דונגפנג בוקס במבחן ריסוק חזיתי. צילום EuroNcap
דונגפנג בוקס במבחן ריסוק חזיתי. צילום EuroNcap

תוצאות מאכזבות לבוקס ולטיקרוס במבחני ריסוק

הדונגפנג בוקס והפולקסווגן טיקרוס כשלו במבחני בטיחות שבוצעו על ידי ה EuroNcap כשהן מקבלות ציון בינוני מאוד של שלושה כוכבי בטיחות בלבד. ב-בוקס זוהה כשל בריתוכי השלדה. 

לצידן הצטיינו עם חמישה כוכבי בטיחות מספר דגמים כמו פולקסווגן ID4, אודי Q3, קופרה בורן, סקודה אוקטביה, פולקסווגן גולף, קאדילק אופטיק ו-ב.מ.וו X3

עוד הצטיינו מספר דגמים העתידים להגיע לישראל בשבועות או בחודשים הקרובים

יואב פולס |

דונגפנג בוקס ופולקסווגן טיקרוס קיבלו ציונים נמוכים ומפתיעים במבחן הבטיחות של ה EuroNcap הנחשב לאמת מידה בתחום הבטיחות של כלי רכב חדשים.

לצד האכזבה מהבוקס והטיקרוס, נבחנו עוד מספר כלי רכב רלוונטיים לשוק הישראלי וקיבלו ציונים מקסימליים של חמישה כוכבי בטיחות. מבין הדגמים שנבחנו והצטיינו, רלוונטיים לשוק הישראלי הצ'רי טיגו 7 והצ'רי טיגו 8, פולקסווגן ID4 הקרוסאובר החשמלי של היצרנית, אודי Q3, קופרה בורן, סקודה אוקטביה, פולקסווגן גולף, קאדילק אופטיק ו-ב.מ.וו X3.

דגמים שטרם מיובאים לישראל אך צפויים להגיע בשבועות או בחודשים הקרובים, וגם הם קיבלו ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות הם ה IM6 ( IM הוא מותג פרימיום של SAIC יצרנית MG), לצידו ה MG S6 EV שלא ברור אם יגיע לישראל, וכן מאזדה 6e דגם הסדאן הגדול ('מנהלים') החשמלי, וההונגצ'י ESH5 הקרוסאובר המסקרן מאוד של הונגצ'י.

בהקשר לתוצאות הדונגפנג בוקס ציינו ב EuroNcap בין היתר את ההערות הבאות:

במהלך בדיקת הרכב לאחר המבחן, נראה כי ריתוכים נקודתיים מרובים נכשלו בקורת A, מה שפגע ביכולת של מעטפת המרכב לעמוד בעומס נוסף.  הדלתות נותרו נעולות לאחר הבדיקה, מה שהפריע למאמצי המגיבים הראשונים לחלץ את הנוסעים. (נזכיר בהקשר זה את התאונה הקטלנית בה היתה מעורבת שיאומי SU7 עליה דיווחנו לאחרונה) בנוסף, לא היה מספיק לחץ בכרית האוויר כדי למנוע מראשו של הנהג לפגוע בהגה. במבחן פגיעת הצד, הדונגפנג בוקס סיפק הגנה טובה לכל אזורי הגוף הקריטיים וצבר מקסימום נקודות. בפגיעת מוט הצד החמורה יותר, ההגנה הייתה מספקת לפחות לכל אזורי הגוף הקריטיים.  בנוסף, למכונית אין אמצעי נגד להפחתת מגע ראש בראש בין יושבי המושבים הקדמיים, כך שההגנה על הצד הרחוק דורגה כגרועה. 

