ג'אקו 7 פלאג אין הייבריד. צילום יצרןג'אקו 7 פלאג אין הייבריד. צילום יצרן

מלחמת מחירים כבר כאן- דגם מוזל לג'אקו 7 PHEV

רק אתמול חשפנו את הדגם המוזל של הצ'רי טיגו 7 פלאג אין הייבריד, והיום מודיעה כלמוביל על דגם חדש ומוזל לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד, ששיווקו יחל בקרוב במחיר של 180.0 אש"ח, הוזלה של 10,000 ש"ח.

מלחמת מחירים כבר כאן. 

יואב פולס | (2)

אז זה דווקא לא ראינו בא, אבל מלחמת מחירים בענף הרכב כבר כאן.

דגם מוזל לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד

כלמוביל יבואנית דגמי ג'אקו לישראל הודיעה על תחילת שיווק גירסה מוזלת לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד. הגירסה החדשה תיקרא Elegance והיא תשווק במחיר של 180.0 אש"ח, לצד רמות הגימור הקיימות Premium ו Luxury.  המחיר החדש משקף הפחתת מחיר של 10,000 ₪ בהשוואה לג'אקו 7 פלאג אין הייבריד ששווק עד עתה בהצלחה מרשימה. הג'אקו 7 מסר בשבעת החודשים הראשונים של 2025 כ – 9500 יחידות, מהן לא פחות מ 7900 יחידות מדגם הפלאג אין הייבריד ועוד 1600 יחידות מדגמי הבנזין.

הג'אקו 7 פלאג אין הייבריד Elegance שומר על כל המאפיינים הטכניים של הג'אקו 7, כלומר מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר בשילוב עם מנוע חשמלי. ההספק המשולב הרשמי עומד על 342 כ"ס והמומנט המשולב 53.5 קג"מ. לג'אקו 7 פלאג אין סוללה בקיבולת 18.3Kwh וטווח חשמלי מוצהר של 91 ק"מ. הסוללה ניתנת לטעינה איטית AC בהספק של עד 6.6Kw (טעינה בבית תלת פאזי רגיל תבוצע בהספק של כ- 3.3Kw), וטעינה מהירה בהספק של עד 40Kw.

בתמורה להפחתת המחיר בגובה 10,000 ₪ יש כמובן הפחתת איבזור דוגמת מצלמות 540°, ויתור על כיוון חשמלי למושב הנהג והנוסע, ריפודי בד חלף ריפודי עור טבעוני, תאורת אווירה, גג פנורמי חשמלי, קיפול מארות אוטומטי ועוד. בתחום הבטיחות זהה דגם ה Elegance לשני הדגמים הבכירים של הג'אקו 7, למעט כרית אוויר שמינית לברכי הנהג. יתר המערכות זהות.

את החשבון האישי לגבי הכדאיות בדגם יעשה כל אחד לעצמו, כאשר המרכיב היחיד שהעדרותו מעט מצערת הוא חשמול המושבים הקדמיים, ובמיוחד מושב הנהג.

מלחמת מחירים

מהלך זה של כלמוביל הוא מענה למתחרים, תחילה לובינסקי שהוזילה את דגמי ה MG HS (בנזין, היברידי, פלאג אין) ב – 6000 ש"ע עד 8000 ₪. אחריה הודיעה פריסבי על הוזלה של הטיגו 8 פלאג אין (אותה מערכת הנעה של הג'אקו 7 פלאג אין) עם שבעה מקומות למחיר של 190.0 אש"ח בתמורה להפחתת איבזור. בהמשך הודיעה אתמול פריסבי על הוספת דגם מופחת איבזור לטיגו 7 פלאג אין במחיר של 173.0 אש"ח, ועכשיו ההודעה של כלמוביל על הג'אקו 7 פלאג אין במחיר של 180.0 אש"ח.

כל זה ברקע של מתיחת הפנים הקלה של ה   BYD Atto 3 ותחילת השיווק של הג'ילי EX5 במחיר אטרקטיבי.

