מנכ"ל פריון: "תוך 5 חודשים נבנה חברה שתהיה מהגדולות בתחומה"

משקיעי פריון לא מתרשמים ושולחים את פריון לירידות שערים חדות של עד 18%. על הצלילה במניה: "מאמין שהמחיר יעלה עד שהעסקה תיסגר"
חן דרסינובר | (3)

לאחר ההודעה על עסקת המיזוג עם פריון נטוורק, קונודואיט ערכה היום (ב') מסיבת עיתונאים במשרדי החברה שבנס ציונה. במסגרת מסיבת העיתונאים נכחו מנכ"ל פריון ג'וזף מנדלבאום והשותף בקרן ההון סיכון בנצ'מרק מייקל אייזנברג. מנכ"ל קונדואיט רונן שילה אומנם הצטלם עם מנדלבאום ונכח במקום, אך לא השתתף במסגרת מסיבת העיתונאים.

אייזנברג התייחס לנסיבות שהביאו למיזוג עם פריון נטוורק. לדבריו, "ביקשנו למנף את פעילות ה-Client Connect בצורה הטובה ביותר ונפגשנו עם המון חברות פוטנציאליות למיזוג. ההיכרות האישית שלי עם ג'וזף מנדלבאום הביאה לחיבור עם פריון. הייתה הבנה שאנחנו למעשה חולקים ערכים דומים, ציונות וניקיון כפיים בתעשייה בצורה שתטיב עם העובדים".

"החברה הממוזגת תהיה עם הכנסות של כמיליארד דולר"

אייזנברג התייחס לשווי של החברה הממוזגת לפי העסקה, שלפני הירידה החדה במניות פריון עמדה על כ-2.9 מיליארד שקל. זאת, כאשר עסקי קונדואיט הוערכו לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר, כאשר קרן יוזמה הישראלית מכרה כ-7% ממניות קונדואיט לבנק ההשקעות האמריקני JP מורגן לפי שווי שוק של 1.3 מיליארד דולר, כך שמדובר בעסקה לפי שווי שוק נמוך משמעותית. לדבריו, "לא אמרנו דבר על שוויה של החברה באופן רשמי. נראה איך השוק יגיב, אני מאמין המחיר יעלה עד שהעסקה תיסגר והמילה התחתונה תהיה תוך שנה - שנה וחצי".

עוד הוסיף אייזנברג כי "יש בקונדואיט רוח של סטארט אפ. העובדים מאוד מחויבים וכולם נהנים מהצלחת החברה. אני מאמין שהחברה הממוזגת תהיה חברה עם הכנסות של כמיליארד דולר".

מנכ"ל פריון, ג'וזף מנדלבאום, התייחס גם הוא לעסקה. לדבריו, "תוך שלושה עד חמישה חודשים אני בונה חברה שתהיה מהגדולות בעולם בתחומה. אני בטוח שאפשר לעשות משהו גדול למשקיעים כך שהם יהיו גאים".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    זה נראה כמו 1+1 שווה פחות מ2 (ל"ת)
    rstbr 16/09/2013 23:47
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מושקע 16/09/2013 19:09
    הגב לתגובה זו
    למה היא יורדת כך? אשמח להסבר
  • 1.
    לא לגעת רק ב 10$ היא תמשיך לרדת (ל"ת)
    סוחר חתיך 16/09/2013 17:33
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.