
מבחן כפול - MG HS היברידי, ו MG HS פלאג אין
ה MG HS משווק עם שלוש צורות הינע - טורבו בנזין, היברידי ופלאג אין. לקחנו את הדגמים ההיברידי והפלאג אין למבחן והמסקנות מעניינות.
אהבנו: התנהגות כביש, מרוח פנימי, צריכת דלק
פחות אהבנו: מחיר
ציון מסכם: ה HS ההיברידי 4.2 במדד פולס, ה HS פלאג אין 4.3 במדד פולס
אחרי שנהגנו ב MG HS עם מנוע הטורבו בנזין, הגיע תורם של ה HS עם ההנעה ההיברידית ואחיו עם הנעת פלאג אין.
לא נחזור על מרכיבי העיצוב של ה HS, רק נאמר שככל שעברו הימים עם ה HS על דגמיו השונים, כך גם אנחנו התרגלנו לעיצוב ולתא הנוסעים המוצלח והמרווח של הרכב.
תעודת חובה קטגוריה קרוסאובר C-SUV מימדים (מטר) אורך 4.67 /רוחב 1.89 /גובה 1.665 /בסיס גלגלים 2.767 מספר מושבים חמישה הנעה קדמית, היברידית / פלאג אין הספק ומומנט בדגם ההיברידי 224 כ"ס, 34.6 קג"מ. בדגם הפלאג אין 272 כ"ס ו 37.2
קג"מ סוללה וטעינה בדגם ההיברידי 1.83Kwh / בדגם הפלאג אין 21.4Kwh טעינת AC 6.6Kw צריכת דלק ותקן 18.2 ק"מ לליטר בהיברידי, 200 ק"מ לליטר בפלאג אין. WLTP משולב בטיחות ציון איבזור בטיחות 5. חמישה כוכבים EuroNcap מחיר 184,888 ₪ להיברידי, 196,888 לפלאג אין
HS היברידי
- קרוסאובר בנזין? MG HS הפתעה נעימה
- דגם הבנזין של ה MG HS במבחן - מי חשב שהבנזין יחזור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה HS ההיברידי מצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ"ס ו 23.4 קג"מ. שיא ההספק מגיע ב 5500 סל"ד ושיא המומנט ב 4000 סל"ד, ומיד אסביר מדוע זה נתון שאני מציין כאן. המנוע החשמלי בהספק של 198 כ"ס ומומנט של 34.6 קג"מ, כך שההספק המשולב עומד על 224 כ"ס ו 34.6 קג"מ.
התאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש אורכת 9.6 שניות והמהירות המירבית 195 קמ"ש.
כמו דגם הבנזיו, גם דגם זה נעים לשהות ולנסיעה, והמתלים עושים עבודה טובה, מעט קשיחים, וזה לא דבר רע. לחיצה בריאה על דוושת התאוצה מזניקה את ה HS בנחישות כאשר מנוע הבנזין משתתף בהאצת הרכב, אבל כאשר המונע הבנזין עולה בסל"ד ומגיע לשיא המומנט, הדבר מורגש בדחיפה נוספת והאצה חזקה יותר.
גם תאוצות הביניים, כלומר האצה מ – 80 קמ"ש ל – 120 קמ"ש או מכל מהירות אחרת לכל מהירות אחרת, נתון חשוב לצרכי עקיפות, נחלקות לשני חלקים. בראשון המנוע החשמלי מורגש, ואז נכנס לפעולה מנוע הבנזין. בסה"כ פעולת שני המנועים שקופה למשתמש, והרכב נעים לנסיעה.
- לכוד ברכב הבוער: הסיוט החוזר של דלתות חשמליות בתאונה הקטלנית; הפעם ברכב של שיאומי
- עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה
צריכת דלק ובטיחות
צריכת הדלק הרשמית של הדגם ההיברידי עומדת על 18.2 ק"מ לליטר. נסיעה מתונה ורגועה לאורך קרוב ל – 100 ק"מ הניבה צריכה ממוצעת של 20.8 ק"מ לליטר, נתון מצוין לכשעצמו, אבל אנחנו עוד זוכרים את צריכת הדלק במתווה זהה של דגם הטורבו בנזין שצרך כ – 21 ק"מ לליטר, והיינו מצפים מהדגם ההיברידי להיות יותר חסכוני משמעותית. לא משנה מה לא ניסינו, לא הצלחנו לקבל מה HS ההיברידי צריכת דלק טובה יותר. עדיין, מדובר בנתון מצוין. אבל זו לא נהיגה נורמטיבית. נהיגה אגרסיבית הניבה צריכה של כ 13.5 ק"מ לליטר, גם נתון מצוין בהתחשב באופי הנהיגה. בסופו של דבר, נהג נורמטיבי יקבל מה HS ההיברידי כ – 16 עד 17 ק"מ לליטר ללא קושי.