המשמעות היא שיש כרגע מלחמת מחירים בשוק, ויכולת היבואנים להפחית במחירים יכולה להגיע מהקטנת הרווחיות מכל רכב, שיתוף פעולה עם היצרנים על מנת להתחרות בשוק באמצעות הפחתת המחיר בו יבואני הרכב רוכשים את המכוניות מהיצרן, טיפול בעלויות השילוח, ניצול של שערי המטבע הנוחים, או ככל הנראה שילוב של הכל יחד במשקל כזה או אחר.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

למעט MG, הן בצ'רי והן בג'אקו מדובר ברמות גימור מהן הופחת אבזור שחלקו באמת לא הכרחי בישראל, כך שהפחתת אבזור זה מסייעת להוזיל את המחיר הרכב.

איך שלא מסתכלים על זה, מתחילה כאן מלחמת מחירים בין היבואנים על כיסו של הלקוח, אירוע מבורך ללקוחות.


תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    MJ 07/08/2025 18:23
    הגב לתגובה זו
    בשנים האחרונות מחירי המכוניות בישראל קפצו לגבהים חסרי קשר למציאות ציבור הקונים מגיב בהאטה ולכן מנסים להוזיל דרך האבזור אבל האמת היא שזה לא בהכרח יעזור וצריך להפחית את המחירים בכ 30% כדי שהציבור יחזור ואם לא אז הפוקוס יהיה בשוק הרכבים המשומשים
  • 1.
    רק טיפש יקנה טיוטה יונדאי ומערבי אחר (ל"ת)
    אנונימי 07/08/2025 18:20
    הגב לתגובה זו
לנדרובר דיפנדר, פורד ברונקו, ג'יפ רנגלר רוביקון, טויוטה לנדקרוזר 250. צילום יואב פולסלנדרובר דיפנדר, פורד ברונקו, ג'יפ רנגלר רוביקון, טויוטה לנדקרוזר 250. צילום יואב פולס

מ - 4 יוצא 1 - רכב השטח הטוב בישראל, האם יש כזה?

ארבעה רכבי שטח משובחים נמכרים בישראל. לכל אחד מהם עדת מעריצים, את חלקן כבר ניתן להגדירן כ'כת'. אבל מי הכי טוב? האם יש כזה דבר 'הכי טוב'? או שיש מקום לשאול מה הצרכים של הלקוח הפוטנציאלי, ולהתאים עבורו את הרכב הנכון. באנו לעשות סדר  

יואב פולס |

כל רכב שטח, גם אם כזה ש'טוחן' שטח בלי סוף, עדיין יעשה 95% מהזמן על הכביש, וכאן רבותי, יש רק מלך אחד, והוא אריסטוקרטי מאוד. אין שום תחרות בנסיעה בכביש ללנדרובר דיפנדר החדש. מדובר ברכב שגם עם המתלים הפשוטים שלו עושה צחוק משלושת המתחרים ו'לא רואה אותם ממטר'. הוא כל – כך טוב בכביש, שגם קרוסאוברים איכותיים שאינם רכבי שטח, נחותים ממנו בכביש. בסוף, בכביש אין לו תחרות. במקום השני נמצא את הלנדקרוזר החדש שעל אף מנוע הדיזל הלא ממש מעודן שלו, הוא עדיין יהיה נעים ונוח לשהות על פני הברונקו והרנגלר הספרטניים משהו. במקום השלישי נמצא את הברונקו, ובסוף את הרנגלר. זה כאמור לפרק הכביש.

ארבעה רכבי שטח אמיתיים נמכרים בישראל. למעשה חמישה, אם נחשיב גם את ה KGM רקסטון כרכב שטח, אבל כאן זה מתחיל וכאן זה נגמר, כי הרקסטון, עם כל הכבוד, לא יכול להיות חלק מחבורת החוד של רכבי השטח בישראל – לנדרובר דיפנדר, ג'יפ רנגלר, פורד ברונקו וטויוטה לנדקרוזר. גם את הטנדרים אני שם בצד, אנחנו עם SUV אמיתיים. גם את האינאוס גרנדיר שיחידה אחת ממנו כבר מתגלגלת על כבישי ארצנו אני שם מחוץ למשוואה.

