החשמלית הפופולארית הבאה? ה-BYD SEAGULL עשויה להכות את שוק הרכב

לא רק כמענה לרכבים הפופולאריים שבשימוש בתוך הערים, הרכב החשמלי החדש של היצרנית הסינית צפוי להציג תג מחיר נמוך יחסית
דור עצמון | (10)
נושאים בכתבה BYD רכב חשמלי

הפלישה הסינית מגיעה. הרכבים החשמליים הסינים מצליחים לדור לשוק המקומי כשמדי חודש נכנס מותג חדש. בינתיים BYD מובילה מבין הסיניות ומובילה בכלל מבין כלל הרכבים החשמליים. ובכלל הסינים מובילים את הטבלה כשטסלה בינתיים רביעית בכמות המסירות. טסלה סובלת ממלאי קופצני ואין לה בעצם סחורה לספק, נראה שאם היו רכבים הם היו נחטפים, אבל לא בקצב ובלהט של לפני שנה.

BYD שהורידה לאחרונה מחירים בחו"ל וצפוי שזה יחלחל גם לשוק הישראלי, משיקה אצלנו בקרוב רכב חשמלי חדש - ה-SEAGULL ("השחף") - הוא כנראה התשובה של יצרנית הרכב החשמלי הסינית למותגים שהפכו להיות פופולאריים בשנים האחרונות כמו קיה פיקנטו, יונדאי i10 ושברולט ספארק. הדגמים הללו מאופיינים בנוחות להתנייד עימם בתוך הערים הגדולות והצפופות כשהמכנה המשותף שלהן הוא ה"קומפקטיות" שלהן והיכולת שלהן לתמרן ביתר קלות בתוך גודש תנועה.

ההערכות בשוק הרכב מדברות על כך שמחוץ לתחומיה של סין יושק ה-BYD SEAGULL כ-"BYD אטו 1" (BYD Ato 1). ה-Seagull מגיע כחלק מסדרת הרכבים Ocean כאשר באותה סדרה כבר קיים רכב חשמלי בשמו הסיני Dolphin, כאשר מחוץ לסין הוא נקרא BYD Ato 2.

גורמים המעורים בפרטים על רכב הסיגול החדש אומרים כי ל-BYD היה חשוב שברכב לא יוצג כ"מפרט נמוך במחיר נמוך", אלא שמו דגש רב בכך שיהיה רכב מושקע ככל הרכבים עם שימת דגש על גודל קומפקטי אך מרווח, ואף הוגדר על ידם ככזה שיביא את בשורת הרכב החשמלי הזול אל המערב.

כרגע הרכב משווק בסין עם מנוע של 74 כ"ס ובגרסה הבכירה עם סוללה מתקדמת של 39 קילוואט, שאמורה לספק טווח של עד 400 ק"מ בתקן הסיני. מדובר בטווח נסיעה די ממוצע למכוניות חשמליות. בשלב זה אין מידע מלא על יחידת ההנעה החשמלית של הדגם, מה שכן נחשף הוא שלדגם סוללה מסוג LFP, כמו שאר דגמי BYD, ומהירות מרבית של 130 קמ"ש.

תג המחיר

ה-BYD טוענים שמחירו של הרכב יעמוד על 80,000-100,000 יואן שזה כ-11,600-15,600 דולר (כ-42,900-57,700 שקל). עם זאת, חומרים שיווקיים שדלפו בסין מצביעים על כך שמחירו של הרכב יתחיל ב-65,000 יואן שזה (כ-9,500 דולר/35,000 שקל), למרות שהחברה הכחישה את הפרסומים האלה.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

