שברולט קולורדו ZR2. צילום יואב פולסשברולט קולורדו ZR2. צילום יואב פולס

שברולט קולורדו ZR2 - הפיקאפ של שברולט בגרסה מופרעת

השברולט קולורדו הוא הפרשנות של היצרנית האמריקאית לטנדר ספורט שטח מאובזר ומופרע. הוא מספק כיף בכמויות גדולות, ואין מה לחפש רכישה רציונלית. קונים כי זה מה שרוצים. 

אהבנו: עיצוב, מתלים, נעילות דיפרנציאל, צמיגים

פחות אהבנו: מדרגות, סאונד מנוע, צריכת דלק, מחיר. 

ציון מסכם: 4.4 בסולם פולס

יואב פולס |

השברולט קולורדו ZR2 הוא אירוע שצריך להסביר. היסטורית שברולט יודעת לייצר רכבים ספורטיביים שהפכו לאגדות, שברולט קורבט למשל, לדורותיה. טנדרים Pickup באמריקאית מצויה הם הרכבים הנמכרים ביותר והאהובים ביותר על האמריקאים. 1+1 = קולורדו ZR2. בואו נביא מרכב של טנדר, נשתול מנוע חזק, נשפר משמעותית את השלדה, המתלים והמעצורים, נעצב ככה שאף אחד לא יוכל להתעלם, ונראה מה קורה. מקווה שאתם מתחילים להיות איתי באירוע הזה.

תעודת חובה            
קטגוריה                טנדר 1.0 טון, ספורט / שטח
מימדים (מטר)            אורך 5.402 /רוחב 1.983 /גובה 2.078 /בסיס גלגלים 3.337
מספר מושבים                חמישה
הנעה                    טורבו בנזין, 2.7 ליטר. 2H, 4H, 4L בנוסף נעילת דיפרנציאל אחורי וקדמי
הספק ומומנט            310 כ"ס, 59.4 קג"מ
צריכת דלק            7.2 ק"מ לליטר
בטיחות                ציון אבזור בטיחות 3.
מחיר                433.0 אש"ח

. 

עיצוב חיצוני ופנימי

קשה להתעלם מהקולורדו ZR2 כשהוא לידך בכביש. מכל זוית ה ZR2 משדר כח ועוצמה. החל בחזית השחורה עם סמל שברולט גדול במרכז שממלא את המראה הפנימית ברכב שנוסע לפני הקולורדו, יחידות התאורה הנאות, תפיחות בבתי הגלגלים על מנת להכניס את הצמיגים הגדולים , המרכב החרב ובעיקר הגובה. מכל זוית הקולורדו מרשים. תוסיפו לכך את הצבע הכחול המהמם של ה ZR2 והשכנים עוד ידברו על המפלצת שהבאתם ימים ארוכים אחרי שתחזירו את הקולורדו הזה ליבואנית UMI.

אחרי שמטפסים לתא הנוסעים מתגלה סביבת נהג עם 'ניחוח של פעם' ושלא יהיה ספק – זה ממש ממש טוב. מול הנהג צג לוח מחוונים בגודל ''11 עם מגוון תצוגות ומידע לבחירת הנהג. במרכז הדשבורד צג מרכזי בגודל ''11.3 המשמש גם כמולטימדיה וגם ובעיקר כמרכז מידע למערכות הרכב השונות בשטח, לרבות שתי מצלמות המותקנות בגחון הרכב.

מתחתיו שתי שורות מתגים להפעלת בקרת האקלים, החל בחוגות לקביעת הטמפרטורה (שני אזורי אקלים) דרך מתגים להפעלת איוורור או חימום המושבים הקדמיים, ועד למערכת המיזוג עצמה. כמה טוב לקבל את בקרת האקלים עם מתגים ולא דרך מסך מגע. עוד נמצא במרכז הדשבורד פתחי מיזוג (כיוון ידני פשוט ולא סיבוך דרך מסך) ושורת מתגים להפעלת נעילות הדיפרנציאל, ביטול ה Stop & Start, ביטול תיקון סטייה מנתיב ומתג לפתיחה אוטומטית של כל החלונות.

