"המכונית האוטונומית תגיע מהר משחושבים"

יו"ר אנבידייה הגיע לביקור בישראל לכבוד כנס שערכה החברה, ומאמין שתוך פחות משלוש שנים כבר נראה מכוניות ללא נהג. ולדעתו תעשיית הרכב לא צריכה לחשוש מכך
אלי שאולי, אוטו |

"מכוניות אוטונומיות יגיעו לכביש הרבה יותר מהר ממה שחושבים", כך מעריך ג'נסן הואנג, מייסד ויו"ר אנבידייה (Nvidia). "כבר בשנת 2019 נראה אבות טיפוס רבים ל'רובוטקסי' (מונית שתנוע באופן אוטונומי וללא נהג, א.ש), וב-2020 אני מאמין שתראו כבר הרבה מוניות רובוטיות שפועלות באופן סדיר ואמיתי, ועובדות על הכביש", הואנג, שהקים את ענקית המעבדים הגרפיים, הבינה המלאכותית והלמידה העמוקה, הגיע לביקור בישראל במסגרת כינוס ה- GTC של החברה (ר"ת של GPU Technology Conference), שנערך השנה בישראל. 

"בין 2021 ל-2022 נתחיל כבר לראות מכוניות אוטונומיות פרטיות ברמה 4 על הכבישים. אין הרבה חברות שמתמקדות ברמות 4 ו-5 הגבוהות של נהיגה אוטונומית ושם יהיה היתרון שלנו.

"המוניות הרובוטיות יחלו לעבוד ממש בקרוב, והן יופעלו רק במקומות שמאוד בטוחים לתפעול - אזורים מאוד מוגדרים עם מיפוי דיגיטלי ברמה גבוהה. זה יכול להיות בערים גדולות כמו לוס אנג'לס, ניו-יורק וסן פרנציסקו. קשה להגיד באיזה עיר או מדינה זה יתחיל. היתרון הגדול שלהן יהיה במקומות בהם יש הרבה מוניות ואנשים עושים בהן שימוש תכוף".

לדברי הואנג, "בתחום האוטונומי לא מדובר רק במכוניות - זו תעשיה גדולה שיש בה גם משאיות וכלים נוספים. יש הרבה הזדמנויות בתחום הזה, ולתפישתנו כל דבר שזז יהיה אוטונומי בעתיד". 

הואנג מאמין שלתעשיית הרכב אין מה לחשוש מהמהפכה, לפחות בטווח הקצר. "אני מאמין שבטווח הקצר, של 10 או 20 שנים, יצרניות הרכב ימכרו הרבה יותר מכוניות בזכות המעבר לנהיגה אוטונומית. זאת מכיוון שהיום הכל לא אוטונומי ולא חשמלי, והמכוניות העתידיות יהיו מאוד שונות, וכולם יאהבו אותן וירצו לרכוש. 

"אחרי 20 או 30 שנים אנחנו מקווים שיהיו פחות מכוניות על הכביש: פחות מכוניות שתופסות מקום על הכביש, בחניות ומשתמשות בתשתיות השונות. אנחנו מקווים שתהיה יותר תחבורה שיתופית ושהיא תיקח חלק גדול מהתנועה. אבל אני מצידי כבר מתקשה להמתין לפורשה אי-מישן" (החשמלית המודרנית הראשונה של פורשה). 

אנבידייה, שהחלה את פעילותה בפיתוח מעבדים גרפיים, משקיעה בשנים האחרונות מאמצים רבים בתחומי בינה מלאכותית ולמידה עמוקה. הפלטפורמות שפיתחה משמשות במגוון יישומים, כולל בתעשיית הרכב. 

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןטויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרן

נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח

על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.

בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0

יואב פולס |

מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.

הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.

מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.

למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.


טויוטה קורולה 'יפנית' צילום יצרן

הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).

המחיר - 159,990 ש"ח

BYD Atto2. צילום יצרןBYD Atto2. צילום יצרן

ה BYD Atto2 בישראל -התחרות מתגברת בג'יפונים הקטנים

שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל החלה בשיווק ה BYD Atto2 הקרוסאובר הקטן במשפחת Atto.

חשמלי מלא במחיר 149.0 אש"ח, וטווח 430 ק"מ

גירסת פלאג אין ל Atto2 צפויה להצטרף בשבועות הקרובים

יואב פולס |

'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל הודיעה על תחילת השיווק של ה BYD Atto2

 ה BYD Atto2 הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv אולם מידותיו ממקמות אותו בקצה העליון של הסגמנט.

למי שפספס, לצד הסגמנט הלוהט של הקרוסאוברים C-SUV בו מככבים דגמים חשמליים לצד דגמים היברידיים, פלאג אין ובנזין, מתפתחת תחרות חדשה ועזה על ליבו של הלקוח בסגמנט שנקרא לו B+SUV . אם בסגמנט B-SUV נמצא קרוסאוברים קומפקטיים דוגמת סיאט ארונה, פיג'ו 2008 וקיה סטוניק, בסגמנט B+ נמצא כבר קרוסאוברים שנושקים במידותיהם לסגמנט C-SUV, בעיקר בהתייחס לבסיס הגלגלים של הרכב, אותו מרחק בין הגלגלים הקדמיים לאלו האחוריים. בסיס הגלגלים מעיד לא מעט על המרווח הפנימי.

ה BYD Atto2 מציג תכנון מתקדם של היצרנית העושה שימוש בפלטפורמה החשמלית העדכנית של החברה me-Platfor הכוללת טכנולוגיית CTB (Cell To Body) בה הסוללה מוטמעת בשלדה ומסייעת גם ליציבות וגם לקשיחות השלדה.

עם אורך כולל של 4.31 מטר, רוחב של 1.83 מטר, גובה של 1.675 מטר ובסיס גלגלים של 2.62 מטר, ה BYD Atto2 הוא דוגמא מצוינת לצמיחה במידות הקרוסאוברים הקטנים, והוא יתחרה ראש בראש עם דגמי ג'אקו 5, MG ZS, דגמי צ'רי FX  וטיגו 4,  ואחרים המציגים מימדים דומים וגדולים יחסית.