
קורבט וקאדילק בהנחות של עשרות אלפי שקלים
UMI יבואנית קאדילק, שברולט ועוד, הכריזה על מבצעי הנחות ומבצעי 0 ק"מ אגרסיביים. חלק מהעסקאות מעניינות מאוד, כמו קורבט במחיר של 630.0 אש"ח לעסקת 0 ק"מ, אבל אנחנו שואלים אם אפשר לתת הנחות כל-כך גדולות, למה מראש לא לתמחר את כלי הרכב במחירים נמוכים יותר, להרוויח פחות על כל רכב, אבל למכור הרבה יותר?
ספינת הדגל של קאדילק, האסקלייד IQ החשמלית מוצעת בהנחה צנועה של 20.0 אש"ח לדגם ה Sport1, ומחירה יעמוד על 650.0 אש"ח, כולל חבילת איבזור כמו וו גרירה, איתוראן, אגרת רישוי ועוד.
עוד מבית UMI עסקה מעניינת מאוד היא על המקסוס מיפה 7, רכב חשמלי שבעה מקומות שתוצע במחיר של 190.0 אש"ח, הנחה של 27.0 אש"ח. המיפה 7 הוא פתרון חשמלי מעולה למי שנדרש למוביל נוסעים עם שבעה מקומות, וכמובן נבחן אצלנו בביזפורטל. נזכיר כי מקסוס הוא מותג ייצוא של קונצרן SAIC הסיני שבין היתר מייצר גם את דגמי MG.
בסופו של דבר אם אנחנו רוצים להצביע על פתרונות מעניינים הרי שהמקסוס מיפה 7 מספקת במחירה הנוכחי הזדמנות מצוינת לרכב שבעה מקומות. הקורבט מקבלת תג מחיר מעניין מאוד וכך גם הקולורדו ZR2.
לנו יש רק שאלה אחת לאנשי UMI - אם זה המצב וניתן לתמחר את כלי הרכב הנהדרים האלו בצורה יותר נגישה לצרכנים, למה הם לא מתומחרים מלכתחילה במחירים אלו?
- עצמאות ארה"ב וצרפת - זמן טוב ללמוד על הביקוש לתוצרת ב'יד2'
- שברולט טאהו - ה SUV האמריקאי החל מ 780.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 1.אנונימי 01/09/2025 12:08הגב לתגובה זוהיום רק עבריינים מכל מיני סוגים יכולים לקנות את הזבל של שברולט חחחחחחחחח מי הטיפש שיקנה את הזבל הזה

צניחה דרמטית: BYD מגלה שגם ענקיות מדממות במלחמת מחירים
הרווח הרבעוני של ענקית הרכב החשמלי נפל ב-30% - והמניה איבדה 8% מערכה ביום אחד
הרווח של BYD, ענקית הרכבים הסינית צנח ב-30% לרמה של 6.36 מיליארד יואן (892 מיליון דולר) ברבעון השני של 2025 - הירידה הראשונה מאז הרבעון הראשון של 2022. התוצאה המאכזבת הובילה לנפילה חדה במניית החברה בבורסת הונג קונג, שצנחה בכ-8%. החברה גם הנמיכה את תחזית המסירות - 5.1 מיליון רכבים במקום 5.5 מיליון רכבים בתחזית קודמת ובעצם סיפרה בעקיפין על מלחמה גדולה בשוק הרכבים - מלחמה שפוגעת במחירים ופוגעת במכירות.
המרווח הגולמי ברבעון השני עמד על 16.27%, ירידה של 1.15% בהשוואה לשנה שעברה ו-3.8% בהשוואה לרבעון הקודם. אלו הנתונים הגרועים ביותר של החברה מזה שלוש וחצי שנים, והם מעלים תהיות לגבי העתיד של מי שנחשבה עד כה לסיפור ההצלחה הגדול של סין בתחום. עם זאת, ולמרות הקשיים, BYD מצליחה לשמור על נתוני מכירות מרשימים. החברה מכרה 1,145,150 רכבים חשמליים והיברידיים ברבעון השני, עלייה של 16.06% בהשוואה לשנה שעברה. אבל כאן בדיוק טמון הפרדוקס: יותר מכירות לא מתורגמות ליותר רווחים, אלא דווקא להפך.
שווי השוק של החברה ירד לכ-140 מיליארד דולר והיא נסחרת במכפיל רווח צפוי של כ-14 על רווחי השנה ו-13 על רווחי השנה הבאה. לכאורה מכפיל סביר, אבל החשש שהתחרות תמשי לפגוע במרווחים וברווח.
מי שהצית את השריפה נכווה ראשון
האירוניה המרה היא ש-BYD עצמה היא זו שהובילה את מלחמת המחירים האכזרית שמכלה כעת את רווחיה. מלחמת המחירים בשוק הרכב החשמלי הסיני נמשכת כבר שנתיים, בחלקה בעידוד טסלה, אך BYD היא שהעמיקה אותה עם סבבי הנחות אגרסיביים במיוחד. במאי האחרון, החברה הכריזה על הנחות דרמטיות של עד 34% על 22 דגמים שונים - מהלך שאמנם הגדיל מכירות אך שחק את הרווחיות באופן קיצוני.
- ג'אקו 7 בראש, צ'רי מצמצמת, טויוטה מובילה ביצרנים
- מתיחת הפנים ל-BYD Atto3 - מה באמת השתנה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הסיני, שהיה עד לאחרונה מנוע הצמיחה המרכזי של BYD, מראה סימני האטה ברורים. נתח השוק של רכבים חשמליים והיברידיים בסין הגיע ל-53% ביוני 2025, אך התחרות על כל לקוח הפכה לקרב של ממש. יצרניות כמו Geely, שצמחה ב-88% השנה, וחברות טכנולוגיה כמו שיואמי שנכנסו לתחום, מאיימות על הדומיננטיות של BYD.