בקונסולה בין הנהג לנוסע משטח טעינה אלחוטי, ידית הילוכים, ולצידה חוגה. סיבוב החוגה קובע את מצבי השטח לקולורדו ZR2, ועל החוגה ארבעה מתגים למצבי תיבת ההעברה – 2H, 4H, 4L ומצב אוטומטי. ההעברה בין המצבים השונים מתבצעת כשהרכב בעמידה, ותיבת ההילוכים ב N.

עוד ניתן לציין מושב נהג חשמלי, מושב הנוסע עם כיוון ידני, ומרווח טוב גם ליושבים מאחור.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


שברולט קולורדו ZR2. סביבת נהג

מנוע, תיבת הילוכים ושטח

לקולורדו ZR2 מנוע טורבו בנזין בנפח 2.7 ליטר (ארבעה צילינדרים בטור), המפיק 310 כ"ס ב 5600 סל"ד ומומנט של 59.4 קג"מ ב 3000 סל"ד. נתון הסל"ד על מנת להבין כי שיא המומנט, ואחריו שיא ההספק מגיעים בסל"ד שאינו נמוך. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שמונה הילוכים. לקולורדו ZR2 תיבת העברה עם שלושה מצבים – הנעה אחורית, הנעה כפולה ביחס העברה גבוה, והנעה כפולה ביחס העברה נמוך, ובעברית 2H, 4H, 4L.

עוד בעולמות השטח הקולורדו ZR2 מגיע עם צמיגי AT ( בשפת העם צמיגי 50:50) במידה 285/70 וחישוק ''17. המשמעות היא שיש כאן צמיגים עם דופן גבוהה שמאפשרים הורדת אוויר בשטח. הגלגל החלופי בגודל מלא. בנוסף ציידו בשברולט את הקולורדו ZR2 בהגבהה מקורית, בולמי זעזועים משופרים DSSV של שברולט פרפורמנס, אליהם נגיע בהמשך. כמו לא מעט טנדרים המתלים הקדמיים הם מתלים נפרדים עם קפיצי סליל, ואילו האחוריים הם על בסיס קפיצי עלים המיועדים לשאת משקלים כבדים. לקולורדו ZR2 מצבי נהיגת שטח – רגיל, שטח, באחה, גרירה וקרקע משובשת. 

בכביש ובשטח

עד עכשיו את מבחן העיצוב ומבחן המפרט הטכני ה ZR2 מצטיין. הנסיעה בקולורדו ZR2 היא בהחלט חוויתית. הרכב גבוה ורחב, ושדה הראיה קדימה מצוין, מעל גגות מכוניות נמוכות כמו כל עדרי הקרוסאוברים הרועים בכבישים. המכונית מגיבה היטב ללחיצה על דוושת התאוצה, אבל כפי שנרמז מהנתונים היבשים, כדי לקבל את העוצמה של הרכב צריך להעלות בסל"ד, מה שמייצר נוכחות של המנוע בתא הנוסעים. הרכב קופצני משהו, ומזכיר את מוצאו הטנדרי, בעיקר מהחלק האחורי. אין כאן שיכוך מהמורות כמו בקרוסאוברים אלא יותר קשיחות. עם זאת הקולורדו מפנק וכיף לנהיגה.

בנהיגה בכביש מהיר הקולורדו מתחיל הקולורדו לחשוף את הקלפים החזקים. הנוקשות משהו שהיתה במהירות איטית מתאימה הרבה יותר לנהיגה מהירה, ואם לא תשימו לב למהירות אתם עלולים לסיים עם שלילת רשיון. הקולורדו ZR2 מרגיש נפלא במהירויות של 140 קמ"ש – 150 קמ"ש, ובגלל הגובה, התחושה היא שאתם על 80 קמ"ש.

עם זאת, אנחנו כאן לא בשביל נהיגה בכביש אלא על מנת לדגום את הקולורדו ZR2 בשטח, ולשם כך חברנו לטיול של מדריך מקצועי, דרור ברלי מאתר השטח הישראלי, כשהמסלול הוא מסלול הניסויים הקבוע, נחל פרצים עליון.


