MG HS היברידי. צילום יואב פולסMG HS היברידי. צילום יואב פולס

מבחן כפול - MG HS היברידי, ו MG HS פלאג אין

ה MG HS משווק עם שלוש צורות הינע - טורבו בנזין, היברידי ופלאג אין. לקחנו את הדגמים ההיברידי והפלאג אין למבחן והמסקנות מעניינות.

אהבנו: התנהגות כביש, מרוח פנימי, צריכת דלק

פחות אהבנו: מחיר

ציון מסכם: ה HS ההיברידי 4.2 במדד פולס, ה HS פלאג אין 4.3 במדד פולס

יואב פולס |

אחרי שנהגנו ב MG HS עם מנוע הטורבו בנזין, הגיע תורם של ה HS עם ההנעה ההיברידית ואחיו עם הנעת פלאג אין.

לא נחזור על מרכיבי העיצוב של ה HS, רק נאמר שככל שעברו הימים עם ה HS על דגמיו השונים, כך גם אנחנו התרגלנו לעיצוב ולתא הנוסעים המוצלח והמרווח של הרכב.

תעודת חובה        
קטגוריה             קרוסאובר C-SUV
מימדים (מטר)        אורך 4.67 /רוחב 1.89 /גובה 1.665 /בסיס גלגלים 2.767
מספר מושבים        חמישה
הנעה                    קדמית, היברידית / פלאג אין
הספק ומומנט        בדגם ההיברידי 224 כ"ס, 34.6 קג"מ. בדגם הפלאג אין 272 כ"ס ו 37.2 קג"מ
סוללה וטעינה        בדגם ההיברידי 1.83Kwh  / בדגם הפלאג אין 21.4Kwh טעינת AC 6.6Kw
צריכת דלק ותקן        18.2 ק"מ לליטר בהיברידי, 200 ק"מ לליטר בפלאג אין. WLTP משולב
בטיחות                ציון איבזור בטיחות 5. חמישה כוכבים EuroNcap
מחיר                184,888 ₪ להיברידי, 196,888 לפלאג אין

   

MG HS. צילום יואב פולס

HS היברידי

ה HS ההיברידי מצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ"ס ו 23.4 קג"מ. שיא ההספק מגיע ב 5500 סל"ד ושיא המומנט ב 4000 סל"ד, ומיד אסביר מדוע זה נתון שאני מציין כאן. המנוע החשמלי בהספק של 198 כ"ס ומומנט של 34.6 קג"מ, כך שההספק המשולב עומד על 224 כ"ס ו 34.6 קג"מ.

התאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש אורכת 9.6 שניות והמהירות המירבית 195 קמ"ש.

כמו דגם הבנזיו, גם דגם זה נעים לשהות ולנסיעה, והמתלים עושים עבודה טובה, מעט קשיחים, וזה לא דבר רע. לחיצה בריאה על דוושת התאוצה מזניקה את ה HS בנחישות כאשר מנוע הבנזין משתתף בהאצת הרכב, אבל כאשר המונע הבנזין עולה בסל"ד ומגיע לשיא המומנט, הדבר מורגש בדחיפה נוספת והאצה חזקה יותר.  

גם תאוצות הביניים, כלומר האצה מ – 80 קמ"ש ל – 120 קמ"ש או מכל מהירות אחרת לכל מהירות אחרת, נתון חשוב לצרכי עקיפות, נחלקות לשני חלקים. בראשון המנוע החשמלי מורגש, ואז נכנס לפעולה מנוע הבנזין. בסה"כ פעולת שני המנועים שקופה למשתמש, והרכב נעים לנסיעה.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

