cherry Arrizo 8 phev
צילום: יצרן

במחיר של 174 אש"ח - פריסבי מסתערת על שוק המשפחתיות עם משפחתית פלאג אין הייבריד

פריסבי מסתערת על שוק המשפחתיות עם הצ'רי אריזו 8 פלאג אין הייבריד - משפחתית חדשה וטכנולוגית במחיר של 173,990 ש"ח שבהינתן שימוש נכון וטעינה יומיומית תוכל לספק נסיעה חשמלית טהורה במרבית הנסיעות היומיות, נטולת חרדת טווח חשמלי בזכות ההנעה ההיברידית. 
יואב פולס | (3)

פריסבי (קרסו לשעבר) חשפה היום משפחתית פלאג אין היברידית חדשה מבית צ'רי, בכנס שערכה לחברות ליסינג וציי רכב. חשיפת הרכב לקהל ממוקד כמו זה שהיה נוכח באירוע מצביע גם על השווקים אליו פריסבי מייעדת את הרכב. בנוסף חשוב להדגיש כי מדובר בדגם הפלאג אין הראשון של צ'רי בישראל, אבל ממש לא האחרון, ויש לצפות שינחתו בארץ כבר בחודשים הקרובים גם צ'רי טיגו 7 וגם צ'רי טיגו 8 בתצורת פלאג אין הייבריד. (כיום שני הדגמים עם מנוע בנזין בלבד).

הרכב עצמו, משפחתית בתצורת סדאן, עם בסיס גלגלים גדול במיוחד של 2.77 מטר (קורולה / אלנטרה 2.70 מטר, סופרב 2.84 מטר), ותא נוסעים מפנק. המרווח גם במושבים הקדמיים וגם באלו האחוריים מכובד בהחלט. תא המטען אינו חשמלי, ולפחות רכב התצוגה היה ללא גלגל רזרבי אלא עם מיכל ניפוח בלבד.  לאריזו 8 שני מסכים מחוברים – לוח מחוונים דיגיטלי, ומסך מולטימדיה, כל אחד בגודל 12.3'', עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, לרבות כפתורים מובנים משמאל ללוח המחוונים.

בפריסבי לא שיחררו מידע מלא ומפרטים מדויקים של מנועים והספקים, אולם על פי פרסומים באתרים בחו"ל, ככל הנראה מדובר בשילוב של מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, המפיק כ 150 כ"ס, ומנוע חשמלי המפיק כ 200 כ"ס. השילוב שלהם אף פעם אינו סכימה של ההספקים, עם זאת בהחלט ניתן לצפות ליותר מ 300 כ"ס, במשפחתית מוכוונת תחרות בקורולה / אלנטרה עם הספקים של 140 כ"ס.

גם על קיבולת הסוללה של האריזו 8 אין פרטים מלאים, אולם בפריסבי ידעו לציין בגאווה כי הטווח החשמלי של הרכב צפוי להיות כ 93 ק"מ, מה שאומר שברכב ככל הנראה תותקן סוללה בקיבולת של כ 25Kwh – 30Kwh. אין מידע על הטעינה.

המחיר של האריזו 8 פלאג אין הייבריד עומד על 173,990 ₪, ובהתאם שווי השימוש של הרכב אחרי הטבות המיסוי עומד על פחות מ 3300 ₪, מאות שקלים פחות משווי השימוש של המתחרות. 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מומו 11/09/2024 10:55
    הגב לתגובה זו
    לרכב סיני בלי כל רקע יקר מאד.
  • ד"ר לי סינג 11/09/2024 14:09
    הגב לתגובה זו
    אם נותנים לך את זה מהעבודה והשווי שימוש שלך נמוך משמעותית מהמתחרות, ויש לך רכב משמעותית חזק יותר, אז זה לא יקר.
  • ברור 12/09/2024 17:15
    אבל חלקנו קונים מכספם הפרטי . עכשיו תחשוב שוב אם זה יקר או לא בהתאם למה ש-1 כתב
לנדרובר דיפנדר, פורד ברונקו, ג'יפ רנגלר רוביקון, טויוטה לנדקרוזר 250. צילום יואב פולסלנדרובר דיפנדר, פורד ברונקו, ג'יפ רנגלר רוביקון, טויוטה לנדקרוזר 250. צילום יואב פולס

מ - 4 יוצא 1 - רכב השטח הטוב בישראל, האם יש כזה?

