Deepal S07 - הענקית הסינית צ'נגן עם דריסת רגל ראשונה
אחרי שהתרגלנו לקבל מותגי רכב סיניים צעירים על גבול הסטארטאפים, נוחתת כאן אחת מחברות הרכב היותר ותיקות בסין - צ'נגן ( Changan), שהחלה את דרכה לפני למעלה מ 160 שנים, ומייצרת כלי רכב פרטיים מזה כ 62 שנים.
הרכב הראשון מתוצרתה הוא ה Deepal S07 קרוסאובר קופה חשמלי, עם ציון איבזור בטיחות מקסימלי וחמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap
קבוצת מכשירי תנועה, יבואנית דגמי סוזוקי לישראל, ואשר פועלת גם בתחום המשאיות עם ייבוא דגמי מ.א.ן, צמ"ה, ליסינג ועוד מוסיפה היום עוד מותג משמעותי לליין המוצרים עם השקת Changan Deepal S07.
יצרנית הרכב צ'נגן ( Changan) היא אחת החברות הותיקות בסין ונוסדה עוד בשנת 1862, והתחילה לייצר כלי רכב פרטיים לפני כ – 62 שנים. החברה היא אחת מארבע הגדולות בסין אשר נמצאות בבעלות של ממשלת סין, וייצרה עד היום כ 30.0 מיליון כלי רכב, כאשר את שנת 2023 היא סיכמה עם ייצור של 2.5 מיליון כלי רכב, מתוכם 470.0 אלף כלי רכב חשמליים. הנתונים הרשומים חשובים על מנת שניתן יהיה להבין כי למרות שהשם צ'נגן הוא חדש לאוזן הישראלית, מדובר ביצרנית כלי רכב ותיקה מאוד עם נסיון של עשרות שנים בייצור כלי רכב פרטיים.
הרכב שהושק היום הוא הסנונית הראשונה מבית צ'נגן, והוא הדיפאל S07, קרוסאובר קופה מעוצב, חשמלי כמובן.
מבחינת מימדים Deepal S07 נהנה מבסיס גלגלים של 2.9 מטר, אורך של 4.75 מטר ורוחב של 1.93 מטר. ל Deepal S07 מנוע חשמלי בהספק של 218 כ"ס, מומנט של 32.6 קג"מ והנעה אחורית. הסוללה בקיבולת של 80Kwh והטווח המוצהר עומד על 475 ק"מ בתקן המחייב WLTP. טעינת ה Deepal S07 נעשית או בטעינה איטית AC בקצב של 11Kw או טעינה מהירה DC בקצב 92Kw, ולרכב אפשרות גם של V2L.
מבחינת איבזור ל Deepal S07 יש רשימת איבזור נוחות מקיפה וארוכה המכילה יחידות תאורה משולבות לד בצורת כוכב (גם בחזית וגם באחור), גג פנורמי עם וילון חשמלי, דלת תא מטען חשמלית, חישוקי 19'' ועוד.
מול הנהג אין לוח מחוונים אלא תצוגה עילית המחליפה את לוח המחוונים ומציגה את המידע הרלוונטי בלבד לצרכי נהיגה. מסך המולטימדיה בגודל 15.6'' עם קישוריות כמקובל יכול לנוע לרוחב המכוניות כך שהנוסע שליד הנהג יכול להפעילו פונקציות שונות ולהשאיר לנהג את המיקוד בנהיגה.
מבחינת איחסון ל Deepal S07 תא מטען בנפח 435 ליטר ועוד תא מטען קדמי בנפח 125 ליטר שימושי ונוח.
ה Deepal S07 נהנה מסט מערכות בטיחות אקטיביות מקיף ומלא, וציון איבזור הבטיחות של הרכב עומד ציון מקסימלי – 8. הרכב נבחן לאחרונה במבחן הבטיחות של ה EuroNcap וקיבל ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
לבחירת הלקוחות הרכב ישווק בשישה צבעים חיצוניים, חלקם נועזים למדי, ושלושה צבעי ריפוד פנימי, כאשר הלקוח יכול לבחור את המתאים לו.
במכשירי תנועה מתגאים כי כבר מההשקה יפעלו בארץ שמונה אולמות תצוגה יעודיים לצ'נגן, ובשנת 2025 ייפתחו עוד עשרה אולמות. הלקוחות יוכלו לקבל שירות כרגע בשבעה מרכזי שירות, וב 2025 מספר מרכזי השירות שיוכלו לתת שירות ל Deepal S07 יעמוד על 34.
ה Deepal S07 משווק ברמת גימור יחידה במחיר של 200.0 אש"ח, והתוספת היחידה שניתן יהיה להזמין היא וו גרירה נשלף. הוו יגיע מקורי מהמפעל, ויעלה ללקוח עוד 8000 ₪.
האחריות על ה Deepal S07 עומדת על שש שנים או 150,000 ק"מ לרכב, ואילו על הסוללה האחריות היא שמונה שנים או 150,000 ק"מ. מרווח הטיפולים עומד על שנה / 20,000 ק"מ המוקדם מביניהם, ובמכשירי תנועה יודעים לומר כי שני הטיפולים הראשונים יעלו כמה מאות שקלים ולא מעבר לכך.
