אחרי ביטוחי הרכב: ישראכרט תשווק פוליסות חיסכון וגמל להשקעה
רשות שוק ההון הרחיבה את האישור שניתן ל ישראכרט -0.5% בתחום הפצת מוצרי הביטוח, כך שעתה תוכל דרך חברת הבת הייעודית שהקימה, לשווק גם פוליסות חיסכון וקופות גמל להשקעה.
מהרשות נמסר כי: "אין התנגדות עקרונית להרחבת רישיון סוכן-תאגיד שניתן לסוכנות, גם לשיווק מוצרי ביטוח חיים מסוג פוליסות חיסכון וקופות גמל להשקעה, בכפוף לתנאי הרישיון ולאישור רשות שוק ההון את הסכמי ההתקשרות של הסוכנות עם הגופים הרלוונטיים (במודל תגמול אחיד ברמת כל מוצר)"..
תחילת פעילותה בפועל של הסוכנות בשיווק המוצרים הנוספים כפופה לדיווח לפיקוח על הבנקים קודם לתחילת הפעילות בשיווק מוצרים אלה. מישראכרט נמסר כי בשלב זה אין ביכולתה להעריך את מועד תחילת פעילות הסוכנות בשיווק המוצרים הנוספים.
לפני כשנה, החברה קיבלה אישור לשווק ביטוחי רכב ובאחרונה ניתן לה אישור רשות שוק ההון להתקשר מול הפניקס -1.3% , כלל עסקי ביטוח -2.11% , איילון -1.57% , AIG וחברת "ביטוח חקלאי" במודל של סוכן אובייקטיבי המקבל מכולם עמלות שוות. המהלך הזה של ישראכרט בשוק הביטוח הוא מהלך גדול ומשמעותי לשוק ולחברה עצמה. שוק הביטוח הוא שוק ענק והכניסה של ישראכרט אליו פותחת לה תחום גדול.
- חיסכון בקופת גמל להשקעה הציבור מעביר כספים, יש לכך סיבות טובות
- קרן טיטאן תקים קרן גלובלית חדשה בהיקף של 100 מ' ד'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

כמה יפסידו הבנקים מהורדת הריבית?
אחרי הפסקת האש, עסקת החטופים ומדד המחירים המפתיע, הריבית בדרך למטה וזה רק שאלה של עד כמה עמוק היא תרד; ברקע הבנקים מאבדים גובה, ועולה השאלה: עד כמה הבנקים יושפעו מהורדת הריבית?
למרות שבבנק ישראל אמרו אתמול שלא יורידו את הריבית “לפני הזמן”, כולם מבינים שהזמן הזה מתקרב. העסקה לשחרור החטופים, הפסקת האש וההתייצבות הביטחונית, יחד עם מדד המחירים לצרכן שפורסם אתמול והפתיע כלפי מטה (מדד
המחירים בספטמבר ירד ב-0.6%; גם מחירי הדירות ירדו ב-0.6%; מה זה אומר להמשך?), מחזקים את ההערכות שהריבית תרד כבר בהחלטה הקרובה, ושתהליך ההפחתה יימשך גם אל תוך השנה הבאה. אחרי כמעט שנתיים של סביבת ריבית גבוהה, עולה השאלה איך הורדת הריבית תשפיע על הבנקים,
שנהנו עד כה מתקופה שהייתה כמעט חלומית מבחינתם עם רווחים חסרי תקדים.
בסוף היום, מודל הרווח של הבנקים מהריבית דיי פשוט: הם מרוויחים על ההפרש שבין מה שהם גובים על ההלוואות למה שהם משלמים על הפיקדונות. כשהריבית במשק גבוהה, ההכנסות על הלוואות ומשכנתאות
מזנקות, אבל כשהריבית תרד, הם ירוויחו פחות על אותן הלוואות. במקביל גם ההוצאות שלהם על פיקדונות יקטנו, כי הם ישלמו לציבור פחות ריבית על החסכונות. אלא שזה לא מתאזן אחד לאחד, ההכנסות יורדות מהר יותר והן גדולות יותר, וההוצאות יורדות לאט יותר והן קטנות יותר, כך
שבמאזן הכולל הבנקים צפויים להרוויח פחות.
צריך לזכור שהבנקים מרוויחים כסף ממספר מקורות: עמלות מניהול חשבון, פעולות בשוק ההון, המרות מט"ח, כרטיסי אשראי, וכן גם השקעות כמו גם מקורות נוספים, אבל הרווח העיקרי של הפעילות נמצא בהכנסות נטו מריבית, המרווח שבין הריבית שהם גובים על הלוואות לריבית שהם משלמים על פיקדונות שמהווה מעל 70% מהיקף ההכנסות של הבנקים.
