מחירי הרכב ימשיכו לעלות בשנה הקרובה – בכמה? והאם הציבור ימשיך לקנות?
אין רכבים חדשים. אם תרצו לקנות רכב חדש תחכו כמה חודשים טובים, זה גם יכול להיות חצי שנה ואפילו יותר. ועדיין – הביקוש לרכבים חדשים מטורף. למרות המיסוי הגבוה, למרות שיבואניות הרכב מנצלות את הביקוש ומעלות מחירים, סדר גודל של 300 אלף רכבים חדשים נמכרים בשנה.
לקראת סוף השנה ופתיחת השנה הבאה, יש לנו בשורות לא נעימות – מחירי הרכבים ימשיכו לעלות. התירוץ של היבואנים הוא בעיות בשרשרת האספקה ועלייה במחירי חומרי הגלם, רק שאם תציצו בדוחות שלהם, תקבלו שהמרווחים (שיעורי הרווח) עולים, משמע – הטיעון שלהם לא נכון (לפחות לא כפי שמשתקף בדוחות הכספיים עד מחצית 2022). ב-2023 יעלו גם המסים על חלק משמעותי מהרכבים.
מס הקנייה משתנה בהתאם לסוג ההנעה של כלי הרכב, כאשר על רכבים חשמליים משלמים מס של כ-10%, על רכבים מסוג פלאג-אין – מס של כ-40%, ועל רכבים רגילים מוטל מס גבוה של כ-83% משווי הרכב. בשנה הקרובה, ומתוקף עדכון אוטומטי של רשות המסים, יעלה המס על הרכבים החשמליים לכ-20% ועל מכוניות הפלאג-אין לכ-55%. עם זאת, אולי תגיע בשורה ויקפיאו את המסים על רכבים אלו. אם לא, מדובר בהעלאת מחירים דרמטית.
מבחינת המכוניות הרגילות (היברידיות או אלו שמונעות באמצעות אוקטן 95 או סולר), עליהן מוטל מס של כ-83%, הרי שיש מקרים שאם הרכב פחות מזהם, מפחיתים את המס וזה מגיע לכמעט 20 אלף שקל. הבעיה שגובה ההטבה צפוי להשתנות בתחילת השנה הקרובה, ובכך תופחת הטבה של כמה אלפי שקלים בחודש.
- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- ענקית הרכב החשמלי BYD מדווחת על צניחה של 33% ברווחים: האם זו תחילתו של משבר מערכתי בשוק הסיני?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אז סיכום ביניים: מחירי הרכבים יעלו ב-2023 כי החברות טוענות שחומרי הגלם התייקרו. כאן מדובר על עלייה שמוערכת בשוק בכ-10% לפחות. במקביל מס הקנייה יעלה ברכבים החשמליים והפלאג-אין וייקר את הרכבים בעוד 10% לפחות. מעבר לכך, צפויה בהיברידיות עלייה של עוד כמה אלפי שקלים בגלל הפחתת ההטבה.
ומכאן שבאופן תמוה, דווקא עליית המחירים ברכבים "רגילים" ומזהמים תהיה יחסית צנועה, בעוד שהחשמליים, הפלאג-אין וההיברידיים יסבלו מעליית מחירים משמעותית. עולם הפוך – צריך לעודד את הרכבים האלו לטובת הפחתת זיהום האוויר ובפועל מעודדים את הרכבים המזהמים.
המכוניות החשמליות נחלקות לשניים – המכוניות הסיניות שהן זולות יחסית לעומת כל היתר כולל טסלה TESLA INC - המודלים הסיניים כוללים את MG, איירווס, סקייוול, BYD וג'ילי - והיתר שהן טסלה, וולבו וכל האחרות.
- מקסוס eDeliver 5 Combi - מסחרית חשמלית דו שימושית
- טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
הרכבים הסיניים זוכים לביקושים גדולים, עד כדי כך שלוקח מעל חצי שנה לספק אותן. במצב כזה שהביקושים עולים על היצע, אין שום סיבה שהיבואן ייקח על עצמו את עליית המחיר ועליית המסים. המשמעות היא שמחירי הרכבים הסיניים צפויים לעלות ב-2023 ב-10-20 אלף שקל.
