
שברולט קולורדו ZR2 - הפיקאפ של שברולט בגרסה מופרעת
השברולט קולורדו הוא הפרשנות של היצרנית האמריקאית לטנדר ספורט שטח מאובזר ומופרע. הוא מספק כיף בכמויות גדולות, ואין מה לחפש רכישה רציונלית. קונים כי זה מה שרוצים.
אהבנו: עיצוב, מתלים, נעילות דיפרנציאל, צמיגים
פחות אהבנו: מדרגות, סאונד מנוע, צריכת דלק, מחיר.
ציון מסכם: 4.4 בסולם פולס
השברולט קולורדו ZR2 הוא אירוע שצריך להסביר. היסטורית שברולט יודעת לייצר רכבים ספורטיביים שהפכו לאגדות, שברולט קורבט למשל, לדורותיה. טנדרים Pickup באמריקאית מצויה הם הרכבים הנמכרים ביותר והאהובים ביותר על האמריקאים. 1+1 = קולורדו ZR2. בואו נביא מרכב של טנדר, נשתול מנוע חזק, נשפר משמעותית את השלדה, המתלים והמעצורים, נעצב ככה שאף אחד לא יוכל להתעלם, ונראה מה קורה. מקווה שאתם מתחילים להיות איתי באירוע הזה.
תעודת חובה קטגוריה טנדר 1.0 טון, ספורט / שטח מימדים (מטר) אורך 5.402 /רוחב 1.983 /גובה
2.078 /בסיס גלגלים 3.337 מספר מושבים חמישה הנעה טורבו בנזין, 2.7 ליטר. 2H, 4H, 4L בנוסף נעילת דיפרנציאל אחורי וקדמי הספק ומומנט 310 כ"ס, 59.4 קג"מ צריכת דלק 7.2 ק"מ לליטר בטיחות ציון אבזור בטיחות 3. מחיר 433.0 אש"ח
.
עיצוב חיצוני ופנימי
קשה להתעלם מהקולורדו ZR2 כשהוא לידך בכביש. מכל זוית ה ZR2 משדר כח ועוצמה. החל בחזית השחורה עם סמל שברולט גדול במרכז שממלא את המראה הפנימית ברכב שנוסע לפני הקולורדו, יחידות התאורה הנאות, תפיחות בבתי הגלגלים על מנת להכניס את הצמיגים הגדולים , המרכב החרב ובעיקר הגובה. מכל זוית הקולורדו מרשים. תוסיפו לכך את הצבע הכחול המהמם של ה ZR2 והשכנים עוד ידברו על המפלצת שהבאתם ימים ארוכים אחרי שתחזירו את הקולורדו הזה ליבואנית UMI.
אחרי שמטפסים לתא הנוסעים מתגלה סביבת נהג עם 'ניחוח של פעם' ושלא יהיה ספק – זה ממש ממש טוב. מול הנהג צג לוח מחוונים בגודל ''11 עם מגוון תצוגות ומידע לבחירת הנהג. במרכז הדשבורד צג מרכזי בגודל ''11.3 המשמש גם כמולטימדיה וגם ובעיקר כמרכז מידע למערכות הרכב השונות בשטח, לרבות שתי מצלמות המותקנות בגחון הרכב.
- חברת הרכב שייצרה תחרות לפורד והכלבה שמיקמה את ברה"מ בקידמת המרוץ לחלל
- קורבט וקאדילק בהנחות של עשרות אלפי שקלים; והנחות נוספות של היבואנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחתיו שתי שורות מתגים להפעלת בקרת האקלים, החל בחוגות לקביעת הטמפרטורה (שני אזורי אקלים) דרך מתגים להפעלת איוורור או חימום המושבים הקדמיים, ועד למערכת המיזוג עצמה. כמה טוב לקבל את בקרת האקלים עם מתגים ולא דרך מסך מגע. עוד נמצא במרכז הדשבורד פתחי מיזוג (כיוון ידני פשוט ולא סיבוך דרך מסך) ושורת מתגים להפעלת נעילות הדיפרנציאל, ביטול ה Stop & Start, ביטול תיקון סטייה מנתיב ומתג לפתיחה אוטומטית של כל החלונות.
