שוב שיבושים וביטולי טיסות באל על - הטייסים: "טובי אנשינו מרוויחים 10 אלף שקל"
מהמורות נוספות במשא ומתן בין הנהלת אל על לטייסים. למרות ההסכם שנחתם בינואר בו התחייבו הטייסים שלא לשבש עוד את הטיסות, ההנהלה מאשימה כי הטייסים - בהובלת הקברניט ניר צוק - שבו לשבש את טיסות החברה. ההנהלה מאשימה את הטייסים בפגיעה בחברה, ורק נזכיר כי גם המניה הגיבה בחדות לאירועים שנרשמו עד כה.
והפעם מדובר בביטול מספר טיסות, בהן: הלילה למוסקבה, לניו יורק ולבוסטון בנוסף לשתי טיסות מטען וטיסת ניו יורק שבוטלה ביום חמישי. בנוסף, מאשימה ההנהלה, "הטייסים משבשים את ההדרכות ופוגעים בעמיתיהם לאחר שהחברה הוציאה לחופשה כ-10 מדריכים שירדו מהדרכות בבת אחת בטענה של מחלה".
השיבושים נעשים על אף מו"מ המתנהל בימים האחרונים בחסות יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בנושא הסדרת מעמדם של טייסים ותיקים שהגיעו לגיל 65 ואינם יכולים עוד לטוס לאחר שמדינת ישראל אימצה בנובמבר 2014 תקנות בינ"ל האוסרות על טיסה מעבר לגיל 65. הוועד מנגד טוען כי במקביל לדיונים המתקיימים להסדרת תנאי העסקתם, החליטה הנהלת אל-על להוציא כשליש ממדריכי הטיסה והסימולטורים בחברה לחופשה מאולצת. מדובר במדריכי טיסה וותיקים בני 65 ומעלה.
אל על: "הנהלת החברה פועלת כל העת באחריות ובהגינות כלפי הטייסים אשר אינם יכולים עוד לשמש כטייסים פעילים. אנו מצפים מנציגות הטייסים שלא להפוך כל אי הסכמה במשא ומתן לעיצומים גלויים או סמויים, דבר הפוגע בחברה, בעובדים ומעל לכל בקהל לקוחותינו אשר הופכים בעל כורחם ל"בני ערובה"" .
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אורי אודי, טייס אל על, אמר הבוקר לגל"צ: "הנתונים שמפורסמים בתקשורת לא נכונים - טובי אנשינו משכורתם ירדה ל-10 אלף שקל בחודש. אף אחד באל על לא מקבל באופן קבוע 90 אלף שקל, זה פשוט לא נכון. זה דיסאינפורמציה שההנהלה מפרסמת. האנשים הללו בקו המחלוקת ספגו הורדת שכר של 2 שליש במהלך הדיונים - זה לא ניהול מו"מ בתום לב. אין לנו מוטיבציה לעשות טיסות שלא היינו אמורים בזמן שההנהלה מנהלת נגדנו מאבק ברוטלי. הזעם של הטייסים וכל מה שקורה כרגע הוא כי לקחו את בכירי הטייסים וזרקו אותם לפח הזבל. ההנהלה מתנהגת בבריונות כנגד עובדיה באופן כללי".
- 12.noamro 06/02/2017 08:56הגב לתגובה זואין הצדקה לחברה שעובדיה מאוגדים כאשר יש תחרות. הנהלת אל-על צריכה להכריז על פשיטת רגל ולסגור את החברה עכשיו כל עוד יש לה נכסים. עדיף עכשיו מאשר בעוד כמה שנים אחרי שהיא תסגר מחוסר ברירה בגלל שנוסעים יפסיקו לנסוע בחברה שכל שני ושלישי מבטלת טיסות והוצאות השכר בה מרקיעות שחקים ללא שום קשר להכנסות. מה שבטוח אני לא אזמין באל-על טיסות לחופשת הקיץ ביולי אוגוסט בגלל שלא בטוח בכלל שהחברה לא תשבות.
- 11.דון קישוט 05/02/2017 10:28הגב לתגובה זוהגיעו הזמן שיכנסו מטוסים חדשים וטייסים חדשים לאלעל צריך לדעת מתי לפנות את הבמה ......
- 10.אנונימי 05/02/2017 10:05הגב לתגובה זואכן כל המתלוננים בציבור על משכורות נמוכות הם רק משקרים בגדול
- 9.דמיקולו חצר 05/02/2017 09:52הגב לתגובה זואם אתם רוצים תמיכה ציבורית. עד שאתם לא מראים, אין מצב שימישהו יאמין שטייס מרוויח עשרת אלפים שקל.
- 8.בישראל כמו בארצות ערב המנכ"ל לוקח את כל הקופה (ל"ת)נדרש צמצום פערים 05/02/2017 09:51הגב לתגובה זו
- 7.טובי העם מרוויחים חצי מכם ועובדים קשה פי שניים! לבכות.. (ל"ת)עובד כללי 05/02/2017 09:38הגב לתגובה זו
- 6.סרט ישראלי מנכלים לוקחים כל הקופה השירות רע המחיר גבוהה (ל"ת)ישראלי 05/02/2017 09:15הגב לתגובה זו
- 5.יש ר א לי 05/02/2017 09:07הגב לתגובה זומה לעשות שהנהלים הבינלאומיים קובעים שיטוסו עד גיל 65, לא הנהלת אל על קבעה זאת. למה אתם מצפים? שטייס בגיל 65 שממתין שנתיים לפנסיה (מה לעשות שהמדינה החליטה על גיל זה) וישב שנתיים בביתו יקבל 40/50/60 אלף ש"ח? אתם הרי דואגים לעצמכם לעת שתגיעו לגיל 65. יש למצוא פתרון הדרך של פרישה מוקדמת או שכר הגיוני אך בכל מקרה לא על חשבון הנוסעים שפעם אחר פעם סופגים ביטולי טיסות ואיחורים. נמאס לנוסעים ואתם פוגעים בחברה ובסופו של דבר בעצמכם. יש גבול וחציתם אותו. נכון ששכרכם הגבוה, 90 אלף ש"ח, נובע מהרבה שעות וטיסות נוספות אך בכל זאת הסתכלו סביב (אתם אמורים לדעת לעשות זאת) ותראו מה קורה במדינה, מהו השכר הממוצע ומהו השכר החציוני ותבינו ששכרכם גבוה ביותר, אז די לחזירות. איך טובי בחורינו הטייסים גדלו להיות כל כך גרידים ונראים כל כך רע?
- 4.אלו טייסינו? בושה. (ל"ת)לפטר את העלוקות 05/02/2017 08:37הגב לתגובה זו
- 3.נ 05/02/2017 05:49הגב לתגובה זויהודי שטס אלעל נחשב למגדל חזירים./.
- 2.ווו 05/02/2017 03:21הגב לתגובה זולפגוע בלקוחות בשעה שהתחרות בענף במילא מאיימת על החברה? בהצלחה עם זה...
- 1.הרגולציה אוסרת טיסה מעל 65, וטייסי אלעל מזלזלים (ל"ת)לשלוח אותם הביתה 04/02/2017 19:55הגב לתגובה זו

מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
מה שהיה היה - אבל תלמדו את הלקח החשוב בסיפור של אקסונז' ויז'ן לפעם הבאה
אחרי ירידות חדות בשווי החברה, יו"ר אקסונז’ ויז’ן אקסונז ויזן 1.72% ובעל המניות הגדול בחברה, רז רודיטי, רוכש מניות בשוק, במחירים שנמוכים בעשרות אחוזים ממחיר ההנפקה. מהדיווחים האחרונים לבורסה עולה כי רודיטי רכש מניות בשערים של 452 אגורות ב-21 באוקטובר ו-413 אגורות ב-27 באוקטובר, והגדיל את אחזקתו לכ-5.14 מיליון מניות, כ-28% מההון, בהיקף כספי של כ-100 אלף שקל. הרכישות מתבצעות כאמור על רקע ירידה חדה של למעלה מ-40% במניה מאז ההנפקה בסוף אוגוסט, רק לפני חודשיים אז גויסו כ-40 מיליון שקל לפי שווי של כ-130 מיליון שקל לפני הכסף. נציין כי רודיטי רכש מניות בימים הראשונים של החברה בבורסה, במחיר של כ-682 אגורות למניה, בהיקף גבוה יותר של כ-130 אלף שקל. כיום נסחרת החברה בשווי של כ-75 מיליון שקל בלבד. מי השקיע בחברה הזו עם גירעון בהון ועם הכנסות נמוכות, רק בגלל מילות באזז? מי השקיע ביזמים שכבר הפילו את המשקיעים בעבר? גם המוסדיים השתתפו. למרות שהכתובת היתה על הקיר:
מכר למשקיעים יקר וקונה בחזרה בזול
אז עכשיו, אחרי שהמשקיעים שפכו 40 מיליון שקל ואחרי נפילה במניה, בעל השליטה "מביע אמון" עם השקעה זניחה. אגב, חשוב להבהיר משהו חשוב. השווי של החברה לא ירד ב-40%, הוא בעצם התרסק הרבה יותר. השווי של פעילות החברה - דגש על פעילות החברה בהנפקה היה 130 מיליון שקל (שווי פעילות בלי קשר למזומנים בחברה). השווי כעת 75 מיליון שקל, אבל יש מזומנים בקופה. בנטרול המזומנים השווי 35 מיליון שקל. יש כאן נפילה של 70% בשווי הפעילות. התרסקות. המשמעות אגב, שאדון רז רודיטי קנה מניות בשליש מחיר אחרי חודשיים.
הרכישה האחרונה הייתה יכולה להיות הבעת אמון, ואולי היא כזו, אבל הסכום נמוך ואיפה הוא היה כל הדרך למטה. עכשיו באים?
מבדיקת ביזפורטל עולה שדווקא הציבור היה הקונה הדומיננטי בגל העליות של ספטמבר, בעוד המוסדיים שמימנו את ההנפקה החלו למכור בהדרגה. אותם משקיעים קטנים שבנו על ההייפ והאמינו להבטחות “ללמידה מהעבר” נותרו תקועים עם מניות שרחוקות ביותר מ-50% ממחיר הרכישה, וצריכים עלייה של 100% במניה בשביל "חילוץ", בזמן שבעל השליטה מנצל את המומנטום השלילי כדי לאסוף מניות.
לצד הציבור שהקפיץ את המניה על ההייפ, גם לגופים המוסדיים לא חלק ב"אשמה". מי שהשתתפו בהנפקה מתוך אמונה שמדובר ב"מניה חמה" לשוק הישראלי, מצאו את עצמם כעת עם הפסד על הנייר או בלחץ למכור. משיחות עולה כי גוף שרכש בהנפקה ומחזיק במניה
מוכר בשבועות האחרונים באופן מתודי, מה שמעמיק את הלחץ על השער, במיוחד לאור העובדה שמדובר במניה עם מחזור ממוצע קטן (במהלך אוקטובר המחזור הממוצע היה קטן מ-500 אלף שקל ביום). זה אולי נראה כמו מהלך טכני, אבל בפועל המשמעות היא שמי שהיה אמור לשמור על המשמעת המקצועית
בעת השתתפות בהנפקה, נאלץ למכור בהפסד על חשבון החוסכים. במציאות של מחזורי מסחר נמוכים, גם מכירות בהיקף מתון מספיקות כדי לגרור את המניה מטה עוד כמה אחוזים בכל יום.
- רייזור: ההכנסות ברבעון הראשון זינקו כמעט פי 6
- רייזור: ההכנסות קפצו פי 2; "הצפי שלנו ל-2025 הוא גבוה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנפקת הייפ שנעלם במהרה
ההנפקה של אקסונז’ ויז’ן בסוף אוגוסט לוותה באופטימיות
וביקושים גבוהים, כשהיא הגיעה בדיוק בזמן שבו השוק התלהב מבינה מלאכותית ומהסקטור הביטחוני. החברה גייסה כ-40 מיליון שקל לפי שווי של כ-130 מיליון שקל לפני הכסף, והמניה זינקה בכ-40% בימים הראשונים למסחר. למרות ההייפ החברה הציגה גירעון בהון העצמי, הפסדים מצטברים
והכנסות שנתיות של כ-16 מיליון שקל בלבד וכשהמציאות דפקה בדלת המניה נפלה. מי שנכנסו בהתלהבות בגל העליות, בעיקר המשקיעים הקטנים, ספגו ירידות חדות של כמעט 50%, בעוד שגם המוסדיים שהשתתפו בהנפקה נותרו עם הפסד על הנייר. מאחורי החברה עומדים שלושת היזמים מרייזורלאבס,
רז רודיטי, עידו רוזנברג ומיכאל זולוטוב, שהבטיחו “ללמוד מהעבר”, אך בשוק נראה כי “עוד חוזר הניגון” (אחרי ההייפ, המשקיעים באקסונז' מופסדים בעשרות אחוזים).

