XPENG
צילום: XPENG

XPeng מגדילה מכירות בעולם – ומה קורה בישראל?

עמית בר | (1)
נושאים בכתבה Xpeng G6

XPeng, יצרנית הרכב החשמלי הסינית, פתחה את 2025 עם זינוק מרשים במכירות. לפי הנתונים האחרונים, החברה מסרה בינואר 30,350 רכבים, עלייה של 268% לעומת שנה שעברה. יחד עם המתחרות NIO ו-Li Auto, הסתכמו המכירות בסין ביותר מ-74,000 רכבים, עלייה של 50% לעומת ינואר 2024. מדובר בנתונים שמעידים על המשך הצמיחה של הרכב החשמלי במדינה – מגמה שצפויה להתרחב עוד יותר בהמשך השנה. אבל מחוץ לסין יש קשיים. אירופה מנסה להקשות על כניסת רכבים סיניים וגם בארה"ב יש קשיים. זה נובע גם ממלחמת הסחר וגם מהצרכן המערבי שחושש לקנות רכבים סינים.


איך זה משפיע על טסלה?

הצמיחה של XPeng ושאר יצרני הרכב החשמליים הסיניים יוצרת לחץ גובר על טסלה, שמתקשה לשמור על הדומיננטיות שלה בסין. לפי תחזיות של סיטי, כ-9 מיליון רכבים חשמליים צפויים להימכר השנה בסין, מה שיכול לעזור גם לטסלה, אבל התחרות מול היצרניות המקומיות נהיית קשה יותר.

בשנת 2024 טסלה מכרה כ-1.8 מיליון רכבים בסין, מספר נמוך ב-20,000 ממכירות 2023. XPeng, לעומתה, ממשיכה לצמוח בקצב מסחרר, וזה ניכר גם בביצועי המניה שלה – עלייה של 29% מתחילת השנה, בעוד שמניית NIO ירדה ב-1% ו-Li Auto ירדה ב-2%.

XPeng בישראל: לא רק סין

בזמן שהמותג ממשיך לצמוח בסין, גם בישראל XPeng מתחילה לבסס את עצמה. את הרכבים של XPeng מביאה לישראל חברת פריסבי (Freesbe), שמיתגה את עצמה מחדש אחרי שפעלה בעבר תחת קרסו מוטורס. כבר בסוף 2023 התחילו המכירות בארץ, וכיום יש ל-XPeng אולמות תצוגה בהרצליה, ראשון לציון, קריית אתא ונוף הגליל.

אילו דגמים נמכרים בישראל?

XPeng מציעה בישראל כמה דגמים מרכזיים:

בשנת 2024 נמכרו מעל 4,500 רכבים של החברה בארץ והיא בין 25 הפירמות החזקות במכירות.


קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    איוסףי 03/02/2025 17:50
    הגב לתגובה זו
    רכב חללית סוללה פגז אוטו מושלם
לנדרובר דיפנדר, פורד ברונקו, ג'יפ רנגלר רוביקון, טויוטה לנדקרוזר 250. צילום יואב פולסלנדרובר דיפנדר, פורד ברונקו, ג'יפ רנגלר רוביקון, טויוטה לנדקרוזר 250. צילום יואב פולס

מ - 4 יוצא 1 - רכב השטח הטוב בישראל, האם יש כזה?

ארבעה רכבי שטח משובחים נמכרים בישראל. לכל אחד מהם עדת מעריצים, את חלקן כבר ניתן להגדירן כ'כת'. אבל מי הכי טוב? האם יש כזה דבר 'הכי טוב'? או שיש מקום לשאול מה הצרכים של הלקוח הפוטנציאלי, ולהתאים עבורו את הרכב הנכון. באנו לעשות סדר  

יואב פולס |

ארבעה רכבי שטח אמיתיים נמכרים בישראל. למעשה חמישה, אם נחשיב גם את ה KGM רקסטון כרכב שטח, אבל כאן זה מתחיל וכאן זה נגמר, כי הרקסטון, עם כל הכבוד, לא יכול להיות חלק מחבורת החוד של רכבי השטח בישראל – לנדרובר דיפנדר, ג'יפ רנגלר, פורד ברונקו וטויוטה לנדקרוזר. גם את הטנדרים אני שם בצד, אנחנו עם SUV אמיתיים. גם את האינאוס גרנדיר שיחידה אחת ממנו כבר מתגלגלת על כבישי ארצנו אני שם מחוץ למשוואה.