צריכת דלק ובטיחות

צריכת הדלק הרשמית של הדגם ההיברידי עומדת על 18.2 ק"מ לליטר. נסיעה מתונה ורגועה לאורך קרוב ל – 100 ק"מ הניבה צריכה ממוצעת של 20.8  ק"מ לליטר, נתון מצוין לכשעצמו, אבל אנחנו עוד זוכרים את צריכת הדלק במתווה זהה של דגם הטורבו בנזין שצרך כ – 21 ק"מ לליטר, והיינו מצפים מהדגם ההיברידי להיות יותר חסכוני משמעותית. לא משנה מה לא ניסינו, לא הצלחנו לקבל מה HS ההיברידי צריכת דלק טובה יותר. עדיין, מדובר בנתון מצוין. אבל זו לא נהיגה נורמטיבית. נהיגה אגרסיבית הניבה צריכה של כ 13.5 ק"מ לליטר, גם נתון מצוין בהתחשב באופי הנהיגה. בסופו של דבר, נהג נורמטיבי יקבל מה HS ההיברידי כ – 16 עד 17 ק"מ לליטר ללא קושי.

מבחינת בטיחות, כמו דגם הטורבו בנזין, ציון איבזור בטיחות 5, וחמישה כוכבים ב EuroNcap.


MG HS המרווח מאחור הוא הקלף בשרוול. צילום יואב פולס

תחרות וסיכום הדגם ההיברידי

ה HS ההיברידי משווק במחיר של 185.0 אש"ח, אחרי הוזלה של 8000 ₪. המחיר החדש מרחיק את ה HS מהמתחרות דוגמת הקיה ספורטאז' ההיברידי (195.0 אש"ח) או היונדאי טוסון ההיברידי (200.0). מאידך ממתינים לו הטיגו 7 והג'אקו 7, שניהם בתצורת פלאג אין, ועכשיו גם הטיגו 8 פלאג אין המוזל, כולם באותה סביבת מחיר. ל MG HS יתרון בזכות בסיס גלגלים גדול משמעותית, המנוצל לטובת המרחב הפנימי של הרכב. אנחנו עדיין סבורים כי כדי להתחרות יותר טוב, צריכה להיות הוזלה נוספת של מחיר הרכב.

ציון מסכם:

MG HS היברידי            
נוחות                        4.5
דינמיות            4.2
צריכת דלק            4.0
אבזור                4.5
בטיחות                4.0
עיצוב                4.0
תמורה למחיר VFM        4.0
ממוצע                4.2

 

 

MG HS סביבת נהג. צילום יואב פולס

MG HS פלאג אין הייבריד,

על העיצוב באמת שאין צורך להרחיב, נציין רק כי הפריט היחיד שמגיע עם הרכב מהיצרן בדגם הזה הוא מדרגות צד. אישית, פחות אהבתי ואני רואה איך הן מלכלכות את המכנסיים המחויטות של מנהלת השיווק שיוצאת מה HS בחורף בדרך לפגישה. אבל כאמור הן שם.

מנוע וסוללה

גם כאן אנחנו פוגשים את אותו מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ"ס ו 23.4 קג"מ. אליו מצטרף מנוע חשמלי בהספק של 184 כ"ס ומומנט של 34.6 קג"מ. ההספק המשולב 272 כ"ס והמומנט 37.2 קג"מ. הביצועים בהתאם להספק עם תאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש ב – 6.8 שניות, ומהירות מירבית של 190 קמ"ש.

ל HS פלאג אין הייבריד סוללה בקיבולת של 21.4Kwh אותה ניתן להטעין בטעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw. קחו בחשבון שקצב הטעינה הביתית לבית רגיל יעמוד על כ – 3.4Kw. הטווח החשמלי המוצהר על הסוללה עומד על 100 ק"מ.

