מרכז לוגיסטי של ריט 1
צילום: יח"צ

שמואל רופא ימונה למנכ"ל ריט 1

ריט 1 מרחיבה את צוות הניהול הבכיר - שמואל רופא ימונה למנכ"ל ריט 1 ויצטרף בהמשך כשותף בחברת הניהול; שמואל סייד, המנכ"ל הקודם, ימשיך לכהן כחבר הנהלה ושותף פעיל בחברת הניהול
רוי שיינמן | (1)

ריט 1 הודיעה היום על הרחבת צוות הניהול הבכיר ומינויו של מר שמואל רופא למנכ"ל החברה החל ב-1 בינואר 2024, ובהמשך לשותף בחברת הניהול. שמואל רופא (56), רו"ח ומשפטן , כיהן בעבר בשורה של תפקידי ניהול בכירים בחברות ציבוריות ובהם מנכ"ל עוגן נדל"ן מניב וגילץ חברה להשקעות בע"מ. בעשור האחרון עסק רופא בייזום של פרוייקטים משמעותיים בתחום הנדל"ן. 

שמואל רופא, המנכ"ל הנכנס: "ריט 1 היא חברה משמעותית בשוק הנדל"ן המניב הישראלי בכלל ומובילה את עולם הריטים הישראלי בפרט. אני שמח ומודה לדירקטוריון החברה על שנתן בי את אמונו ובחר בי להצטרף לצוות המוביל  את החברה, כמנכ"ל, ובכוונתי להמשיך להרחיב את פעילותה ולקדם אותה קדימה לטובת ציבור משקיעיה". 

לריט 1 היקף תיק נכסים מניבים של כ- 8 מיליארד ש"ח, בשימושי משרדים, מסחר, תעשייה, לוגיסטיקה, בתי חולים סיעודיים, וחניונים ומלונאות, בפיזור גאוגרפי רחב. ברבעון השני דיווחה החברה על נפילה של 70% ברווח הנקי שעמד על 70 מיליון שקל לעומת 270 מיליון שקל ברבעון המקביל. הסיבה היא שיערוכי נדל"ן נמוכים משמעותית מאשר בתקופה המקבילה בשנה שעברה (68 מיליון לעומת 247 אשתקד). הסיבה לשיערוכים הנמוכים היא עליית הריבית במשק. למעשה, התזרימים העתידיים הוונו כלפי מטה (ריבית גבוהה פירושה שכסף עתידי שווה פחות).

ה-FFO ברבעון השני הסתכם ב- 74 מיליון שקל, ירידה של כ-4.9% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. השינוי ב- FFO הריאלי ביחס לתקופות המקבילות אשתקד נבע בעיקר מהעלייה ב- NOI (והשפעת השיפוץ ברעננה עליו) בניכוי העלייה בהוצאות המימון.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    צדוק צדיק 21/09/2023 21:57
    הגב לתגובה זו
    זכתה ריט1 שנבחרו לעמוד בראשה 2 מנכ״לים בעלי תכונות ייחודיות, כל אחד טוב לזמנו. תרבות של אורך רוח לאחד והשני יביא רוח סערה של יצירתיות. בהצלחה שמוליק רופא!
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה -1.92%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.