קולורדו ZR2 בשטח. צילום יואב פולס

אני מחליט לא להוריד אוויר ונשאר עם לחץ אוויר המתאים לכביש 36Psi. מהר מאוד מראה הקולורדו את יכולות השטח הנהדרות שלו. מרווח הגחון שעומד על 27.3 ס"מ מאפשר לעבור מעל מכשולים ללא קושי או חשש מפגיעות. לקולורדו ZR2 פיצ'ר מגניב של שתי מצלמות המותקנות בתחתית הרכב ליד הסרנים ומאפשרות צפיה במה שקורה מתחת לרכב. למצלמות יש מתזים על מנת לאפשר ניקוי המצלמות מאבק ובוץ על מנת שהראות תישאר טובה. מגניב. הקולורדו עלה ללא קושי כשאנחנו בודקים אותו ללא הפעלת נעילות הדיפרנציאל, וכמובן עם נעילות הדיפרנציאל.

עם זאת, לא הכל מושלם בעולם השטח של הקולורדו ZR2. ראשית מכסה תא המנוע של הקולורדו עצום וגבוה, ולמרות שבשטח אתה מסתכל קדימה ורחוק, ומתכנן איפה לשים כל גלגל, עדיין השטח המת בחזית גדול מדי. מגבלה נוספת מגיעה מהמנוע, שמצריך עליה גבוהה מדי בסל"ד וקצת קשה למנן גז עדין. לקולורדו ZR2 מיגון ספים מקורי, אליו נוספו מדרגות לטובת הקלה בטיפוס לרכב. נוצר מצב בו בנוסף לכך שה ZR2 הוא רחב מאוד (יחסית) המדרגות הופכות את הרכב לעוד יותר רחב, והן פוגעות מדי פעם ברגבי אדמת הקודש, בעיקר בהצלבות עמוקות. לא נגרם שום נזק למעט רעש חיכוך לא נעים.

עם סיום החלק הטכני, אנחנו במישור עמיעז בו שבילים רבים ופתוחים. אנחנו ממתינים שכלי הרכב שאיתנו יפתחו מרחק גדול, בוחרים במצב 'באחה', מציבים את תיבת העברה על 4H ומשחררים את עדר הסוסים לשטח. הקולורדו ZR2 טס בשבילים הפתוחים במהירות גבוהה מאוד, כשממש ניתן להרגיש אותו משחרר את השרירים ונהנה מכל רגע. המתלים עושים עבודה לא פחות מנפלאה, והקולורדו ZR2 מרחף על פני השטח במהירויות כביש 6 וצפונה. גם במצב הזה צריך לנהוג ב ZR2 בזהירות מרבית שכן למרות ה 4X4, החלק האחורי מציג מדיניות ליברלית משל עצמו, וחוסר תשומת לב תשלח את החלק האחורי של הרכב החוצה מהנתיב המבוקש. מוי כיף.


קולורדו ZR2. צילום יואב פולס

לחובת הקולורדו ZR2 ניתן לציין גם סאונד לא נעים מהמנוע, תחת מאמץ. נכון שאין כאן מנוע V8 בשרני אלא רק ארבעה צילינדרים בטור, עם זאת לאנשי שברולט יש את היכולות להנדס לרכב סאונד יותר עמוק, יותר בשרני. כזה שיגרום לך לרצות לשמוע את המנוע בכל הזדמנות, וכאן לדעתי יש פספוס לא קטן.

צריכת הדלק הרשמית של הקולורדו ZR2 עומדת על 7.2 ק"מ לליטר. בפועל צריכת הדלק היתה כ 6.0 ק"מ לליטר. נהיגה סופר חסכונית עם ה ZR2 הצליחה לסחוט בסביבות 9 ק"מ לליטר, אבל אין מצב לנהיגה כזו לאורך זמן. אם אתם בעניין קחו בחשבון צריכת דלק של לא מעל 7 ק"מ לליטר.