במכשירי תנועה ידעו לספר כי במהלך 2025 תגיע האחות הקטנה של ה Deepal S07 שתיקרא באופן מפתיע Deepal S05
- 1.הפסיקו למלא אותנו עם ״ענקיות״ זבל סיני. (ל"ת)רב קו 10/12/2024 10:07הגב לתגובה זו
מ - 4 יוצא 1 - רכב השטח הטוב בישראל, האם יש כזה?
ארבעה רכבי שטח משובחים נמכרים בישראל. לכל אחד מהם עדת מעריצים, את חלקן כבר ניתן להגדירן כ'כת'. אבל מי הכי טוב? האם יש כזה דבר 'הכי טוב'? או שיש מקום לשאול מה הצרכים של הלקוח הפוטנציאלי, ולהתאים עבורו את הרכב הנכון. באנו לעשות סדר
ארבעה רכבי שטח אמיתיים נמכרים בישראל. למעשה חמישה, אם נחשיב גם את ה KGM רקסטון כרכב שטח, אבל כאן זה מתחיל וכאן זה נגמר, כי הרקסטון, עם כל הכבוד, לא יכול להיות חלק מחבורת החוד של רכבי השטח בישראל – לנדרובר דיפנדר, ג'יפ רנגלר, פורד ברונקו וטויוטה לנדקרוזר. גם את הטנדרים אני שם בצד, אנחנו עם SUV אמיתיים. גם את האינאוס גרנדיר שיחידה אחת ממנו כבר מתגלגלת על כבישי ארצנו אני שם מחוץ למשוואה.
אני כאן כדי לחדד את הבדלים בין ארבעת המופלאים שהזכרתי. ראשית אומר שהייתי שמח אם כל אחד מהארבעה היה לי בחניה הפרטית. הם כולם מבצעים ברמה הגבוהה ביותר, גם אם יש ביניהם הבדלים גדולים מאוד. וגילוי נאות, בחניה הפרטית חונה לנדקרוזר ארוך וקשיש, שחוגג עוד מעט 20 שנים להיווסדו ביפן.
חלקכם עומד להתרגז מאוד, בוודאי אלו שקשורים בעבותות לרכב השטח שיש ברשותם, או עליו הם חולמים. אחרי הרבה מאוד ק"מ על סיפונם של כל אחד מהארבעה, גם בכביש וגם בשטח, המסקנות שלי חדות וברורות. ובכן, כל כלי הרכב המוזכרים הם בעלי הנעה כפולה 4X4, עם הילוך כח ונתחיל במסקנות.
אז מי על הפרק:
לנדרובר דיפנדר 110 – יש האומרים שהוא הדיסקברי 6 האמיתי. אני מניח בצד את גירסאות ה 90 (הקצר) או ה 130 העוד יותר ארוך, ומתמקד בדגמי ה 110. כך או כך, מדובר ברכב שטח אמיתי, שלדה אחודה, ארבעה מתלים נפרדים, יש גירסת כניסה עם מתלים רגילים (קפיץ ובולם) ויש עם מתלי אוויר מתכווננים.

ענף הרכב, חשמליות- מספרים מוחלטים מעוותים את התמונה
נתוני הרישומים או המסירות בשוק הרכב מציגים תמונה מעוותת של המציאות עם גיולים משמעותיים של כלי רכב חשמליים.
לעומתם רכבי הפלאג אין הייבריד כמעט ולא מציגים גיולים, נתון שיכול להעיד על העדפות הציבור, רכישות זהירות יותר של יבואנים ומלאים קטנים יחסית.
אנחנו ממשיכים עם ניתוח נתוני מסירת כלי הרכב מתחילת השנה בשוק המקומי, והפעם נצלול לעולם החשמלי.
כלי רכב חשמליים
הנתונים הגולמיים של משרד הרישוי מראים רישומי כלי רכב, כאשר אנחנו יודעים בוודאות שלא כולם נמכרו ללקוחות קצה, וחלקם עבר גיול. התמונה מורכבת מאוד, כך שמתוך 14 הדגמים המובילים ברישומים, רק בארבעה מהם אין לנו מידע מובהק לגיולים, כלומר מתוך ה 14 המובילים, עשרה מהם עברו גיולים משמעותיים יותר או פחות.
כשראינו את הנתון המדהים הזה, אנחנו תוהים בקול מה לא עובד? האם היצרנים דחפו / אילצו את היבואנים לרכוש מלאים של כלי רכב לא נחוצים? האם היבואנים שגו בתמחור באופן כל-כך משמעותי? האם היבואנים כשלו בשיווק הדגמים בשוק, הן לשוק הפרטי והן מול ציי רכב?
מאידך, יבואני הרכב מביאים כלי רכב תוך מיקסום ההנחה מול היצרנים, וניצול מיטבי של שערי מטבע נוחים, מתמחרים את הרכב כך שהרווחיות מהמכוניות שיימכרו תהיה מספיק גבוהה על מנת לחפות על הרווחיות הנמוכה שתיגזר מהמלאי שלא נמכר.
ואפשרות נוספת היא שאנחנו ואתם הם היחידים שמתרגשים מתופעת הגיול, ויבואני הרכב לוקחים אותה בחשבון כערוץ הפצה נוסף, פחות רווחי, אבל עוד ערוץ שמאפשר לשחרר מכוניות לכביש, ואותן מכוניות בהמשך גם יצרכו חלפים, מימון, ביטוח ועוד.