ג'אקו 7 פלאג אין הייבריד. צילום יצרןג'אקו 7 פלאג אין הייבריד. צילום יצרן

מלחמת מחירים כבר כאן- דגם מוזל לג'אקו 7 PHEV

רק אתמול חשפנו את הדגם המוזל של הצ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד, והיום מודיעה כלמוביל על דגם חדש ומוזל לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד, ששיווקו יחל בקרוב במחיר של 180.0 אש"ח, הוזלה של 10,000 ש"ח.

מלחמת מחירים כבר כאן. 

יואב פולס | (10)

אז זה דווקא לא ראינו בא, אבל מלחמת מחירים בענף הרכב כבר כאן.

דגם מוזל לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד

כלמוביל יבואנית דגמי ג'אקו לישראל הודיעה על תחילת שיווק גירסה מוזלת לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד. הגירסה החדשה תיקרא Elegance והיא תשווק במחיר של 180.0 אש"ח, לצד רמות הגימור הקיימות Premium ו Luxury.  המחיר החדש משקף הפחתת מחיר של 10,000 ₪ בהשוואה לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד ששווק עד עתה בהצלחה מרשימה. הג'אקו 7 מסר בשבעת החודשים הראשונים של 2025 כ – 9500 יחידות, מהן לא פחות מ 7900 יחידות מדגם הפלאג אין הייבריד ועוד 1600 יחידות מדגמי הבנזין.

הג'אקו 7 פלאג אין הייבריד Elegance שומר על כל המאפיינים הטכניים של הג'אקו 7, כלומר מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר בשילוב עם מנוע חשמלי. ההספק המשולב הרשמי עומד על 342 כ"ס והמומנט המשולב 53.5 קג"מ. לג'אקו 7 פלאג אין סוללה בקיבולת 18.3Kwh וטווח חשמלי מוצהר של 91 ק"מ. הסוללה ניתנת לטעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw (טעינה בבית תלת פאזי רגיל תבוצע בהספק של כ- 3.3Kw), וטעינה מהירה בהספק של עד 40Kw.

בתמורה להפחתת המחיר בגובה 10,000 ₪ יש כמובן הפחתת איבזור דוגמת מצלמות 540°, ויתור על כיוון חשמלי למושב הנהג והנוסע, ריפודי בד חלף ריפודי עור טבעוני, תאורת אווירה, גג פנורמי חשמלי, קיפול מארות אוטומטי ועוד. בתחום הבטיחות זהה דגם ה Elegance לשני הדגמים הבכירים של הג'אקו 7, למעט כרית אוויר שמינית לברכי הנהג. יתר המערכות זהות.

את החשבון האישי לגבי הכדאיות בדגם יעשה כל אחד לעצמו, כאשר המרכיב היחיד שהעדרותו מעט מצערת הוא חשמול המושבים הקדמיים, ובמיוחד מושב הנהג.

מלחמת מחירים

מהלך זה של כלמוביל הוא מענה למתחרים, תחילה לובינסקי שהוזילה את דגמי ה MG HS (בנזין, היברידי, פלאג אין) ב – 6000 ש"ע עד 8000 ₪. אחריה הודיעה פריסבי על הוזלה של הטיגו 8 פלאג אין (אותה מערכת הנעה של הג'אקו 7 פלאג אין) עם שבעה מקומות למחיר של 190.0 אש"ח בתמורה להפחתת איבזור. בהמשך הודיעה אתמול פריסבי על הוספת דגם מופחת איבזור לטיגו 7 פלאג אין במחיר של 173.0 אש"ח, ועכשיו ההודעה של כלמוביל על הג'אקו 7 פלאג אין במחיר של 180.0 אש"ח.

כל זה ברקע של מתיחת הפנים הקלה של ה   BYD Atto 3 ותחילת השיווק של הג'ילי EX5 במחיר אטרקטיבי.

המשמעות היא שיש כרגע מלחמת מחירים בשוק, ויכולת היבואנים להפחית במחירים יכולה להגיע מהקטנת הרווחיות מכל רכב, שיתוף פעולה עם היצרנים על מנת להתחרות בשוק באמצעות הפחתת המחיר בו יבואני הרכב רוכשים את המכוניות מהיצרן, טיפול בעלויות השילוח, ניצול של שערי המטבע הנוחים, או ככל הנראה שילוב של הכל יחד במשקל כזה או אחר.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

למעט MG, הן בצ'רי והן בג'אקו מדובר ברמות גימור מהן הופחת אבזור שחלקו באמת לא הכרחי בישראל, כך שהפחתת אבזור זה מסייעת להוזיל את המחיר הרכב.

איך שלא מסתכלים על זה, מתחילה כאן מלחמת מחירים בין היבואנים על כיסו של הלקוח, אירוע מבורך ללקוחות.


תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    רק בן גביר 15/08/2025 08:02
    הגב לתגובה זו
    טוס שלא הורדתם את הגלגלים גם חחחח כל מה שהורדתם ורק 10 אלף פחות לפחות 30 אלף היה אמור להוריד בקיצור זה עליה במחיר ולא הורדה!!
  • 8.
    אבא של עוזי 13/08/2025 16:55
    הגב לתגובה זו
    רק הגג הנפתח בטיגו לבדו שווה מעל 10K הרכב המופשט איבזור היה צריך להימכר בלא יותר מ 165K.לגבי ה MG התמחור של לובינסקי הוא בדיחה בפני עצמו ניתן לקנות את כל רכבי MG בהנחות עומק כבר בסוכנות ובאתרי יד 2 הרכבים לא נמכרים והיבואן לא למד את הלקח MG ב 200 אלף שח... בדיחה לא מוצלחת במיוחד.
  • 7.
    אייל 08/08/2025 13:49
    הגב לתגובה זו
    אין כאן מלחמת מחירים אלא גרסאות שונות בתימחור שונה כי מקבלים פחות איבזור. מלחמת מחירים הייתה אם מחיר גרסה מסויימת היה יורד
  • 6.
    מלחמה מי מתעשר יותר מרכב סיני 100% רווח (ל"ת)
    עושה חשבון 08/08/2025 09:17
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אנונימי 08/08/2025 08:07
    הגב לתגובה זו
    הורדת מצלמות 360 כסאות חשמליים קיפול מראות גג פנורמי ריפודים בד במקום עור ועוד הופכים את העסקה ליותר יקרה לרוכש מאשר הרכב המקורי. אין כאן הוזלה זה למעשה ייקור כי כל האלמנטים שהורדו שווים יותר מ10000 שקלים.
  • 4.
    נימי 08/08/2025 07:44
    הגב לתגובה זו
    המבחן יהיה כשהסיניות החשמליות יתחילו להימכר כמשומשות. ההפסד יכאב.
  • 3.
    שאפיק 08/08/2025 07:18
    הגב לתגובה זו
    בעיניים
  • 2.
    MJ 07/08/2025 18:23
    הגב לתגובה זו
    בשנים האחרונות מחירי המכוניות בישראל קפצו לגבהים חסרי קשר למציאות ציבור הקונים מגיב בהאטה ולכן מנסים להוזיל דרך האבזור אבל האמת היא שזה לא בהכרח יעזור וצריך להפחית את המחירים בכ 30% כדי שהציבור יחזור ואם לא אז הפוקוס יהיה בשוק הרכבים המשומשים
  • 1.
    רק טיפש יקנה טיוטה יונדאי ומערבי אחר (ל"ת)
    אנונימי 07/08/2025 18:20
    הגב לתגובה זו
  • מוסטנג2014 08/08/2025 13:39
    הגב לתגובה זו
    טיוטה יפני יונדאי קוריאני
מיצובישי אאוטלנדר מתיחת פנים. צילום יואב פולסמיצובישי אאוטלנדר מתיחת פנים. צילום יואב פולס

מיצובישי אאוטלנדר FL - מנסה לסגור פערים מול התחרות

מיצובישי עדכנה קלות (מאוד) את האאוטלנדר המוצלח ( FL - FaceLift), אך הותירה את מנוע הבנזין הגדול, בסגמנט שעובר להנעות אלטרנטיביות. האם זה מספיק?

אהבנו: מרווח, תא נוסעים, בידוד רעשים בנסיעה מנהלתית

פחות אהבנו: צריכת דלק (בהשוואה למתחרות), בידוד רעשים תחת עומס

ציון מסכם 4.1 במדד פולס

יואב פולס |

מתיחת הפנים של האאוטלנדר הושקה ממש לאחרונה ואיתה כמתבקש גם מבחן לדגם הפופולרי של מיצובישי. האאוטלנדר הוצג לראשונה ב 2001 כמענה של מיצובישי לאופנת הקרוסאוברים שהחלה לצבור תאוצה. הדגם הנוכחי הוא הדור הרביעי של האאוטלנדר, שכבר בדור השלישי שלו צבר פופולריות גדולה בזכות האפשרות לקבל אותו בתצורת שבעה מושבים (כלומר 5+2), דבר שהפך אותו לפופולרי מאוד גם בקרב ציי רכב וגם בקרב לקוחות פרטיים. עתה מקבל האאוטלנדר מתיחת פנים קלה (מאוד) שנועדה לאפשר לו להמשיך להיות תחרותי בשוק.

