שוקי המטבעות: לא לפספס איתות קניה הראשון לליש"ט
"המכשול הראשון איתו יצטרך להתמודד השטרלינג היא רמת ה-1.9960. פריצה אמינה אשר תגובה במומנטום חזק תאשר את העובדה שהמגמה המשנית שאורכת מינימום 3 שבועות הפכה לעליה. בהנחה והתרחיש יתממש והפריצה אכן תגיע כל שנותר הוא לחכות לתיקון הראשון שאחרי על מנת לתזמן את הכניסה לעסקה על ידי המגמה המינורית שאורכת מינימום 3 ימים" - ציטוט מהסקירה שפורסמה ב-20.6.
מזה מספר שבועות אנו מנהלים מעקב צמוד אחר השטרלינג האנגלי, על מנת שלא לפספס את איתות הקניה הראשון שיתקבל לאחר התיקון הארוך אותו עבר בחודשיים האחרונים .
בשבוע שעבר קבענו שהשטרלינג חייב לפרוץ את רמת ה-1.9960 כמכשול עיקרי. ביום שישי, יומיים לאחר מכן זה קרה והרמה אכן נפרצה. בכך מתחזקות ההערכות שאנו בפתחו של גל נוסף אשר לו חיכינו מזה זמן רב, יש יתלוננו שאולי אפילו מידי.
אז נכון לעכשיו שלושת המגמות - הראשית ,המשנית והמינורית מסנכרנות והדבר מגדיל את הסיכויים להצלחת עסקה במקסימום רווח מינימום סיכון- מצב שכל סוחר ומשקיע אוהבים. נקודת חוזק נוספת ניתן למצוא בעובדה שהתיקון של מהלך העליות האחרון אותו עבר השטרלינג החל מרמת ה-1.92 עד רמת ה-2.01 (900 פיפסים אורכו), הסתיים ברמת 1.9650. חישוב מהיר יראה שזהו תיקון של 50% מהמהלך המגמתי הקודם.
בנוסף, הסתיים התיקון על קו מגמה ארוך מאוד הנמתח מתחת לנקודות השפל ואשר מלווה את השטרלינג מזה שנה . אם נבחן את התנהלות המטבע בנקודות שקדמו כאשר נשק לקו המגמה נגיע למסקנה שהנשיקה הובילה לרומן מעניין בן מספר שבועות בהם התחזק השטרלינג במאות פיפסים.
מהניתוח ניתן להסיק שתי מסקנות עיקריות וחשובות . הראשונה שנכון לנקודת הזמן הנוכחית מגמת העלייה בשטרלינג בתוקף ובנוסף שומרת על איכות גבוה.
השנייה לגבי יעד המחירים .תקדימי העבר מלמדים שבמידה והתיקון מסתיים בטווח 50% סביר ויצא לדרך מהלך הזהה באורכו למהלך האחרון . במילים פשוטות השטרלינג האנגלי צפוי לצאת למהלך בן 900 פיפסים לערך כאשר הספירה מתבצעת מסוף התיקון האחרון, דהינו 1.9650. ולכן, יעד המחירים עומד על אזור רמת ה-2.05.
אבל לפני שמלקקים את השפתיים ומתחילים לפנטז על הכסף שבדרך כדאי מאוד לבחון האם אותה רמה שנפרצה מחזיקה מעמד ולא נשברת כלפי מטה. זאת מכוון שבמהלך היומיים האחרונים אנו עדים לבלימה לפחות זמנית בקצב התקדמותו של השטרלינג מעלה.
כבר התרענו בעבר שבנקודות הפריצה יש להיות מאוד זהירים שכן זהו שלב קריטי ויחסית עדין בהתהוות המגמה. פריצות שווא מתרחשות לעיתים ולרוב עולות הרבה כסף ובריאות לסוחרים שלא נזהרו ושבלהט הרגע והרצון להכות את השוק שוכחים או מתעלמים מכל מנגנוני ההגנה האפשריים. ולכן, הדבר החכם לעשות יהיה להמתין להמשך השבוע ולבחון כיצד מגיב השוק לנתונים הכלכליים שצפויים להתפרסם בבריטניה וארה"ב, על מנת לוודא שהסביבה הפונדמנטלית אכן תומכת בטכנית.
ביום חמישי צפויים להתפרסם מספר רב של נתונים חשובים ביותר בארה"ב 15:30 שעון ישראל.
