עיריית ירושלים תטיל קנסות על רכבים מזהמים; מה גובה הקנס?

ועדת הכלכלה אישרה: החל מחודש הבא, עיריית ירושלים תוכל לקנוס רכבים מזהמים שנכנסים לעיר – 500 שקל לרכב פרטי ו-1,000 שקל לרכב תאגידי. העירייה מתכננת אכיפה נרחבת, וצפויה לשלוח התראות לעשרות אלפי בעלי רכבים

אביחי טדסה | (1)

ועדת הכלכלה אישרה: עיריית ירושלים תוכל לקנוס רכבים מזהמים שיכנסו לעיר – הקנס: 500 שקלים לרכב בבעלות אדם פרטי ו-1,000 שקלים לתאגיד ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום את בקשת משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לתקן את צו התעבורה ולהוסיף לצו עבירת קנס לפי חוק העזר העירוני של עיריית ירושלים, שנועד לצמצם את זיהום האוויר מתחבורה בעיר. ח"כ אלון שוסטר, שמילא את מקומו של היו"ר, הזכיר כי צמצום זיהום אוויר מצליח חיים ואמר כי לא צריך להקשות על ערים נוספות שרוצות לאכוף איסור דומה. 


ח"כ שוסטר ביקש לדעת כיצד הדבר יפעל בשטח ונציגת משרד התחבורה, עו"ד עינת קורמן, הסבירה כי עיריית ירושלים תוכל להטיל קנסות של 500 שקלים לרכב מזהם שבבעלות פרטית ו-1,000 שקלים לרכב מזהם שבבעלות תאגיד. הצו יכנס לתוקף 30 יום לאחר פרסומו ברשומות. 

נציג עיריית ירושלים, עו"ד שמואל שפט, הסביר כי כיום מדובר בעבירה שהאכיפה שלה לא יעילה ונעשית באמצעות הזמנה לדין. הוא ביקש להזכיר כי העירייה הגדירה את כל שטח העיר כאזור מופחת פליטות, שבו אסור לנהוג או להחנות רכב מזהם, כבר בשנת 2019 ועוד קודם לכן ביקשה לתקן את הצו כדי לבצע אכיפה יותר יעילה, באמצעות קנסות, אך הדבר לא התאפשר. הוא בירך על כך ש"לקראת יום ירושלים הרוויחו תושבי העיר אכיפה יעילה". בנוסף לכך ביקש ח"כ שוסטר לדעת האם יש ערים נוספות שיחילו איסור דומה. נציגת המשרד להגנת הסביבה, שירה מסיכה שלי, השיבה כי בימים אלה יש מספר ערים שמכינות תכניות ליישום אזור אוויר נקי ורוצות להתקדם וממתינות לראות אם צו הקנסות יאושר.


ח"כ אברהם בצלאל ביקש לדעת איפה יוכלו להסתובב אותם רכבים שנחשבים למזהמים, עו"ד קורמן השיבה כי הם יוכלו לנסוע בכל כבישי ישראל למעט ירושלים וחיפה. עו"ד שפט ציין כי מדובר בכ-40 אלף כלי רכב מזהמים, מתוך כ-3 מיליון כלי רכב הנעים בכבישי ישראל, שצפויים לקנס אם יכנסו לירושלים, אך הוסיף כי יש אפשרות להתקין מסנן ולא צריך להחליף את הרכב. עוד אמר עו"ד שפט כי עיריית ירושלים כבר שלחה הודעות לבעלי הרכבים הללו. בתום הדיון הצביעו ח"כ שוסטר וח"כ בצלאל פה אחד בעד אישור הצו. ח"כ שוסטר בירך על האישור, הודעה לעוסקים במלאכה ואמר כי הוא מקווה שערים נוספות ילכו גם הן בדרך הזאת.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    משה 25/05/2025 08:42
    הגב לתגובה זו
    לא יכול להיות שמשרד התחבורה יגבה אגרת טסט שנתית מלאה על רכב שמראש כיתתו לו את היכולת לנוע בכול הארץ נתתם טסט... הרכב עבר תם הסיפור...... לדעתכם הרכב מזהם ולא יכול לנוע בירושלים תנו לבעל הרכב מחיר מחירון ותשלחו את הרכב לגריטה ולא להעניש את בעל הרכב שנתתם בזמנו להכניס למדינת ישראל רכבים מזהמים
MG HS היברידי. צילום יואב פולסMG HS היברידי. צילום יואב פולס

מבחן כפול - MG HS היברידי, ו MG HS פלאג אין

ה MG HS משווק עם שלוש צורות הינע - טורבו בנזין, היברידי ופלאג אין. לקחנו את הדגמים ההיברידי והפלאג אין למבחן והמסקנות מעניינות.

