כל מה שרציתם לדעת על רישוי הקורקינטים והאופניים החשמליים
משרד התחבורה יצא באחרונה בתקנות חדשות להסדרת תחום האופניים והקורקינטים החשמליים לאחר שנים רבות ללא הוראות ברורות בנושא. בראש ההסדרה ניצבת החובה לבצע רישום של הקורקינטים והאופניים במשרד הרישוי והצגת לוחית רישוי על גבי הכלים. במשרד התחבורה מבהירים כי הליך הרישום יתבצע באופן מקוון ופשוט שישפר את האכיפה והבטיחות של משתמשי הדרך. לוחית הרישוי תוכל לעבור בין כלי התחבורה השונים שברשות הבעלים ויהיה ניתן לבטל אותה בקלות במקרה של הפסקת השימוש בכלי. בין היתר מסתמן כי כל אזרח יוגבל באחזקה של כלי אחד בלבד וכי ייאסר להשאיל את הכלים. לא ברור בשלב זה האם וכיצד תיאכף תקנה זו במדיה ואכן תאושר.
במקביל, משרד התחבורה משקיע 2 מיליארד שקלים לסלילת 600 קילומטרים של שבילי אופניים, תוך דגש על שבילי אופניים ברשויות המקומיות, המובילים למקומות התעסוקה, פנאי. בנוסף, מושקעים כ-700 מיליון שקל בהקמת פרויקט "אופנידן" הכולל 100 קילומטרים של שבילי אופניים במטרופולין גוש דן - לעומת 180 מיליון שקל בלבד שהושקעו בסלילת שבילי אופניים ברשויות המקומיות ב-3 השנים האחרונות.
לצד העלייה בשימוש בתחבורה הקלה, נרשמה בשנים האחרונות גם עלייה משמעותית בכמות התאונות של רוכבים. כך למשל, נרשמה עלייה של 225% במספר הרוכבים שנפגעו פגיעות חמורות בין שנת 2017 לשנת 2021, אז נפגעו 572 רוכבי אופניים עם פגיעות חמורות ו-18 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים נהרגו בתאונות דרכים.
עוד נקבע בתכנית של משרד התחבורה כי ייקבעו קנסות לעבירות תנועה של תחבורה קלה וכי יורחבו סמכויות הפקחים העירוניים שיאכפו עבירות כמו רכיבה ללא קסדה, רכיבה מתחת לגיל 16 או ללא אישור הכשרה, איסור הרכבה ועוד. מלוא הפרטי התכנית של המשרד צפויים להתפרסם בימים הקרובים.
- הקנס נמוך מדי - ורק שליש מבעלי הקורקינטים דורשים לקבל לוחית זיהוי
- החל מהיום: קנסות על קורקינטים ואופניים חשמליים ללא לוחית זיהוי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה מרב מיכאלי: "אני שמחה לפתוח את ההליך להסדרת הכלים הכלים. הכלים הקלים שפשטו ברחובותינו בשנים האחרונות, הם ברכה גדולה, הם אלטרנטיבה לכלי הרכב הפרטי והם מאפשרים לצעירות ולצעירים ולרבות ולרבים שאין להןם כלי רכב פרטי להגיע ממקום למקום. אבל הם אינם יכולים להפוך את הרחובות שלנו למערב פרוע. לכן, אנחנו כבר שנה מובילים השקעה אדירה בתשתיות רכיבה, וקידמנו צעדים נוספים בהם הטלת קנסות על עבירות, העברת סמכויות אכיפה לפקחים ברשויות המקומיות וכיום אנו מחייבות רישום והתקנת לוחית זיהוי על הכלים החשמליים. זה מהלך שמבטיח מצד אחד עידוד רכיבה ומצד שני מבטיח יותר סדר ברחובות ויותר בטיחות לכל משתמשות ומשתמשי הדרך".

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.
לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.
אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.
העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות, וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.
פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.
- לא מחיר 'מבצע' - הוזלות במחיר קטלוגי של דגמי MG
- אופל גרנדלנד החדש - החל מ 187.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

נהיגה קצרה ב BYD סיליון 5 על מסלול, דנזה GT ו U9
התנסות קצרה מאוד (מדי) בנהיגה בסיליון 5 פלאג אין הייבריד החדש של BYD הניבה מעט תובנות, אותן נצטרך לתקף במבחן ממצה על כבישי ישראל. עוד ניתנה לנו ההזדמנות לחוות דגמים נוספים של היצרנית, היאנג-וואנג U9 רכב העל של היצרנית, וכן הדנזה GT. גם כאן, מעט מאוד נהיגה, ועדיין כזו שניתן לזקק ממנה כמה תובנות, ובעיקר 'טעם של עוד'.
במהלך הביקור במטה BYD בשנז'ן לרגל השקת הסיליון 5, הקרוסאובר פלאג אין של החברה, ניתנה לנו האפשרות גם לנהוג בסיליון 5 במסלול סגור ותחום, וכן בדגמים נוספים של החברה שעתידים להגיע לישראל, גדמי הפאנג-צ'אנג-באו 3, 5 ו 8, וכן ביאנגוואנג U9 רכב העל של החברה.
סיליון 5 פלאג אין הייבריד
נתחיל עם הסיבה לשמה התכנסנו בשנז'ן, והיא הסיליון 5. אמנם קשה להתרשם מרכב במסלול סגור, כשלרשותך שתים וחצי הקפות באורך כולל של כשישה ק"מ במצטבר, אבל בכל זאת ניתן לקבל מספר תובנות.
טרם הירידה למסלול הניסויים אנחנו מתכנסים בכיתת הדרכה בה מוסברים כללי ההתנהגות. רכב ראשון של המדריכים, שיירה, וללא עקיפות. המהירות המקסימלית 60 קמ"ש בסיבובים ו- 80 קמ"ש בישורות. בכל רכב נציג של היצרן שמשגיח עליכם. תחושת עצבות נופלת על האולם למשמע ההנחיות הנוקשות. אנחנו בכל זאת בסין, ולא באיטליה.
המימדים של ה D9 מרשימים עם אורך כולל של 5.25 מטר, רוחב של 1.96 מטר, גובה של 1.92 מטר ובסיס גלגלים של 3.11 מטר. ה D9 מונע גם בתצורת פלאג אין הייבריד או בתצורה חשמלית מלאה. הדגם החשמלי שהוקצה לנו עושה שימוש בסוללה בקיבולת של 103.4Kwh עם שני מנועים והנעה כפולה.
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
- המכסים באירופה הופכים ליתרון: איך יצרניות הרכב הסיניות עוקפות את החסמים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל מושב מגיע עם צג בגודל של טלפון סלולרי לשליטה על המושב. כיוון אישי של המושב,, ריקליינר לרגליים, כיוון לעוצמת המזגן האישי לכל אחד, וכמובן אי אפשר ללא עיסוי. רצפת תא הנוסעים מצופה בפאנלי עץ כמו של יאכטה מפוארת. דלתות הזזה חשמליות משני צידי הרכב לנוחות הנוסעים. כנוסע זה בהחלט רכב שהשהות בו נעימה.