בין הנתונים ניתן למצוא את התמ"ג הרבעוני . תוצר מקומי גולמי (תמ"ג) הנו המדד המקיף ביותר להערכת הפעילות הכלכלית. המדד מתפרסם בכל רבעון במונחים שנתיים והוא משקף את סך התפוקה הכלכלית. התוצאות עשויות להיות תנודתיות ולהשתנות מחודש לחודש, בעיקר בשל משתני המלאים והיצוא נטו. נתוני המכירות הסופיים (ללא מלאים) עשויים לסייע בזיהוי מגמות צמיחה מאחר והמלאים מייצגים סחורות שלא נמכרו ומלאים גבוהים עלולים להעלות את התמ"ג אך תוך כדי כך לסמן חולשה ולא עוצמה.
לסיכום: הייתי אומר שכדאי מאוד לעקוב אחר המטבע בימים הקרובים ובמידה וממשיך להתקדם צפונה בעזרת רוח גבית מכיוון יומן הנתונים הכלכלי הדבר יסמן שהקרקע יציבה למהלך המיוחל.
אז אפשר להתחיל להכניס יד לכיס ולפתוח פוזיציות של קניית שטרלינג עם כיוון המגמה . וכמובן שלא לשכוח למקם הוראות סטופ לוס לבלימת הפסד במידה והמטבע לא יתנהג המצופה .
ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?
המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.
מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום
מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.
מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?
ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.
בין מקבלי המענק נמצאים:
- מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
- מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
- זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
- חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
- ניצולי שואה
- משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה
- אחרי שקיבל מיליון: חשמלאי שנפל יפוצה בכ-130 אלף ש'
- פקידה בביטוח לאומי דרשה להכיר בלחץ כפגיעה בעבודה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

מחירי הטיסה לפריז ועל העתיד של אל על
אל על מורידה מחירים ועדיין יקרה יחסית לאחרות; לכמה ירדו הרווחים של ענקית התעופה?
מחירי הטיסות בירידה. החזרה של חברות תעופה מייצרת תחרות והמחירים בירידה (טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה). אל על שהיתה מונופול בתקופת המלחמה מיישרת קו ומורידה מחירים, אם כי היא עדיין מעל החברות האחרות. זה היה גם לפני המלחמה, השאלה אם הציבור יבחר בה. חלק גדול מהציבור ממורמר ומחפש סוג של "נקמה" באל על על המחירים הגבוהים.
אל על הורידה את המחיר לניו יורק לחודשים הקרובים ל-1,040 דולר, ירידה של כ-50%. אפשר להשיג בזול יותר במקומות אחרים. גם הטיסות לאירופה ירדו - טיסה לפריז ב-530 דולר, גם כאן ירידה דרמטית של כ-40% ועדיים יקר לעומת אחרות. עם זאת, צריך לזכור שבאל על מקבלים במחיר אפשרות לכבודה וזה לא נמצא בחברות הלואו קוסט. בפועל, ההפרשים נמוכים יותר.
אל על צפויה להיפגע מסיום המלחמה, אבל צריך לזכור שהציבור למרות הכעס-מרמור על המחירים מבין שזו חברת התעופה ש"לקחה" סיכון" והיתה מוכנה לטוס ישראל ולישראל בשעה שכולם עזבו. זה גם מה שיקרה בפעם הבאה, ומכיוון שעדיין קיים חשש מביטול טיסות, נראה שאל על תמלא את מלאי המושבים שלה די מהר, לפחות בחודשים הקרובים, אם כי כאמור במחירים נמוכים יותר.
אם לוקחים בחשבון ירידת מחירים דרמטית, ירידה בהיקף הטיסות בשל התחרות, מקבלים תוצאות משמעותית פחות טובות לאל על בהמשך. אל על לפני המלחמה היתה בקצב רווחים של קרוב ל-100 מיליון דולר בשנה, המלחמה הביאה אותה לרווחים של 400-500 מיליון בשנה, והחזרה לשגרה, תוריד אותה למטה, אבל זה צפוי להיות משמעותית מעל 100 מיליון דולר. מחירי הטיסות בהגדרה עולים במקביל להיצע קטן של מושבים. ה-100 מיליון של לפני שנתיים שהוא המייצג, מגיע ל-150-180 מיליון. בדרך אל על הוסיפה לעצמה הון של מיליארד דולר, ולכן כשמסתכלים על השווי היום לעומת השווי לפני המלחמה, צריך לזכור שחלק גדול מעליית השווי מוסבר דרך הרווחים. כשמורידים אותם, מקבלים עליית ערך פחות דרמטית.