Deepal S07
צילום: יואב פולס

Deepal S07 - הענקית הסינית צ'נגן עם דריסת רגל ראשונה

אחרי שהתרגלנו לקבל מותגי רכב סיניים צעירים על גבול הסטארטאפים, נוחתת כאן אחת מחברות הרכב היותר ותיקות בסין - צ'נגן ( Changan), שהחלה את דרכה לפני למעלה מ 160 שנים, ומייצרת כלי רכב פרטיים מזה כ 62 שנים. 

הרכב הראשון מתוצרתה הוא ה Deepal S07 קרוסאובר קופה חשמלי, עם ציון איבזור בטיחות מקסימלי וחמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap

יואב פולס | (1)

קבוצת מכשירי תנועה, יבואנית דגמי סוזוקי לישראל, ואשר פועלת גם בתחום המשאיות עם ייבוא דגמי מ.א.ן, צמ"ה, ליסינג ועוד מוסיפה היום עוד מותג משמעותי לליין המוצרים עם השקת Changan Deepal S07.

יצרנית הרכב צ'נגן ( Changan) היא אחת החברות הותיקות בסין ונוסדה עוד בשנת 1862, והתחילה לייצר כלי רכב פרטיים לפני כ – 62 שנים. החברה היא אחת מארבע הגדולות בסין אשר נמצאות בבעלות של ממשלת סין, וייצרה עד היום כ 30.0 מיליון כלי רכב, כאשר את שנת 2023 היא סיכמה עם ייצור של 2.5 מיליון כלי רכב, מתוכם 470.0 אלף כלי רכב חשמליים. הנתונים הרשומים חשובים על מנת שניתן יהיה להבין כי למרות שהשם צ'נגן הוא חדש לאוזן הישראלית, מדובר ביצרנית כלי רכב ותיקה מאוד עם נסיון של עשרות שנים בייצור כלי רכב פרטיים.

הרכב שהושק היום הוא הסנונית הראשונה מבית צ'נגן, והוא הדיפאל S07, קרוסאובר קופה מעוצב, חשמלי כמובן.

מבחינת מימדים Deepal S07 נהנה מבסיס גלגלים של 2.9 מטר, אורך של 4.75 מטר ורוחב של 1.93 מטר. ל Deepal S07 מנוע חשמלי בהספק של 218 כ"ס, מומנט של 32.6 קג"מ והנעה אחורית. הסוללה בקיבולת של 80Kwh והטווח המוצהר עומד על 475 ק"מ בתקן המחייב WLTP. טעינת ה Deepal S07 נעשית או בטעינה איטית AC בקצב של 11Kw או טעינה מהירה DC בקצב 92Kw, ולרכב אפשרות גם של V2L.

מבחינת איבזור ל Deepal S07 יש רשימת איבזור נוחות מקיפה וארוכה המכילה יחידות תאורה משולבות לד בצורת כוכב (גם בחזית וגם באחור), גג פנורמי עם וילון חשמלי, דלת תא מטען חשמלית, חישוקי 19'' ועוד.

מול הנהג אין לוח מחוונים אלא תצוגה עילית המחליפה את לוח המחוונים ומציגה את המידע הרלוונטי בלבד לצרכי נהיגה. מסך המולטימדיה בגודל 15.6'' עם קישוריות כמקובל יכול לנוע לרוחב המכוניות כך שהנוסע שליד הנהג יכול להפעילו פונקציות שונות ולהשאיר לנהג את המיקוד בנהיגה.

מבחינת איחסון ל Deepal S07 תא מטען בנפח 435 ליטר ועוד תא מטען קדמי בנפח 125 ליטר שימושי ונוח.

ה Deepal S07 נהנה מסט מערכות בטיחות אקטיביות מקיף ומלא, וציון איבזור הבטיחות של הרכב עומד ציון מקסימלי – 8. הרכב נבחן לאחרונה במבחן הבטיחות של ה EuroNcap וקיבל ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.

לבחירת הלקוחות הרכב ישווק בשישה צבעים חיצוניים, חלקם נועזים למדי, ושלושה צבעי ריפוד פנימי, כאשר הלקוח יכול לבחור את המתאים לו.

במכשירי תנועה מתגאים כי כבר מההשקה יפעלו בארץ שמונה אולמות תצוגה יעודיים לצ'נגן, ובשנת 2025 ייפתחו עוד עשרה אולמות. הלקוחות יוכלו לקבל שירות כרגע בשבעה מרכזי שירות, וב 2025 מספר מרכזי השירות שיוכלו לתת שירות ל Deepal S07 יעמוד על 34.

