MG HS היברידי. צילום יואב פולס
MG HS היברידי. צילום יואב פולס

מבחן כפול - MG HS היברידי, ו MG HS פלאג אין

ה MG HS משווק עם שלוש צורות הינע - טורבו בנזין, היברידי ופלאג אין. לקחנו את הדגמים ההיברידי והפלאג אין למבחן והמסקנות מעניינות.

אהבנו: התנהגות כביש, מרוח פנימי, צריכת דלק

פחות אהבנו: מחיר

ציון מסכם: ה HS ההיברידי 4.2 במדד פולס, ה HS פלאג אין 4.3 במדד פולס

יואב פולס |

אחרי שנהגנו ב MG HS עם מנוע הטורבו בנזין, הגיע תורם של ה HS עם ההנעה ההיברידית ואחיו עם הנעת פלאג אין.

לא נחזור על מרכיבי העיצוב של ה HS, רק נאמר שככל שעברו הימים עם ה HS על דגמיו השונים, כך גם אנחנו התרגלנו לעיצוב ולתא הנוסעים המוצלח והמרווח של הרכב.

תעודת חובה        
קטגוריה             קרוסאובר C-SUV
מימדים (מטר)        אורך 4.67 /רוחב 1.89 /גובה 1.665 /בסיס גלגלים 2.767
מספר מושבים        חמישה
הנעה                    קדמית, היברידית / פלאג אין
הספק ומומנט        בדגם ההיברידי 224 כ"ס, 34.6 קג"מ. בדגם הפלאג אין 272 כ"ס ו 37.2 קג"מ
סוללה וטעינה        בדגם ההיברידי 1.83Kwh  / בדגם הפלאג אין 21.4Kwh טעינת AC 6.6Kw
צריכת דלק ותקן        18.2 ק"מ לליטר בהיברידי, 200 ק"מ לליטר בפלאג אין. WLTP משולב
בטיחות                ציון איבזור בטיחות 5. חמישה כוכבים EuroNcap
מחיר                184,888 ₪ להיברידי, 196,888 לפלאג אין

   

MG HS. צילום יואב פולס

HS היברידי

ה HS ההיברידי מצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ"ס ו 23.4 קג"מ. שיא ההספק מגיע ב 5500 סל"ד ושיא המומנט ב 4000 סל"ד, ומיד אסביר מדוע זה נתון שאני מציין כאן. המנוע החשמלי בהספק של 198 כ"ס ומומנט של 34.6 קג"מ, כך שההספק המשולב עומד על 224 כ"ס ו 34.6 קג"מ.

התאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש אורכת 9.6 שניות והמהירות המירבית 195 קמ"ש.

כמו דגם הבנזיו, גם דגם זה נעים לשהות ולנסיעה, והמתלים עושים עבודה טובה, מעט קשיחים, וזה לא דבר רע. לחיצה בריאה על דוושת התאוצה מזניקה את ה HS בנחישות כאשר מנוע הבנזין משתתף בהאצת הרכב, אבל כאשר המונע הבנזין עולה בסל"ד ומגיע לשיא המומנט, הדבר מורגש בדחיפה נוספת והאצה חזקה יותר.  

גם תאוצות הביניים, כלומר האצה מ – 80 קמ"ש ל – 120 קמ"ש או מכל מהירות אחרת לכל מהירות אחרת, נתון חשוב לצרכי עקיפות, נחלקות לשני חלקים. בראשון המנוע החשמלי מורגש, ואז נכנס לפעולה מנוע הבנזין. בסה"כ פעולת שני המנועים שקופה למשתמש, והרכב נעים לנסיעה.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