מחירי הרכב בישראל והמסים על יבוא המכוניות הם מוכרים ולכן סביר שלא נראה מחיר של 35 אלף שקל בישראל, אבל גם אם הרכב יימכר במחיר התחלתי של 70 אלף שקל - מדובר יהיה בבשורה לשוק הרכב הישראלי ויהיה מעניין לראות כיצד השחקן החדש ישפיע על הרגלי הצריכה של הציבור בארץ.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    מני 27/05/2023 23:57
    הגב לתגובה זו
    בהמשך יגיע דגם 2 ב100, ואקסנט של יונדאי חשמלי, והטיגו 7 מקומות חשמלי ב160-170..... כולם הולכים להזיע כהוגן..................
  • 7.
    קוקו 26/05/2023 18:51
    הגב לתגובה זו
    אף רכב לא יכה כאן אף אחד אלא יהיה רכב שאפשר לחזור מאילת עם 5 נוסעים, מזוודות ובקיץ בטעינה אחת בודדת מאילת.
  • 6.
    הפראיירים לא מתים (ל"ת)
    אברמזון 26/05/2023 17:57
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    רז 26/05/2023 14:54
    הגב לתגובה זו
    במדינה המסריחה שלנו גם על צ'יקמוק משלמים ביוקר, כדי שלשרים יהיה מאיפה להעלות לעצמם את השכר עוד
  • 4.
    שימי לא פראייר 26/05/2023 12:32
    הגב לתגובה זו
    המחירים בישראל שייכים למונפול ולוביזם יבואני הרכב. מחירי מנופחים ללא הצדקה ובלימת שינוי של השווקים. יש להוסיף שלכל דבר יש סוף ובסוף אם לא יעשו אדפטציה כמו חכמים ויתנו לשוק לתפוס כיוון חדש ללא רווים מיותרים כי ייצור רכב חשמלי זול בהרבה מרכבי בנזין אז יגלו שמאוחר מידי. מניח שפוסט זה יגנז ולקחתי צילום מסך.
  • 3.
    נהגוס 26/05/2023 12:16
    הגב לתגובה זו
    מי ירצה לשלם הרבה כסף על מכוניות בנזין יקרות כאשר ב 50 אלף שקל אפשר לקבל חשמלית מהניילונים? גם שאר החשמליות הולכות לחטוף. אמנם אין ספק שטסלה עדיפה אבל מבקשים עליה 200 אלף בעוד השחף יעלה... רבע! YYY מה שהולך להיות פה בשוק הרכב. הסינים הולכים לשחוט את שאר היבואנים. מחירי רכבים יד2 יעשו בנג'י.
  • 2.
    שחף 26/05/2023 10:06
    הגב לתגובה זו
    דלק...המחיר יהיה 119.9 אלף על רכב ששוה 50 אלף במדינת מוצע.
  • 1.
    רכב חשמלי אמור לעלות 1/3 מרכב בנזין מקביל במפרט (ל"ת)
    כלכלן 25/05/2023 16:26
    הגב לתגובה זו
  • עברי 26/05/2023 10:49
    הגב לתגובה זו
    רכיב משמעותי בעלות רכב חשמלי הוא הסוללה, וזו עדיין יקרה.
  • כשיפטרו את עלות הסוללה (ל"ת)
    אמיר 25/05/2023 18:58
    הגב לתגובה זו
טויוטה קורולה קרוס - מתיחת פנים. צילום יצרןטויוטה קורולה קרוס - מתיחת פנים. צילום יצרן

מתיחת פנים לקורולה קרוס. החל מ 180.0 אש"ח

יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה החלה בשיווק מתיחת הפנים לטויוטה קורולה קרוס, במחירים שבין 180.0 אש"ח ל - 193.0 אש"ח

יואב פולס |

כמעט שלוש שנים מאז שהושקה בישראל, מתחילה יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל בשיווק הדגם העדכני של הטויוטה הקורולה קרוס. הקורולה קרוס ששיווקה החל בספטמבר 2022 הלכה ותפסה נתח שוק משמעותי בסגמנט הקרוסאוברים ההיברידיים. עם הפסקת השיווק של הקורולה ההיברידית הרגילה, עקב החרם הטורקי על ישראל, ניסתה הקורולה קרוס לתפוס את מקומה של הקורולה סדאן, גם ללקוחות ציי הרכב אבל בעיקר ללקוחות הפרטיים, שמזמן כבר מעדיפים תצורת 'ג'יפון' על פני רכב סדאן משפחתי.

גם הלקוחות מצביעים בכיס, כאשר אם בכל שנת 2024 נמכרו בישראל 6744 קורולה קרוס, רק בשבעת החודשים הראשונים של 2025 הנתון עומד על 5355 יחידות שעלו לכבישי ישראל. חלק לא מבוטל מהגידול במכירות הוא בזכות מאמץ של היבואנית לגשר על המחסור בקורולה הרגילה, ולהציע לציי רכב את הקורולה קרוס במקומה. מאמץ זה נראה נושא פרי לפי מספרי המסירות.

המימדים של הקורולה קרוס העדכנית נותרו ללא שינוי, 'על המילימטר', עם אורך כולל של 4.46 מטר, רוחב של 1.825 מטר, גובה של 1.62 מטר ובסיס גלגלים של 2.64 מטר.

גם מערכת ההנעה נותרה ללא שינוי מהותי, כשהקורולה קרוס העדכנית מצויידת המערכת ההיברידית דור 5 של טויוטה. המשמעות היא מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר יחד עם הנעה חשמלית. ההספק המשולב עומד על 140 כ"ס, ואין נתון מומנט משולב מאחר ונתוני המומנט המשולב משתנים בהתאם לשילוב אותו בוחר מחשב הרכב.


טויוטה קורולה קרוס - מתיחת פנים. סביבת נהג. צילום טויוטה