ג'אקו 7 פלאג אין הייבריד. צילום יצרן
ג'אקו 7 פלאג אין הייבריד. צילום יצרן

מלחמת מחירים כבר כאן- דגם מוזל לג'אקו 7 PHEV

רק אתמול חשפנו את הדגם המוזל של הצ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד, והיום מודיעה כלמוביל על דגם חדש ומוזל לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד, ששיווקו יחל בקרוב במחיר של 180.0 אש"ח, הוזלה של 10,000 ש"ח.

מלחמת מחירים כבר כאן. 

יואב פולס | (10)

אז זה דווקא לא ראינו בא, אבל מלחמת מחירים בענף הרכב כבר כאן.

דגם מוזל לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד

כלמוביל יבואנית דגמי ג'אקו לישראל הודיעה על תחילת שיווק גירסה מוזלת לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד. הגירסה החדשה תיקרא Elegance והיא תשווק במחיר של 180.0 אש"ח, לצד רמות הגימור הקיימות Premium ו Luxury.  המחיר החדש משקף הפחתת מחיר של 10,000 ₪ בהשוואה לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד ששווק עד עתה בהצלחה מרשימה. הג'אקו 7 מסר בשבעת החודשים הראשונים של 2025 כ – 9500 יחידות, מהן לא פחות מ 7900 יחידות מדגם הפלאג אין הייבריד ועוד 1600 יחידות מדגמי הבנזין.

הג'אקו 7 פלאג אין הייבריד Elegance שומר על כל המאפיינים הטכניים של הג'אקו 7, כלומר מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר בשילוב עם מנוע חשמלי. ההספק המשולב הרשמי עומד על 342 כ"ס והמומנט המשולב 53.5 קג"מ. לג'אקו 7 פלאג אין סוללה בקיבולת 18.3Kwh וטווח חשמלי מוצהר של 91 ק"מ. הסוללה ניתנת לטעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw (טעינה בבית תלת פאזי רגיל תבוצע בהספק של כ- 3.3Kw), וטעינה מהירה בהספק של עד 40Kw.

בתמורה להפחתת המחיר בגובה 10,000 ₪ יש כמובן הפחתת איבזור דוגמת מצלמות 540°, ויתור על כיוון חשמלי למושב הנהג והנוסע, ריפודי בד חלף ריפודי עור טבעוני, תאורת אווירה, גג פנורמי חשמלי, קיפול מארות אוטומטי ועוד. בתחום הבטיחות זהה דגם ה Elegance לשני הדגמים הבכירים של הג'אקו 7, למעט כרית אוויר שמינית לברכי הנהג. יתר המערכות זהות.

את החשבון האישי לגבי הכדאיות בדגם יעשה כל אחד לעצמו, כאשר המרכיב היחיד שהעדרותו מעט מצערת הוא חשמול המושבים הקדמיים, ובמיוחד מושב הנהג.

מלחמת מחירים

מהלך זה של כלמוביל הוא מענה למתחרים, תחילה לובינסקי שהוזילה את דגמי ה MG HS (בנזין, היברידי, פלאג אין) ב – 6000 ש"ע עד 8000 ₪. אחריה הודיעה פריסבי על הוזלה של הטיגו 8 פלאג אין (אותה מערכת הנעה של הג'אקו 7 פלאג אין) עם שבעה מקומות למחיר של 190.0 אש"ח בתמורה להפחתת איבזור. בהמשך הודיעה אתמול פריסבי על הוספת דגם מופחת איבזור לטיגו 7 פלאג אין במחיר של 173.0 אש"ח, ועכשיו ההודעה של כלמוביל על הג'אקו 7 פלאג אין במחיר של 180.0 אש"ח.

כל זה ברקע של מתיחת הפנים הקלה של ה   BYD Atto 3 ותחילת השיווק של הג'ילי EX5 במחיר אטרקטיבי.

המשמעות היא שיש כרגע מלחמת מחירים בשוק, ויכולת היבואנים להפחית במחירים יכולה להגיע מהקטנת הרווחיות מכל רכב, שיתוף פעולה עם היצרנים על מנת להתחרות בשוק באמצעות הפחתת המחיר בו יבואני הרכב רוכשים את המכוניות מהיצרן, טיפול בעלויות השילוח, ניצול של שערי המטבע הנוחים, או ככל הנראה שילוב של הכל יחד במשקל כזה או אחר.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

למעט MG, הן בצ'רי והן בג'אקו מדובר ברמות גימור מהן הופחת אבזור שחלקו באמת לא הכרחי בישראל, כך שהפחתת אבזור זה מסייעת להוזיל את המחיר הרכב.

איך שלא מסתכלים על זה, מתחילה כאן מלחמת מחירים בין היבואנים על כיסו של הלקוח, אירוע מבורך ללקוחות.


תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    רק בן גביר 15/08/2025 08:02
    הגב לתגובה זו
    טוס שלא הורדתם את הגלגלים גם חחחח כל מה שהורדתם ורק 10 אלף פחות לפחות 30 אלף היה אמור להוריד בקיצור זה עליה במחיר ולא הורדה!!
  • 8.
    אבא של עוזי 13/08/2025 16:55
    הגב לתגובה זו
    רק הגג הנפתח בטיגו לבדו שווה מעל 10K הרכב המופשט איבזור היה צריך להימכר בלא יותר מ 165K.לגבי ה MG התמחור של לובינסקי הוא בדיחה בפני עצמו ניתן לקנות את כל רכבי MG בהנחות עומק כבר בסוכנות ובאתרי יד 2 הרכבים לא נמכרים והיבואן לא למד את הלקח MG ב 200 אלף שח... בדיחה לא מוצלחת במיוחד.
  • 7.
    אייל 08/08/2025 13:49
    הגב לתגובה זו
    אין כאן מלחמת מחירים אלא גרסאות שונות בתימחור שונה כי מקבלים פחות איבזור. מלחמת מחירים הייתה אם מחיר גרסה מסויימת היה יורד
  • 6.
    מלחמה מי מתעשר יותר מרכב סיני 100% רווח (ל"ת)
    עושה חשבון 08/08/2025 09:17
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אנונימי 08/08/2025 08:07
    הגב לתגובה זו
    הורדת מצלמות 360 כסאות חשמליים קיפול מראות גג פנורמי ריפודים בד במקום עור ועוד הופכים את העסקה ליותר יקרה לרוכש מאשר הרכב המקורי. אין כאן הוזלה זה למעשה ייקור כי כל האלמנטים שהורדו שווים יותר מ10000 שקלים.
  • 4.
    נימי 08/08/2025 07:44
    הגב לתגובה זו
    המבחן יהיה כשהסיניות החשמליות יתחילו להימכר כמשומשות. ההפסד יכאב.
  • 3.
    שאפיק 08/08/2025 07:18
    הגב לתגובה זו
    בעיניים
  • 2.
    MJ 07/08/2025 18:23
    הגב לתגובה זו
    בשנים האחרונות מחירי המכוניות בישראל קפצו לגבהים חסרי קשר למציאות ציבור הקונים מגיב בהאטה ולכן מנסים להוזיל דרך האבזור אבל האמת היא שזה לא בהכרח יעזור וצריך להפחית את המחירים בכ 30% כדי שהציבור יחזור ואם לא אז הפוקוס יהיה בשוק הרכבים המשומשים
  • 1.
    רק טיפש יקנה טיוטה יונדאי ומערבי אחר (ל"ת)
    אנונימי 07/08/2025 18:20
    הגב לתגובה זו
  • מוסטנג2014 08/08/2025 13:39
    הגב לתגובה זו
    טיוטה יפני יונדאי קוריאני
צ'רי טיגו 4 היברידי. צילום יואב פולסצ'רי טיגו 4 היברידי. צילום יואב פולס

צ'רי טיגו 4 - קרוסאובר היברידי חסכוני במחיר הגיוני

הצ'רי טיגו 4 הוא האח הקטן במשפחת הקרוסאוברים של צ'רי. עתה הוא מקבל הנעה היברידית יעילה וחסכונית ושומר על היתרונות הבסיסיים של הדגם.

אהבנו: עיצוב, מרווח פנימי, חסכון בדלק

פחות אהבנו: מתלים קשיחים, רעש תחת עומס

ציון מסכם 4.2 בסולם פולס

יואב פולס |

הצ'רי טיגו 4 משווק בישראל מזה כמה חודשים בגירסת בנזין בסיסית. לאחרונה נוספה גירסה היברידית מסקרנת מאוד, שכן אפילו בגירסה הבסיסית מצאנו בו לא מעט יתרונות.

תעודת חובה            
קטגוריה                    קרוסאובר – B-SUV
מימדים (מטר)                אורך 4.32 /רוחב 1.831 /גובה 1.653 /בסיס גלגלים 2.61
מספר מושבים                חמישה
הנעה ותיבת הילוכים            היברידית, תיבת הילוכים DHT (רציפה)
הספק ומומנט                    משולב (בנזין + חשמלי ) 163 כ"ס, 26.5 קג"מ
נפח מיכל דלק                    51 ליטר
צריכת דלק משולבת            18.9 ק"מ לליטר, תקן יצרן
בטיחות                    ציון איבזור בטיחות 7, חמישה כוכבים  במבחן ה NCAP האוסטרלי
מחיר                    136.0 אש"ח לקומפורט / 138.0 אש"ח ללקשרי

 

עיצוב חיצוני ופנימי

הטיגו 4 הוא קרוסאובר B-SUV יחסית גדול מהמתחרים, הן במימדים החיצוניים והן בפנימיים. העיצוב החיצוני זהה לכל הקרוסאוברים של צ'רי, מה שאומר שעם הטיגו 7 והטיגו 8, ועכשיו הטיגו 4 והטיגו 9 בצ'רי הצליחו לייצר זהות ועקביות עיצובית.

בחזית גריל גדול, עם פסים בצורת שתי וערב, סמל צרי גדול במרכז, תאורת DRL באמצעות פסי לד אנכיים, יחידות תאורה צרות משולבות לד, ומתקבלת חזית נאה, אגרסיבית מעט, ובכל מקרה כזו שלא נראית ששייכת לרכב קטן. למרות שהרכב עצמו יחסית גבוה עם מרווח גחון שנושק ל 20 ס"מ, לא התאפקו בצ'רי והתקינו גם חיפויי פלסטיק שחורים לבתי הגלגלים ולסף התחתון של הדלתות, לטובת מראה עוד יותר גבוה. חלונות אחוריים מושחרים (ברכב המבחן ברמת גימור לקשרי), וצביעה נאה בקורה האחורית של הרכב תורמים למראה הגבוה.

מאחור דלת אחורית זקופה עם יחידות תאורה לכל הרוחב ברוח העיצוב של הטיגו 8 והטיגו 7 בגירסאות הפלאג אין הייבריד.

טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןטויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרן

נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח

על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.

בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0

יואב פולס |

מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.

הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.

מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.

למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.


טויוטה קורולה 'יפנית' צילום יצרן

הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).

המחיר - 159,990 ש"ח