"התחזית שלנו מניחה גידול במכירות של 15% ב-2021 על פני 2020"
יבואנית ומשווקת מוצרי המזון וילי פוד אינטרנ 1.51% מדווחת על רווח תפעולי של 15 מיליון שקל ברבעון הראשון על הכנסות של 116.7 מיליון שקל, ירידה של 20.9% ו-9.6%, בהתאמה, מנתוני הרבעון המקביל שהושפע לפי החברה מהצטיידות יתר מצד הלקוחות עם פרוץ משבר הקורונה.
להוציא את התקופה המקבילה מדובר ברמת המכירות הגבוה ביותר עליה דיווחה ויליפוד, אומרים בחברה, אך יש לזכור כי השמיים טרם נפתחו באופן מלא על כן יותר ישראלים שוהים בארץ - וגם קונים את המוצרים שמשווקת ויליפוד. מנגד יאמר כי בשוק המוסדי, בעיקר בתי מלון, שגם הם לקוח של החברה, טרם שבו לרמות הפעילות של לפני הקורונה.
הרווח הגולמי הסתכם ברבעון הראשון בכ-36.2 מיליון שקל לעומת כ-45.5 מיליון ברבעון מקביל ושיעור הרווח הגולמי ירד ל-31% בהשוואה לכ32% קודם לכן, עקב גידול בהוצאות אחסנה חיצונית והוצאות אחזקה.
הרווח לפני מס קפץ בכ-1,567% ל-26.6 מיליון שקל לעומת 1.6 מיליון שקל אשתקד, כשמתוך העלייה 11.5 מיליון שקל הגיעו מרווחי הון הודות לעליות בשוקי ההון (בתקופה המקבילה רשמה הפסדי הון של 17.4 מיליון שקל). כך גם הרווח עלה לכ-20.5 מיליון שקל לעומת 1.1 מיליון שקל ברבעון המקביל.
- מה יקבע האם הדולר ימשיך להתחזק או שדווקא ייחלש?
- מה משמעות העליות של יום שני? איך נכון ולא נכון להשתמש ב-RSI?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"התחזית שלנו מניחה גידול במכירות של 15% ב-2021 על פני 2020, בינתיים אנחנו עומדים בכך והמכירות ברבעון הנוכחי גבוהות המהתחזית", אומר יו"ר החברה, צביקה ויליגר בשיחה עם ביזפורטל. "אנחנו לפני חג השבועות והמכירות גבוהות ב-25% מלפני שנה, למרות שעכשיו יש תקלה עם המצב הבטחוני שאני מקווה שיפתר ביומיים הקרובים. אני צופה שנחצה מכירות של חצי מיליארד שקל השנה.
"על אף שבקורונה מכרנו יותר בקרב הלקוחות הפרטיים זה קוזז עם ירידה במכירות לשוק הפרטי כך שבסוף הכל התאזן. עשו הרבה רעש אבל לא היה פה משהו מיוחד. רשתות השיווק מכרו בשנה שעברה הרבה יותר ואני מאמין שהשנה הן ימכרו פחות השנה, כי המכירות יתפזרו לשוק המוסדי, ושם רשתות השיווק לא נמצאות".
עוד הוסיף ויליגר "אנחנו צומחים מאד ומכניסים המון מוצרים חדשים בעיקר בשוק החלב: משקאות יוגורט, ליין חדש של קינוחים, 10 מוצרים חדשים בעולם הגבינות. יורו מחלבות אירופה הוא מותג חדש שיש לנו ויצאנו איתו בקמפיין נרחב בטלוויזיה.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
"נוסף כל כך קיבלנו שטחי מדף הרבה יותר גדולים משנה שעברה כי הרשתות רואות שאנחנו מוכרים מוצרים שלנו הרבה יותר טוב ובסוף הן מגיעים לקופה. התחלנו לייבא גם תחליפי חלב מבוססי סויה, אורז ושיבולת שועל. אני עוד ןלא יודע לומר איזה נתח הקטגוריה הזאת תתפוס, כשהתחילו לשווק מוצרים אורגניים חשבו שהנתח שלהן יהיה גדול יותר ובסוף זה הפך לנישה. החכמה היא להוזיל את המוצרים האלה - אנחנו עובדים על זה ומקווים למכור אותם בסופו של דבר במחיר של מוצרי חלב רגילים. כמו כן אנחנו משווקים מוצרים ללא גלוטן ונשווק תחליפי בשר".
ויליגר מסמן מנועי צמיחה נוספים בדמות הארוחות המוכנות, "השבוע השקנו שני מוצרים, אחד מהם הוא פסטה עם רטבים לחימום תוך 12 דקות במיקרו", הוא מספר. "בעקבות הקורונה אנחנו עדים לשינויים בהרגלי הצריכה, אנשים מחפשים מוצרים קלים יותר להכנה. הרעיון הוא להביא לשוק מוצר ברמה הגבוהה ביותר, לא משהו נכון אלא כזה שהלקוח ירגיש שהוא הכין אותו בעצמו, עם המרכיבים הכי איכותיים וערכים תזונתיים טובים".
היו לכם תכניות להכנס לשוק הלחם - מה קורה עם זה?
- 1.משקיע 12/05/2021 19:20הגב לתגובה זולא מקצועיים

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?