מבחינת בטיחות, כמו דגם הטורבו בנזין, ציון איבזור בטיחות 5, וחמישה כוכבים ב EuroNcap.
תחרות וסיכום הדגם ההיברידי
ה HS ההיברידי משווק במחיר של 185.0 אש"ח, אחרי הוזלה של 8000 ₪. המחיר החדש מרחיק את ה HS מהמתחרות דוגמת הקיה ספורטאז' ההיברידי (195.0 אש"ח) או היונדאי טוסון ההיברידי (200.0). מאידך ממתינים לו הטיגו 7 והג'אקו 7, שניהם בתצורת פלאג אין, ועכשיו גם הטיגו 8 פלאג אין המוזל, כולם באותה סביבת מחיר. ל MG HS יתרון בזכות בסיס גלגלים גדול משמעותית, המנוצל לטובת המרחב הפנימי של הרכב. אנחנו עדיין סבורים כי כדי להתחרות יותר טוב, צריכה להיות הוזלה נוספת של מחיר הרכב.
ציון מסכם:
MG HS היברידי נוחות 4.5 דינמיות 4.2 צריכת דלק 4.0 אבזור 4.5 בטיחות 4.0 עיצוב 4.0 תמורה למחיר VFM 4.0 ממוצע 4.2
MG HS פלאג אין הייבריד,
על העיצוב באמת שאין צורך להרחיב, נציין רק כי הפריט היחיד שמגיע עם הרכב מהיצרן בדגם הזה הוא מדרגות צד. אישית, פחות אהבתי ואני רואה איך הן מלכלכות את המכנסיים המחויטות של מנהלת השיווק שיוצאת מה HS בחורף בדרך לפגישה. אבל כאמור הן שם.
מנוע וסוללה
גם כאן אנחנו פוגשים את אותו מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ"ס ו 23.4 קג"מ. אליו מצטרף מנוע חשמלי בהספק של 184 כ"ס ומומנט של 34.6 קג"מ. ההספק המשולב 272 כ"ס והמומנט 37.2 קג"מ. הביצועים בהתאם להספק עם תאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש ב – 6.8 שניות, ומהירות מירבית של 190 קמ"ש.
ל HS פלאג אין הייבריד סוללה בקיבולת של 21.4Kwh אותה ניתן להטעין בטעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw. קחו בחשבון שקצב הטעינה הביתית לבית רגיל יעמוד על כ – 3.4Kw. הטווח החשמלי המוצהר על הסוללה עומד על 100 ק"מ.
הנסיעה ב HS הפלאג אין הייבריד נוחה ונעימה, גם בגלל תוספת המשקל של הסוללה לרכב. התאוצות חזקות כמצופה, בעיקר כשהסוללה מלאה. בניגוד לדגמי פלאג אין של המתחרים, ב HS הסוללה יכולה להתרוקן במלואה אולם מדובר כנראה בצורת תצוגה, כי אין תחושה שכשהסוללה ריקה הרכב הופך לכבד ואיטי. אני משער כי הרכב אמנם מציג את הסוללה כריקה, אבל משאיר לו רזרבות של חשמל על מנת לתמוך בנהיגה, כשהרכב נדרש למלוא העוצמה.
צריכת דלק
הסיפור של הפלאג אין הוא כמובן הטווח החשמלי בלבד, ולאחריו צריכת הדלק. נזכיר כי ב – MG מצהירים על טווח חשמלי של 100 ק"מ, שכמובן מושפע מאוד הן מסגנון הנהיגה והן מאופי הכבישים. אין דין נהיגה בכביש החוף כדין עליות לרמת הגולן. במהלך המבחן נהגתי ברכב כמה מאות ק"מ, קרוב ל 700 ק"מ. פעמיים לקחת את הרכב לנהיגה ארוכה של כ 250 ק"מ במקרה ראשון ו 350 ק"מ במקרה שני, כאשר תחילת הנסיעה היתה עם סוללה טעונה ב 100%. בשני המקרים הרכב הציג טווח של כ 100 ק"מ ריאליים עד שהסוללה התרוקנה. יסלחו לי חובבי הפרטים הקטנים, זה לא באמת משנה מהותית אם הסוללה מחזיקה ל – 90 ק"מ או ל – 105 ק"מ. כשאתה מקבל צריכת דלק של 0.1 ליטר ל 100 ק"מ, כי בנקודה כזו או אחרת הרכב כן נעזר במנוע הבנזין, אין לזה שום משמעות בחיים האמיתיים. וזה בדיוק מה שהתקבל עם ה HS פלאג אין הייבריד. מכיוון שאמרנו ש – 100 הק"מ הראשונים הם חשמליים לחלוטין, ממוצע הצריכה משתנה אם נסעת 250 ק"מ (כלומר 100 ק"מ חשמלי + 150 ק"מ בנזין משולב היברידי) או 500 ק"מ (100 ק"מ חשמלי + 400 ק"מ היברידי). גם כשהסוללה מתרוקנת ה HS פלאג אין הייבריד נשארת היברידית, כלומר גם בסוללה ריקה היא עוברת קרוב ל 22 ק"מ לליטר בנהיגה נורמטיבית. וגם אם נחתוך מזה 10% זיוף או סגנון נהיגה, נקבל רכב שנשאר חסכוני מאוד, אבל מאפשר את הנסיעות היומיומיות רק באמצעות חשמל.