ה Deepal S07 משווק ברמת גימור יחידה במחיר של 200.0 אש"ח, והתוספת היחידה שניתן יהיה להזמין היא וו גרירה נשלף. הוו יגיע מקורי מהמפעל, ויעלה ללקוח עוד 8000 ₪.

האחריות על ה Deepal S07 עומדת על שש שנים או 150,000 ק"מ לרכב, ואילו על הסוללה האחריות היא שמונה שנים או 150,000 ק"מ. מרווח הטיפולים עומד על שנה / 20,000 ק"מ המוקדם מביניהם, ובמכשירי תנועה יודעים לומר כי שני הטיפולים הראשונים יעלו כמה מאות שקלים ולא מעבר לכך.

במכשירי תנועה ידעו לספר כי במהלך 2025 תגיע האחות הקטנה של ה Deepal S07 שתיקרא באופן מפתיע Deepal S05

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הפסיקו למלא אותנו עם ״ענקיות״ זבל סיני. (ל"ת)
    רב קו 10/12/2024 10:07
    הגב לתגובה זו
סוזוקי סוויפט ידנית. חמודה אך יקרה באופן מופרז. צילום יואב פולססוזוקי סוויפט ידנית. חמודה אך יקרה באופן מופרז. צילום יואב פולס

סוזוקי סוויפט ידנית - חמודה עם מחיר מופרז

הסוזוקי סוויפט בגירסתה הידנית היא מכונית שלא ניתן להתייחס אליה ללא עננת המחיר הרובצת עליה, עם תמחור מוגזם גם של הדגם הידני וגם של הדגם האוטומטי. 

אהבנו: זריזות, גיר ידני, התנהגות כביש

פחות אהבנו: מחיר, בטיחות, מחיר, נוחות, מחיר

הערה: המחיר כל-כך מופרז שאנחנו מתקשים למצוא הצדקה לרכוש אותה בהינתן האלטרנטיבות המודרניות בשוק. 

ציון מסכם 3.6 בסולם פולס. 

יואב פולס |

לסוזוקי סוויפט מעמד אלמותי בשוק הישראלי. הסוויפט הראשונות נמכרו בישראל עוד בתחילת שנות ה – 80' ובמהרה ביססו תדמית של אמינות מוחלטת עם תמורה מצוינת לכסף. גירסאות ידניות ואוטומטיות, מזגן מקורי מצוין, מי צריך יותר. לא נדיר לראות איזו סוויפט ישנה נוסעת עם בעלים שנשבע שלא ימכור אותה לעולם.

נריץ מהר את הזמן ואנחנו בשנת 2025 עם סוזוקי סוויפט ובמיוחד עם הדגם הידני, ויש לנו תובנות נחרצות.  

 

תעודת חובה            
קטגוריה                סופר-מיני
מימדים (מטר)            אורך 3.86 /רוחב 1.735 /גובה 1.485 /בסיס גלגלים 2.45
מספר מושבים                חמישה
הנעה ותיבת הילוכים         1.2 ליטר היברידי קל, ידני, הנעה קדמית
הספק ומומנט                  82 כ"ס, 11 קג"מ
נפח מיכל דלק                     37 ליטר
צריכת דלק (משולב)            22.2 ק"מ לליטר. WLTP
בטיחות                ציון איבזור בטיחות 5, שלושה כוכבים EuroNcap
מחיר                    120 אש"ח לידני, 130.0 אש"ח לאוטומטי

עיצוב חיצוני ופנימי

העיצוב של הסוויפט העדכנית נעוץ עמוק בסוויפט של 2004, שהציגה עיצוב צעיר ורענן. העדכונים השונים שעבר העיצוב החיצוני רק פגעו במקור המקסים. הסוויפט לא דומה לאף רכב אחר על הכביש כשהחזית מזכירה גור מעולמות בעלי החיים עם יחידות תאורה גדולות, אבל ממש גדולות, גריל אובאלי גדול וסמל סוזוקי גדול במרכז. מכסה המנוע יושב 'מעל' המרכב כשהקו התחתון שהוא מתווה ממשיך דרך הדלתות עד יחידות התאורה האחוריות. רכב המבחן צוייד באביזרי אפטרמרקט מיותרים גודמת פסי ניקל בתחתית הרכב ומגיני רוח בחלק העליון של החלונות. לטעמי רק פוגע עוד יותר העיצוב המכוניות. גם מאחור יחידות התאורה גדולות, משולבות לד, ומרגישות לי כמשהו מתאמץ מדי כדי להיות מודרני.

פנים הרכב מסגיר מעט את גילו, עם זאת הוא שימושי ויעיל. לוח מחוונים מסורתי, לא צג, עם מד מהירות גדול מימין ומד סל"ד גדול משמאל. ביניהם צג LCD בגודל ''4.2 עם תצוגה משתנה. במרכז הדשבורד מזדקר מסך מולטימדיה בגודל ''9.0 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחתיו שני פתחי מיזוג עם כיוונון ידני, ופאנל מתגים לשליטה על המזגן. בין הנהג לנוסע מוט הילוכים ידני בעל חמישה הילוכים.

סוזוקי סוויפט ידנית. חמודה אך יקרה באופן מופרז. צילום יואב פולססוזוקי סוויפט ידנית. חמודה אך יקרה באופן מופרז. צילום יואב פולס

סוזוקי סוויפט ידנית - חמודה עם מחיר מופרז

הסוזוקי סוויפט בגירסתה הידנית היא מכונית שלא ניתן להתייחס אליה ללא עננת המחיר הרובצת עליה, עם תמחור מוגזם גם של הדגם הידני וגם של הדגם האוטומטי. 

אהבנו: זריזות, גיר ידני, התנהגות כביש

פחות אהבנו: מחיר, בטיחות, מחיר, נוחות, מחיר

הערה: המחיר כל-כך מופרז שאנחנו מתקשים למצוא הצדקה לרכוש אותה בהינתן האלטרנטיבות המודרניות בשוק. 

ציון מסכם 3.6 בסולם פולס. 

יואב פולס |

לסוזוקי סוויפט מעמד אלמותי בשוק הישראלי. הסוויפט הראשונות נמכרו בישראל עוד בתחילת שנות ה – 80' ובמהרה ביססו תדמית של אמינות מוחלטת עם תמורה מצוינת לכסף. גירסאות ידניות ואוטומטיות, מזגן מקורי מצוין, מי צריך יותר. לא נדיר לראות איזו סוויפט ישנה נוסעת עם בעלים שנשבע שלא ימכור אותה לעולם.

נריץ מהר את הזמן ואנחנו בשנת 2025 עם סוזוקי סוויפט ובמיוחד עם הדגם הידני, ויש לנו תובנות נחרצות.  

 

תעודת חובה            
קטגוריה                סופר-מיני
מימדים (מטר)            אורך 3.86 /רוחב 1.735 /גובה 1.485 /בסיס גלגלים 2.45
מספר מושבים                חמישה
הנעה ותיבת הילוכים         1.2 ליטר היברידי קל, ידני, הנעה קדמית
הספק ומומנט                  82 כ"ס, 11 קג"מ
נפח מיכל דלק                     37 ליטר
צריכת דלק (משולב)            22.2 ק"מ לליטר. WLTP
בטיחות                ציון איבזור בטיחות 5, שלושה כוכבים EuroNcap
מחיר                    120 אש"ח לידני, 130.0 אש"ח לאוטומטי

עיצוב חיצוני ופנימי

העיצוב של הסוויפט העדכנית נעוץ עמוק בסוויפט של 2004, שהציגה עיצוב צעיר ורענן. העדכונים השונים שעבר העיצוב החיצוני רק פגעו במקור המקסים. הסוויפט לא דומה לאף רכב אחר על הכביש כשהחזית מזכירה גור מעולמות בעלי החיים עם יחידות תאורה גדולות, אבל ממש גדולות, גריל אובאלי גדול וסמל סוזוקי גדול במרכז. מכסה המנוע יושב 'מעל' המרכב כשהקו התחתון שהוא מתווה ממשיך דרך הדלתות עד יחידות התאורה האחוריות. רכב המבחן צוייד באביזרי אפטרמרקט מיותרים גודמת פסי ניקל בתחתית הרכב ומגיני רוח בחלק העליון של החלונות. לטעמי רק פוגע עוד יותר העיצוב המכוניות. גם מאחור יחידות התאורה גדולות, משולבות לד, ומרגישות לי כמשהו מתאמץ מדי כדי להיות מודרני.

פנים הרכב מסגיר מעט את גילו, עם זאת הוא שימושי ויעיל. לוח מחוונים מסורתי, לא צג, עם מד מהירות גדול מימין ומד סל"ד גדול משמאל. ביניהם צג LCD בגודל ''4.2 עם תצוגה משתנה. במרכז הדשבורד מזדקר מסך מולטימדיה בגודל ''9.0 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחתיו שני פתחי מיזוג עם כיוונון ידני, ופאנל מתגים לשליטה על המזגן. בין הנהג לנוסע מוט הילוכים ידני בעל חמישה הילוכים.