הצפת ערך בשטראוס - רווח של כ-320 מיליון שקל ממימוש החזקתה בסברה
ובמקביל שטראוס מקבלת אפשרות להפוך לבעלת שליטה בחברת החטיפים המשותפת שטראוס-פריטו ליי. שטראוס תקבל אופציה לרכישת 2.5% בחברה המשותפת לה ולפפסי לפי שווי של כ-396 מיליון דולר.
- 6.סברה נחות 25/11/2024 18:49הגב לתגובה זומעדיפים לשלם כפול על פיקנטי במקומות שהוא זמין בארהב.בההה.
- 5.מחר המניה של שטראוס טסה מעל 10 אחוז (ל"ת)כלכלן 24/11/2024 01:10הגב לתגובה זו
- 4.אזרח 23/11/2024 10:46הגב לתגובה זומרשות התחרות מבלי לפגוע בעובדים
- 3.מטופל ללא תחרות מעלה מחרים ברורר שהרווח אדיר אז מה הפלא (ל"ת)יוסי 23/11/2024 08:52הגב לתגובה זו
- 2.סוחר ערך 22/11/2024 16:16הגב לתגובה זוביום ראשון צפויה קפיצה של כ 10% במחיר המניה.
- 1.פוטיןטרמפין 22/11/2024 15:10הגב לתגובה זומעניין שסוחרי סמים ורעל מרעילים את האנושות עם הזבל שהם מייצרים .שוראוס חברה של רמאים גנבים ועשקנים מוכרים רעל
- יריב 22/11/2024 17:00הגב לתגובה זוומסתבר שיש שם כמות קטנה יחסית של חומרים משמרים. סה"כ מוצר בריא ואין בו הרבה קלוריות לעומת המתחרים, תסתכל על האריזה.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה -0.3% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