גם ברכבים החשמליים היקרים יש ביקושים גדולים מההיצע וגם כאן, נראה שהיבואנים לא יקחו על עצמם את עליית המחירים, אם כי, להבדיל מהביקושים של אלפי רכבים חשמליים למותג סיני, כאן מדובר על מאות ולכל היותר כמה אלפים בודדים, אז כן ישנה אפשרות שהיבואן יחליט להשתתף בעליות המחירים, כדי להיות אטרקטיבי יותר בקטגוריה שלו.
עד כאן לגבי החשמליות. לגבי הפלאג-אין וההיברידיות צפוי שהמחיר יעלה באזור ה-15-10 אלף שקל לפחות, אלא אם המדינה תקפיא את המיסוי ולגבי הרכבים המסורתיים, שם תהיה עלייה, אבל פחותה מהרכבים ההיברידים והפלאג-אין, תלוי כמובן בקטגוריה ובסוג הרכב.
- 3.לן גז 24/10/2022 18:22הגב לתגובה זויבואני הרכב גילו את השיטה של יזמי הנדלן הפצת ידיעות על מחסור ומשבר הספקה באמצעות כלי התקשורת עוד לפני שהלקוח הגיע לאולם המכירות כל מי שרוצה נכנס למגרש \ סוחר רכב ויוצא עם רכב חדש יד 00 במקום גם באולמות התצוגה הרשמיים אפשר , רק צריך להתעקש אבל באמצעות כתבות כאלו אתם גורמים ללקוח תחושה שעושים לו טובה שמוכרים לו וככה המחירים עולים
- 2.מטומטמים גוזלים את כולנו נידרש חרם !! 24/10/2022 16:30הגב לתגובה זומטומטמים גוזלים את כולנו נידרש חרם !!
- 1.שמעון 24/10/2022 15:54הגב לתגובה זוהיה פחות צורך במכונית פרטית, ורוב בתי האב היו מסתפקים ברכב יחיד. רכב הוא גם תחביב לפעמים, אבל כמות המכוניות שמשמשות לתחבורה יום יומית בארץ, גבוה בהרבה מהמקובל בעולם, פשוט כי אין ברירה. אף אחד לא נהנה מהמכונית החדשה שלו, בסך הכל הוא רוצה להגיע הביתה בשלום. ולא מאוחר מדי.

טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?
הרגולטור האמריקאי בוחן אם השחרור המכני בדגם הפופולרי מוסתר ולא מספיק ברור בזמן לחץ, ובמקביל נמשכת בחינה במודל Y סביב תקלות שמנטרלות פתיחה חשמלית
הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים NHTSA פותחת בדיקה סביב מנגנון השחרור המכני של הדלתות בטסלה מודל 3. הבדיקה נוגעת לכ-179,071 רכבים משנת דגם 2022, והיא מגיעה אחרי בקשה רשמית לבחינת פגם שמעלה טענה מרכזית אחת, ידית החירום קיימת אבל בפועל היא מוסתרת, לא מסומנת מספיק, ולא אינטואיטיבית לאיתור כשיש לחץ. לבדיקה הזו יש משמעות על כל הדגם האמור לרבות רכבים מחוץ לארה"ב, גם בישראל.
הטריגר הוא תלונה של בעל רכב מג׳ורג׳יה, קווין קלאוז, שמתאר אירוע חירום בשנת 2023 שבו התקשה לאתר במהירות את השחרור הידני. הוא טוען שהדלתות לא נפתחו, שהרכב החל לבעור, ושנאלץ לעבור למושב האחורי ולשבור חלון כדי להיחלץ. בהמשך הגיעו עדויות נוספות על בעיות דומות. בשלב הזה מדובר בבדיקה מקדמית שמטרתה להחליט אם יש בסיס לפתוח חקירת פגם מלאה, ולא בצעד שמוביל מיד לריקול.