בשנים האחרונות המרווח הזה זינק לשיאים שלא נראו כאן שנים. הריבית הגבוהה הגדילה את ההכנסות מריבית בקצב מהיר יותר מהוצאות הריבית על הפיקדונות, בעיקר משום שחלק גדול מהציבור מחזיק כספים בעו"ש והריביות על הפיקדונות לא צמחו כמו הריביות על ההלוואות. זו הייתה תקופה שבה כל העלאת ריבית ירדה לשורה התחתונה של הבנקים, והובילה לרווחים היסטוריים.
- דוחות הבנקים בארה"ב: רווחים מזנקים ותחזיות מעודדות
- בנקאים בג'ינס: על הביצועים של זרועות ההשקעה של הבנקים - מי עשתה קופה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל גם הפרק הזה מתקרב לסיום. כשהריבית יורדת, ההכנסות מריבית, קרי
מהלוואות, משכנתאות ואשראי עסקי, מצטמצמות. במקביל, גם הוצאות הריבית של הבנקים על הפיקדונות יורדות, אבל לא באותו קצב. התוצאה היא שחיקה מסוימת במרווח הריבית, ובמילים פשוטות, ירידה ברווחיות.

אימקו חותמת על שת"פ גלובלי לפיתוח מערכת חכמה לניהול מנועי רכב קרבי
החברה תפתח עבור ספקית עולמית של מערכות הנעה מערכת בקרה וניטור למנועי רכבים משוריינים, שתשווק ברחבי העולם; ההסכם משתלב בגל גובר של השקעות ביטחוניות במדינות נאט"ו והמערב, שמרחיבות את צי הרק"מ והתחזוקה הטכנולוגית שלו
אימקו אימקו 9.46% הודיעה כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה גלובלי עם ספקית עולמית של מערכות הנעה לרכבים משוריינים, לפיתוח מערכת חכמה לניהול ובקרת מנועי רכב קרבי. במסגרת ההסכם, אימקו תפתח את מערכת ה־Engine Diagnostic and Sensor Suite (EDSS), שתוטמע במנועי הרכב ותאפשר ניטור ובקרה בזמן אמת.
המערכת החדשה תתחבר למערך רחב של חיישנים ותבצע התאמות אוטומטיות לפעולת המנוע בהתאם לתנאי השטח והשימוש. כך תוכל לשפר את הנצילות, למנוע תקלות ולהאריך את חיי השירות של מנועים קיימים וחדשים כאחד. המערכת תשווק על ידי יצרנית המנועים ללקוחותיה ברחבי העולם ותהווה חלק ממערכת ה־HUMS של אימקו, שמנטרת בזמן אמת משתנים תפעוליים בכלי רכב קרביים.
“אנחנו מודים לשותפנו על האמון המתמשך ועל ההזדמנות לתמוך במשימתה להמשיך ולהוביל את שוק טכנולוגיות ההנעה של רכבים משוריינים,” אמר אריאל קנדל, מנכ”ל קבוצת אימקו. “במסגרת חזון הצמיחה הגלובלית וההובלה הטכנולוגית שלנו, שיתופי הפעולה עם תעשיות מובילות כמו השותפות הזו מוכיחים שוב את אמון האינטגרטורים המובילים בתחומם בחדשנות ובאיכות של אימקו, בכל הנוגע לפתרונות קריטיים למשימה.”
אימקו, שנוסדה ב-1974 ופועלת בישראל, ארה"ב ורומניה, מספקת פתרונות הנדסיים ומערכות מתקדמות לשווקים הביטחוניים והתעשייתיים. החברה פועלת בשתי חטיבות עיקריות, ביטחונית ואזרחית, ומספקת שירותי פיתוח וייצור בהתאם למפרטי הלקוחות.
- אימקו מקימה חברה בת ומפעל ייצור חדש ברומניה
- אימקו בתוצאות מאכזבות, הצבר ירד; המניה נופלת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך מגיע בתקופה שבה מדינות רבות בנאט"ו ובמערב הרחיבו משמעותית את הוצאות הביטחון שלהן, בין היתר על רקע המלחמה באוקראינה והצורך לחדש ציוד ותשתיות לוגיסטיות.
הרחבת ההשקעות בכלי רכב קרביים ובפתרונות תחזוקה חכמה יוצרת הזדמנויות נוספות לחברות כמו אימקו, שפועלות בשוק הצבאי הגלובלי ומספקות פתרונות לניטור ובקרה בזמן אמת.