עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור
צילום: גיין מדיה

אפולו פאוור מדווחת על מזכר הבנות עם Audi; אך הדרך עוד ארוכה

מזכר ההבנות מצטרף לעוד שורה של מזכרי הבנות שנחתמו אך נכון לכרגע עדיין לא ברור האם התקדמו ואין שום בטוחה לכך שאאודי אכן תאמץ את הפתרון של החברה; בכל אופן, המניה מזנקת ב-22%
גלעד מנדל | (6)

מניית אפולו פאוור -0.07%  מזנקת ב-22% לאחר שהחברה דיווחה על התקשרות במזכר הבנות עם חברת אאודי (Audi) לשילוב היריעה הסולארית של החברה, על חלקי רכב של מכוניות אאודי. בשלב ראשון הטכנולוגיה תיבחן, לאחר מכן במידה והצדדים ירצו יתבצעו פיתוח ומכירה מסחרית.

חברת אפולו פאוור עוסקת בפיתוח יריעה גמישה לייצור אנרגיה סולארית שאמורה להיות יותר אפקטיבית מהיריעות כיום בשוק.

העניין הוא שכבר דווח ב-01.06 על כך שאפולו פאוור במגעים עם 3 מ-4 חברות הרכב הגדולות בעולם - עכשיו מדובר רק בחשיפת השם המדויק, כלומר לא מדובר כאן על ידיעה שהיא חדשה לגמרי בשביל השוק.

חשוב גם להדגיש שהדרך עוד ארוכה עד לייצור מסחרי. ראשית, אאודי צריכה לבדוק את המוצר של החברה. לאחר מכן, רק אם הבדיקה של אאודי תעבור בהצלחה, יהיה צורך לבצע עוד פיתוח בשביל להתאים את היריעות לרכבים ורק לאחר מכן יגיע הייצור.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    יאן הולנדר 28/07/2020 12:25
    הגב לתגובה זו
    מנייה מצויינת.. חברה מתפתחת. אין לה את הקשרים בתקשורת לכן לא מקבלת את הבמה שמגיעה לה!
  • 4.
    לא רלוונטי 22/07/2020 08:19
    הגב לתגובה זו
    מישהו ממש מתאמץ...
  • 3.
    צח 21/07/2020 16:25
    הגב לתגובה זו
    חתמו עם אאודי מילה טובה לא אמרת.. ברור שזה לא אומר כלום על העתיד אבל איזו פסימיות.. על כל חרטא קנאביס יש פה כתבות כאילו חתמו הסכם שלום עם החמאס
  • 2.
    מני 21/07/2020 14:22
    הגב לתגובה זו
    תן להנות
  • אמיר 21/07/2020 16:25
    הגב לתגובה זו
    אשכרה
  • 1.
    ליעד 21/07/2020 14:04
    הגב לתגובה זו
    קורה שם משהו טוב
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן

טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה

ברק עילם ברח בזמן, על המשבר בנייס והסיכונים והסיכויים; ועל המימוש הצפוי בטאואר אחרי הזינוק המרשים  

מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה טאואר נייס

אולי נייס הגיעה לרצפה? אתמול היא זינקה בוול סטריט וחזרה להיסחר מעל 100 דולר. היא חוזרת למסחר בת"א עם ארביטראז' חיובי של 5%. 

אחרי קריסה בשבוע האחרון על רקע הנמכת תחזית, נייס נסחרת במכפיל רווח עתידי של מתחת ל-9. זה מאוד נמוך וזה כנראה משקף שני דברים - את החשש מהנמכת ציפיות בהמשך הדרך ואת חוסר האמון בהנהלה של נייס - לא מפרסמים דוח כספי ואחרי יומיים מנמיכים ציפיות לשנה הבאה. זו התנהלות שוול סטריט לא אוהבת ולא מקבלת. 

ועדיין, אולי זה בגלל חוסר הניסיון של סקוט ראסל, הטירון בתפקיד. אולי זאת טעות של מתחילים וזה מזכיר לנו שברק עילם תזמן בצורה מושלמת את העזיבה מנייס. פשוט - ברח בזמן. הוא הבין בשנה האחרונה שלו שמגיעה מהפכה גדולה, הוא לא רצה לעבור עוד מהפכה בחברה במיוחד שהיא איום גדול על הפעילות. 10 שנים הספיקו לו, כשהשנים האלו מחולקות לשתיים - השנים הטובות והשנים הגרועות. ב-5 שנים שווי נייס עלה פי 4, ב-5 שנים הבאות לא היה שינוי. בשנה האחרונה המניה קרסה במעל 50%. 

מאז הודעת הפרישה שלו המניה נפלה ב60% - מה זה אם לא בריחה - ברק עילם עוזב את נייס בתזמון בעייתי - ממה מודאגים האנליסטים?