הנסיעה ב HS הפלאג אין הייבריד נוחה ונעימה, גם בגלל תוספת המשקל של הסוללה לרכב. התאוצות חזקות כמצופה, בעיקר כשהסוללה מלאה. בניגוד לדגמי פלאג אין של המתחרים, ב HS הסוללה יכולה להתרוקן במלואה אולם מדובר כנראה בצורת תצוגה, כי אין תחושה שכשהסוללה ריקה הרכב הופך לכבד ואיטי. אני משער כי הרכב אמנם מציג את הסוללה כריקה, אבל משאיר לו רזרבות של חשמל על מנת לתמוך בנהיגה, כשהרכב נדרש למלוא העוצמה.

צריכת דלק 

הסיפור של הפלאג אין הוא כמובן הטווח החשמלי בלבד, ולאחריו צריכת הדלק. נזכיר כי ב – MG מצהירים על טווח חשמלי של 100 ק"מ, שכמובן מושפע מאוד הן מסגנון הנהיגה והן מאופי הכבישים. אין דין נהיגה בכביש החוף כדין עליות לרמת הגולן. במהלך המבחן נהגתי ברכב כמה מאות ק"מ, קרוב ל 700 ק"מ. פעמיים לקחת את הרכב לנהיגה ארוכה של כ 250 ק"מ במקרה ראשון ו 350 ק"מ במקרה שני, כאשר תחילת הנסיעה היתה עם סוללה טעונה ב 100%. בשני המקרים הרכב הציג טווח של כ 100 ק"מ ריאליים עד שהסוללה התרוקנה. יסלחו לי חובבי הפרטים הקטנים, זה לא באמת משנה מהותית אם הסוללה מחזיקה ל – 90 ק"מ או ל – 105 ק"מ. כשאתה מקבל צריכת דלק של 0.1 ליטר ל 100 ק"מ, כי בנקודה כזו או אחרת הרכב כן נעזר במנוע הבנזין, אין לזה שום משמעות בחיים האמיתיים. וזה בדיוק מה שהתקבל עם ה HS פלאג אין הייבריד. מכיוון שאמרנו ש – 100 הק"מ הראשונים הם חשמליים לחלוטין, ממוצע הצריכה משתנה אם נסעת 250 ק"מ (כלומר 100 ק"מ חשמלי + 150 ק"מ בנזין משולב היברידי) או 500 ק"מ (100 ק"מ חשמלי + 400 ק"מ היברידי). גם כשהסוללה מתרוקנת ה HS פלאג אין הייבריד נשארת היברידית, כלומר גם בסוללה ריקה היא עוברת קרוב ל 22 ק"מ לליטר בנהיגה נורמטיבית. וגם אם נחתוך מזה 10% זיוף או סגנון נהיגה, נקבל רכב שנשאר חסכוני מאוד, אבל מאפשר את הנסיעות היומיומיות רק באמצעות חשמל.

בשורה התחתונה, ה HS פלאג אין הייבריד מבטיחה להיות חסכונית מאוד ומקיימת. אני מתעלם לחלוטין מנתן הצריכה הרשמית שעומד על 0.5 ליטר ל – 100 ק"מ, אין לו שום משמעות.

בתחום הבטיחות, בדומה לשני הדגמים האחרים של ה HS, ציון איבזור בטיחות 5, וחמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap.


MG HS. צילום יואב פולס

מחיר ותחרות

ה HS פלאג אין הייבריד הוא רכב מצוין. עם זאת, לא תמיד מספיק להיות מצוין כשאתה בכיתה בה כולם מצטיינים. הוא משווק במחיר של 197.0 אש"ח, אחרי שהוזל ב – 6000 ₪. זה מציב אותו בסביבה תחרותית לא קלה, כשהצ'רי טיגו 8 פלאג אין הייבריד עולה 200.0 אש"ח לגירסה הרגילה המאובזרת, או 190.0 אש"ח לגירסה מופחתת איבזור. מול מתחרות כמו ג'אקו 7 פלאג אין או טיגו 7 פלאג אין ה HS מוצאת את עצמו יקר משמעותית, והסיבה היחידה עימה ניתן להצדיק את פערי המחיר הוא תא הנוסעים המרווח משמעותית ב HS בזכות בסיס הגלגלים הגדול שלו ביחס למתחרות.

