"המכונית האוטונומית תגיע מהר משחושבים"
"מכוניות אוטונומיות יגיעו לכביש הרבה יותר מהר ממה שחושבים", כך מעריך ג'נסן הואנג, מייסד ויו"ר אנבידייה (Nvidia). "כבר בשנת 2019 נראה אבות טיפוס רבים ל'רובוטקסי' (מונית שתנוע באופן אוטונומי וללא נהג, א.ש), וב-2020 אני מאמין שתראו כבר הרבה מוניות רובוטיות שפועלות באופן סדיר ואמיתי, ועובדות על הכביש", הואנג, שהקים את ענקית המעבדים הגרפיים, הבינה המלאכותית והלמידה העמוקה, הגיע לביקור בישראל במסגרת כינוס ה- GTC של החברה (ר"ת של GPU Technology Conference), שנערך השנה בישראל.
"בין 2021 ל-2022 נתחיל כבר לראות מכוניות אוטונומיות פרטיות ברמה 4 על הכבישים. אין הרבה חברות שמתמקדות ברמות 4 ו-5 הגבוהות של נהיגה אוטונומית ושם יהיה היתרון שלנו.
"המוניות הרובוטיות יחלו לעבוד ממש בקרוב, והן יופעלו רק במקומות שמאוד בטוחים לתפעול - אזורים מאוד מוגדרים עם מיפוי דיגיטלי ברמה גבוהה. זה יכול להיות בערים גדולות כמו לוס אנג'לס, ניו-יורק וסן פרנציסקו. קשה להגיד באיזה עיר או מדינה זה יתחיל. היתרון הגדול שלהן יהיה במקומות בהם יש הרבה מוניות ואנשים עושים בהן שימוש תכוף".
לדברי הואנג, "בתחום האוטונומי לא מדובר רק במכוניות - זו תעשיה גדולה שיש בה גם משאיות וכלים נוספים. יש הרבה הזדמנויות בתחום הזה, ולתפישתנו כל דבר שזז יהיה אוטונומי בעתיד".
- גיוס ענק: סטארט-אפ ה-AI של אמנון שעשוע גייס 155 מיליון דולר, בין היתר מגוגל ואנבידיה
- אינטל נפלה ב-6% למרות תכנית צמצום הוצאות של 10 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הואנג מאמין שלתעשיית הרכב אין מה לחשוש מהמהפכה, לפחות בטווח הקצר. "אני מאמין שבטווח הקצר, של 10 או 20 שנים, יצרניות הרכב ימכרו הרבה יותר מכוניות בזכות המעבר לנהיגה אוטונומית. זאת מכיוון שהיום הכל לא אוטונומי ולא חשמלי, והמכוניות העתידיות יהיו מאוד שונות, וכולם יאהבו אותן וירצו לרכוש.
"אחרי 20 או 30 שנים אנחנו מקווים שיהיו פחות מכוניות על הכביש: פחות מכוניות שתופסות מקום על הכביש, בחניות ומשתמשות בתשתיות השונות. אנחנו מקווים שתהיה יותר תחבורה שיתופית ושהיא תיקח חלק גדול מהתנועה. אבל אני מצידי כבר מתקשה להמתין לפורשה אי-מישן" (החשמלית המודרנית הראשונה של פורשה).
אנבידייה, שהחלה את פעילותה בפיתוח מעבדים גרפיים, משקיעה בשנים האחרונות מאמצים רבים בתחומי בינה מלאכותית ולמידה עמוקה. הפלטפורמות שפיתחה משמשות במגוון יישומים, כולל בתעשיית הרכב.
- משרד התחבורה מקדם תשתית לשוק רחפנים מסחרי
- רווח ראשון לשיאומי ברכב החשמלי - אבל מה עם המניה?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןנחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.
בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0
מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.
הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.
מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.
למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.
- הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
- דלק רכב משלימה עסקה, כלמוביל מתרחבת לחו"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).
