גינדי, קאנומד
צילום: דן שטרן

קאנומד: הסכם מכירה עם בית מרקחת בהיקף של 3.8 מיליון שקל

החברה מדווחת על הסכם לאספקת מוצרי קנאביס עם בית מרקחת באזור השרון לתקופה של 3 שנים; בנוסף, מעדכנת החברה על שורה של משאים ומתנים אותם היא מנהלת לייצור, הפצה ומכירה של מוצריה
איתן גרסטנפלד |

חברת קאנומד הפועלת בתחום הקנאביס מדווחת כי חתמה על הסכם עם בית מרקחת באזור השרון לאספקת מוצרי קנאביס, לתקופה של 3 שנים, בהיקף של כ-3.8 מיליון שקל. בנוסף, מדווחת החברה על שורה של משאים ומתנים לייצור, הפצה ומכירה של מוצריה.

 

על פי הודעת החברה, לאחר חתימת הסכם המכירה, היא מצויה במשא ומתן מתקדם לחתימת הסכם אספקה לבית מרקחת נוסף, בתנאים דומים להסכם הנוכחי, ובהיקף הכנסות צפוי של כ-4.5 מיליון שקל.

לצד זאת, היא מנהלת משא ומתן מתקדם עם טבע אדיר להתקשרות בהסכם למכירת מלוא תוצרת הקנאביס הרפואי בשטח של 3.6 דונמים בחוות הגידול משואה. ככל שייחתם הסכם, התמורה הכוללת לחברה צפויה לעמוד על כ-6 מיליון שקל.

בנוסף, היא מנהלת משא ומתן מתקדם להתקשרות בהסכם הפצה אסטרטגי עם בית מסחר, שיפיץ בלעדית את מוצריה לתקופה של 3 שנים. כמו כן, היא פועלת להתקשרות במזכר הבנות מחייב עם חברה מקומית לשיתוף פעולה בייצוא של עד 1 טון תמציות ושמנים על בסיס קנאביס לאירופה, כאשר כל צד יהיה זכאי ל-50% מסך ההכנסות, וכן משאים ומתנים עם אותה חברה להתקשרות בשני הסכמי ייצור על פי התקן האירופי והישראלי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.53%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

דר אורן הרשקוביץ מנכל אנלייבקס, קרדיט אנלייבקסדר אורן הרשקוביץ מנכל אנלייבקס, קרדיט אנלייבקס

מנכ"ל אנלייבקס מנסה להרגיע את בעלי המניות, רומז על צורך במזומנים?

אחרי צניחה במניית אנלייבקס לאחר פרסום תוצאות הניסוי בטיפול באוסטיאוארתריטיס, המנכ"ל אורן הרשקוביץ יוצא למהלך הרגעה ומפרסם מכתב למשקיעים, בו הוא מדגיש את התמיכה שקיבלה החברה ממומחים ואנליסטים בכירים, מציג לוחות זמנים לניסוי הבא, ורומז על מגעים לגיוס או שותף אסטרטגי

תמיר חכמוף |

לאחר פרסום התוצאות מניסוי פאזה 2a בטיפול באוסטיאוארתריטיס של הברך, מניית אנלייבקס אנלייבקס 3.52%   צנחה ביותר מ-30%, והמנכ"ל אורן הרשקוביץ יוצא למהלך הרגעה. במכתב שפרסם היום לבעלי המניות, הרשקוביץ מתייחס ישירות לחשש בשוק: "לאחר שקיבלנו שיחות רבות ממשקיעים לאחר הכרזת הנתונים החיוביים של 3 החודשים, אנו רוצים לחזור ולהדגיש שאנו מאמינים שלמרות תנודות מחירי המניות האחרונות, הנתונים הקליניים ואימות המומחים ברורים. אנו מאמינים עוד כי Allocetra™ ממוצבת היטב להתקדם לקראת פיתוח בשלב האחרון ובסופו של דבר לטפל בצורך עיקרי שלא נענה ב-KOA".

לדבריו, החברה קיבלה חוות דעת חיוביות מאוד ממומחים וגורמים חיצוניים, ובראשם פרופ' עלי מובאשרי, לשעבר נשיא האיגוד הבינלאומי לחקר אוסטיאוארתריטיס (OARSI), שהגדיר את התוצאות "מרשימות מאוד". הוא ציין שגם אנליסטים פרסמו סקירות חיוביות שהגדירו את התוצאות כ"יוצאות דופן". בכך מנסה הרשקוביץ לייצר לגיטימציה מקצועית רחבה לנתונים, ולנטרל את הספקנות שאפיינה חלק מהשוק.

רומז על שותף "מקורות מימון לא מדללים"

לצד הצגת הנתונים, הרשקוביץ רומז כי החברה מתכוונת לפעול לצירוף שותף אסטרטגי או להשגת מימון 'לא מדלל': "אנו מאמינים כי הנתונים החיוביים של 3 חודשים מניסוי שלב IIa מציבים את אנלייבקס כמועמדת חזקה לשותפות פוטנציאלית עם חברה גדולה יותר המתעניינת באוסטאוארתריטיס, כמו גם להבטחת הזדמנויות מימון אחרות שאינן מדללות. אנו בוחנים כעת את שתיהן."

זהו סימן לכך שהחברה לא מסתמכת רק על ההון הקיים, אלא כבר בוחנת מהלכים חיצוניים לקראת שלב הפיתוח הבא.

תוצאות הניסוי

במסגרת ניסוי פאזה 2a, שנערך בישראל ובאירופה, נבדקה התרופה ב-134 חולים עם אוסטיאוארתריטיס של הברך בדרגת חומרה בינונית עד קשה. בעוד שבכלל המדגם נרשם שיפור של כ-24% בכאב לעומת פלצבו, תת-קבוצה מוגדרת של חולים מבוגרים (Primary OA, גיל 60+) הציגה תוצאות מובהקות סטטיסטית ובעלות משמעות קלינית: ירידה של כ-72% בכאב לעומת פלצבו, שיפור של כ-109% בתפקוד לעומת פלצבו ופרופיל בטיחות טוב, ללא תופעות חמורות.

בריאיון לביזפורטל, הסביר הרשקוביץ כי הניסוי הבא (פאזה 2b) יתמקד באוכלוסייה זו, שלדבריו מהווה כמחצית משוק היעד העולמי. לראיון המלא - אנלייבקס: "אלה תוצאות שמספיקות לקבלת אישור רגולטורי"

לוחות הזמנים

במכתב צירפה אנלייבקס מפת דרכים להמשך: