הקונים מוצאים בגוגל אופטימיות: מניית החברה קוטעת רצף של 3 ימי ירידות

( עדכון ) לאחר שמספר לא מבוטל של אנליסטים החליטו להגן על ענקית מנועי החיפוש. מניית חברת גוגל חתמה בעלייה של 1.87% למחיר של 472.86 דולר למניה.
אילן קליקה |

לאחר 3 ימים רצופים בטרטוריה האדומה, GOOGLE , זוכה לראות יום מסחר בו הקונים מאפילים על המוכרים. זאת, לאחר שמספר לא מבוטל של אנליסטים החליטו להגן על ענקית מנועי החיפוש, לאחר פרסום נתונים המציגים את עסקי הליבה של גוגל באור שלילי.

מניית חברת גוגל פתחה את שנת 2008 במחיר הקרוב לקו ה-700 דולר למניה, מאז איבדה מניית גוגל כשליש מערכה. די אם נציין, כי רק ביומיים האחרונים, לאחר פרסום נתוני הסקר שערך מכון הסקרים לסקטור הטכנולוגי, comScore, איבדה מניית גוגל כ-8% מערכה.

מתוצאות הסקר שערכה חברת comScore נובע כי "ההקלקות לתשלום", כלומר מספר הפעמים שהגולשים לחצו על המודעה, ירד ב-7% בחודש ינואר בהשוואה לחודש דצמבר. בנוסף, בהשוואה לשנה הקודמת, שיעור "ההקלקות" נותר ללא שינוי.

"אנו מודים כי צמיחתה של גוגל בתחום הפרסומי חייב להאט במשך הזמן, אך אנו לא מאמינים כי התנאים המאקרו-כלכלים כעת מחלישים את עסקיה של גוגל בתחום הפירסומי", ציין ג'ף לינדסאי, אנליסטי ב- Sanford Bernstein. נציין, כי לינדסאי נותן למניית גוגל המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 750 דולר למניה.

לינדסאי סבור כי ההסבר לסקר חברת comScore טמון בשיפורים הטכניים שעורכת חברת גוגל, על מנת לשפר את איכות הקישוריות למודעות. לינסדאי מסביר כי, יתכן ובטווח הקצר תיווצר ירידה בהכנסה, אך בטווח הארוך החברה תשפר את עסקיה. הסבר זה חופף לתשובת הנהלת גוגל בעניין הפסדי רווחיה מפרסום ברבעון הרביעי.

סטיב ווינסטין, אנליסט ב- Pacific Crest, הסביר כי הסקר של חברת comScore, הוא מדד לא מדוייק לביצועיה של החברה. וויסנטין ציין כי, חברות פרסום וחברות אופטימיזציה של מנועי חיפוש אינטרנטיים הודו בפניו כי הם מצאו שיעורי צמיחה גדולים יותר לחודש ינואר, בהשוואה לשיעורי צמיחה על פי חברת comScore לחודש ינואר.

"בעבור המשקיעים היכולים להביט אל מעבר לחצי הטווח הקצר, ניצול מחיר המנייה כעת יהיה מהלך חיובי", הסביר ווינסטין, אשר נותן למניית גוגל מחיר יעד של 675 דולר למניה.

מניית חברת גוגל נסחרת כעת בעלייה בעלייה של 1.87% למחיר של 472.86 דולר למניה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.

עדי נובעדי נוב
הוועידה הכלכלית

מנכל"ית בססח: "כמעט כל חברה במשק מתפקדת כבנק קטן בעל כורחה"

עדי נוב, מנכ"לית בססח בוועידה הכלכלית של ביזפורטל מדברת על תנאי התשלום במשק אבל אופטימית על העתיד: המחצית השנייה של 2026 תהיה תקופה של פריצה קדימה וצמיחה, וכעת זה הזמן לניהול סיכונים נכון על מנת להגיע אליה מוכנים ולנצל אותה

זיו וולף |
נושאים בכתבה ביטוח

חברת הביטוח בססח מתמקדת באחד הנושאים שהפכו להיות מורכבים ומעניינים מאוד בשנים האחרונות: ביטוחי סחר חוץ. עדי נוב, מנכ"לית בססח, מסבירה מדוע ניהול נכון של אשראי מסחרי הוא אחד המנועים הקריטיים לצמיחת החברות בישראל, במיוחד בתקופה של חוסר ודאות גיאופוליטית וכלכלית.

"בססח הוקמה על ידי המדינה בשנות החמישים במטרה ברורה לתמוך ביצוא הישראלי, וממשיכה לשאת ייעוד זה עד היום. למרות שחלפו כמה עשורים מאז, המודל הבסיסי לא השתנה. החברה מבטחת את האשראי שחברות מעניקות ללקוחות שלהן, בארץ ובעיקר בחו"ל. מחצית מפעילותה מתמקדת ביצואנים ישראלים שפועלים מול רוכשים מעבר לים" מספרת נוב.

לדבריה, החוב של הלקוחות הוא אחד הנכסים הפחות מובנים אך המשמעותיים ביותר במאזני החברות. "כאשר עסקה מתבצעת בתנאי תשלום שוטף פלוס, הלקוח למעשה מקבל אשראי מהספק בלי משכנתא, בלי חתימה ובלי ריבית. במילים אחרות, כמעט כל חברה במשק מתפקדת כבנק קטן בעל כורחה. בססח נכנסת לתמונה ומספקת רשת ביטחון: אם לקוח פושט רגל, נקלע לקשיים או שמתחולל אירוע מדיני שמונע ממנו להעביר את התשלום, החברה משלמת במקום החייב".

"בעשור האחרון יש חמש מדינות בעולם שבהן פשוט לא נשאר מטבע חוץ, ולכן היצואנים הישראלים לא קיבלו תשלום, למרות רצון טוב של החייבים. במקרה כזה הביטוח של בססח הוא ההבדל בין הפסד מוחלט לבין קבלת רוב הכסף. מעבר להגנה עצמה, המנגנון מאפשר לחברות לחדד את הפוקוס העסקי שלהן. כשלקוח חדש מגיע, לא תמיד ברור אם הוא באמת זקוק למוצר או לחילופין פשוט מחפש אשראי. לבססח יש היכולת לזהות זאת".

ספרי על השינויים באקלים העסקי בשנים האחרונות

"העולם העסקי נמצא בתקופה מורכבת: אי וודאות ביטחונית, ריבית שנותרה גבוהה יותר מהציפיות והאטה בצריכה הפרטית. כל אלה מקשים על מנהלים להחליט האם לגייס הון, להגדיל מלאים או להשקיע בציוד חדש. מצד שני, דווקא תקופת חוסר הוודאות מייצרת הזדמנויות. מי שמבצע היום החלטות אמיצות יכול להגיע מוכן לצמיחה שצפויה במחצית השנייה של 2026".