נייס היום מאוד מאוימת על ידי ה-AI ומצד שני מדגישה שה-AI הוא דווקא מנוע הצמיחה העיקרי שלה. חברות תוכנה בכלל מאוימות מאוד כי ניתן לפתח תוכנה במהירות ובזול. נייס פועלת בשוק ה-CRM שעובר טלטלות גדולות - המהפכה משנה אותו לחלוטין.   

נייס בנקודת הזמן הזו היא סיכוי גדול וסיכון גדול. היא לכאורה מאוד זולה, אבל זה בגלל החששות של השוק מהמשך הנמכת ציפיות. זו חברה במשבר שהחצי שנה הקרובה מאוד קריטית לעתידה. אם היא תלמד להתמודד מול איום ה-AI ואף להצטרף אליו כפי שהיא מצהירה, השוק יכול לתפוס אותה אחרת. אם היא תפספס תחזיות בהמשך, משבר האמון יכול להתחזק.


תפרון
צילום: אתר תפרון
דוחות

תפרון עברה להפסד תפעולי ונקי - המניה נופלת

ההכנסות ירדו בכ-21% ל-54.6 מיליון דולר, הרווח הגולמי נשחק ל-18.7% ותפרון עברה להפסד תפעולי של 418 אלף דולר ולהפסד נקי של 1.9 מיליון דולר; תפרון צופה כי המכסים של טראמפ ישחקו בין 2.5-3 מיליון דולר ברווח לפני מס - המניה יורדת בשיעור דו-ספרתי

מנדי הניג |
נושאים בכתבה תפרון

תפרון שפועלת בשני תחומי פעילות עיקריים - עבודה מול מותגים בינלאומיים כמו Under Armour Under Armour Inc 3.28%   ומול רשתות קמעונאות גדולות בהן וולמארט Wal-Mart Stores Inc.  פרסמה את דוחות הרבעון השלישי ביום חמישי אחרי הנעילה. אולי קיוו שם "להבליע" ככה את התוצאות הגרועות של הרבעון, אבל המניה פותחת את שבוע המסחר בירידות חדות כש תפרון -29.6%  נופלת עד 29%, מתחילת השנה יורדת המניה בשיעור דומה 29% וב-12 חודשים האחרונים היא ירדה 24%. 

עיקרי התוצאות

ברבעון השלישי הכנסות תפרון ירדו בכ-20.8% והסתכמו בכ-54.56 מיליון דולר, לעומת 76.38 מיליון דולר ברבעון המקביל. הירידה נבעה משני תחומי הפעילות - הכנסות תחום הקמעונאות הצטמצמו לכ-38.48 מיליון דולר - ירידה של כ-20% - בעוד הכנסות תחום המותגים נחתכו ב-42% לכ-16.07 מיליון דולר. הירידה המשמעותית במכירות הובילה לשחיקה ברווחיות, כאשר עלות המכר עמדה על 44.3 לעומת 57.9 מיליון דולר.

הרווח הגולמי של הסתכם ב-10.22 מיליון דולר בלבד, לעומת 18.4 מיליון דולר ברבעון המקביל, ושיעור הרווח הגולמי ירד מ-24.1% ל-18.7%. הוצאות המכירה והשיווק נשארו כמעט ללא שינוי על 1.8 מיליון דולר, והוצאות ההנהלה והכלליות ירדו ל-3.2 מיליון דולר לעומת 4.3 מיליון דולר בשנה שעברה. למרות ההתייעלות הזאת, תפרון עברה מהצגת רווח תפעולי של 6.8 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-הפסד תפעולי של 418 אלף דולר ברבעון הנוכחי. בשורה התחתונה, תפרון סיימה את הרבעון עם הפסד נקי של 1.9 מיליון דולר, אחרי שהציגה רווח נקי של 4.37 מיליון דולר בשנה שעברה.

פילוח מגזרי הפעילות

בתחום הקמעונאות הרווח הגולמי התכווץ ל-8.14 מיליון דולר, והתחום עבר להפסד תפעולי של 327 אלף דולר. בתחום המותגים הרווח הגולמי ירד ל-3.15 מיליון דולר בלבד, והפעילות סיימה את הרבעון בהפסד תפעולי של 91 אלף דולר. הפגיעה בשני התחומים יחד הובילה למעבר החברה להפסד תפעולי מאוחד.

לצד הירידה בהכנסות, החברה התמודדה גם עם שינוי מהותי במדיניות המכסים בארצות הברית. לפי הדוח, מדיניות המכסים החדשה צפויה להפחית את הרווח לפני מס בשנת 2025 בסכום שבין 2.5 ל-3 מיליון דולר, כאשר כ-1.2 מיליון דולר מתוכם כבר יוחסו לתשעת החודשים הראשונים של השנה. מעבר לפגיעה בהכנסות, תפרון ציינה כי היתרון התחרותי שהיה לה בשל הייצור בירדן - יתרון שהתבסס על פערי מכסים מול מדינות מזרח אסיה - נשחק משמעותית.