אני כאן כדי לחדד את הבדלים בין ארבעת המופלאים שהזכרתי. ראשית אומר שהייתי שמח אם כל אחד מהארבעה היה לי בחניה הפרטית. הם כולם מבצעים ברמה הגבוהה ביותר, גם אם יש ביניהם הבדלים גדולים מאוד. וגילוי נאות, בחניה הפרטית חונה לנדקרוזר ארוך וקשיש, שחוגג עוד מעט 20 שנים להיווסדו ביפן.

חלקכם עומד להתרגז מאוד, בוודאי אלו שקשורים בעבותות לרכב השטח שיש ברשותם, או עליו הם חולמים. אחרי הרבה מאוד ק"מ על סיפונם של כל אחד מהארבעה, גם בכביש וגם בשטח, המסקנות שלי חדות וברורות. ובכן, כל כלי הרכב המוזכרים הם בעלי הנעה כפולה 4X4, עם הילוך כח ונתחיל במסקנות. 


ג'יפ רנגלר רוביקון. אגדת שטח כבר עשרות שנים. צילום יואב פולס


אז מי על הפרק:

לנדרובר דיפנדר 110 – יש האומרים שהוא הדיסקברי 6 האמיתי. אני מניח בצד את גירסאות ה 90 (הקצר) או ה 130 העוד יותר ארוך, ומתמקד בדגמי ה 110. כך או כך, מדובר ברכב שטח אמיתי, שלדה אחודה, ארבעה מתלים נפרדים, יש גירסת כניסה עם מתלים רגילים (קפיץ ובולם) ויש עם מתלי אוויר מתכווננים.

צ'רי FX EV הכי הרבה רישומים, אבל לא לקוחות בשלב זה. צילום יואב פולסצ'רי FX EV הכי הרבה רישומים, אבל לא לקוחות בשלב זה. צילום יואב פולס

ענף הרכב, חשמליות- מספרים מוחלטים מעוותים את התמונה

נתוני הרישומים או המסירות בשוק הרכב מציגים תמונה מעוותת של המציאות עם גיולים משמעותיים של כלי רכב חשמליים.

לעומתם רכבי הפלאג אין הייבריד כמעט ולא מציגים גיולים, נתון שיכול להעיד על העדפות הציבור, רכישות זהירות יותר של יבואנים ומלאים קטנים יחסית. 

יואב פולס |

אנחנו ממשיכים עם ניתוח נתוני מסירת כלי הרכב מתחילת השנה בשוק המקומי, והפעם נצלול לעולם החשמלי. 

כלי רכב חשמליים

הנתונים הגולמיים של משרד הרישוי מראים רישומי כלי רכב, כאשר אנחנו יודעים בוודאות שלא כולם נמכרו ללקוחות קצה, וחלקם עבר גיול. התמונה מורכבת מאוד, כך שמתוך 14 הדגמים המובילים ברישומים, רק בארבעה מהם אין לנו מידע מובהק לגיולים, כלומר מתוך ה 14 המובילים, עשרה מהם עברו גיולים משמעותיים יותר או פחות.

כשראינו את הנתון המדהים הזה, אנחנו תוהים בקול מה לא עובד? האם היצרנים דחפו / אילצו את היבואנים לרכוש מלאים של כלי רכב לא נחוצים? האם היבואנים שגו בתמחור באופן כל-כך משמעותי? האם היבואנים כשלו בשיווק הדגמים בשוק, הן לשוק הפרטי והן מול ציי רכב?

מאידך, יבואני הרכב מביאים כלי רכב תוך מיקסום ההנחה מול היצרנים, וניצול מיטבי של שערי מטבע נוחים, מתמחרים את הרכב כך שהרווחיות מהמכוניות שיימכרו תהיה מספיק גבוהה על מנת לחפות על הרווחיות הנמוכה שתיגזר מהמלאי שלא נמכר.

ואפשרות נוספת היא שאנחנו ואתם הם היחידים שמתרגשים מתופעת הגיול, ויבואני הרכב לוקחים אותה בחשבון כערוץ הפצה נוסף, פחות רווחי, אבל עוד ערוץ שמאפשר לשחרר מכוניות לכביש, ואותן מכוניות בהמשך גם יצרכו חלפים, מימון, ביטוח ועוד.