בתחום הבטיחות הקולורדו מצוידת במערכות בטיחות אקטיביות כמו בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב  ועוד. עם זאת ציון אבזור הבטיחות עומד על 3. הקולורדו נבחן על ידי ה IIHS האמריקאי בשנת 2017 וקיבל ציוני בטיחות גבוהים. הקולורדו ZR2 ספציפית לא נבחן במבחן בטיחות.

הקולורדו משווק במחיר של 433.0 אש"ח, ולאחרונה היה במבצע במחיר של 415.0 אש"ח.

התחרות לקולורדו ZR2 מגיעה מהמתחרה הישיר שלו הפורד ריינג'ר ראפטור שמחירו מתחיל ב 490.0 אש"ח. שניהם משתמשים באותה הנוסחה – טנדר סטנדרטי שהופך למפלצת שטח. שניהם לא פחות מנפלאים.

ציון מסכם:

שברולט קולורדו ZR2        
נוחות                            4.0
דינמיות / שטח                5.0
צריכת דלק                    3.5
אבזור                            5.0
בטיחות                            4.0
עיצוב                            5.0
תמורה למחיר VFM            4.5
ממוצע                        4.4

 


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'יפון לבן במרכז הארץ (CHATGPT)ג'יפון לבן במרכז הארץ (CHATGPT)

מה הרכב שהכי נגנב בישראל?

מחקר מקיף של חברת איתוראן על בסיס נתוני 980 אלף כלי רכב מצביע על בלימה במכת הגניבות, עם ירידה של 16% בגניבות רכב ברבעון וחסכון של כ-2.5 מיליארד שקלים למשק

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה איתורן ביטוח רכב

מחקר חדש של איתוראן Ituran Location & Control Ltd. על בסיס מדגם ארצי של כ-980 אלף כלי רכב מגלה כי ברבעון השלישי של 2025 נרשמה ירידה של כ-16% באירועי גניבת כלי רכב לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לדברי מנכ"ל החברה, ניר שרצקי, פעילות החברה יחד עם כוחות המשטרה והצבא ביהודה ושומרון הובילה למעצרן של כ-470 חוליות חשודים במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה, מהלך שהוערך כחוסך למשק הישראלי כ-2.5 מיליארד שקלים.

הרכב שנמצא בסיכון הגבוה ביותר לגניבה בישראל הוא ג’יפ או ג’יפון חדש יחסית (שנות ייצור 2021-2024) בצבע לבן ונע באזור גוש דן, שילוב שמרכז את רוב אירועי הגניבה ברבעון השלישי של 2025. מנגד, רכבים מסחריים כבדים, משאיות וכלי צמ"ה כמעט ואינם נגנבים, עם שיעור זניח של כ־3% מכלל האירועים בלבד, וגם כלי רכב ישנים יותר ופחות מבוקשים לחלקים נחשבים לבטוחים יותר. מבחינה גיאוגרפית, אזור הצפון ויהודה ושומרון רשמו את שיעור הגניבות הנמוך ביותר, 3% ו-1% בהתאמה, לעומת כמעט מחצית מהמקרים שתרחשו בגוש דן.

המחקר של איתוראן

המחקר של חברת איתוראן בנושא גניבות רכב ברבעון ה-3 של שנת 2025 מעריך שכ- 50% מכלי הרכב הגנובים נועדו לסחר בחלפים וכ-50% למכירה בשטחי הרשות הפלסטינאית ובישראל.

מהמחקר עולה עוד שברבעון השלישי של שנת 2025 בעקבות הפעילות הענפה של משטרת ישראל וכוחות צה"ל ביו"ש בתקופה זו הייתה ירידה של כ-16% באירועי גניבות רכב לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

המדגם מראה, כי בניתוח האזורים המועדפים על הגנבים גוש דן ממשיכה להוביל את טבלת הגניבות בישראל עם 47% מכלל אירועי הגניבה, ואחריה אזור השרון עם 17%, אזור הדרום עם 9%, אזור השפלה עם 11%, ירושלים ומודיעין עם 12%, אזור הצפון עם 3% ויו"ש עם 1%.