תעודת חובה            
קטגוריה                קרוסאובר D-Suv
מימדים (מטר)            אורך 4.72 /רוחב 1.862 /גובה 1.745 /בסיס גלגלים 2.706
מספר מושבים            שבעה (5+2)
הנעה                        קדמית או כפולה, בנזין 2.5 ליטר
הספק ומומנט 181 כ"ס, 24.9 קג"מ
מיכל דלק                 55 ליטר
צריכת דלק ותקן            11.5 ק"מ לליטר בהנעה קדמית, 11.1 ק"מ לליטר להנעה הכפולה, תקן יצרן
בטיחות                        ציון איבזור בטיחות 6 (אינטנס 5). ציון מקסימלי Top Safety  במבחן האמריקאי IIHS, ציון מקסימלי של חמישה כוכבים במבחן הבטיחות האוסטרלי
מחיר                        החל ב 192.0 אש"ח ועד 257.0 אש"ח


עיצוב חיצוני ופנימי

למרות דיבורים על 'מתיחת פנים' מול הדגם שנמכר כאן בשנים האחרונות, האאוטלנדר החדש זהה ב 99.9% לזה היוצא, בוודאי בעיצוב החיצוני. שינויים קלים אותרו ביחידות התאורה, לא במבנה החיצוני שלהן, אלא במבנה הפנימי, גם בחזית וגם באחור. זהו בערך. עם זאת, האאוטלנדר עדיין מרשים ומזוהה מאוד, עם גריל גדול, שחור וסמל מיצובישי במרכז. כיתוב בולט OUTLANDER על מכסה המנוע, שעבר גם הוא שדרוג, והוא לא 'רוקד' יותר. בזכות מבנה רבוע יחסית, האאוטלנדר נראה גדול ממה שהוא בפועל.

גם פנים הרכב עבר לכאורה מתיחת פנים, שגם כאן צריך מאמץ גדול והשוואה בין הדגם הקודם לדגם החדש על מנת למצוא הבדלים. ההגה נותר ללא שינוי. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל ''12.3 עם אפשרויות בחירה איך ואילו נתונים להציג נראה זהה. מולטימדיה בגודל ''12.3 עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי נמצאת בדגם החדש, (בהשוואה למסך קטן יותר בדגם היוצא). במיצובישי השאירו בחכמה את הפאנל לשליטה על המזגן, ונמנעו מהאופנה הנוראית של העברת השליטה על המיזוג למסך.


מיצובישי אאוטלנדר סביבת נהג. צילום יואב פולס

בין הנהג לנוסע קונסולה רחבה כשבדגם החדש נוספו לה שני מחזיקי כוסות מובנים ושימושיים.

רכבת
צילום: רכבת ישראל

מחיפה לתל אביב בחצי שעה - הרכבת המהירה יוצאת לדרך


משרד האוצר העביר 300 מיליון שקל למשרד התחבורה לקידום פרויקט מסילות החוף בהיקף כולל של 15.5 מיליארד שקל



עמית בר |


משרד האוצר העביר למשרד התחבורה תקציב של 300 מיליון שקל לטובת קידום מיזם מסילות החוף, פרויקט ענק שיאפשר נסיעה מהירה במיוחד בין חיפה לתל אביב ובין תל אביב לבאר שבע. הרכבות החדשות ינועו במהירות של 250 קמ״ש, והזמן בין חיפה לתל אביב יתקצר ל‑30 דקות בלבד.

מדובר בפרויקט תשתית בהיקף של 15.5 מיליארד שקל, הסכום הגבוה ביותר אי פעם לפרויקט בידי רכבת ישראל. הקו החדש יתפרש על פני כ‑70 ק״מ בין חוף הכרמל לשפיים, כולו יהיה חשמלי, ויכלול הכפלת מסילות, שדרוגים הנדסיים מורכבים והיערכות להפעלת רכבות מהירות.

העבודות לאורך התוואי כבר החלו בשלב ההפקעות וההכנות, וכעת התקציב החדש יאפשר להאיץ את שלב התכנון והביצוע. במשרד התחבורה מבהירים כי הפרויקט נועד גם לקיצור זמני נסיעה אלא גם לשיפור חוויית הנוסעים, צמצום עומסים בכבישים והפחתת פליטות מזהמים.


השלמת המיזם הענק צפויה בתוך חמש שנים. המיזם מהווה חלק ראשון ומרכזי בפרויקט ה"שדרה המהירה", ובתכנית האסטרטגית "מחברים את ישראל" של משרד התחבורה. מדובר במימוש התכנית לתשתית לאומית להכפלה, שדרוג והתאמת התשתית לרכבות מהירות במסילות החוף.

מסילות החוף המהירות הן חלק מרכזי בחזון "מחברים את ישראל" של השרה רגב לחיבור כל חלקי הארץ ברשת רכבות מתקדמת, מקריית שמונה ועד אילת. במסגרת הפרויקט יוכפלו המסילות בין חיפה, תל אביב ובאר שבע, ויאפשרו הפעלת רכבות מהירות עד 250 קמ"ש שיגיעו כאמור מחיפה ובאר שבע לתל אביב בתוך 30 דקות בלבד.