במחיר של 174 אש"ח - פריסבי מסתערת על שוק המשפחתיות עם משפחתית פלאג אין הייבריד
פריסבי (קרסו לשעבר) חשפה היום משפחתית פלאג אין היברידית חדשה מבית צ'רי, בכנס שערכה לחברות ליסינג וציי רכב. חשיפת הרכב לקהל ממוקד כמו זה שהיה נוכח באירוע מצביע גם על השווקים אליו פריסבי מייעדת את הרכב. בנוסף חשוב להדגיש כי מדובר בדגם הפלאג אין הראשון של צ'רי בישראל, אבל ממש לא האחרון, ויש לצפות שינחתו בארץ כבר בחודשים הקרובים גם צ'רי טיגו 7 וגם צ'רי טיגו 8 בתצורת פלאג אין הייבריד. (כיום שני הדגמים עם מנוע בנזין בלבד).
הרכב עצמו, משפחתית בתצורת סדאן, עם בסיס גלגלים גדול במיוחד של 2.77 מטר (קורולה / אלנטרה 2.70 מטר, סופרב 2.84 מטר), ותא נוסעים מפנק. המרווח גם במושבים הקדמיים וגם באלו האחוריים מכובד בהחלט. תא המטען אינו חשמלי, ולפחות רכב התצוגה היה ללא גלגל רזרבי אלא עם מיכל ניפוח בלבד. לאריזו 8 שני מסכים מחוברים – לוח מחוונים דיגיטלי, ומסך מולטימדיה, כל אחד בגודל 12.3'', עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, לרבות כפתורים מובנים משמאל ללוח המחוונים.
בפריסבי לא שיחררו מידע מלא ומפרטים מדויקים של מנועים והספקים, אולם על פי פרסומים באתרים בחו"ל, ככל הנראה מדובר בשילוב של מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, המפיק כ 150 כ"ס, ומנוע חשמלי המפיק כ 200 כ"ס. השילוב שלהם אף פעם אינו סכימה של ההספקים, עם זאת בהחלט ניתן לצפות ליותר מ 300 כ"ס, במשפחתית מוכוונת תחרות בקורולה / אלנטרה עם הספקים של 140 כ"ס.
גם על קיבולת הסוללה של האריזו 8 אין פרטים מלאים, אולם בפריסבי ידעו לציין בגאווה כי הטווח החשמלי של הרכב צפוי להיות כ 93 ק"מ, מה שאומר שברכב ככל הנראה תותקן סוללה בקיבולת של כ 25Kwh – 30Kwh. אין מידע על הטעינה.
המחיר של האריזו 8 פלאג אין הייבריד עומד על 173,990 ₪, ובהתאם שווי השימוש של הרכב אחרי הטבות המיסוי עומד על פחות מ 3300 ₪, מאות שקלים פחות משווי השימוש של המתחרות.
- 1.מומו 11/09/2024 10:55הגב לתגובה זולרכב סיני בלי כל רקע יקר מאד.
- ד"ר לי סינג 11/09/2024 14:09הגב לתגובה זואם נותנים לך את זה מהעבודה והשווי שימוש שלך נמוך משמעותית מהמתחרות, ויש לך רכב משמעותית חזק יותר, אז זה לא יקר.
- ברור 12/09/2024 17:15אבל חלקנו קונים מכספם הפרטי . עכשיו תחשוב שוב אם זה יקר או לא בהתאם למה ש-1 כתב
סוזוקי סוויפט ידנית. חמודה אך יקרה באופן מופרז. צילום יואב פולססוזוקי סוויפט ידנית - חמודה עם מחיר מופרז
הסוזוקי סוויפט בגירסתה הידנית היא מכונית שלא ניתן להתייחס אליה ללא עננת המחיר הרובצת עליה, עם תמחור מוגזם גם של הדגם הידני וגם של הדגם האוטומטי.
אהבנו: זריזות, גיר ידני, התנהגות כביש
פחות אהבנו: מחיר, בטיחות, מחיר, נוחות, מחיר
הערה: המחיר כל-כך מופרז שאנחנו מתקשים למצוא הצדקה לרכוש אותה בהינתן האלטרנטיבות המודרניות בשוק.
ציון מסכם 3.6 בסולם פולס.
לסוזוקי סוויפט מעמד אלמותי בשוק הישראלי. הסוויפט הראשונות נמכרו בישראל עוד בתחילת שנות ה – 80' ובמהרה ביססו תדמית של אמינות מוחלטת עם תמורה מצוינת לכסף. גירסאות ידניות ואוטומטיות, מזגן מקורי מצוין, מי צריך יותר. לא נדיר לראות איזו סוויפט ישנה נוסעת עם בעלים שנשבע שלא ימכור אותה לעולם.
נריץ מהר את הזמן ואנחנו בשנת 2025 עם סוזוקי סוויפט ובמיוחד עם הדגם הידני, ויש לנו תובנות נחרצות.