צריכת דלק ובטיחות

צריכת הדלק הרשמית של הדגם ההיברידי עומדת על 18.2 ק"מ לליטר. נסיעה מתונה ורגועה לאורך קרוב ל – 100 ק"מ הניבה צריכה ממוצעת של 20.8  ק"מ לליטר, נתון מצוין לכשעצמו, אבל אנחנו עוד זוכרים את צריכת הדלק במתווה זהה של דגם הטורבו בנזין שצרך כ – 21 ק"מ לליטר, והיינו מצפים מהדגם ההיברידי להיות יותר חסכוני משמעותית. לא משנה מה לא ניסינו, לא הצלחנו לקבל מה HS ההיברידי צריכת דלק טובה יותר. עדיין, מדובר בנתון מצוין. אבל זו לא נהיגה נורמטיבית. נהיגה אגרסיבית הניבה צריכה של כ 13.5 ק"מ לליטר, גם נתון מצוין בהתחשב באופי הנהיגה. בסופו של דבר, נהג נורמטיבי יקבל מה HS ההיברידי כ – 16 עד 17 ק"מ לליטר ללא קושי.

מבחינת בטיחות, כמו דגם הטורבו בנזין, ציון איבזור בטיחות 5, וחמישה כוכבים ב EuroNcap.


MG HS המרווח מאחור הוא הקלף בשרוול. צילום יואב פולס

תחרות וסיכום הדגם ההיברידי

ה HS ההיברידי משווק במחיר של 185.0 אש"ח, אחרי הוזלה של 8000 ₪. המחיר החדש מרחיק את ה HS מהמתחרות דוגמת הקיה ספורטאז' ההיברידי (195.0 אש"ח) או היונדאי טוסון ההיברידי (200.0). מאידך ממתינים לו הטיגו 7 והג'אקו 7, שניהם בתצורת פלאג אין, ועכשיו גם הטיגו 8 פלאג אין המוזל, כולם באותה סביבת מחיר. ל MG HS יתרון בזכות בסיס גלגלים גדול משמעותית, המנוצל לטובת המרחב הפנימי של הרכב. אנחנו עדיין סבורים כי כדי להתחרות יותר טוב, צריכה להיות הוזלה נוספת של מחיר הרכב.

ציון מסכם:

MG HS היברידי            
נוחות                        4.5
דינמיות            4.2
צריכת דלק            4.0
אבזור                4.5
בטיחות                4.0
עיצוב                4.0
תמורה למחיר VFM        4.0
ממוצע                4.2

 

 

MG HS סביבת נהג. צילום יואב פולס

MG HS פלאג אין הייבריד,

על העיצוב באמת שאין צורך להרחיב, נציין רק כי הפריט היחיד שמגיע עם הרכב מהיצרן בדגם הזה הוא מדרגות צד. אישית, פחות אהבתי ואני רואה איך הן מלכלכות את המכנסיים המחויטות של מנהלת השיווק שיוצאת מה HS בחורף בדרך לפגישה. אבל כאמור הן שם.

מנוע וסוללה

גם כאן אנחנו פוגשים את אותו מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ"ס ו 23.4 קג"מ. אליו מצטרף מנוע חשמלי בהספק של 184 כ"ס ומומנט של 34.6 קג"מ. ההספק המשולב 272 כ"ס והמומנט 37.2 קג"מ. הביצועים בהתאם להספק עם תאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש ב – 6.8 שניות, ומהירות מירבית של 190 קמ"ש.

ל HS פלאג אין הייבריד סוללה בקיבולת של 21.4Kwh אותה ניתן להטעין בטעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw. קחו בחשבון שקצב הטעינה הביתית לבית רגיל יעמוד על כ – 3.4Kw. הטווח החשמלי המוצהר על הסוללה עומד על 100 ק"מ.

הנסיעה ב HS הפלאג אין הייבריד נוחה ונעימה, גם בגלל תוספת המשקל של הסוללה לרכב. התאוצות חזקות כמצופה, בעיקר כשהסוללה מלאה. בניגוד לדגמי פלאג אין של המתחרים, ב HS הסוללה יכולה להתרוקן במלואה אולם מדובר כנראה בצורת תצוגה, כי אין תחושה שכשהסוללה ריקה הרכב הופך לכבד ואיטי. אני משער כי הרכב אמנם מציג את הסוללה כריקה, אבל משאיר לו רזרבות של חשמל על מנת לתמוך בנהיגה, כשהרכב נדרש למלוא העוצמה.

