למה מימון ישיר רוכשת את מגזין אוטו?
לפני שנתיים רכשה מימון ישיר -2.27% את חברת "CarWiz" בתחום הייעוץ לרכישת רכבים וכעת היא רוכשת את השליטה (80%) במגזין ובאתר אוטו ב-20 מיליון שקל כשטל בן חמו, מנהל האתר, ימשיך להחזיק בכ-20% ממנו ולנהל את הפעילות השוטפת בו. אז מה מחפשת מימון ישיר באתרי השוואת מחירים?
>>> המומחים של ביזפורטל ילמדו אותך השקעות (ללא עלות) - להרשמה לקורס
"CarWiz" היא פלטפורמה דומה לזו של אתרי היכרויות, רק כזו שמוכוונת למוכרי וקוני רכבים. מחד רושמים בעלי הרכבים המעוניינים למכור אותם בפלטפורמה באתר, לצד מחיר, רמת בטיחות, מספר הידיים שעבר הרכב וכל נתון אחר שיהיה רלוונטי לקונה. מאידך, הרוכשים המעוניינים לקנות את רכב מזינים באתר את סוג הרכב אותו הם מחפשים, לרבות הנתונים הרלוונטיים אותם הם מחפשים. האתר מצליב בין בקשת הקונה והיצע המוכר ועוזר לקשר בין השניים לצורך ייעול העסקה.
מימון ישיר מעמידה הלוואות לרכישת מכוניות, כך שרכישתה של "CarWiz" פתחה למימון ישיר נישה חדשה, כאשר בנוסף למתן הלוואה לרכישת הרכב, יש לה גם שירות מציאת רכבים, כך יכול הלקוח להשתמש בפלטפורמה למציאת הרכב המתאים לו, ובסופו של דבר במידה וירצה להעמיד הלוואה לרכישתו דרך מימון ישיר, הוא יוכל לעשות זאת. מבחינת החברה, היא מרוויחה פה פעמיים: פעם אחת מפעילות המימון אותה היא מעמידה ופעילות השוואת הרכבים בקארוויז, ופעם שנייה מלקוחות שאולי ישתמשו בשתי הפלטפורמות לביצוע הרכישה.
- גוגל זכתה בזיכיון לשידורי פוטבול על חשבון אפל, לא בטוח שזה מטריד את טים קוק
- מימון ישיר רוכשת את אתר ומגזין אוטו תמורת 20 מ' ש'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך משתלבת הרכישה של מגזין אוטו?
מגזין אוטו מציע רובד נוסף לפעילות הזו. לצורך העניין נצא מנקודת הנחה שמדובר ברוכש שעדיין לא יודע איזה רכב הוא מעוניין לרכוש. בשלב זה השוואה בקארוויז עדיין אינה רלוונטית עבורו שכן הוא בכלל מעוניין לברר תחילה איזה רכב מתאים לו, לפני שימצא את המוכר המתאים לו. המגזין והאתר, מגזין אוטו שמכין תכנים על עולם הרכב יאפשר לאותו קונה לקבל את המידע הדרוש לו אודות הרכבים בהם הוא מתעניין טרם יקבל את ההחלטה.
בפועל, בעצם רכישתה של פעילות מגזין אוטו מעוניינת מימון ישיר לבסס עצמה אף יותר בשוק קניית הרכבים בארץ. כך יוכל לקוח גם לקבל אינפורמציה אודות הרכבים בהם הוא מתעניין, לאחר מכן למצוא את המוכר שמתאםי לו באמצעות קארוויז, ולבסוף אף לקבל אשראי ממימון ישיר לצורך השלמת הרכישה, כל זאת כמובן במידה ויהיה מעוניין.
העסקה אמנם תלויה באישור רשות התחרות, כמו כל רכישה דומה בשוק, אולם בשוק מעריכים שנתח השוק של מימון ישיר גם לאחר הרכישה לא יהיה כזה שהופך אותה למונופול ולכן רשות התחרות צפויה לאשר את הרכישה.
- לכוד ברכב הבוער: הסיוט החוזר של דלתות חשמליות בתאונה הקטלנית; הפעם ברכב של שיאומי
- עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה
לפני כחודש פרסמה מימון ישיר את דוחות הרבעון השלישי, אז דיווחה על זינוק של כ-64% בהכנסות, הן מגידול תיק האשראי והן מגידול הריביות המתקבלות כתוצאה מהעמדת האשראי הזה. בפועל, קורה משהו מאוד מעניין בשוק הרכב בתקופת הקורונה.