כשעיצוב עתידני פוגש מציאות חירום
טסלה Tesla -0.03% נשענת ברוב הדגמים על פתיחה אלקטרונית באמצעות כפתור ומנגנון חשמלי, לצד שחרור מכני שאמור לתת גיבוי כשאין מתח או כשיש תקלה. זה עובד חלק ביום יום, אבל בתאונה או שריפה, במיוחד אם יש ניתוק חשמל או פגיעה במערכת, כל אלפית שנייה חשובה, והחילוץ תלוי גם בדברים לכאורה קטנים כמו סימון ברור ותפעול אינטואיטיבי של המערכות המכניות.
הבדיקה של NHTSA בוחנת לא רק את עצם קיום השחרור המכני, אלא את השאלה אם הוא נגיש וברור מספיק במצבים של לחץ, עשן, חושך או פציעה. בתוך זה נכנס גם ההיבט של נוסעים שלא מכירים את הרכב, או יושבים מאחור ולא יודעים איפה נמצא הגיבוי, אחרי הכל, מדובר ברכיב שמבחינה תפיסתית הוא קשה להבנה ופחות נגיש - הרי בפועל רוב חוויית הפתיחה ברכב בנויה על רכיב חשמלי אחד שמפסיק לעבוד אם אין מתח. אף אחד לא חושב מה נעשה אם לא יהיה חשמל ונהיה לכודים באוטו במצוקה.
- אילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון
- וול-סטריט ננעלה בעליות מתונות; נייקי קפצה ב-5%, מיקרון עלתה ב-4%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
MGS6 - D-SUV חשמלי. צילום רונן טופלברגהתחרות מתגברת - שני קרוסאוברים חשמליים חדשים של MG
לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל החלה בשיווק שני קרוסאוברים חשמליים חדשים ומאובזרים.
ה MGS5 בסגמנט C-SUV במחיר של 149.0 אלף ש"ח
ה MGS6 בסגמנט D-SUV במחיר של 179.0 אלף ש"ח
קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל השיקה הבוקר שני דגמי קרוסאובר חשמליים. שני הדגמים ה MGS5 וה – MGS6 מצטרפים לסגמנטים התחרותיים ביותר בשוק היום כשלצידם מחיר תחרותי מעניין, רמת אבזור יחידה וציון מקסימלי במבחן הבטיחות האירופאי EuroNcap.
הדגם הראשון ה MGS5 הוא קרוסאובר בסגמנט C-SUV עם אורך כולל של 4.476 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.63 מטר ובסיס גלגלים של 2.73 מטר. העיצוב אינו פורץ דרך אולם נאה לכשעצמו. החומרים בתא הנוסעים נעימים למגע, ואיכות ההרכבה נראית לפחות באולם התצוגה כמצוינת. תא הנוסעים מצויד בלוח מחוונים בגודל ''10.25 ומסך מולטימדיה בגודל ''12.8 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
ה MGS5 משווקת ברמת אבזור יחידה ומפנקת הכוללת קילס מלא, מצלמת 360°, טעינה אלחוטית, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, גג פנורמי נפתח ועוד. בתחום הבטיחות בו MG מצטיינת כבר שנים ה MGS5 לא שונה עם חמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap וציון אבזור בטיחות 6 לפי הקריטריונים של 2026, ( או ציון אבזור בטיחות 7 לפי הקריטריונים של 2025).
ה MGS5 מצוידת במנוע חשמלי בהספק של 170 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. הסוללה בקיבולת 62.2Kwh ומאפשרת טווח מוצהר של 425 ק"מ בתקן WLTP. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 150Kw. ל S5 יכולות V2L בהספק של עד 6Kw.
- דגמי IM בישראל - תחרות לטסלה ואקספנג
- אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה MGS5 משווקת במחיר של 148,888 ₪ לרכב בצבע לבן. צבעים מטאליים בתוספת של 1888 ₪, וריפוד פנים בהיר בתוספת של 1555 ₪.