אהבנו: התנהגות כביש, מרוח פנימי, צריכת דלק

פחות אהבנו: מחיר

ציון מסכם: ה HS ההיברידי 4.2 במדד פולס, ה HS פלאג אין 4.3 במדד פולס

יואב פולס |

אחרי שנהגנו ב MG HS עם מנוע הטורבו בנזין, הגיע תורם של ה HS עם ההנעה ההיברידית ואחיו עם הנעת פלאג אין.

לא נחזור על מרכיבי העיצוב של ה HS, רק נאמר שככל שעברו הימים עם ה HS על דגמיו השונים, כך גם אנחנו התרגלנו לעיצוב ולתא הנוסעים המוצלח והמרווח של הרכב.

תעודת חובה        
קטגוריה             קרוסאובר C-SUV
מימדים (מטר)        אורך 4.67 /רוחב 1.89 /גובה 1.665 /בסיס גלגלים 2.767
מספר מושבים        חמישה
הנעה                    קדמית, היברידית / פלאג אין
הספק ומומנט        בדגם ההיברידי 224 כ"ס, 34.6 קג"מ. בדגם הפלאג אין 272 כ"ס ו 37.2 קג"מ
סוללה וטעינה        בדגם ההיברידי 1.83Kwh  / בדגם הפלאג אין 21.4Kwh טעינת AC 6.6Kw
צריכת דלק ותקן        18.2 ק"מ לליטר בהיברידי, 200 ק"מ לליטר בפלאג אין. WLTP משולב
בטיחות                ציון איבזור בטיחות 5. חמישה כוכבים EuroNcap
מחיר                184,888 ₪ להיברידי, 196,888 לפלאג אין

   

MG HS. צילום יואב פולס

HS היברידי

ה HS ההיברידי מצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ"ס ו 23.4 קג"מ. שיא ההספק מגיע ב 5500 סל"ד ושיא המומנט ב 4000 סל"ד, ומיד אסביר מדוע זה נתון שאני מציין כאן. המנוע החשמלי בהספק של 198 כ"ס ומומנט של 34.6 קג"מ, כך שההספק המשולב עומד על 224 כ"ס ו 34.6 קג"מ.

התאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש אורכת 9.6 שניות והמהירות המירבית 195 קמ"ש.

מרצדס C-Class. האם בדגם הבא יהיה מנוע של ב.מ.וו? צילום יצרןמרצדס C-Class. האם בדגם הבא יהיה מנוע של ב.מ.וו? צילום יצרן

ב.מ.וו ומרצדס לקראת שת"פ אסטרטגי היסטורי

ב.מ.וו ומרצדס, שתי יצרניות הפרימיום הגרמניות מזהות את אותם האיומים העסקיים, דבר שיכול להביא לשיתוף פעולה היסטורי בין שתיהן במסגרתו מרצדס תתקין בדגמיה מנוע של ב.מ.וו. 

אתם יכולים לבדוק את התאריך, אנחנו לא ב 1 באפריל.  

יואב פולס |
נושאים בכתבה ב.מ.וו מרצדס

האם בעתיד הנראה לעין דגמי מרצדס יצוידו במנועים מתוצרת ב.מ.וו ?  

עבור רבים מדובר בשאלת כפירה המצדיקה סקילה, אבל לפי מגזין AUTOCAR הבריטי, מדובר באפשרות ממשית, ולמעשה בשיחות שמתקיימות בין שתי יצרניות הפרימיום הגרמניות ונמצאות בישורת האחרונה.

הקשיים שחוות היצרניות המסורתיות לנוכח התחרות מהמזרח ובעיקר מסין, מחייבות פתרונות יצירתיים בהתאם. אחד מהם הוא בתחום שיתופי הפעולה.

בעבר הלא רחוק צוידו דגמי מרצדס במנועי בנזין פרי פיתוח משותף למרצדס ורנו, עם מנועי ה 1.33 טורבו בנזין, כך שלא מדובר באירוע יוצא דופן, ובתעשיית הרכב מקובלים שיתופי פעולה ושימוש ברכיבים בין יצרנים שונים. מה שפחות מקובל הוא שיתוף פעולה בין שתי יצרניות המתחרות ראש בראש לאורך עשרות שנים. עתה נראה ששתי היצרניות הגיעו לרצון לשתף פעולה לנוכח התחרות הגוברת והאיומים העסקיים ששתיהן רואות בתחרות העולה מהמזרח.

במרכז שיתוף פעולה אפשרי נמצא כרגע מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין של ב.מ.וו, שם קוד B48, שייתכן וימצא את דרכו לתא המנוע של דגמים עתידיים של המתחרה הגדולה שלה, מרצדס בדגמי הליבה של היצרנית ה C-Class, E-Class ה GLA, GLB, GLC ועוד.