
החשמלית הפופולארית הבאה? ה-BYD SEAGULL עשויה להכות את שוק הרכב
הפלישה הסינית מגיעה. הרכבים החשמליים הסינים מצליחים לדור לשוק המקומי כשמדי חודש נכנס מותג חדש. בינתיים BYD מובילה מבין הסיניות ומובילה בכלל מבין כלל הרכבים החשמליים. ובכלל הסינים מובילים את הטבלה כשטסלה בינתיים רביעית בכמות המסירות. טסלה סובלת ממלאי קופצני ואין לה בעצם סחורה לספק, נראה שאם היו רכבים הם היו נחטפים, אבל לא בקצב ובלהט של לפני שנה.
BYD שהורידה לאחרונה מחירים בחו"ל וצפוי שזה יחלחל גם לשוק הישראלי, משיקה אצלנו בקרוב רכב חשמלי חדש - ה-SEAGULL ("השחף") - הוא כנראה התשובה של יצרנית הרכב החשמלי הסינית למותגים שהפכו להיות פופולאריים בשנים האחרונות כמו קיה פיקנטו, יונדאי i10 ושברולט ספארק. הדגמים הללו מאופיינים בנוחות להתנייד עימם בתוך הערים הגדולות והצפופות כשהמכנה המשותף שלהן הוא ה"קומפקטיות" שלהן והיכולת שלהן לתמרן ביתר קלות בתוך גודש תנועה.
ההערכות בשוק הרכב מדברות על כך שמחוץ לתחומיה של סין יושק ה-BYD SEAGULL כ-"BYD אטו 1" (BYD Ato 1). ה-Seagull מגיע כחלק מסדרת הרכבים Ocean כאשר באותה סדרה כבר קיים רכב חשמלי בשמו הסיני Dolphin, כאשר מחוץ לסין הוא נקרא BYD Ato 2.
גורמים המעורים בפרטים על רכב הסיגול החדש אומרים כי ל-BYD היה חשוב שברכב לא יוצג כ"מפרט נמוך במחיר נמוך", אלא שמו דגש רב בכך שיהיה רכב מושקע ככל הרכבים עם שימת דגש על גודל קומפקטי אך מרווח, ואף הוגדר על ידם ככזה שיביא את בשורת הרכב החשמלי הזול אל המערב.
- אחרי שעקפה את טסלה: BYD מסתערת מחדש על אירופה
- המכסים מחזירים את הסינים לסחורה המקומית: מי מרוויח מזה?
כרגע הרכב משווק בסין עם מנוע של 74 כ"ס ובגרסה הבכירה עם סוללה מתקדמת של 39 קילוואט, שאמורה לספק טווח של עד 400 ק"מ בתקן הסיני. מדובר בטווח נסיעה די ממוצע למכוניות חשמליות. בשלב זה אין מידע מלא על יחידת ההנעה החשמלית של הדגם, מה שכן נחשף הוא שלדגם סוללה מסוג LFP, כמו שאר דגמי BYD, ומהירות מרבית של 130 קמ"ש.
תג המחיר ה-BYD טוענים שמחירו של הרכב יעמוד על 80,000-100,000 יואן שזה כ-11,600-15,600 דולר (כ-42,900-57,700 שקל). עם זאת, חומרים שיווקיים שדלפו בסין מצביעים על כך שמחירו של הרכב יתחיל ב-65,000 יואן שזה (כ-9,500 דולר/35,000 שקל), למרות שהחברה הכחישה את הפרסומים האלה.
מחירי הרכב בישראל והמסים על יבוא המכוניות הם מוכרים ולכן סביר שלא נראה מחיר של 35 אלף שקל בישראל, אבל גם אם הרכב יימכר במחיר התחלתי של 70 אלף שקל - מדובר יהיה בבשורה לשוק הרכב הישראלי ויהיה מעניין לראות כיצד השחקן החדש ישפיע על הרגלי הצריכה של הציבור בארץ.
- 8.מני 27/05/2023 23:57הגב לתגובה זובהמשך יגיע דגם 2 ב100, ואקסנט של יונדאי חשמלי, והטיגו 7 מקומות חשמלי ב160-170..... כולם הולכים להזיע כהוגן..................
- 7.קוקו 26/05/2023 18:51הגב לתגובה זואף רכב לא יכה כאן אף אחד אלא יהיה רכב שאפשר לחזור מאילת עם 5 נוסעים, מזוודות ובקיץ בטעינה אחת בודדת מאילת.
- 6.הפראיירים לא מתים (ל"ת)אברמזון 26/05/2023 17:57הגב לתגובה זו
- 5.רז 26/05/2023 14:54הגב לתגובה זובמדינה המסריחה שלנו גם על צ'יקמוק משלמים ביוקר, כדי שלשרים יהיה מאיפה להעלות לעצמם את השכר עוד
- 4.שימי לא פראייר 26/05/2023 12:32הגב לתגובה זוהמחירים בישראל שייכים למונפול ולוביזם יבואני הרכב. מחירי מנופחים ללא הצדקה ובלימת שינוי של השווקים. יש להוסיף שלכל דבר יש סוף ובסוף אם לא יעשו אדפטציה כמו חכמים ויתנו לשוק לתפוס כיוון חדש ללא רווים מיותרים כי ייצור רכב חשמלי זול בהרבה מרכבי בנזין אז יגלו שמאוחר מידי. מניח שפוסט זה יגנז ולקחתי צילום מסך.
- 3.נהגוס 26/05/2023 12:16הגב לתגובה זומי ירצה לשלם הרבה כסף על מכוניות בנזין יקרות כאשר ב 50 אלף שקל אפשר לקבל חשמלית מהניילונים? גם שאר החשמליות הולכות לחטוף. אמנם אין ספק שטסלה עדיפה אבל מבקשים עליה 200 אלף בעוד השחף יעלה... רבע! YYY מה שהולך להיות פה בשוק הרכב. הסינים הולכים לשחוט את שאר היבואנים. מחירי רכבים יד2 יעשו בנג'י.
- 2.שחף 26/05/2023 10:06הגב לתגובה זודלק...המחיר יהיה 119.9 אלף על רכב ששוה 50 אלף במדינת מוצע.
- 1.רכב חשמלי אמור לעלות 1/3 מרכב בנזין מקביל במפרט (ל"ת)כלכלן 25/05/2023 16:26הגב לתגובה זו
- עברי 26/05/2023 10:49הגב לתגובה זורכיב משמעותי בעלות רכב חשמלי הוא הסוללה, וזו עדיין יקרה.
- כשיפטרו את עלות הסוללה (ל"ת)אמיר 25/05/2023 18:58הגב לתגובה זו