משבר הקורונה פגע בשוק הרכב - והזניק את שוק היוקרה
שוק הרכב נתקל בכמה קשיים במהלך המשבר. הראשון הוא הפגיעה בשרשרת האספקה העולמית בכל מה שקשור לשבבים. הביקוש הגובר לשבבים מאז פרוץ המגפה, שרובו אגב נבע מעליה בצורך העולמי בדיגיטציה נוכח המשבר, הוביל את יצרני הרכב למצב בו הם נאלצים לנהל את מלאי השבבים המוגבל שלהם בצורה שתאפשר להם לשמור על שולי רווחיות, גם אם באופן יחסי. מה הם עושים בפועל? הם פשוט מקצים את כל השבבים שלהם לרכבי היוקרה, איפה ששולי הרווח גבוהים יותר עבורם. התוצאה - גידול בהיצע רכבי היוקרה לעומת הרכבים הזולים יותר. המשמעות - אדם המעוניין לקנות רכב הנחשב יוקרתי יותר יקבל אותו בזמן קצר משמעותית מרכב הנחשב יוקרתי פחות.
הקושי השני בו נתקלו יצרני הרכב כתוצאה מהמשבר הוא פגיעה בשרשרת אספקת הרכבים עצמם. עליית הביקושים לצד אילוצים עולמיים הקשורים בסגרים ובמיגור המגפה מגלגלים עצמם לפקקי ענק בנמלי העולם וביחס ישיר גם לעליה במחירי השינוע על פני הים ובסופו של דבר גם למחירי המוצרים ולצרכן עצמו. רק תסתכלו על הדוחות של חברת צים שהכתה את תחזיות האנליסטים עם רווח נקי של כ-1.46 מיליארד דולר, שיא רווח רבעוני לחברה ישראלית.
שני הקשיים האלו על פניו יכלו היו להתבטא בירידה משמעותית במכירות, הרי אם ניתן לרכוש רק את רכבי היוקרה אשר ממילא יקרים יותר, וגם אותם לקבל רק לאחר תקופת זמן משמעותית יותר באופן יחסי לזמני האספקה הקודמים, למה בעצם שתקנה רכב? המצב בשוק לעומת זאת, לפחות כפי שנראה עד עכשיו, היה הפוך לגמרי.
הצרכן הסתכל על מחירי הרכבים, הבין ש-(כתוצאה מניתוב מלאי השבבים המגדיל את היצע הרכבים הכולל) הוא יוכל לקבל את רכב היוקרה בזמן מהיר הרבה יותר, החליט לפתוח את הכיס ולקנות את הרכב היקר יותר. תוסיפו לזה את העליה בריביות על ההלוואות בתקופת הקורונה כתוצאה מהסיכון העודף לצד התמחור היקר יותר גם כך על רכבי יוקרה שם הסיכון גבוה יותר והעובדה שנתח השוק העיקרי של החברה הוא בין כה וכה בתחום רכבי היד השניה ושוק הרכבים המשומשים ותקבלו שחברת מימון ישיר, בשורה התחתונה, מרוויחה הרבה יותר.
- 1.מימון לא זול בכלל . אפילו יקר מאוד . אצל המתחרים עדיף (ל"ת)שקל 29/11/2021 07:35הגב לתגובה זו

עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה
תחרות עזה, דגמים חדשים בחו"ל ולחץ גדול של היבואנים - הנחות של עשרות אחוזים; הסיבות לקנות רכב חדש והסיבות לחכות עם הקנייה לשנה הבאה?
שנת 2025 מתקרבת לסיומה, ובשוק הרכב יש ירידות מחירים ומבצעים דרמטיים. ליבואנים ולחברות הליסינג מלאי גדול של רכבי "אפס קילומטר", חלקם בני שנה ויותר, שמחייב חיסול מיידי. המחירים הוזלו לעיתים בעשרות אלפי שקלים ממחיר המחירון.
בשלושת הרבעונים הראשונים של 2025 נמסרו בישראל כ-242 אלף רכבים חדשים, עלייה של 6.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אך הנתונים מסתירים מגמות מדאיגות: ירידה חדה במכירות הרכבים החשמליים מ-25% משוק המסירות בשנה קודמת לכ-20% בלבד השנה, לצד עלייה של 59% במכירות דגמים סיניים, שתופסים כעת 34% משוק המסירות הכולל.
התחרות הסינית, שמתחילה להתפשט גם בפלח היוקרה, משנה את כללי המשחק ומאלצת את היבואנים הוותיקים להוריד מחירים כדי להישאר רלוונטיים.