ציון מסכם:

MG HS פלאג אין הייבריד
נוחות                4.5
דינמיות            4.2
צריכת דלק / טווח חשמלי            4.5
אבזור                4.5
בטיחות                4
עיצוב                4
תמורה למחיר VFM            4.2
ממוצע            4.3

 סיכום שלושת דגמי ה HS

בתחילת המבחנים לשלוש צורת ההנעה של ה HS היתה לי בראש תדמית לפיה דגם הטורבו בנזין יהיה סוג של Low Cost למי שתקציבו מצומצם, ויהיה נחות משני אחיו המתקדמים טכנולוגית. בפועל היה דווקא בדגם הזה ובמחיר שלו משהו מאוד מדויק ונכון.

אם אסכם את שלושת הדגמים של ה HS, אני מוצא דווקא את שני הדגמים שבקצוות כנכונים ביותר. דגם הטורבו בנזין הפתיע מאוד לטובה, והיה חסכוני מאוד כשננהג במתינות. כבונוס הוא גם לא ממש יקר כיום. דגם הפלאג אין הציג ביצועים מצוינים וטווח חשמלי מעולה, אם כי כדי להיות יותר תחרותי נדרשת הוזלה נוספת של המחיר.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מרצדס C-Class. האם בדגם הבא יהיה מנוע של ב.מ.וו? צילום יצרןמרצדס C-Class. האם בדגם הבא יהיה מנוע של ב.מ.וו? צילום יצרן

ב.מ.וו ומרצדס לקראת שת"פ אסטרטגי היסטורי

ב.מ.וו ומרצדס, שתי יצרניות הפרימיום הגרמניות מזהות את אותם האיומים העסקיים, דבר שיכול להביא לשיתוף פעולה היסטורי בין שתיהן במסגרתו מרצדס תתקין בדגמיה מנוע של ב.מ.וו. 

אתם יכולים לבדוק את התאריך, אנחנו לא ב 1 באפריל.  

יואב פולס |
נושאים בכתבה ב.מ.וו מרצדס

האם בעתיד הנראה לעין דגמי מרצדס יצוידו במנועים מתוצרת ב.מ.וו ?  

עבור רבים מדובר בשאלת כפירה המצדיקה סקילה, אבל לפי מגזין AUTOCAR הבריטי, מדובר באפשרות ממשית, ולמעשה בשיחות שמתקיימות בין שתי יצרניות הפרימיום הגרמניות ונמצאות בישורת האחרונה.

הקשיים שחוות היצרניות המסורתיות לנוכח התחרות מהמזרח ובעיקר מסין, מחייבות פתרונות יצירתיים בהתאם. אחד מהם הוא בתחום שיתופי הפעולה.

בעבר הלא רחוק צוידו דגמי מרצדס במנועי בנזין פרי פיתוח משותף למרצדס ורנו, עם מנועי ה 1.33 טורבו בנזין, כך שלא מדובר באירוע יוצא דופן, ובתעשיית הרכב מקובלים שיתופי פעולה ושימוש ברכיבים בין יצרנים שונים. מה שפחות מקובל הוא שיתוף פעולה בין שתי יצרניות המתחרות ראש בראש לאורך עשרות שנים. עתה נראה ששתי היצרניות הגיעו לרצון לשתף פעולה לנוכח התחרות הגוברת והאיומים העסקיים ששתיהן רואות בתחרות העולה מהמזרח.

במרכז שיתוף פעולה אפשרי נמצא כרגע מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין של ב.מ.וו, שם קוד B48, שייתכן וימצא את דרכו לתא המנוע של דגמים עתידיים של המתחרה הגדולה שלה, מרצדס בדגמי הליבה של היצרנית ה C-Class, E-Class ה GLA, GLB, GLC ועוד.