בקונסולה בין הנהג לנוסע משטח טעינה אלחוטי, ידית הילוכים, ולצידה חוגה. סיבוב החוגה קובע את מצבי השטח לקולורדו ZR2, ועל החוגה ארבעה מתגים למצבי תיבת ההעברה – 2H, 4H, 4L ומצב אוטומטי. ההעברה בין המצבים השונים מתבצעת כשהרכב בעמידה, ותיבת ההילוכים ב N.
עוד ניתן לציין מושב נהג חשמלי, מושב הנוסע עם כיוון ידני, ומרווח טוב גם ליושבים מאחור.
- איון V - קרוסאובר חשמלי שימושי
- מהפכה באכיפת מהירות: כ-250 מצלמות חכמות יחליפו את "הקופסאות הכתומות" בכבישים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מנוע, תיבת הילוכים ושטח
לקולורדו ZR2 מנוע טורבו בנזין בנפח 2.7 ליטר (ארבעה צילינדרים בטור), המפיק 310 כ"ס ב 5600 סל"ד ומומנט של 59.4 קג"מ ב 3000 סל"ד. נתון הסל"ד על מנת להבין כי שיא המומנט, ואחריו שיא ההספק מגיעים בסל"ד שאינו נמוך. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שמונה הילוכים. לקולורדו ZR2 תיבת העברה עם שלושה מצבים – הנעה אחורית, הנעה כפולה ביחס העברה גבוה, והנעה כפולה ביחס העברה נמוך, ובעברית 2H, 4H, 4L.
עוד בעולמות השטח הקולורדו ZR2 מגיע עם צמיגי AT ( בשפת העם צמיגי 50:50) במידה 285/70 וחישוק ''17. המשמעות היא שיש כאן צמיגים עם דופן גבוהה שמאפשרים הורדת אוויר בשטח. הגלגל החלופי בגודל מלא. בנוסף ציידו בשברולט את הקולורדו ZR2 בהגבהה מקורית, בולמי זעזועים משופרים DSSV של שברולט פרפורמנס, אליהם נגיע בהמשך. כמו לא מעט טנדרים המתלים הקדמיים הם מתלים נפרדים עם קפיצי סליל, ואילו האחוריים הם על בסיס קפיצי עלים המיועדים לשאת משקלים כבדים. לקולורדו ZR2 מצבי נהיגת שטח – רגיל, שטח, באחה, גרירה וקרקע משובשת.
בכביש ובשטח
עד עכשיו את מבחן העיצוב ומבחן המפרט הטכני ה ZR2 מצטיין. הנסיעה בקולורדו ZR2 היא בהחלט חוויתית. הרכב גבוה ורחב, ושדה הראיה קדימה מצוין, מעל גגות מכוניות נמוכות כמו כל עדרי הקרוסאוברים הרועים בכבישים. המכונית מגיבה היטב ללחיצה על דוושת התאוצה, אבל כפי שנרמז מהנתונים היבשים, כדי לקבל את העוצמה של הרכב צריך להעלות בסל"ד, מה שמייצר נוכחות של המנוע בתא הנוסעים. הרכב קופצני משהו, ומזכיר את מוצאו הטנדרי, בעיקר מהחלק האחורי. אין כאן שיכוך מהמורות כמו בקרוסאוברים אלא יותר קשיחות. עם זאת הקולורדו מפנק וכיף לנהיגה.
בנהיגה בכביש מהיר הקולורדו מתחיל הקולורדו לחשוף את הקלפים החזקים. הנוקשות משהו שהיתה במהירות איטית מתאימה הרבה יותר לנהיגה מהירה, ואם לא תשימו לב למהירות אתם עלולים לסיים עם שלילת רשיון. הקולורדו ZR2 מרגיש נפלא במהירויות של 140 קמ"ש – 150 קמ"ש, ובגלל הגובה, התחושה היא שאתם על 80 קמ"ש.
עם זאת, אנחנו כאן לא בשביל נהיגה בכביש אלא על מנת לדגום את הקולורדו ZR2 בשטח, ולשם כך חברנו לטיול של מדריך מקצועי, דרור ברלי מאתר השטח הישראלי, כשהמסלול הוא מסלול הניסויים הקבוע, נחל פרצים עליון.