הנחות של 15% ואף יותר
בין ההצעות הבולטות בשוק אפשר למצוא את MG5 החשמלית ב-108 אלף שקל – 50 אלף שקל פחות מהמחיר הרשמי, ואת MG4 בגרסת הטווח הארוך ב-146 אלף שקל, 30 אלף פחות מהמחירון. גם ה-BYD אטו 3 מוצעת ב-150 אלף שקל, הנחה של 20 אלף שקל לעומת המחיר בעת ההשקה.
דוגמאות נוספות: אופל מוקה חשמלית מוצעת ב-138 אלף שקל, עם הנחה של 27 אלף שקל. ג'ילי גיאומטרי C ב-147 אלף שקל, 22.5 אלף שקל פחות מהמחירון. פיג'ו 2008 ב-133 אלף שקל וצ'רי FX החשמלית ברמת סנס מוצעת ב-137 אלף שקל, 15 אלף פחות ממחיר המחירון.
- ענף הרכב - 249,101 כלי רכב- דגמים, מותגים, יצרנים
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ביריד שהתקיים בתחילת החודש הוצעו מאזדה CX-5 ב-159 אלף שקל וקיא נירו היברידי ב-159 אלף שקל, לצד רנו קפצ'ור ב-130 אלף שקל, הנחה של 22 אלף שקל. ובכלל מדובר בהנחות של 10%-30%
ב-MG, ההוזלות הגיעו עד 55 אלף שקל.

ענף הרכב-גירסת המעושרים, רכבים מעל 1 מיליון שח
680 כלי רכב במחיר של מעל ל 1.0 מיליון ש"ח נמכרו בתשעת החודשים הראשונים של 2025. רולס-רויס, מרצדס, פורשה, לנדרובר, בנטלי, פרארי ועוד.
בעודנו מנתחים את ענף הרכב המקומי, כשכלי הרכב הנמכרים ביותר עולים לא יותר מ – 200,000 ₪, יש עולם מקביל בו מכוניות יוקרה חדשות נמכרות במחירים של הרבה מעל 1.0 מיליון שקל. 680 כלי רכב נרשמו במשרד הרישוי מינואר 2025 ועד היום, שמחירן מעל ל- 1.0 מיליון ₪.
נתחיל עם היקרות ביותר, רולס-רויס במקרה של תשעת החודשים הראשונים של 2025. המכונית היקרה ביותר, כך לפי ההצהרות למשרד הרישוי היא רולס רויס Spectre שמחירה 4,500,000 ₪. לא ברח לנו אפס. ארבעה וחצי מיליון ₪. רכב נוסף מאותו הדגם אבל בגרסה 'זולה' יותר נמכרה במחיר של 4.0 מיליון ₪. במחיר זהה ( 4.0 מיליון) נמכרו בישראל עוד שלוש רולס רויס Cullinan ועוד רולס רויס Ghost יחידה.
אם נרד מדרגה למחירים שבין 3.0 מיליון ₪ ל 4.0 מיליון ₪ נמצא שם 11 כלי רכב, ובין 2.0 מיליון ₪ ל- 3.0 מיליון שח מתחיל להיות עממי למדי עם 75 כלי רכב. במחיר של מעל מיליון ₪ ועד 2.0 מיליון ₪ נמצא כבר 588 לקוחות מעושרים שרכשו רכב במחיר שרובנו חושבים עליו רק בהקשר של קנית דירה או זכייה בלוטו.
דירוג המותגים הנמכרים ביותר במחיר של מעל 1.0 מיליון שח מציג את התמונה הבאה. במקום הראשון ובפער גדול נמצאת מרצדס עם 229 יחידות שנמכרו כאמור במחיר הגבוה ממיליון ₪. אחרי מרצדס במקום השני נמצאת פורשה עם 141 יחידות שמכרה ובמקום השלישי לנדרובר עם 122 יחידות במחיר של מעל למיליון ₪. ב.מ.וו סוגרת את המותגים שמכרו בכמות תלת ספרתית של מכוניות במחיר של מעל למיליון ₪ עם 105 מכוניות מתוצרתה.
במקום החמישי נמצא את Audi שמכרה 20 יחידות במחיר של מעל למיליון ₪, ואחריה בנטלי שמכרה 19 מכוניות. למבורגיני, פרארי ורולס רויס מכרו 11 יחידות כל אחת, אסטון מרטין עם 5 יחידות, קאדילק עם 4 יחידות וסוגרות את הרשימה מקלארן ושברולט שמכרו כל אחת רכב בודד במחיר של מעל 1.0 מיליון ₪.