אביעד בוסי נובולוג
צילום: יחצ
דוחות

בגלל הקשיים בהטמעת המערכת - הרווח של נובולוג נחתך ב-90%

מוקדם יותר השנה דיווחה החברה כי היא חווה קשיים משמעותיים בהטעמה של מערכת חדשה, דבר אשר פוגע בפעילות ההפצה של מגזר הלוגיסטיקה שלה וצפוי לפגוע בתוצאות הראשון, והפגיעה הגיעה - הרווח הסתכם ב-1.2 מיליון שקל, לעומת 13.2 מיליון שקל ברבעון המקביל, אך החברה צופה כי הפגיעה לא תשפיע על הרבעונים הבאים

רוי שיינמן | (1)

חברת שירותי הבריאות נובולוג נובולוג 0.24%   מדווחת כי הכנסות הקבוצה ברבעון הראשון של 2025 הסתכמו בכ-506.9 מיליון שקל לעומת כ-454.4 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2024 - עלייה של כ-12%. החברה ציינה כי העלייה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד נובעת בעיקר מעלייה בהכנסות בחטיבת הלוגיסטיקה, וכן מגידול במכר לשוק פרטי אל מול השוק המוסדי.


הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2025 הסתכם בכ-31.6 מיליון שקל לעומת כ-48.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. החברה ציינה כיהשחיקה ברווח הגולמי נובעת בעיקר בגין הוצאות חד פעמיות של כ-12.2 מיליון שקל שנרשמו בתקופת הדוח בשל קשיים בהתייצבות מערכת ה-SAP, כפי שדיווחה מוקדם יותר השנה.


הרווח התפעולי ברבעון הראשון של 2025 הסתכם בכ-3.4 מיליון שקל לעומת כ-20.5 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2024. ה-Adjusted EBITDA הסתכם ברבעון הראשון של 2025 בכ-33.6 מיליון שקל לעומת כ-38.6 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2024. הרווח לתקופה הסתכם ברבעון הראשון של 2025 בכ-1.2 מיליון שקל, לעומת כ-13.2 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2024.


הונה העצמי של החברה, ליום 31 במרץ 2025, הסתכם בכ-384.3 מיליון שקל, לעומת 394 מיליון שקל ליום 31 במרץ 2024. החברה ציינה כי השינוי בהון העצמי נובע בעיקר מהרווח בתקופת הדוח, שקוזז כנגד דיבידנד שהוכרז לבעלי המניות בסך של 40 מיליון שקל. יתרת המזומנים של הקבוצה בסוף הרבעון הראשון של 2025 עומדת על כ-111.2 מיליון שקל.

תוצאות הפעילות העסקית של החברה בתקופת הדוח לפני יישום התקן החשבונאי IFRS16 הפילוח לפי מגזרי פעילות:


הקשיים בהטמעת מערכת ה-SAP

ב-6 בינואר 2025 העלתה חטיבת הלוגיסטיקה מערכת מחשוב ERP מסוג SAP, העתידה לענות על צרכים קיימים ועתידיים של מגזר הלוגיסטיקה. עם עליית המערכת לאוויר, החברה נתקלה בקשיים בחלקים ותהליכים, אשר בין היתר גרמו לעיכובים בהפצת תרופות לנקודות הקצה. על מנת להאיץ את התייצבות המערכת החברה פעלה באופן רציף ואינטנסיבי והשקיעה משאבים וצוותים מתוגברים לאורך כל שרשרת ההפצה ומערכות המידע, לרבות הסתייעות במספר צוותי מומחים חיצוניים לחברה והשתמשה במפיצי משנה.


החברה עדכנה כי עיקר פעולות ייצוב המערכת הושלמו והחברה גישרה על רוב פערי האספקות לשוק. החברה העריכה כי ההשפעה הפיננסית תסתכם לכ-18-22 מיליון שקל בשנת 2025: מסכום זה, 12.2 מיליון שקל הוכרו כהוצאות חד פעמיות ברבעון הראשון של 2025, רוב יתרת הסכום הנותר מיוחס לירידה בהכנסות השוטפות לשנת 2025.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


"נובולוג מסיימת את הרבעון הראשון של 2025 עם גידול במכירות ליותר מחצי מיליארד שקל ו-Adjusted EBITDA של כ-34 מיליון שקל, חרף האתגרים שיצר אירוע הטמעת מערכת ה-SAP", מסר אביעד בוסי, מנכ"ל נובולוג. "במהלך הרבעון השקענו משאבים רבים לאורך שרשרת האספקה, המשכנו לפעול באופן אינטנסיבי לייצוב המערכת על מנת להבטיח אספקה סדירה של תרופות, השלמנו את פערי המלאי שנוצרו אצל הלקוחות וחזרנו לרמת שירות רגילה. כפי שדיווחנו, אנו מעריכים את ההשפעות הפיננסיות של האירוע בסכום של כ-18-22 מיליון שקל בכל שנת 2025. בימים אלה הנהלת החברה ממוקדת בבחינת השלכות האירוע ונוקטת בפעולות על מנת לצמצם את השפעותיו על מהלך העסקים. בכלל זאת, אנו ממשיכים לקיים דיאלוג עם לקוחות החברה, מנהלים מו"מ ופועלים לגיבוש תוכנית התייעלות לפעילות הלוגיסטיקה. אנו ממשיכים להיות מחויבים להשיא ערך לבעלי המניות בטווח הארוך על בסיס עקרונות התוכנית האסטרטגית שלנו - מיקוד בלקוחות ויצירת מנועי צמיחה תוך הבטחת יעילות תפעולית".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מחסנאי דגול 29/05/2025 20:32
    הגב לתגובה זו
    הפגיעה תמשך עמוק עד סוף השנה. החברות שהיא מפיצה כבר מזמן עברו למפיצים אחרים . הפצת קנאביס רפואי גם עזב.המערכת החדשה לא ממש יותר טובה לצרכנים של נובולוג.
בורסת תל אביב
צילום: תמר מצפי

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל

הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35

אדיר בן עמי |

בורסת תל אביב מעדכנת את הרכבי המדדים ומשיקה שלושה מדדים סקטוריאליים חדשים לצד שינויים נרחבים במדדים הקיימים. העדכון כולל כניסת מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן למדד הדגל ת"א 35, יציאת ארבע חברות מת"א 125 לצד כניסת ארבע חברות חדשות, והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן שמכילים עשרות חברות. השינויים משקפים התמחות גוברת של הכלכלה הישראלית בטכנולוגיה מתקדמת, ביטחון ותשתיות לצד חזרתו של המגזר הפיננסי לעניינים.


במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.


חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.


במדד ת״א־90 נרשמות כניסות בולטות של שש חברות: חברה לישראל, אנרג׳יאן, גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. חברה לישראל ואנרג׳יאן יורדות ממדד ת״א־35 לאחר שאיבדו מעט מערכן היחסי, אך נותרו שחקניות מרכזיות בשוק האנרגיה וההשקעות. גילת מוסיפה נדבך מתחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון, רימון מייצגת את מגזר התשתיות, ואמפא – שהונפקה לאחרונה – משלימה את התמונה מהצד של הנדל״ן והמימון החוץ־בנקאי. בצד היוצאות מהמדד נמנות מימון ישיר, תדיראן גרופ, טלסיס ו־פלסאון תעשיות, שרשמו ירידות שווי בשנה האחרונה.


במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

אל על ישראייר
צילום: דוברות אל על ומוני שפיר
ניתוח

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות

שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה? 

רונן קרסו |

מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.

כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק  של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש  אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.

מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של  2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.

ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב. 

אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק  שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.