איציק בנבנישתי פרטנר
צילום: יח"צ

פרטנר: ״ההתאמה שביצענו לשגרת הקורונה באה לידי ביטוי בתוצאות״

החברה דיווחה על הכנסות של 774 מיליון שקל ורווח נקי של 7 מיליון שקל ברבעון השני; פרטנר סיכמה  את הרבעון עם 2.71 מיליון מנויי סלולר ו-220 אלף מנויי טלויזיה
אור צרפתי |
נושאים בכתבה אינטר פרטנר

חברת התקשורת פרטנר -0.64% , מדווחת על תוצאות הרבעון השני לשנת 2020. החברה מדווחת על הכנסות בסך 774 מיליון שקל, ירידה של 1% לעומת 781 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

הכנסות משירותים הסתכמו ב-616 מיליון שקל, ירידה של 4% לעומת התקופה המקבילה. כ-409 מיליון שקל הינם הכנסות בתחום שירותי הסלולר, 244 מיליון שקל הינם הכנסות מהמגזר הקווי, שירותי האינטרנט והטלוויזיה. 

 

הכנסות מציוד הסתכמו ב-158 מיליון שקל, עלייה של 14% לעומת 139 מיליון שקל ברבעון השני לשנת 2019. 

 

בשורה התחתונה, הרווח הנקי הסתכם ל-7 מיליון שקל, עלייה של 133% בהשוואה לרווח של 3 מיליון שקל בתקופה המקבילה. ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-200 מיליון שקל, ירידה של 7%, כאשר במגזר הסלולר החברה דיווחה על ירידה של 19% ואילו עלייה של 29% במגזר הקווי. 

 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-193 מיליון שקל, ירידה של 11% לעומת 216 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה דיווחה על 409 מיליון שקל בקופת המזומנים. 

 

ברבעון השני של שנת 2020, עלה בסיס מנויי הסלולר של החברה בכ-32 אלף מנויים, אשר הסתכם בכ-2.71 מיליון מנויים בסך הכל. שיעור הנטישה הרבעוני הסתכם ב-7.5%, לצורך השוואה ברבעון המקביל, שיעור הנטישה עמד על 7.9%. כתצואה מהשפעות נגיף הקורונה, ההכנסה הממוצעת למנויי סלולר ירדה מ-58 שקל ברבעון המקביל, ל-51 שקל למנוי ברבעון הנוכחי. 

 

פרטנר דיווחה על 220 אלף מנויי טלוויזיה, עלייה של כ-20 אלף מנויים במהלך הרבעון. 

 

איציק בנבנישתי, מנכ״ל פרטנר: "ההתאמה המהירה שביצענו בפרטנר לשגרת הקורונה באה לידי ביטוי בתוצאות שאנו מפרסמים היום.פרטנר סיימה את הרבעון ברווח נקי של 7 מיליון שקל, למרות השפעות הגבלת הטיסות והצמצום בפעילות בקניונים. התחזקות המגזר הקווי וביסוסה של החברה כקבוצת תקשורת תרמו ליציבות בתקופה זאת.״

 

״אנו ממקדים מאמץ בשוק העסקי בהבטחת המשכיות עסקית ללקוחותינו, שהרחיבו את מעבר העובדים שלהם לעבודה מהבית, וזאת באמצעות הטמעת מערכות אבטחת מידע ושירותי ענן שפרטנר מספקת. השינויים האלה בהרגלי העבודה העסקיים במשק והצורך בתשתיות תקשורת ושירותים מתקדמים, תומכים בהמשך הגידול בפעילות של פרטנר בשוקהעסקי.״ 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

״בשבוע שעבר רשמה החברה הישג אסטרטגי במכרז התדרים, עם רכישת תדרים לדור 4 ודור 5 שיאפשרו לפרטנר להציע ללקוחותיה הפרטיים והעסקיים את שירותי הדור ה- 5 המתקדמים ביותר. החודש אנחנו מציינים 3 שנים לשירות פרטנר TV שמאז השקתו צמח ביותר מנויים מכל שירות טלוויזיה אחר בישראל וכיום מונה יותר מ- 220 אלפי מנויים." הוסיף המנכ״ל.  

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חיים שטפלר מנכל ארית
צילום: באדיבות המצולם

3 הערות על הנפקת ארית

על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ארית

ארית ארית תעשיות -3.82%   ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבורהבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם  מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל.  אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף


1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים. 

יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע. 

2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה. 

3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.

תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןתומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהן

ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים

ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ריטיילורס נייקי

מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך. 

הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה. 

עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס.  אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.

ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.  

ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס  דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.