותאמות לטיפול באוניות רחבות הנושאות עד 25 שורות מכולות. כל המנופים מופעלים באמצעות מערכת שליטה מרכזית, ללא צורך בהימצאות מפעילים בראש המנוף.

בהיבט הסביבתי, הנמל מאפשר חיבור אוניות למקור חשמל יבשתי, דבר המייתר את השימוש במנועי העזר בזמן עגינה ומפחית פליטות מזהמות. כחלק מתוכנית הרחבת נמל חיפה, הוארך שובר הגלים הראשי ב-800 מטר והוקם שובר גלים משני באורך 2,100 מטר.

הנמל מחובר לרשת הרכבות הארצית באמצעות שלוחת מטענים הכוללת שלוש מסילות באורך כולל של 2,100 מטר. תשתית זו מאפשרת שינוע יבשתי ישיר של מטענים ומסייעת בצמצום העומס על הכבישים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה