לראשונה מזה שנתיים וחצי נרשמה ירידה במחירי פוליסת ביטוח הרכב
מחירי פוליסות ביטוח הרכב ירדו בחודש אפריל ב-1% לעומת חודש מרץ, כך עולה מנתונים שמפרסמת מחלקת המחקר והאנליזה של Wobi. ירידת המחירים האחרונה שנרשמה הייתה באוקטובר 21 (לפני שנתיים וחצי) בתקופת משבר הקורונה, אז ירדו המחרים ב-0.5%. מאז אוקטובר 2021, עלו מחירי הפוליסות ב-64%. מאז תחילת שנת 2024, עלו המחירים ב-5%.
הפערים בין חברות הביטוח עדיין גדולים, כאשר הפער בין ההצעה הראשונה (הזולה ביותר) להצעה השנייה עומד על כ-700 שקל והפער בין ההצעה הראשונה (הזולה ביותר) להצעה האחרונה (היקרה ביותר) עומד על כ-4,900 שקל. פער המחירים בין ביטוח מקיף לצד ג' עומד על 1,900 שקלים בממוצע, ירידה קלה ביחס לחודש הקודם אז הפער עמד על 2,000 שקלים.
תנודות המחירים של פוליסות הביטוח בהתאם לסוג הרכב:
מהטבלה עולה כי קיימת שונות משמעותית במחירי הביטוח ביחס לסוג הרכב או הדגם. כך לדוגמא מחיר הביטוח לטויוטה קורולה עלה מאפריל 2023 ב-28.1% ומחודש הקודם עלה ב-3%. לעומת, מחיר הביטוח של ניסאן קשאי אשר עלה מאפריל 2023 רק ב-13.1% ונרשמה ירידה מחודש מרץ 2024 של 6.4%.
בנושא גניבות הרכב, ברבעון הראשונה של שנת 2024 כמות הגניבות הינה יותר מ-50% ביחס לרבעון האחרון של 2023. כזכור, בחודש אוקטובר בעקבות הלחימה, לראשונה מזה יותר משנה נבלמה המגמה אך כבר מאמצע חודש נובמבר מספר הגנבות חזר לטפס ולעלות.
- העלייה במחירי ביטוח הרכב מתמתנת - רק 1.5% ברבעון השלישי
- מחירי הביטוח המקיף לרכב זינקו במחצית הראשונה של 2024 ב-18%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נדב שרייבמן, מנהל מחלקת מחקר ואנליזה ב-Wobi: "מחירי פוליסת ביטוח הרכב יורדים לראשונה מזה כשנתיים וחצי, אך בשלב זה קשה להעריך אם מדובר במגמה. לאור הפערים המעמקים בין החברות בדגמים השונים והפרופילים שונים, אנו ממליצים להימנע מחידוש אוטומטי לביטוח הרכב ולהשוות בין הצעות ממספר חברות. עם הכלים הדיגיטליים שקיימים כיום ניתן לבצע בדיקה מהירה ונוחה ולחסוך עד אלפי שקלים. המלצתי היא להקדיש את תשומת הלב, לבחון את הפערים בין הכיסויים, בין תנאי המיגון וכמובן בין עלות הביטוח של כל חברה".
- 2.הכי טוב 10/05/2024 10:56הגב לתגובה זוכמו קואופרטיב צרכני, כל אדם ירכוש מניות וביטוח לרכב שלו לפי דגם, מחיר ורמת סיכון. הביטוח הזה יעלה כמו מה שמקובל בחברות הביטוח, עם הבדל קטן. בסוף תקופה, יחשבו רווח או הפסד ולפי התוצאות, יחזירו את הפרמיה או יעבירו אותה לחשבון זכות של במבוטח, במקרה של הפסד, יצטרכו לשאת בהוצאות ולהשלים לפי הצורך. מעניין אם זה יעבוד.
- 1.ערן 07/05/2024 11:41הגב לתגובה זוהיידי ביבי 15 שנה של יוקר מחייה הזוי. האפס חפירה הכל על המלחמה כהרגלו.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.
המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן.
על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.
אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).
מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.
אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.
Revers Accounting
כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.
- מסירות חשמליות ופלאג אין - האמת שונה מהכותרות ההיסטריות
- 170,000 ש"ח זה ה 135,000 החדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.