אני כאן כדי לחדד את הבדלים בין ארבעת המופלאים שהזכרתי. ראשית אומר שהייתי שמח אם כל אחד מהארבעה היה לי בחניה הפרטית. הם כולם מבצעים ברמה הגבוהה ביותר, גם אם יש ביניהם הבדלים גדולים מאוד. וגילוי נאות, בחניה הפרטית חונה לנדקרוזר ארוך וקשיש, שחוגג עוד מעט 20 שנים להיווסדו ביפן.


חלקכם עומד להתרגז מאוד, בוודאי אלו שקשורים בעבותות לרכב השטח שיש ברשותם, או עליו הם חולמים. אחרי הרבה מאוד ק"מ על סיפונם של כל אחד מהארבעה, גם בכביש וגם בשטח, המסקנות שלי חדות וברורות. ובכן, כל כלי הרכב המוזכרים הם בעלי הנעה כפולה 4X4, עם הילוך כח ונתחיל במסקנות. 


ג'יפ רנגלר רוביקון. אגדת שטח כבר עשרות שנים. צילום יואב פולס


סניף באדג'ט באיירפורט סיטי. ההצעה האטרקטיבית ביותר. קרדיט אתר באדג'טסניף באדג'ט באיירפורט סיטי. ההצעה האטרקטיבית ביותר. קרדיט אתר באדג'ט

השכרת רכב באוגוסט - פערי מחירים ופתרונות יצירתיים

לא כולם חייבים להחזיק רכב פרטי בבעלות או בעסקת ליסינג. ציבור גדול משתמש בחכמה בתחבורה ציבורית, ומשתמש ברכב 'פרטי' רק בעת הצורך. עבור קהל גדול זה מציעות חברות ההשכרה פתרונות שימושיים, אבל חיפוש באתרי החברות העלה פערי מחירים משמעותיים. בנוסף לחברות המסורתיות צומחת גם חברת GOTO המציעה פתרונות יצירתיים. 

יואב פולס |

השכרת רכב

חודשי הקיץ, החופש הגדול, יולי ואוגוסט הם לרוב תקופת ה "Vacances" של הישראלים, בדגש על המחצית השניה של אוגוסט. אם ביולי ותחילת אוגוסט עוד יש צהרונים, קייטנות, ועוד המצאות fsh שתשאירו את הקטנטנים בגן בתשלום נוסף, אזי המחצית השניה של אוגוסט היא נטו אתם והילדים.

רווקות ורווקים, זוגות ומשפחות, שלרוב מסתדרים ללא רכב ביומיום, מוצאים את עצמם עם צורך ברכב דווקא בסוף אוגוסט לטובת קפיצה קטנה לצפון או לאילת, וכאן כבר רוצים להיות ניידים וגמישים בתכניות, וזו שעתן הגדולה של חברות ההשכרה.

גם תיירות נכנסת, כרגע בעיקר בעלי זיקה חזקה לארץ, יהודים המתגוררים בחו"ל או ישראלים שעשו רילוקיישן מסיבות שונות, גם הם מוצאים את חודשי הקיץ (והחגים) כעונה המועדפת להגיע לארץ, וחלקם גם צריך רכב מושכר.

השכרת רכב היא פתרון מושלם למי שלא יכול לשאול רכב מחבר / הורים / משפחה, או למי שרוצה להיות גמיש לחלוטין ללא 'טובות' מאיש.

אבל השכרת רכב היא לא אירוע זול, וטומנת בחובה הוצאות נוספות אם רוצים, כמו עלויות של נהג נוסף, עלויות דלק, מכשירי ניווט אם מישהו מבקש, כסא תינוק ועוד. על מנת לראות כמה עולה השכרת רכב דגמנו את מרבית אתרי החברות השונות הפועלות בתחום, לרבות אתרים האמורים לרכז עבורנו כמה וכמה הצעות.