צריכת דלק 

הסיפור של הפלאג אין הוא כמובן הטווח החשמלי בלבד, ולאחריו צריכת הדלק. נזכיר כי ב – MG מצהירים על טווח חשמלי של 100 ק"מ, שכמובן מושפע מאוד הן מסגנון הנהיגה והן מאופי הכבישים. אין דין נהיגה בכביש החוף כדין עליות לרמת הגולן. במהלך המבחן נהגתי ברכב כמה מאות ק"מ, קרוב ל 700 ק"מ. פעמיים לקחת את הרכב לנהיגה ארוכה של כ 250 ק"מ במקרה ראשון ו 350 ק"מ במקרה שני, כאשר תחילת הנסיעה היתה עם סוללה טעונה ב 100%. בשני המקרים הרכב הציג טווח של כ 100 ק"מ ריאליים עד שהסוללה התרוקנה. יסלחו לי חובבי הפרטים הקטנים, זה לא באמת משנה מהותית אם הסוללה מחזיקה ל – 90 ק"מ או ל – 105 ק"מ. כשאתה מקבל צריכת דלק של 0.1 ליטר ל 100 ק"מ, כי בנקודה כזו או אחרת הרכב כן נעזר במנוע הבנזין, אין לזה שום משמעות בחיים האמיתיים. וזה בדיוק מה שהתקבל עם ה HS פלאג אין הייבריד. מכיוון שאמרנו ש – 100 הק"מ הראשונים הם חשמליים לחלוטין, ממוצע הצריכה משתנה אם נסעת 250 ק"מ (כלומר 100 ק"מ חשמלי + 150 ק"מ בנזין משולב היברידי) או 500 ק"מ (100 ק"מ חשמלי + 400 ק"מ היברידי). גם כשהסוללה מתרוקנת ה HS פלאג אין הייבריד נשארת היברידית, כלומר גם בסוללה ריקה היא עוברת קרוב ל 22 ק"מ לליטר בנהיגה נורמטיבית. וגם אם נחתוך מזה 10% זיוף או סגנון נהיגה, נקבל רכב שנשאר חסכוני מאוד, אבל מאפשר את הנסיעות היומיומיות רק באמצעות חשמל.

בשורה התחתונה, ה HS פלאג אין הייבריד מבטיחה להיות חסכונית מאוד ומקיימת. אני מתעלם לחלוטין מנתן הצריכה הרשמית שעומד על 0.5 ליטר ל – 100 ק"מ, אין לו שום משמעות.

בתחום הבטיחות, בדומה לשני הדגמים האחרים של ה HS, ציון איבזור בטיחות 5, וחמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap.


MG HS. צילום יואב פולס

מחיר ותחרות

ה HS פלאג אין הייבריד הוא רכב מצוין. עם זאת, לא תמיד מספיק להיות מצוין כשאתה בכיתה בה כולם מצטיינים. הוא משווק במחיר של 197.0 אש"ח, אחרי שהוזל ב – 6000 ₪. זה מציב אותו בסביבה תחרותית לא קלה, כשהצ'רי טיגו 8 פלאג אין הייבריד עולה 200.0 אש"ח לגירסה הרגילה המאובזרת, או 190.0 אש"ח לגירסה מופחתת איבזור. מול מתחרות כמו ג'אקו 7 פלאג אין או טיגו 7 פלאג אין ה HS מוצאת את עצמו יקר משמעותית, והסיבה היחידה עימה ניתן להצדיק את פערי המחיר הוא תא הנוסעים המרווח משמעותית ב HS בזכות בסיס הגלגלים הגדול שלו ביחס למתחרות.