בשורה התחתונה, ה HS פלאג אין הייבריד מבטיחה להיות חסכונית מאוד ומקיימת. אני מתעלם לחלוטין מנתן הצריכה הרשמית שעומד על 0.5 ליטר ל – 100 ק"מ, אין לו שום משמעות.
בתחום הבטיחות, בדומה לשני הדגמים האחרים של ה HS, ציון איבזור בטיחות 5, וחמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap.
מחיר ותחרות
ה HS פלאג אין הייבריד הוא רכב מצוין. עם זאת, לא תמיד מספיק להיות מצוין כשאתה בכיתה בה כולם מצטיינים. הוא משווק במחיר של 197.0 אש"ח, אחרי שהוזל ב – 6000 ₪. זה מציב אותו בסביבה תחרותית לא קלה, כשהצ'רי טיגו 8 פלאג אין הייבריד עולה 200.0 אש"ח לגירסה הרגילה המאובזרת, או 190.0 אש"ח לגירסה מופחתת איבזור. מול מתחרות כמו ג'אקו 7 פלאג אין או טיגו 7 פלאג אין ה HS מוצאת את עצמו יקר משמעותית, והסיבה היחידה עימה ניתן להצדיק את פערי המחיר הוא תא הנוסעים המרווח משמעותית ב HS בזכות בסיס הגלגלים הגדול שלו ביחס למתחרות.
ציון מסכם:
MG HS פלאג אין הייבריד נוחות 4.5 דינמיות 4.2 צריכת דלק / טווח חשמלי 4.5 אבזור 4.5 בטיחות 4 עיצוב 4 תמורה למחיר VFM 4.2 ממוצע 4.3
סיכום שלושת דגמי ה HS
בתחילת המבחנים לשלוש צורת ההנעה של ה HS היתה לי בראש תדמית לפיה דגם הטורבו בנזין יהיה סוג של Low Cost למי שתקציבו מצומצם, ויהיה נחות משני אחיו המתקדמים טכנולוגית. בפועל היה דווקא בדגם הזה ובמחיר שלו משהו מאוד מדויק ונכון.
אם אסכם את שלושת הדגמים של ה HS, אני מוצא דווקא את שני הדגמים שבקצוות כנכונים ביותר. דגם הטורבו בנזין הפתיע מאוד לטובה, והיה חסכוני מאוד כשננהג במתינות. כבונוס הוא גם לא ממש יקר כיום. דגם הפלאג אין הציג ביצועים מצוינים וטווח חשמלי מעולה, אם כי כדי להיות יותר תחרותי נדרשת הוזלה נוספת של המחיר.

עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה
תחרות עזה, דגמים חדשים בחו"ל ולחץ גדול של היבואנים - הנחות של עשרות אחוזים; הסיבות לקנות רכב חדש והסיבות לחכות עם הקנייה לשנה הבאה?
שנת 2025 מתקרבת לסיומה, ובשוק הרכב יש ירידות מחירים ומבצעים דרמטיים. ליבואנים ולחברות הליסינג מלאי גדול של רכבי "אפס קילומטר", חלקם בני שנה ויותר, שמחייב חיסול מיידי. המחירים הוזלו לעיתים בעשרות אלפי שקלים ממחיר המחירון.
בשלושת הרבעונים הראשונים של 2025 נמסרו בישראל כ-242 אלף רכבים חדשים, עלייה של 6.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אך הנתונים מסתירים מגמות מדאיגות: ירידה חדה במכירות הרכבים החשמליים מ-25% משוק המסירות בשנה קודמת לכ-20% בלבד השנה, לצד עלייה של 59% במכירות דגמים סיניים, שתופסים כעת 34% משוק המסירות הכולל.