המחיר - 159,990 ש"ח
דרור בין מנכל רשות החדשנות קרדיט: חנה טייב.משרד התחבורה מקדם תשתית לשוק רחפנים מסחרי
ישראל עוברת לשלב חדש במיזם הרחפנים הלאומי, כהכנה להפעלת שירותים מסחריים מבוססי רחפנים, ומתקדם מניסויים טכנולוגיים לבחינה מעשית של הפעלת רחפנים רציפה לשימושים מסחריים וציבוריים
לאחר חמש שנות פעילות אינטנסיבית שכללו אלפי טיסות, בדיקות בטיחות, בניית תשתית רגולטורית ופיתוח מערכות ניהול מרחב אווירי מתקדמות, משרד התחבורה מכריז על שלב חדש ומשמעותי במיזם הרחפנים הלאומי. לראשונה, הניסוי אינו מסתפק בבחינת יכולות טיסה ותקשורת, אלא בוחן את האופן שבו עתיד לפעול שוק רחפנים אמיתי: חיבור מפעילים, תיאום רציף, תפעול יומיומי, יצירת תהליכי עבודה והבנה מעשית של הסביבה הנדרשת להפיכת שירותים אוויריים למסחריים.
המיזם הלאומי לרחפנים ייכנס בקרוב לשלב חדש העובר מהדגמות נקודתיות לדימוי הפעלה אמיתית רציפה בשטח. במערכת הבריאות ייבחנו תרחישים שיאפשרו בעתיד יצירת פעילות אווירית סדירה, כגון העברת מנות דם מהדסה עין כרם להרצוג בירושלים מעל עומסי התנועה, או קבלת משלוחים בבית החולים זיו בצפת במסגרת תמיכה רפואית מתקדמת בפריפריה. זאת, במטרה לבדוק כיצד ניתן לבנות נתיבי שינוע רפואיים יציבים, מהירים ושוויוניים.
במרחב המוניציפלי ייפתח מערך ניסויים רחב שיבחן תהליכי עבודה חדשניים. בין היתר, ביישוב רהט ייבחנו יכולות לזיהוי מפגעים בזמן אמת, בירוחם יופעלו סיורי ביטחון מהאוויר שיספקו תמונת שטח רחבה, בכפר סבא תיבחן תגובה מהירה לדיווחים המגיעים למוקד העירוני, ברעננה יופעל פיקוח עירוני מרחפנים, ובאזור השרון תופעל מערכת שתאתר רחפנים לא מורשים. בפארק הירקון ייבחן מודל עתידי של משלוחי מזון אווירים בשיתוף פעולה עם רשת המסעדות בנדיקט.
אלה ורבים נוספים יהוו ניסויי שטח המייצרים סימולציה מלאה של שירות עתידי, שבהמשך יוצע גם לציבור הרחב. בתחום הלוגיסטיקה, יתחילו ניסויים שידמו הפעלה מסחרית. משלוחה ובנדיקט יתנסו במסלולי משלוחים קבועים, רשת רמי לוי תבחן שילוב רחפנים בשרשרת האספקה הקמעונאית, ובחופי ישראל ייבחן מודל להעברת ציוד לאסדות גז ולאוניות כחלופה לכלים מאוישים יקרים ומורכבים.
- מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
- משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מטרת הניסויים תהיה לימוד מעמיק של הפוטנציאל להפחתת עלויות ולשיפור המהירות והיעילות. במקביל תיבחן התשתית הטכנולוגית שבליבת המיזם. הרחפנים יתמודדו עם הפרעות תקשורת ו-GPS, עם תנאי מזג אוויר משתנים ועם דרישות בטיחות גבוהות, לרבות טיסה באזורי תעופה פעילים. מערכות בינה מלאכותית יספקו יכולות כמו זיהוי חריגות, ניתוח מצבים בזמן אמת וזיהוי כלי טיס שאינם משתפים פעולה. תהליכים אלה יאפשרו להבין כיצד הטכנולוגיות יוטמעו בעתיד בשירותים מסודרים.
