אמנות התזמון: בליץ חשפה תקלה באחד הדגמים ואז הודיעה על פיילוט חדש
חברת הקטנועים החשמליים בליץ 0% דיווחה הבוקר על תקלה באחד הדגמים שלה, שלפי פרטי הודעתה לבורסה נודעה לה עוד בערב יום חמישי האחרון. 13 דקות לאחר צאת הדיווח ההוא לבורסה הבוקר, החברה כבר הוציאה הודעה חדשה על פיילוטים חדשים בבלגיה ובהולנד.
האם אחת ההודעות חיכתה לאחרת? או שמא לא באמת חלה התפתחות משמעותית בגזרה ההיא של שיתוף הפעולה, אך חיפשו בחברה איזה "פלסטר"? קשה שלא להעלות את השאלות הללו כשמסתכלים על סמיכות הזמנים.
מכל מקום, באשר לתקלה - זו התגלתה בהפעלת סוללות הדגם 3000X בטמפרטורה גבוהה. זהו הדגם ש-15% מלקוחות החברה קנו ממנה. "בעיות טכניות בפיתוח פתרון חדשני, כגון בעיות בסוללות החדשניות המשמשות את הדגם ויישום שיפורים, הינם חלק מתהליך המחקר והפיתוח ואף מהווים, בשים לב לאופי פעילותה ומאפייני פעילותה החדשניים של החברה, גורם סיכון לחברה אשר עשויה להיות לו השפעה על עסקי החברה".
בסביבות החברה מסבירים כי לא מדובר במקרים כמו התלקחות או התפוצצות הסוללות (דבר שקורה לעתים בסוללות של אופניים חשמליים, למשל), והתקלה אותרה בעיקר ברקע גל החום של השבועיים האחרונים בארץ.
- קרסו רוכשת את מטרו מוטור: מה השווי וכמה זה יעזור לקרסו?
- מטרו מוטור עם תחזית אופטימית לשוק הדו גלגלי בישראל ב-2025
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם לחברות הרכב הגדולות ביותר יש מקרים של "רי-קול", ועדיין בחברה לא מסגרו את גילוי התקלות כאירוע חריג, אלא ממש הגדירו אותו בשורות אלה כחלק מהליך המחקר והפיתוח. ככזה, ראוי היה להשלים אותו טרם היציאה לשוק.
עוד בהקשר זה נכתב כי "החברה ספקה ללקוחותיה פתרונות חלופיים, ופועלת למציאת פתרון מתאים הן לטווח המיידי והן לטווח הארוך, זאת בדרך של שינוי ושיפור הנדרש בייצור הסוללות לקטנועים. החברה פועלת שהסוללות החלופיות כאמור תסופקנה ללקוחות במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2021". הפתרון החלופי נשמע מסורבל למדי - החלפת הסוללות על ידי הנהג כדי להימנע מהתחממות היתר של כל אחת מהן. מבחינה טכנית, עצם האפשרות לשאת 3 סוללות נועדה להגדלת טווח הנסיעה בין טעינות, או לצורך גיבוי אם אחת מהן מתרוקנת. כמובן שהחלפת סוללה עקב התחממות ולא עקב התרוקנות פוגעת בפונטציאל הניצול של הקיבולת שלה.

פרויקט Sea Lion יוצא לדרך: נאוויטס מאשרת FID לפיתוח בהיקף 1.8 מיליארד דולר
התגלית הרביעית בגודלה בעולם שטרם פותחה יוצאת לפיתוח בהובלת נאוויטס פטרוליום (65%) המשמשת כמפעילת הפרויקט; תחילת הפקה צפויה ברבעון הראשון של 2028, חלקה של נאוויטס בעתודות: כ-220 מיליון חביות
נאוויטס פטרוליום נאוויטס פטר יהש 2.21% מודיעה כי קיבלה החלטת השקעה סופית בפרויקט הנפט Sea Lion באיי פוקלנד, התגלית הרביעית בגודלה בעולם שטרם פותחה. החברה מחזיקה ב-65 אחוז מהפרויקט וגם משמשת כמפעילה, אחרי שקיבלה את אישור ממשלת פוקלנד לתכנית הפיתוח המפורטת ולצד חתימה על הסכם הגנת השקעות. במסגרת ההחלטה הוארך תוקף הרישיון ל-35 שנה, מה שמסמן את המעבר לשלב ביצוע מלא.
היקף הפיתוח לשלב א' עומד על כשני מיליארד דולר, מתוכם חלקה של נאוויטס הוא כ-1.17 מיליארד דולר. לפי הערכות החברה, העתודות (2P) הצפויות לה מהפרויקט יעמדו על כ-220 מיליון חביות נפט אקוויוולנטיות, כשהפקה ראשונה מתוכננת לרבעון הראשון של 2028. במקביל להסכם ההשקעה גובשה מסגרת מימון רחבה: כ-650 מיליון דולר יועמדו כהלוואות לטובת הפיתוח, ואילו ההון העצמי שנאוויטס צפויה להזרים יעמוד על כ-734 מיליון דולר, כולל רכיב הלוואה למימון חלקה של השותפה Rockhopper, שיוחזר בהמשך מהתזרים החופשי.
החברה כבר החלה להיערך תפעולית לשלב הפיתוח וחתמה על הסכמים משמעותיים, בהם חכירה והיערכות לשדרוג מתקן FPSO שיפעל באתר למשך עד 20 שנה. בנוסף נחתמו חוזים לקידוחים, לשירותי השלמות, לציוד תת-ימי, לצנרת ולמערכות תפעוליות נלוות, מה שמצביע על כניסה למתווה ביצוע מואץ לקראת 2027 ו-2028.
יו"ר נאוויטס, גדעון תדמור: "החלטת ה-FID בפרוייקט SEA LION מהווה הוכחה
נוספת ליצירתיות לנחישות של נאוויטס וליכולתה להפוך תגליות שטרם פותחו להצלחות יוצאות דופן. נאוויטס מובילה כעת את פרויקט SEA LION לפיתוח שצפוי לייצר ערך רב למשקיעים ולהביא בשורה גדולה של צמיחה ושגשוג כלכלי חסר תקדים לתושבי פוקלנד"
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגת"א 35 זינק 1% ונעל בשיא של 3,604 נק'; הבנקים הוסיפו 1.5%, ת"א ביטוח זינק כ-3%
התנועות במדדים:מדד ת"א 35 1% מדד ת"א 90 -0.58% מדד ת"א 125
דולר שקל רציף
BITCOIN -0.24%
מחזור המסחר הסתכם על 3.578 מיליארד שקל