התחרות הסינית, שמתחילה להתפשט גם בפלח היוקרה, משנה את כללי המשחק ומאלצת את היבואנים הוותיקים להוריד מחירים כדי להישאר רלוונטיים.
הנחות של 15% ואף יותר
בין ההצעות הבולטות בשוק אפשר למצוא את MG5 החשמלית ב-108 אלף שקל – 50 אלף שקל פחות מהמחיר הרשמי, ואת MG4 בגרסת הטווח הארוך ב-146 אלף שקל, 30 אלף פחות מהמחירון. גם ה-BYD אטו 3 מוצעת ב-150 אלף שקל, הנחה של 20 אלף שקל לעומת המחיר בעת ההשקה.
דוגמאות נוספות: אופל מוקה חשמלית מוצעת ב-138 אלף שקל, עם הנחה של 27 אלף שקל. ג'ילי גיאומטרי C ב-147 אלף שקל, 22.5 אלף שקל פחות מהמחירון. פיג'ו 2008 ב-133 אלף שקל וצ'רי FX החשמלית ברמת סנס מוצעת ב-137 אלף שקל, 15 אלף פחות ממחיר המחירון.
- ענף הרכב - 249,101 כלי רכב- דגמים, מותגים, יצרנים
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ביריד שהתקיים בתחילת החודש הוצעו מאזדה CX-5 ב-159 אלף שקל וקיא נירו היברידי ב-159 אלף שקל, לצד רנו קפצ'ור ב-130 אלף שקל, הנחה של 22 אלף שקל. ובכלל מדובר בהנחות של 10%-30%
ב-MG, ההוזלות הגיעו עד 55 אלף שקל.

ענף הרכב-גירסת המעושרים, רכבים מעל 1 מיליון שח
680 כלי רכב במחיר של מעל ל 1.0 מיליון ש"ח נמכרו בתשעת החודשים הראשונים של 2025. רולס-רויס, מרצדס, פורשה, לנדרובר, בנטלי, פרארי ועוד.
בעודנו מנתחים את ענף הרכב המקומי, כשכלי הרכב הנמכרים ביותר עולים לא יותר מ – 200,000 ₪, יש עולם מקביל בו מכוניות יוקרה חדשות נמכרות במחירים של הרבה מעל 1.0 מיליון שקל. 680 כלי רכב נרשמו במשרד הרישוי מינואר 2025 ועד היום, שמחירן מעל ל- 1.0 מיליון ₪.
נתחיל עם היקרות ביותר, רולס-רויס במקרה של תשעת החודשים הראשונים של 2025. המכונית היקרה ביותר, כך לפי ההצהרות למשרד הרישוי היא רולס רויס Spectre שמחירה 4,500,000 ₪. לא ברח לנו אפס. ארבעה וחצי מיליון ₪. רכב נוסף מאותו הדגם אבל בגרסה 'זולה' יותר נמכרה במחיר של 4.0 מיליון ₪. במחיר זהה ( 4.0 מיליון) נמכרו בישראל עוד שלוש רולס רויס Cullinan ועוד רולס רויס Ghost יחידה.
אם נרד מדרגה למחירים שבין 3.0 מיליון ₪ ל 4.0 מיליון ₪ נמצא שם 11 כלי רכב, ובין 2.0 מיליון ₪ ל- 3.0 מיליון שח מתחיל להיות עממי למדי עם 75 כלי רכב. במחיר של מעל מיליון ₪ ועד 2.0 מיליון ₪ נמצא כבר 588 לקוחות מעושרים שרכשו רכב במחיר שרובנו חושבים עליו רק בהקשר של קנית דירה או זכייה בלוטו.
דירוג המותגים הנמכרים ביותר במחיר של מעל 1.0 מיליון שח מציג את התמונה הבאה. במקום הראשון ובפער גדול נמצאת מרצדס עם 229 יחידות שנמכרו כאמור במחיר הגבוה ממיליון ₪. אחרי מרצדס במקום השני נמצאת פורשה עם 141 יחידות שמכרה ובמקום השלישי לנדרובר עם 122 יחידות במחיר של מעל למיליון ₪. ב.מ.וו סוגרת את המותגים שמכרו בכמות תלת ספרתית של מכוניות במחיר של מעל למיליון ₪ עם 105 מכוניות מתוצרתה.
במקום החמישי נמצא את Audi שמכרה 20 יחידות במחיר של מעל למיליון ₪, ואחריה בנטלי שמכרה 19 מכוניות. למבורגיני, פרארי ורולס רויס מכרו 11 יחידות כל אחת, אסטון מרטין עם 5 יחידות, קאדילק עם 4 יחידות וסוגרות את הרשימה מקלארן ושברולט שמכרו כל אחת רכב בודד במחיר של מעל 1.0 מיליון ₪.