אני מחליט לא להוריד אוויר ונשאר עם לחץ אוויר המתאים לכביש 36Psi. מהר מאוד מראה הקולורדו את יכולות השטח הנהדרות שלו. מרווח הגחון שעומד על 27.3 ס"מ מאפשר לעבור מעל מכשולים ללא קושי או חשש מפגיעות. לקולורדו ZR2 פיצ'ר מגניב של שתי מצלמות המותקנות בתחתית הרכב ליד הסרנים ומאפשרות צפיה במה שקורה מתחת לרכב. למצלמות יש מתזים על מנת לאפשר ניקוי המצלמות מאבק ובוץ על מנת שהראות תישאר טובה. מגניב. הקולורדו עלה ללא קושי כשאנחנו בודקים אותו ללא הפעלת נעילות הדיפרנציאל, וכמובן עם נעילות הדיפרנציאל.
עם זאת, לא הכל מושלם בעולם השטח של הקולורדו ZR2. ראשית מכסה תא המנוע של הקולורדו עצום וגבוה, ולמרות שבשטח אתה מסתכל קדימה ורחוק, ומתכנן איפה לשים כל גלגל, עדיין השטח המת בחזית גדול מדי. מגבלה נוספת מגיעה מהמנוע, שמצריך עליה גבוהה מדי בסל"ד וקצת קשה למנן גז עדין. לקולורדו ZR2 מיגון ספים מקורי, אליו נוספו מדרגות לטובת הקלה בטיפוס לרכב. נוצר מצב בו בנוסף לכך שה ZR2 הוא רחב מאוד (יחסית) המדרגות הופכות את הרכב לעוד יותר רחב, והן פוגעות מדי פעם ברגבי אדמת הקודש, בעיקר בהצלבות עמוקות. לא נגרם שום נזק למעט רעש חיכוך לא נעים.
עם סיום החלק הטכני, אנחנו במישור עמיעז בו שבילים רבים ופתוחים. אנחנו ממתינים שכלי הרכב שאיתנו יפתחו מרחק גדול, בוחרים במצב 'באחה', מציבים את תיבת העברה על 4H ומשחררים את עדר הסוסים לשטח. הקולורדו ZR2 טס בשבילים הפתוחים במהירות גבוהה מאוד, כשממש ניתן להרגיש אותו משחרר את השרירים ונהנה מכל רגע. המתלים עושים עבודה לא פחות מנפלאה, והקולורדו ZR2 מרחף על פני השטח במהירויות כביש 6 וצפונה. גם במצב הזה צריך לנהוג ב ZR2 בזהירות מרבית שכן למרות ה 4X4, החלק האחורי מציג מדיניות ליברלית משל עצמו, וחוסר תשומת לב תשלח את החלק האחורי של הרכב החוצה מהנתיב המבוקש. מוי כיף.
לחובת הקולורדו ZR2 ניתן לציין גם סאונד לא נעים מהמנוע, תחת מאמץ. נכון שאין כאן מנוע V8 בשרני אלא רק ארבעה צילינדרים בטור, עם זאת לאנשי שברולט יש את היכולות להנדס לרכב סאונד יותר עמוק, יותר בשרני. כזה שיגרום לך לרצות לשמוע את המנוע בכל הזדמנות, וכאן לדעתי יש פספוס לא קטן.
צריכת הדלק הרשמית של הקולורדו ZR2 עומדת על 7.2 ק"מ לליטר. בפועל צריכת הדלק היתה כ 6.0 ק"מ לליטר. נהיגה סופר חסכונית עם ה ZR2 הצליחה לסחוט בסביבות 9 ק"מ לליטר, אבל אין מצב לנהיגה כזו לאורך זמן. אם אתם בעניין קחו בחשבון צריכת דלק של לא מעל 7 ק"מ לליטר.
בתחום הבטיחות הקולורדו מצוידת במערכות בטיחות אקטיביות כמו בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב ועוד. עם זאת ציון אבזור הבטיחות עומד על 3. הקולורדו נבחן על ידי ה IIHS האמריקאי בשנת 2017 וקיבל ציוני בטיחות גבוהים. הקולורדו ZR2 ספציפית לא נבחן במבחן בטיחות.
הקולורדו משווק במחיר של 433.0 אש"ח, ולאחרונה היה במבצע במחיר של 415.0 אש"ח.
התחרות לקולורדו ZR2 מגיעה מהמתחרה הישיר שלו הפורד ריינג'ר ראפטור שמחירו מתחיל ב 490.0 אש"ח. שניהם משתמשים באותה הנוסחה – טנדר סטנדרטי שהופך למפלצת שטח. שניהם לא פחות מנפלאים.
