הקונים מוצאים בגוגל אופטימיות: מניית החברה קוטעת רצף של 3 ימי ירידות
לאחר 3 ימים רצופים בטרטוריה האדומה, GOOGLE , זוכה לראות יום מסחר בו הקונים מאפילים על המוכרים. זאת, לאחר שמספר לא מבוטל של אנליסטים החליטו להגן על ענקית מנועי החיפוש, לאחר פרסום נתונים המציגים את עסקי הליבה של גוגל באור שלילי.
מניית חברת גוגל פתחה את שנת 2008 במחיר הקרוב לקו ה-700 דולר למניה, מאז איבדה מניית גוגל כשליש מערכה. די אם נציין, כי רק ביומיים האחרונים, לאחר פרסום נתוני הסקר שערך מכון הסקרים לסקטור הטכנולוגי, comScore, איבדה מניית גוגל כ-8% מערכה.
מתוצאות הסקר שערכה חברת comScore נובע כי "ההקלקות לתשלום", כלומר מספר הפעמים שהגולשים לחצו על המודעה, ירד ב-7% בחודש ינואר בהשוואה לחודש דצמבר. בנוסף, בהשוואה לשנה הקודמת, שיעור "ההקלקות" נותר ללא שינוי.
"אנו מודים כי צמיחתה של גוגל בתחום הפרסומי חייב להאט במשך הזמן, אך אנו לא מאמינים כי התנאים המאקרו-כלכלים כעת מחלישים את עסקיה של גוגל בתחום הפירסומי", ציין ג'ף לינדסאי, אנליסטי ב- Sanford Bernstein. נציין, כי לינדסאי נותן למניית גוגל המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 750 דולר למניה.
לינדסאי סבור כי ההסבר לסקר חברת comScore טמון בשיפורים הטכניים שעורכת חברת גוגל, על מנת לשפר את איכות הקישוריות למודעות. לינסדאי מסביר כי, יתכן ובטווח הקצר תיווצר ירידה בהכנסה, אך בטווח הארוך החברה תשפר את עסקיה. הסבר זה חופף לתשובת הנהלת גוגל בעניין הפסדי רווחיה מפרסום ברבעון הרביעי.
סטיב ווינסטין, אנליסט ב- Pacific Crest, הסביר כי הסקר של חברת comScore, הוא מדד לא מדוייק לביצועיה של החברה. וויסנטין ציין כי, חברות פרסום וחברות אופטימיזציה של מנועי חיפוש אינטרנטיים הודו בפניו כי הם מצאו שיעורי צמיחה גדולים יותר לחודש ינואר, בהשוואה לשיעורי צמיחה על פי חברת comScore לחודש ינואר.
"בעבור המשקיעים היכולים להביט אל מעבר לחצי הטווח הקצר, ניצול מחיר המנייה כעת יהיה מהלך חיובי", הסביר ווינסטין, אשר נותן למניית גוגל מחיר יעד של 675 דולר למניה.
מניית חברת גוגל נסחרת כעת בעלייה בעלייה של 1.87% למחיר של 472.86 דולר למניה.
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
