MG3 בנזין. צילום יואב פולס
MG3 בנזין. צילום יואב פולס

ה MG3 בגרסת בנזין - סופר מיני נוחה ומרווחת

ה MG3 היא הסופר מיני של מותג MG, המשווקת עם גירסאות היברידיות ובנזין. גרסת הבנזין הפתיעה מאוד לטובה, ובעסקאות 0 ק"מ היא עסקה מצוינת. 

אהבנו: נוחות, מרווח פנימי, צריכת דלק

פחות אהבנו: רעש תחת עומס, בטיחות

ציון מסכם 4.1 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה MG3

ה MG3 נשוא מבחן זה היתה מבחינתי 'מתחת לרדאר'. סופר מיני, בנזין, סינית. נו טוב, בסדר כזה. רמת עניין 'כשיהיה זמן מתישהו נתאם אותה למבחן' ועם הציפיות האלה נפלה לידי MG3  תמימה שבכלל לא התכוונה לזה. כגודל העדר הציפיות כך גודל ההפתעה הטובה.

תעודת חובה                
קטגוריה                סופר מיני
מימדים (מטר)            אורך 4.113 /רוחב 1.797 /גובה 1.502 /בסיס גלגלים 2.564
מספר מושבים            חמישה
הנעה ותיבת הילוכים     1.5 ליטר, אוטומטית רציפה, הנעה קדמית
הספק ומומנט                  115 כ"ס, 14.4 קג"מ
נפח מיכל דלק                 45 ליטר
צריכת דלק (משולב)         15.6 ק"מ לליטר. תקן יצרן
בטיחות                         ציון איבזור בטיחות 2, ארבעה כוכבים EuroNcap
מחיר                        120.0 אש"ח

עיצוב חיצוני ופנימי

ה MG3 היא סופר מיני תוצרת SAIC הסינית (אחת מענקיות הרכב הסיניות) תחת המיתוג של MG. העיצוב נאה למדי, עם מכסה מנוע שנראה ארוך ממה שהוא באמת, יחידות תאורה גדולות, סמל MG בחזית וסבכה קדמית גדולה. מכסה המנוע מנופח מעט במרכז ומשתפל קדימה בחדות משהו. חישוקי ''16 נאים (מסתבר שלא חייבים להרכיב תמיד חישוקי ''19 או ''20), קורות צד מושחרות וכך גם החלונות האחוריים. גם מאחור העיצוב נאה עם יחידות תאורה גדולות וללא הצטעצעות יתרה של פסי לד אדום לרוחב כל הרכב. התוצאה כולה היא של רכב נאה וחביב. לא ירגיז אף אחד ולא יכנס לספרי היסטוריית תעשיית הרכב.

פנים הרכב מודרני, נאה ומזמין. מול הנהג צג לוח מחוונים בגודל ''7.0 הגה עם מתגי שליטה על המדיה ובקרת השיוט, צג מולטימדיה בגודל ''10.25, ומתחתיו מספר מתגים להפשרת אדים, כיוון עוצמת השמע ופתחי מיזוג גדולים ויעילים. קונסולה לא רחבה בין הנהג לנוסע עם מוט הילוכים, מתג למעצור היד, ומחזיקי כוסות מקדימה. ניהול בקרת האקלים דרך המסך הראשי. מושב הנהג מפתיע בנוחות גבוהה ממה שהיית מצפה. כיוון המושב ידני לרבות כיוון לגובה.

מאחור המרווח סביר, עדיין יש לזכור שמדובר בסופר מיני עם בסיס גלגלים של 2.56 ס"מ. יאכלס בשמחה שני מבוגרים או שלושה ילדים צעירים.


MG3 סביבת נהג. צילום יואב פולס

הנעה והתנהגות כביש

על הנעת ה MG3 אחראי מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 115 כ"ס ומומנט של 14.4 קג"מ. תיבת ההילוכים רציפה (עם הדמיה של 'כאילו' 8 הילוכים) וההנעה קדמית. התאוצה הרשמית מעמידה ל – 100 קמ"ש אורכת 10.8 שניות, והמהירות המירבית 185 קמ"ש.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

ההפתעה הגדולה של ה MG3 מגיעה ברגע שמתחילים לנהוג במכונית. המתלים עושים עבודה מצוינת עם שיכוך מהמורות נהדר, כזה שאתה לא מצפה למצוא ברכב בסיסי. ה MG3 מספקת אחיזה כביש טובה, וככל שעובר הזמן עם ה MG הקטנה אתה מבין שאנשי SAIC עשו עבודה ממש טובה. הן בכביש מהיר, והן בכביש מפותל, ה MG3 הזו פשוט טובה.

הדבר היחיד המעיב על ההפתעה הוא הרעש ברכב תחת לחץ. כמו בכל רכב עם תיבת הילוכים רציפה, ברגע שלוחצים את דוושת התאוצה עד הסוף, מתקבל רעש לא נעים בתוך הרכב. ראינו את זה בכל רכב עם תיבת הילוכים רציפה וה MG3 לא שונה בזה מכל רכב אחר. עם זאת, זו הביקורת היחידה שאני יכול למצוא על ה MG המתוקה הזו.