הרווחיות של חברות הסיעוד בסכנה - דנאל מתרסקת ומה יקרה להנפקת עמל?
בית המשפט דחה את מרבית הטענות בעתירת איגוד נותני שירותי הסיעוד בישראל, אך הורה לוועדת המכרזים של הביטוח הלאומי לפרסם נוסח מתוקן בתוך 60 יום; בדנאל מזהירים כי שינוי התנאים עלול לפגוע משמעותית ברווחיות פעילות הסיעוד, תחום הליבה של החברה, גם תגבור ועמל
עלולות להיפגע
מניית דנאל דנאל -11.95% צונחת היום בכ-11% על רקע עדכון שפרסמה החברה בנוגע להתפתחויות במכרז החדש של המוסד לביטוח לאומי, מהלך שעשוי להשפיע באופן מהותי על תוצאותיה הכספיות. בדיווח שמסרה הבוקר, דנאל התייחסה לפסק הדין שניתן אתמול בעתירות שהגישו איגוד נותני שירותי הסיעוד בישראל וחברות נוספות נגד תנאי המכרז. מניית תיגבור -7.3% , המתחרה מאבדת 5%.
בית המשפט דחה את מרבית טענות העותרים אך קבע כי וועדת המכרזים נדרשת לפרסם נוסח מתוקן של המכרז בתוך 60 יום, לאחר תיקון מספר סעיפים נקודתיים שהוחזרו לבחינתה. לדברי החברה, אי תיקון המכרז ודחיית יישום התיקונים כפי שביקשו העותרים עלול להביא לפגיעה ניכרת ברווחיות פעילות הסיעוד, אך בשלב זה לא ניתן לאמוד את היקף הפגיעה. את הביטוח הלאומי ייצג משרד ש. הורוביץ, יחד עם פרופ׳ דקל.
דנאל ציינה כי היא בוחנת אפשרות להגיש ערעור על חלק מהחלטות בית המשפט, בין אם בעצמה ובין אם במסגרת איגוד נותני שירותי הסיעוד. לפי נתוני החברה, תחום הסיעוד מהווה מעל ל-50% מהכנסות דנאל, והוא נחשב למנוע הצמיחה המרכזי שלה.
במצגת שהציגה לאחרונה למשקיעים צוין כי המכרז החדש של הביטוח הלאומי עלול לפגוע בתוצאות הסקטור במידה ניכרת. המניה, שנסחרת בשווי של כ-2.3 מיליארד שקל, עלתה אתמול בכ-2%, אך עם פתיחת המסחר הבוקר רשמה ירידה חדה לשפל של מספר חודשים.
- דנאל: ההכנסות גדלו, השורה התחתונה נשחקה בשל הוצאות הנהלה וכלליות
- דנאל: ההכנסות עלו ב-5.9% ל-704 מיליון שקל – נסחרת במכפיל מייצג של כ-17
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כבר בדוח הרבעון השני, הדגישה החברה כי מכרז הסיעוד (המוסד לביטוח לאומי) הוא סוגיה מהותית לפעילותה העתידית.
מה המשמעות עבור דנאל?
ברבעון השני של 2025 רשמה דנאל הכנסות של כ-715 מיליון שקל, עלייה של כ-3.7% לעומת 689 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול בסך של 25.8 מיליון שקל נבע בעיקר מעלייה של כ-22.3 מיליון שקל (כ-6.1%) בתחום הסיעוד, בזכות גידול בשעות הטיפול, מספר המטופלים ועליית שכר המינימום. במלים אחרות, הצמיחה של דנאל היתה בעיקר בעקבות הפעילות בתחום הסיעוד.