תעודת חובה קטגוריה סופר-מיני מימדים (מטר) אורך
3.86 /רוחב 1.735 /גובה 1.485 /בסיס גלגלים 2.45 מספר מושבים חמישה הנעה ותיבת הילוכים 1.2 ליטר היברידי קל, ידני, הנעה קדמית הספק
ומומנט 82 כ"ס, 11 קג"מ נפח מיכל דלק 37 ליטר צריכת דלק (משולב) 22.2 ק"מ לליטר. WLTP בטיחות ציון איבזור בטיחות 5, שלושה כוכבים EuroNcap מחיר 120 אש"ח לידני, 130.0 אש"ח לאוטומטי
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב של הסוויפט העדכנית נעוץ עמוק בסוויפט של 2004, שהציגה עיצוב צעיר ורענן. העדכונים השונים שעבר העיצוב החיצוני רק פגעו במקור המקסים. הסוויפט לא דומה לאף רכב אחר על הכביש כשהחזית מזכירה גור מעולמות בעלי החיים עם יחידות תאורה גדולות, אבל ממש גדולות, גריל אובאלי גדול וסמל סוזוקי גדול במרכז. מכסה המנוע יושב 'מעל' המרכב כשהקו התחתון שהוא מתווה ממשיך דרך הדלתות עד יחידות התאורה האחוריות. רכב המבחן צוייד באביזרי אפטרמרקט מיותרים גודמת פסי ניקל בתחתית הרכב ומגיני רוח בחלק העליון של החלונות. לטעמי רק פוגע עוד יותר העיצוב המכוניות. גם מאחור יחידות התאורה גדולות, משולבות לד, ומרגישות לי כמשהו מתאמץ מדי כדי להיות מודרני.
פנים הרכב מסגיר מעט את גילו, עם זאת הוא שימושי ויעיל. לוח מחוונים מסורתי, לא צג, עם מד מהירות גדול מימין ומד סל"ד גדול משמאל. ביניהם צג LCD בגודל ''4.2 עם תצוגה משתנה. במרכז הדשבורד מזדקר מסך מולטימדיה בגודל ''9.0 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחתיו שני פתחי מיזוג עם כיוונון ידני, ופאנל מתגים לשליטה על המזגן. בין הנהג לנוסע מוט הילוכים ידני בעל חמישה הילוכים.
סוזוקי סוויפט ידנית. חמודה אך יקרה באופן מופרז. צילום יואב פולססוזוקי סוויפט ידנית - חמודה עם מחיר מופרז
הסוזוקי סוויפט בגירסתה הידנית היא מכונית שלא ניתן להתייחס אליה ללא עננת המחיר הרובצת עליה, עם תמחור מוגזם גם של הדגם הידני וגם של הדגם האוטומטי.
אהבנו: זריזות, גיר ידני, התנהגות כביש
פחות אהבנו: מחיר, בטיחות, מחיר, נוחות, מחיר
הערה: המחיר כל-כך מופרז שאנחנו מתקשים למצוא הצדקה לרכוש אותה בהינתן האלטרנטיבות המודרניות בשוק.
ציון מסכם 3.6 בסולם פולס.
לסוזוקי סוויפט מעמד אלמותי בשוק הישראלי. הסוויפט הראשונות נמכרו בישראל עוד בתחילת שנות ה – 80' ובמהרה ביססו תדמית של אמינות מוחלטת עם תמורה מצוינת לכסף. גירסאות ידניות ואוטומטיות, מזגן מקורי מצוין, מי צריך יותר. לא נדיר לראות איזו סוויפט ישנה נוסעת עם בעלים שנשבע שלא ימכור אותה לעולם.
נריץ מהר את הזמן ואנחנו בשנת 2025 עם סוזוקי סוויפט ובמיוחד עם הדגם הידני, ויש לנו תובנות נחרצות.
תעודת חובה קטגוריה סופר-מיני מימדים (מטר) אורך
3.86 /רוחב 1.735 /גובה 1.485 /בסיס גלגלים 2.45 מספר מושבים חמישה הנעה ותיבת הילוכים 1.2 ליטר היברידי קל, ידני, הנעה קדמית הספק
ומומנט 82 כ"ס, 11 קג"מ נפח מיכל דלק 37 ליטר צריכת דלק (משולב) 22.2 ק"מ לליטר. WLTP בטיחות ציון איבזור בטיחות 5, שלושה כוכבים EuroNcap מחיר 120 אש"ח לידני, 130.0 אש"ח לאוטומטי
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב של הסוויפט העדכנית נעוץ עמוק בסוויפט של 2004, שהציגה עיצוב צעיר ורענן. העדכונים השונים שעבר העיצוב החיצוני רק פגעו במקור המקסים. הסוויפט לא דומה לאף רכב אחר על הכביש כשהחזית מזכירה גור מעולמות בעלי החיים עם יחידות תאורה גדולות, אבל ממש גדולות, גריל אובאלי גדול וסמל סוזוקי גדול במרכז. מכסה המנוע יושב 'מעל' המרכב כשהקו התחתון שהוא מתווה ממשיך דרך הדלתות עד יחידות התאורה האחוריות. רכב המבחן צוייד באביזרי אפטרמרקט מיותרים גודמת פסי ניקל בתחתית הרכב ומגיני רוח בחלק העליון של החלונות. לטעמי רק פוגע עוד יותר העיצוב המכוניות. גם מאחור יחידות התאורה גדולות, משולבות לד, ומרגישות לי כמשהו מתאמץ מדי כדי להיות מודרני.
פנים הרכב מסגיר מעט את גילו, עם זאת הוא שימושי ויעיל. לוח מחוונים מסורתי, לא צג, עם מד מהירות גדול מימין ומד סל"ד גדול משמאל. ביניהם צג LCD בגודל ''4.2 עם תצוגה משתנה. במרכז הדשבורד מזדקר מסך מולטימדיה בגודל ''9.0 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחתיו שני פתחי מיזוג עם כיוונון ידני, ופאנל מתגים לשליטה על המזגן. בין הנהג לנוסע מוט הילוכים ידני בעל חמישה הילוכים.