ארבעה רכבי שטח משובחים נמכרים בישראל. לכל אחד מהם עדת מעריצים, את חלקן כבר ניתן להגדירן כ'כת'. אבל מי הכי טוב? האם יש כזה דבר 'הכי טוב'? או שיש מקום לשאול מה הצרכים של הלקוח הפוטנציאלי, ולהתאים עבורו את הרכב הנכון. באנו לעשות סדר  

יואב פולס |

ארבעה רכבי שטח אמיתיים נמכרים בישראל. למעשה חמישה, אם נחשיב גם את ה KGM רקסטון כרכב שטח, אבל כאן זה מתחיל וכאן זה נגמר, כי הרקסטון, עם כל הכבוד, לא יכול להיות חלק מחבורת החוד של רכבי השטח בישראל – לנדרובר דיפנדר, ג'יפ רנגלר, פורד ברונקו וטויוטה לנדקרוזר. גם את הטנדרים אני שם בצד, אנחנו עם SUV אמיתיים. גם את האינאוס גרנדיר שיחידה אחת ממנו כבר מתגלגלת על כבישי ארצנו אני שם מחוץ למשוואה.

פורד ברונקו בדלנדס. ה - וויילדטרק לוקח אותו עוד רמה אחת למעלה. צילום יואב פולס


אז מה היה לנו כאן:

הרבה לכביש ומדי פעם לשטח – לנדרובר דיפנדר. לשטח – פורד ברונקו. לשטח אקסטרים – רנגלר רוביקון. למשפחה המטיילת – לנדקרוזר.


לנדקרוזר 250. שבעה מקומות בכל רמות הגימור. צילום יואב פולס


הזול ביותר ועדיין ראוי לשטח אתגרי הוא הג'יפ רנגלר ספורט S שעולה 380.0 אש"ח. אחריו הלנדקרוזר סלקט שמגיע עם שבעה מושבים, הנעה כפולה קבועה, נעילת דיפרנציאל מרכזי ובקרת משיכה יעילה ועולה 410.0 אש"ח.

צ'רי FX EV הכי הרבה רישומים, אבל לא לקוחות בשלב זה. צילום יואב פולסצ'רי FX EV הכי הרבה רישומים, אבל לא לקוחות בשלב זה. צילום יואב פולס

ענף הרכב, חשמליות- מספרים מוחלטים מעוותים את התמונה

נתוני הרישומים או המסירות בשוק הרכב מציגים תמונה מעוותת של המציאות עם גיולים משמעותיים של כלי רכב חשמליים.

לעומתם רכבי הפלאג אין הייבריד כמעט ולא מציגים גיולים, נתון שיכול להעיד על העדפות הציבור, רכישות זהירות יותר של יבואנים ומלאים קטנים יחסית. 

יואב פולס |

אנחנו ממשיכים עם ניתוח נתוני מסירת כלי הרכב מתחילת השנה בשוק המקומי, והפעם נצלול לעולם החשמלי. 

כלי רכב חשמליים

הנתונים הגולמיים של משרד הרישוי מראים רישומי כלי רכב, כאשר אנחנו יודעים בוודאות שלא כולם נמכרו ללקוחות קצה, וחלקם עבר גיול. התמונה מורכבת מאוד, כך שמתוך 14 הדגמים המובילים ברישומים, רק בארבעה מהם אין לנו מידע מובהק לגיולים, כלומר מתוך ה 14 המובילים, עשרה מהם עברו גיולים משמעותיים יותר או פחות.

כשראינו את הנתון המדהים הזה, אנחנו תוהים בקול מה לא עובד? האם היצרנים דחפו / אילצו את היבואנים לרכוש מלאים של כלי רכב לא נחוצים? האם היבואנים שגו בתמחור באופן כל-כך משמעותי? האם היבואנים כשלו בשיווק הדגמים בשוק, הן לשוק הפרטי והן מול ציי רכב?

מאידך, יבואני הרכב מביאים כלי רכב תוך מיקסום ההנחה מול היצרנים, וניצול מיטבי של שערי מטבע נוחים, מתמחרים את הרכב כך שהרווחיות מהמכוניות שיימכרו תהיה מספיק גבוהה על מנת לחפות על הרווחיות הנמוכה שתיגזר מהמלאי שלא נמכר.

ואפשרות נוספת היא שאנחנו ואתם הם היחידים שמתרגשים מתופעת הגיול, ויבואני הרכב לוקחים אותה בחשבון כערוץ הפצה נוסף, פחות רווחי, אבל עוד ערוץ שמאפשר לשחרר מכוניות לכביש, ואותן מכוניות בהמשך גם יצרכו חלפים, מימון, ביטוח ועוד.