לצערי לא מדדתי צריכת דלק ב MG3 כמו שאני עושה עם כל רכב. אני רק יכול לשער כי נהיגה מתונה ב MG תניב צריכה של מעל ל 15 ק"מ לליטר ללא מאמץ.


MG3. צילום יואב פולס

בטיחות

בתחום הבטיחות ה MG3 מצוידת בבלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית חכמה, תיקון אקטיבי למניעת סטייה מנתיב ועוד, עם זאת ציון אבזור הבטיחות עומד על 2 בלבד. במבחן הבטיחות של ה EuroNcap  קיבלה ה MG3 ארבעה כוכבי בטיחות אולם התגלה כשל במבנה של מושב הנהג, אירוע שללא ספק יתוקן על ידי היצרנית, אם לא תוקן כבר.

ה MG3 משווקת במחיר של 120.0 אש"ח לדגם הזה. המחיר מרגיש לי מעט גבוה מדי לנוכח התחרות והמיצוב של MG מול מתחרות אירופאיות מצטיינות כמו סקודה פאביה או סיאט איביזה שעולות מעט פחות. בעסקאות 0 ק"מ מצאנו את ה MG3 במחיר של 103.5 אש"ח, שפתאום 'עושה שכל' שזה המחיר מצוין לרכב.

ציון מסכם:

MG3 בנזין
נוחות            4.5
דינמיות            4.5
צריכת דלק            4.5
אבזור            4.0
בטיחות                 3.5
עיצוב                4.0
תמורה למחיר        4.0
ציון מסכם                4.1


 

 


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
המטוס החדש של אייר חיפה בטולוז. קרדיט: אייר חיפההמטוס החדש של אייר חיפה בטולוז. קרדיט: אייר חיפה

בלאק פריידיי: מבצע מיוחד של אייר חיפה עד יום חמישי

החברה השיקה מבצע שבו היא מציעה 30% הנחה על כל הטיסות באמצעות קוד קופון, שבעזרתו ניתן לקבל מחירים של החל מ-82 דולר עבור טיסות הלוך ושוב ללרנקה שבקפריסין, 208 שקל לאילת, 154 דולר לרודוס ו-182 דולר לטיסות הלוך ושוב לאתונה

עוזי גרסטמן |

אייר חיפה השיקה היום מבצע מיוחד לרגל הבלאק פריידיי, שבמסגרתו מציעה החברה 30% הנחה על כל טיסותיה לכל היעדים במהלך 2026. ההנחה תינתן באמצעות הזנת קוד הקופון BLACKFRIDAY30 בעת ההזמנה, והיא תקפה עד ליום חמישי הקרוב, 27 לנובמבר, ב- 23:59.

במסגרת המבצע, עם מימוש הקופון, ניתן ליהנות ממחירים של החל מ-82 דולר עבור טיסות הלוך ושוב ללרנקה שבקפריסין, 208 שקל לאילת, 154 דולר לרודוס ו-182 דולר לטיסות הלוך ושוב לאתונה. כל כרטיסי הטיסה של החברה כוללים אפשרות לשינוי או ביטול בתמורה לקרדיט עד 24 שעות לפני ההמראה, וכן תיק יד ללא תשלום. ניתן גם להוסיף טרולי, מזוודה או הושבה מראש בהתאם לצורך. ההנחה חלה על רכיב הטיסה בלבד ואינה כוללת מיסי נמל, כבודה או הושבה.

החברה קיבלה את המטוס הרביעי שלה ביום רביעי האחרון, כחלק מהרחבת צי המטוסים והיערכות לקראת פתיחת קווים ויעדים חדשים ב-2026. המטוס נמסר לחברה במפעלי היצרנית ATR בטולוז, ונחת בשבוע שעבר בנמל התעופה בחיפה, בטיסה ישירה מצרפת. בדצמבר צפוי להצטרף לצי מטוס חדש נוסף, חמישי, ובמקביל עדכנה החברה על חתימת הסכם לחכירת מטוס נוסף, שישי, שצפוי להגיע במהלך הרבעון הראשון של 2026. 

אייר חיפה ציינה בסוף ספטמבר שנה להמראת טיסת הבכורה שלה. במהלך השנה הזו הטיסה החברה כ-200 אלף נוסעים, עם תפוסה ממוצעת של 80%. לקראת תקופת החגים האחרונה החברה העריכה שתטיס כ-30 אלף נוסעים מ/אל חיפה. כחלק מהתרחבות הפעילות, החברה הודיעה גם על תגבור בקו חיפה–אילת: מסוף אוקטובר מופעלות שתי טיסות יומיות, ובתחילת 2026 מתוכננות כבר שלוש טיסות ביום. מחיר הכרטיסים מתחיל ב-149 שקל לכיוון. בנוסף, ובכפוף לאישורים, צפויות להיפתח טיסות ערב שבת מאוחרות במוצאי שבת, כדי לתת מענה למשפחות ותיירים המגיעים מהצפון ומהדרום לסופי שבוע.