ביטוח רכב
צילום: ללא

לראשונה מזה שנתיים וחצי נרשמה ירידה במחירי פוליסת ביטוח הרכב

מאז אוקטובר 2021 (אז נרשמה הירידה האחרונה) עלו מחירי הפוליסות ב-64%; הפערים בין מחירי הפוליסות עדיין גבוהים ונעים בטווח של 700 שקל בין המקום הראשון לשני ו-4,900 שקל בין המקום הראשון לאחרון; וגם - האם כמות הגניבות בעלייה או בירידה?
דור עצמון | (2)

מחירי פוליסות ביטוח הרכב ירדו בחודש אפריל ב-1% לעומת חודש מרץ, כך עולה מנתונים שמפרסמת מחלקת המחקר והאנליזה של Wobi. ירידת המחירים האחרונה שנרשמה הייתה באוקטובר 21 (לפני שנתיים וחצי) בתקופת משבר הקורונה, אז ירדו המחרים ב-0.5%. מאז אוקטובר 2021, עלו מחירי הפוליסות ב-64%. מאז תחילת שנת 2024, עלו המחירים ב-5%.

הפערים בין חברות הביטוח עדיין גדולים, כאשר הפער בין ההצעה הראשונה (הזולה ביותר) להצעה השנייה עומד על כ-700 שקל והפער בין ההצעה הראשונה (הזולה ביותר) להצעה האחרונה (היקרה ביותר) עומד על כ-4,900 שקל. פער המחירים בין ביטוח מקיף לצד ג' עומד על 1,900 שקלים בממוצע, ירידה קלה ביחס לחודש הקודם אז הפער עמד על 2,000 שקלים.

תנודות המחירים של פוליסות הביטוח בהתאם לסוג הרכב:

מהטבלה עולה כי קיימת שונות משמעותית במחירי הביטוח ביחס לסוג הרכב או הדגם. כך לדוגמא מחיר הביטוח לטויוטה קורולה עלה מאפריל 2023 ב-28.1% ומחודש הקודם עלה ב-3%. לעומת, מחיר הביטוח של ניסאן קשאי אשר עלה מאפריל 2023 רק ב-13.1% ונרשמה ירידה מחודש מרץ 2024 של 6.4%.

בנושא גניבות הרכב, ברבעון הראשונה של שנת 2024 כמות הגניבות הינה יותר מ-50% ביחס לרבעון האחרון של 2023. כזכור, בחודש אוקטובר בעקבות הלחימה, לראשונה מזה יותר משנה נבלמה המגמה אך כבר מאמצע חודש נובמבר מספר הגנבות חזר לטפס ולעלות.

נדב שרייבמן, מנהל מחלקת מחקר ואנליזה ב-Wobi: "מחירי פוליסת ביטוח הרכב יורדים לראשונה מזה כשנתיים וחצי, אך בשלב זה קשה להעריך אם מדובר במגמה. לאור הפערים המעמקים בין החברות בדגמים השונים והפרופילים שונים, אנו ממליצים להימנע מחידוש אוטומטי לביטוח הרכב ולהשוות בין הצעות ממספר חברות. עם הכלים הדיגיטליים שקיימים כיום ניתן לבצע בדיקה מהירה ונוחה ולחסוך עד אלפי שקלים. המלצתי היא להקדיש את תשומת הלב, לבחון את הפערים בין הכיסויים, בין תנאי המיגון וכמובן בין עלות הביטוח של כל חברה".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הכי טוב 10/05/2024 10:56
    הגב לתגובה זו
    כמו קואופרטיב צרכני, כל אדם ירכוש מניות וביטוח לרכב שלו לפי דגם, מחיר ורמת סיכון. הביטוח הזה יעלה כמו מה שמקובל בחברות הביטוח, עם הבדל קטן. בסוף תקופה, יחשבו רווח או הפסד ולפי התוצאות, יחזירו את הפרמיה או יעבירו אותה לחשבון זכות של במבוטח, במקרה של הפסד, יצטרכו לשאת בהוצאות ולהשלים לפי הצורך. מעניין אם זה יעבוד.
  • 1.
    ערן 07/05/2024 11:41
    הגב לתגובה זו
    היידי ביבי 15 שנה של יוקר מחייה הזוי. האפס חפירה הכל על המלחמה כהרגלו.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

ג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אש"ח. צילום יואב פולסג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אש"ח. צילום יואב פולס

ג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אלף ש"ח

ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל החלה בשיווק הג'ילי Starray EM-i עם הנעת פלאג אין הייבריד.

המחירים 170.0 אש"ח לדגם PRO ו - 176.0 אש"ח לדגם TECH

בכוונת היבואנית לייבא גם את הג'ילי EX2 החשמלית הקומפקטית, במהלך 2026

יואב פולס |

ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל השיקה את הג'ילי Starray EM-i דגם הפלאג אין הייבריד החדש של היצרנית. אם משהו מצלצל לכם מוכר אתם לא טועים, כבר בתחילת נובמבר פרסמנו ממש כאן במדור אודות תחילת הייבוא של הרכב, עם הפרטים הטכניים שהיו ברשותנו.

הג'ילי Starray EM-i הוא קרוסאובר בסגמנט C-Suv העושה שימוש בפלטפורמה GEA של היצרנית, אותה פלטפורמה בה עושה שימוש גם הקרוסאובר החשמלי של היצרנית ה EX5. עד כדי כך הפלטפורמות זהות, שחלק מהתמונות של ה Starray EM-i שהגיעו מהיצרנית נשאו את השם EX5 EM-i.

ה Starray EM-i עושה שימוש בהנעת פלאג אין הייבריד מהדור החדש בה הנעת הרכב מבוצעת על ידי המנוע החשמלי, ומנוע הבנזין משמש לטעינת הסוללה ויכול גם לספק חשמל ישירות למנוע החשמלי.

המימדים של הג'ילי Starray EM-i מציבים בחלק העליון של הסגמנט בהיבט המימדים עם אורך כולל של 4.74 מטר, רוחב של 1.905 מטר, גובה של 1.685 מטר ובסיס גלגלים של 2.755 מטר, כאמור מהגדולים שבקטגוריית ה C-Suv.

ג'ילי Starray EM-i סביבת נהג. צילום יואב פולס