ציון מסכם:
שברולט קולורדו ZR2 נוחות 4.0 דינמיות / שטח 5.0 צריכת דלק 3.5 אבזור 5.0 בטיחות 4.0 עיצוב 5.0 תמורה למחיר VFM 4.5 ממוצע 4.4
- 3.אנונימי 05/10/2025 14:10הגב לתגובה זואיך רכב שעולה בארהב בין 33000 ל 43000 דולרים נמכר כאן במחיר חצוף כזה זה לא מטריד את הגנרל טראמפ
- 2.ברגע שכתבתם צריכת דלק איבדתם אותי (ל"ת)נהג טסלה S 05/10/2025 10:57הגב לתגובה זו
- 1.הכתבה הזאת נועדה אולי לשלושה אנשים בישראל.. (ל"ת)אנונימי 03/10/2025 23:34הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
איון V. עיצוב שונה. מרווח פנימי מצוין. צילום יואב פולסאיון V - קרוסאובר חשמלי שימושי
מותג איון מוצא את עצמו בכותרות הכלכליות בגלל רשות התחרות שממליצה לבצע שינוי בזיכיון הייבוא. התעלמנו מהכותרות ולקחנו את האיון V לתהות על קנקנו בלי להתייחס לרעשי הרקע.
אהבנו: עיצוב, מרווח פנימי, ביצועים
פחות אהבנו: מתלים רכים, מערכות בטיחות אגרסיביות
ציון מסכם 4.1 בסולם פולס
מעט לפני ראש השנה העברית השיקה מחדש אוריון מוביליטי (חברה בת של יוניון מוטורס יבואנית טויוטה) את מותג AION בישראל, אחד המותגים של GAC הסינית. את GAC אנחנו זוכרים מסיבוב קצר ועגום משהו שנפגע קשות ממגיפת הקורונה (זוכרים שהיה כזה דבר?).
דגמי GAC החדשים עשו קפיצת דרך משמעותית מאז, ואוריון מוביליטי השיקה שלושה דגמים, את ה AION Y את ה AION HT שניהם ללא תקינה מערבית, ואת הדגם החשוב ביותר לשוק הישראלי הוא ה AION V שמגיעה עם תקינה מערבית מלאה.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר C-SUV |
| מימדים (מטר) | אורך 4.605 /רוחב 1.876 /גובה 1.686 /בסיס
גלגלים 2.775 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה | קדמית, חשמלית |
| הספק ומומנט | 204 כ"ס, 21.4 קג"מ |
| סוללה וטעינה | 75.3Kwh, טעינת AC בהספק 11Kw, טעינת DC בהספק 180Kw |
| טווח ותקן | 510 ק"מ. תקן
יצרן. |
| בטיחות | ציון איבזור בטיחות 7. |
| מחיר | 167.0 אש"ח |
האיון V שלנו מגיעה בכתום אדום בולט שעושה חסד עם העיצוב המעט שונה של האיון. חזית האיון V לא דומה לאף קרוסאובר גנרי על הכביש. יחידות תאורה גדולות תחומות עם שני פסי לד אנכיים ורחבים, חזית אטומה שנראית מחייכת משהו, כיתוב AION גדול במרכז וכונס אוויר שחור בתחתית. מהצד בולטת עוד יותר סכימת הצביעה של האיון V. הספים התחתונים (וחיפויי הגלגלים) שחורים, הדלתות בצבע המרכב, כתום במקרה שלנו, מסגרת החלונות העליונה בצבע לבן, הקורות האנכיות בצבע שחור, וקורות הגגון בצבע כסוף. מאחור דלת חמישית אנכית ויחידות תאורה גדולות גם בהן פסי לד אנכיים ורחבים.
פנים הרכב לוקח לקצה את ה'אין מתגים'. צג לוח מחוונים בגודל ''8.88, מולטימדיה בגודל ''14.6, עם קישוריות לאפל קארפליי. בשלב זה קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו באמצעות מתאם, ופתיחת ממשק ייעודי במסך. המפתיע היה שהרכב סגור ונעול, אני בבית, ושיחות הטלפון עוברות ישירות למתאם שבאוטו, למרות שהרכב כבוי ונעול.
