טבע מודיעה על השקה בו זמנית של שני משאפים לטיפול באסטמה
ענקית התרופות הישראלית מדווחת היום על השקה בו זמנית של מוצר 'AirDuo RespiClick' (אבקה לשאיפה) וכן את הגרסה הגנרית המאושרת שלו לטיפול בחולי אסטמה מגיל 12 ומעלה, אשר הטיפול שלהם אינו נשלט באמצעות החומר הנשאף או שחומרת מחלתם מצריכה שימוש במוצר זה.
'AirDuo RespiClick' והגרסה הגנרית המאושרת שלו הינו מוצר המבוסס על מינון קבוע משולב, המכיל את אותם רכיבים פעילים שקיימים במשאף ה-Advair של חברת 'גלקסו' הבריטית. הגרסה הגנרית המאושרת מוכרת כאבקה לשאיפה (fluticasone propionate) ו-salmeterol (משאף אבקה יבשה רב-מינון ). טבע מסרה כי השקת שני המוצרים בו זמנית נועדה לענות לביקוש לאפשרויות טיפול ברות השגה בארה"ב. טבע צופה כי מכירות הגרסה הגנרית המאושרת יהוו את מרבית המכירות של שני המוצרים.
בהקשר זה נציין כי רק לאחרונה המתינה חברת מיילן בדריכות שיא לקבלת אישור מה-FDA לגרסתה הגנרית למשאף ה-Advair, דבר שלבסוף הסתיים ללא תגובה מצד מנהל המזון והתרופות האמריקנית שמשמעו דחייה בבקשתם בשלב זה. על פי ההערכות, לתרופת ה-Advair היקף מכירות שנתי עולמי כולל של קרוב ל-5 מיליארד דולר.
ד"ר רוב קורמנס, נשיא ומנכ"ל תחום התרופות הייחודיות הגלובלי של טבע, התייחס להשקה ואמר כי "באמצעות השקת המוצר והגרסה הגנרית המאושרת שלו, אנו שואפים לענות על צרכי המטופלים, נותני שירותי הבריאות והמבטחים בארה"ב, המבקשים להגדיל את הגישה לטכנולוגיית משאפי אסטמה בעלות נמוכה, ובאותה עת לאפשר לטבע להתחרות בהצלחה בשוק המאוד תחרותי של משאפים משולבים לטיפול באסטמה. השקה חשובה זו מביאה לא רק את המוצר הראשון מסוג ICS/LABA לארה"ב, אלא מצביעה גם על המשך הרחבת הפורטפוליו של משפחת משאפי RespiClick®, הכוללים כעת משאפים המופעלים באמצעות נשימה הן כטיפול תחזוקתי והן כאמצעי הצלה".
- טבע קיבלה אישור FDA ומשיקה בארה"ב גרסה גנרית לתרופת ירידה במשקל
- טבע מתקרבת לשפל שנתי - מי המוסדיים שינצלו את הירידות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
הרשת צומחת, מגדילה מכירות בחנויות זהות בניגוד לשופרסל ורשתות אחרות; מחזיקה במספר מנועי צמיחה - סלולר וגוד-פארם ומתכננת להפוך את קופיקס לגדולה ורווחית; ראיון וניתוח
רמי לוי עומד להנפיק את הנדל"ן בשווי של 4 מיליארד פלוס. מסתבר ששם המשפחה עשתה את ההון הגדול, אבל את ההכרה ואת הפעילות הגדולה הוא עושה בתחום הקמעונאות וגם מקור הכספים הגיע מתחום הקמעונאות. יש קשר הדוק בין הנדל"ן לקמעונאות, כשחברת הנדל"ן מספקת שטחים לסניפים רבים של הרשת. האם זה יכול להוביל לעליית מחירי שכר הדירה בהמשך? החוזים הם ל-15 שנה, כך שהתשובה היא לא. הרשת לא תיפגע, וזו הזדמנות להבין את מצבה של הרשת.
רשת רמי לוי צמחה ברבעון השני, הגדילה מכירות בחנויות הזהות והרוויחה בקצב של 250 מיליון שקל. בשנה שעברה היא הרוויחה כ-260 מיליון שקל, היא כנראה תרוויח השנה באזור הזה פחות או יותר - מול העלייה במכירות, יש שחיקה ברווחיות. הרשת השלימה את רכישת השליטה המלאה בקופיקס שהיא זרוע הפעילות של הקבוצה במרכזי הערים, והיא נערכת להרחבת הפעילות במרכזי הערים ובכלל. כשמשווים את התוצאות של הקבוצה ביחס לרשתות האחרות, הן טובות - בשופרסל לדוגמה היתה ירידה חדה בחנויות הזהות של כ-8% אצל רמי לוי עלייה של כ-5%, וזה מדד חשוב כי בסופו של דבר הוא מודד את העוצמה של הרשת, נאמנות ואינטרקציה עם הלקוחות ואת היכולת שלה להרוויח בהמשך.
הרווחיות של רמי לוי תמיד היתה נמוכה ביחס לאחרים ובעיקר ביחס לשופרסל, ועדיין רמי לוי מתבססת כרשת השנייה בגודלה בארץ והיא מצמצמת בהדרגה את הפער עם שופרסל. קצב המכירות שלה עומד על כ-8 מיליארד שקל, שופרסל בקצב של 14 מיליארד שקל.
הרווח המייצג של הרשת בהינתן שווי שוק של כ-4.1 מיליארד שקל, מבטא מכפיל רווח של כ-15-16. מכפיל סביר, אבל לרמי לוי יש מנועי צמיחה מעניינים. בתוך הקבוצה יש פעילות סלולר עם קרוב ל-450 אלף מנויים שעל רקע ההתאוששות בתחום, העליות במניות סלקום ופרטנר בשוק וההצעה של פרטנר לקנות את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל, אפשר להעריך שהיא שווה כ-600-700 מיליון שקל ואפילו יותר. כמו כן, יש בקבוצה אחזקת שליטה בגוד-פארם שלמרות הסקפטיות לפני שנים, מוכיחה שהיא מתחרה חזקה בשוק הפארמה ובהינתן הרווחים שלה (קצב של מעל 50 מיליון שקל) וקצב הצמיחה, היא יכולה להיות מוערכת בכ-800 מיליון שקל בשמרנות.
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- דף חדש במשפחת לוי: מנפיקים את הנדל"ן ומערבים את הילדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנכסים האלו באים לידי ביטוי חלקי בשווי של הקבוצה. הסלולר לא מקבל ביטוי - מדובר בתחום רווחי אצל רמי לוי, אבל שולי ביחס לפעילות כולה, הפארמה מקבלת ביטוי, אבל לא לפי ערכים מלאים. חוץ מזה יש לחברה מזומנים נטו של כ-1 מיליארד שקל, אך חשוב לציין שההון העצמי עומד על כ-550 מיליון שקל - היכולת להציג מזומנים מעל ההון מבטא מצד אחד את העוצמה של הרשתות האלו שמקבלות מימון שוטף מהלקוחות (מקבלת במזומן ובתנאי אשראי טובים). מצד שני- זה לא יהיה נכון להגדיר את כל הסכום כמזומנים פיננסים עודפים, ונראה שהמזומנים העודפים הם בסדרי גודל של כ-500 מיליון דולר.