Jaecoo7phev
צילום: יצרן

ג'אקו 7 פלאג אין הייבריד - 1300 ק"מ על מיכל דלק

כלמוביל תשיק בישראל עוד השנה את הג'אקו 7 בגירסת פלאג אין הייבריד עם טווח חשמלי מלא של 90 ק"מ, וטווח משולב של כ 1300 ק"מ למיכל דלק אחד מלא. 

הצלחת הדגם תלויה בתמחור שיקבע בישראל. 

יואב פולס | (5)

כלמוביל יבואנית דגמי ג'אקו ( Jaecoo) לישראל הודיעה הבוקר כי היא תשיק עוד השנה (2024) גירסת פלאג אין הייבריד לג'אקו 7.

הג'אקו 7 הוא קרוסאובר מעוצב ומאובזר בסגמנט הצפוף של C-Suv (כמו טוסון, ספורטאז' ואחרים) ומיוצר על ידי צ'רי הסינית, והוא מותג הייצוא של היצרן. כיום משווקת בישראל הג'אקו 7 עם מנועי טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר בשלוש רמות גימור, לרבות דגם 4X4 (ללא הילוך כח), שזכו להצלחה יחסית עם כ 1300 יחידות שהוזמנו מההשקה.

עתה תחל כלמוביל לשווק את הג'אקו 7 גם בגירסת פלאג אין הייבריד (PHEV), אשר תציג צריכת דלק משולבת של כ 22.5 ק"מ לליטר, באמצעות שילוב של מנוע חשמלי ומנוע בנזין חסכוני.

הג'אקו 7 PHEV מצוייד בסוללה בקיבולת של 18.3Kwh הניתנת לטעינה גם בטעינה איטית AC וגם בטעינה מהירה DC, בנוסף למנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר. ההספק המשולב עומד על 342 כ"ס ומומנט של 53.5 קג"מ. הטווח  החשמלי הרשמי עומד על 90 ק"מ, שאמורים להספיק למרבית השימושים היומיים.

הרכב הוצג בסין לעיתונות זרה במסע של אלפי ק"מ, ובסיומו הצליח הצוות הבריטי להגיע לטווח של 1353 ק"מ על מיכל מלא וסוללה מלאה. ממוצע הצריכות שהשיגו עיתונאים משבע מדינות עמד על 1270 ק"מ מרשימים.

הנעלם הגדול לגבי הצלחת הג'אקו 7 PHEV יהיה כמובן המחיר. השוק המקומי צמא לקרוסאובר חסכוני, וכרגע ההיצע דל עם שלוש אלטרנטיבות היברידיות חסכוניות, הטויוטה קורולה קרוס, יונדאי קונה היברידית וניסאן ג'וק היברידית. דגמי פלאג אין הייבריד של קיה ספורטאז' או יונדאי טוסון הגיעו לישראל בייבוא מקביל ובמחירים גבוהים מאוד שהפכו אותם ללא רלוונטיים בשוק. החלופה שעומדת היום ללקוח הפרטי שמבקש קרוסאובר משפחתי לא גדול היא לשלם בצריכת דלק גבוהה שנעה בממוצע בין 8 ק"מ לליטר  ל 12 ק"מ לליטר, ובשוק שנמצא במהלך אימוץ הנעות אלטרנטיביות מדובר בחלופות פחות אטרקטיביות.

נזכיר לקוראינו כי רכבי פלאג אין הייבריד אינם נהנים מכל הטבת מיסוי, והמס עליהם כבר היום עומד על שיעור של 83% זהה לכלי רכב היברידיים או מונעי בנזין / סולר, ולכן לא יחול שינוי במיסוי על כלי רכב אלו ב 2025. מה שעומד להשתנות ועלול לייקר אותם מעט הוא עידכון נוסחאות ההטבה לכלי רכב בעלי פליטת מזהמים נמוכה, כך שההטבה הניתנת היום תקטן במעט בתחילת 2025.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    פיני 29/10/2024 06:18
    הגב לתגובה זו
    ביינה שבוצעה לדגמים האלה , נמצא כי רמת הרכב ירודה ביותר, רעש של מיכסה המנוע הקידמי מרעיש, כל גבשוש על הגביש גורם לרעידות הרכב במהירות גבוהה, הדבר היחידי שקיבל ציון עובר היתה מערכת פנל האלקטרוני, הרכב לא יהיה שווה את מחירו, בקיצור מזכיר אל הלדה בעטיפת אורות מנצנצות,
  • 3.
    תזמין לי 2,נשמע טוב (ל"ת)
    שי.ע 28/10/2024 22:33
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חבל שלא הוצג טווח מחירים אפשרי (לא מחייב) (ל"ת)
    רוני 28/10/2024 14:03
    הגב לתגובה זו
  • יעקב 28/10/2024 21:17
    הגב לתגובה זו
    כאילו שהכתב יחרטט סתם ללא ביסוס? קבל, המחיר יהיה בין 190.0 אלפיות לבין 220.0 אלפיות. עזר?
  • 1.
    הופה 28/10/2024 13:19
    הגב לתגובה זו
    שהיבואן יקח את הכתב לסין למסע תענוגות
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

ביטוח רכב. צילום: Shutterstockביטוח רכב. צילום: Shutterstock

עקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות

עוזי גרסטמן |

בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי. 

בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של ‎125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל. 

המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.