ציון מסכם:

MG HS פלאג אין הייבריד
נוחות                4.5
דינמיות            4.2
צריכת דלק / טווח חשמלי            4.5
אבזור                4.5
בטיחות                4
עיצוב                4
תמורה למחיר VFM            4.2
ממוצע            4.3

 סיכום שלושת דגמי ה HS

בתחילת המבחנים לשלוש צורת ההנעה של ה HS היתה לי בראש תדמית לפיה דגם הטורבו בנזין יהיה סוג של Low Cost למי שתקציבו מצומצם, ויהיה נחות משני אחיו המתקדמים טכנולוגית. בפועל היה דווקא בדגם הזה ובמחיר שלו משהו מאוד מדויק ונכון.

אם אסכם את שלושת הדגמים של ה HS, אני מוצא דווקא את שני הדגמים שבקצוות כנכונים ביותר. דגם הטורבו בנזין הפתיע מאוד לטובה, והיה חסכוני מאוד כשננהג במתינות. כבונוס הוא גם לא ממש יקר כיום. דגם הפלאג אין הציג ביצועים מצוינים וטווח חשמלי מעולה, אם כי כדי להיות יותר תחרותי נדרשת הוזלה נוספת של המחיר.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסקיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולס

שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר

איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה רכב אפס קילומטר

רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.

על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.

על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.

התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני. 

איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.

ליפמוטור B10. צילום יצרןליפמוטור B10. צילום יצרן

ליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק

אם הורגלנו שקרוסאובר חשמלי בסגמנט C עולה כ 170.0 אלף ש"ח, סמלת משיקה את הליפמוטור B10 במחיר של החל מ 140.0 אלף ש"ח. 

בדומה למהלך שעשתה סמלת עם ה C10 הגדול, היא משווקת קרוסאובר חשמלי במחיר של סגמנט אחד מתחת. 

הפוטנציאל ללהיט מכירות ב 2026 קיים, והשאלה הגדולה היא התנהגות מושכלת של הצרכנים והשירות אותו סמלת תדע לספק ללקוחות.

יואב פולס |

קבוצת סמלת יבואנית דגמי ליפמוטור לישראל החלה בשיווק הליפמוטור B10 – קרוסאובר חשמלי, ובמחיר אגרסיבי מאוד בהתייחס לתחרות.

ליפמוטור הוא יצרן סיני מתקדם שנהנה מהשקעה גדולה מאוד של קבוצת סטלנטיס ( מיזוג של PSA עם FCA – פיג'ו, אופל, ג'יפ (כן, כן, ג'יפ), פיאט, אלפא רומיאו, סיטרואן ועוד) הרואה בליפמוטור ובטכנולוגיה אותה החברה פיתחה מנוע צמיחה מרכזי עבור הקבוצה כולה.

עד עתה שווק בישראל הליפמוטור C10 קרוסאובר במימדים של D-SUV אבל במחיר שהיא אותו לתחרות מול הקורסאוברים בקטגוריה אחת מתחת – C. הליפמוטור C10 משווק עם שתי גירסאות הנעה – חשמלי מלא ופלאג אין הייבריד.

עתה מצטרף הליפמוטור B10 לתחרות כשהוא מביא עימו מספר יתרונות תחרותיים משמעותיים מאוד בשוק המקומי.

העיצוב עגלגל משהו אך נאה. משהו בפרופורציות של ה B10 עושה אותו 'נכון' למראה. פנים הרכב ממשיך את המגמה (השגויה לדעתי) של צמצום מתגים והעברת השליטה על פונקציות הרכב למסך המרכזי. המסך המרכזי בגודל ''14.6 ומתחתיו משטח טעינה אלחוטי . בשלב זה ללא קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי שתוצע בעדכון OTA בתחילת 2026. מול הנהג לוח מחוונים בגודל ''8.8 ומעליו גג פנורמי עם וילון. שתי רמות הגימור מצוידות בנוסף במצלמות 360°, קילס מלא ועוד.