פולקסווגן טיקרוס סופגת פגיעת צד. צילום EuroNcap

הפולקסווגן טיקרוס קיבלה ציונים נמוכים עבור הגנה על הולכי רגל ועבור מערכות הבטיחות שהותקנו ברכב (נבחן דגם שהוגדר Standard Safety Equipment). עוד ציינו לגבי הפולקסווגן טיקרוס כי תא הנוסעים נשאר שלם במבחן הריסוק הקדמי, אם כי ההגנה על חזהו של הנהג דורגה כחלשה. לעומת זאת דווחה הגנה טובה על הברכיים והירך הן של הנהג והן של הנוסע במושב הקדמי. פולקסווגן הראתה כי רמת הגנה דומה תינתן לנוסעים בגדלים שונים וליושבים בתנוחות שונות. במבחן הריסוק לרוחב כל הרכב, ההגנה הייתה טובה לכל אזורי הגוף הקריטיים של הנהג אך הייתה גבולית לפגיעת חזה של הנוסע האחורי.  

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

לרכב מערכת eCall מתקדמת המתריעה לשירותי החירום במקרה של תאונה, ומערכת למניעת פגיעות משניות לאחר התנגשות הרכב. פולקסווגן הדגימה כי הדלתות והחלונות יהיו ניתנים לפתיחה כדי לאפשר לנוסעים להימלט במקרה של שקיעת הרכב.

לא מן הנמנע כי שני הדגמים יעברו מקצה שיפורים, אם כי במקרה של הטיקרוס החוזק המבני של הרכב היה טוב, ונדרש שיפור נקודתי, ואילו במקרה של הדונגפנג בוקס הממצאים מורכבים יותר לתיקון, ואני לא רואה כי ניתן יהיה לחזק את כלי הרכב שכבר נמסרו ללקוחות.

הדונגפנג בוקס אותה אהבנו מאוד במבחן שערכנו לרכב לא מצליחה לחדור לשוק כפי שהיתה רוצה, למרות מבצעים והנחות. הממצאים האחרונים לא יסייעו למכירות של הדגם.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

קיה ספורטאז' לונג היברידי מעודכן. צילום יצרןקיה ספורטאז' לונג היברידי מעודכן. צילום יצרן

ספורטאז' LONG היברידי- יותר גדול, חסכוני, חזק ומעוצב

טלקאר יבואנית דגמי קיה לישראל החלה בשיווק הספורטאז' LONG ההיברידי - עם עיצוב עדכני, מערכת היברידית חזקה וחסכונית, מאובזר, ובעיקר יותר גדול במימדים.

המחיר 210.0 אש"ח

יואב פולס |

טלקאר יבואנית דגמי קיה לישראל החלה בשיווק מתיחת הפנים של דגם הספורטאז' LONG. הספורטאז' LONG כשמו כן הוא, ספורטאז' מוארך על בסיס גלגלים גדול משמעותית מזה של הספורטאז' הרגיל. בנוסף הדגם משווק עם הנעה היברידית מתקדמת המעניקה לרכב צריכת דלק נמוכה יחד עם הספק גבוה.

השינוי המהותי הוא כאמור בעיצוב החזית ותא הנוסעים. חזית הרכב מקבלת את השפה העיצובית העדכנית של דגמי קיה המשלבת גריל גדול ויחידות תאורה ראשיות התחומות בצדדים החיצוניים ובחלק העליון עם פס לד כתום. גם החלק האחורי עודכן והוא נראה טוב מתמיד.

העיצוב הפנימי עודכן גם הוא, עם זאת נשארו שני מסכי ה ''12.3 – אחד כלוח מחוונים והשני מולטימדיה עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הספורטאז' LON ההיברידי משווק ברמת גימור יחידה 'פרימיום' הכוללת בקרת אקלים דיגיטלית, מושבים קדמיים חשמליים הכוללים חימום ואוורור, ריפודי עור, משטח טעינה אלחוטי, שליטה על רמות רגנרציה, גג פנורמי נפתח, חישוק ''17 , דלת תא מטען חשמלית ועוד.

ספורטאז' LONG היברידי. צילום יצרן

לספורטאז' LONG בסיס גלגלים של 2.756 ( גידול של 7.6 ס"מ לעומת הספורטאז' הרגיל) והוא מיישר קו עם המתחרות הגדולות בסגמנט. האורך הכולל 4.66 מטר (גידול של 14.5 ס"מ), הגובה 1.666 מטר, והרוחב 1.865 מטר.