מדיפאואר: NOI של 6.1 מ' דולר ברבעון, רווח של 2.8 מ' דולר
החברה שעוסקת בנדל"ן מניב בארה"ב החזיקה נכון לסוף הרבעון כ-17 נכסים עם שיעור תפוסה ממוצע של 94%
מדיפאואר, חברת נדל"ן מניב המתמחה ברכישה, ניהול והשבחת מרכזים מסחריים קהילתיים בארה"ב, מדווחת על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2025. למדיפאואר 17 נכסים מניבים בארה"ב, על שטח להשכרה כולל של כ-185 אלף מ"ר, כ-275 שוכרים מסחריים עם חוזי שכירות המסתיימים בין השנים 2025 עד 2041. שיעור התפוסה הממוצע בנכסי החברה עומד על 94%, נכון ליום 31 במרץ 2025.
הכנסות החברה מדמי שכירות בתקופה של הרבעון הראשון של 2025 הסתכמו לסך של כ-9.6 מיליון דולר, בדומה להכנסות בתקופה המקבילה אשתקד. ה-NOI מהשכרת נכסים הסתכם ברבעון הראשון של 2025 בכ-6.1 מיליון דולר, וה-FFO (לפי גישת ההנהלה) הסתכם ברבעון הראשון של 2025 בכ-2.7 מיליון דולר, בדומה לנתונים ברבעון המקביל אשתקד.
במהלך הרבעון התקשרה החברה בהסכם לרכישת מתחם מסחרי בניו-ג'רזי תמורת 37.5 מיליון דולר. המתחם כולל 6 מבנים עם סופרמרקט כעוגן, בשטח מקרקעין של כ-43 אלף מ"ר ושטח להשכרה של כ-10.3 אלף מ"ר. שיעור התפוסה בנכס עומד על כ-97%, עם 15 שוכרים וחוזי שכירות ממוצעים של 9 שנים (11 שנים לשוכר העוגן). ה-NOI המייצג מהמתחם הוא כ-2.5 מיליון דולר בשנה, עם שכירות חודשית ממוצעת של כ-22 דולר למ"ר. כחלק מהעסקה שילמה החברה מקדמה של 700 אלף דולר, והשלמתה צפויה ברבעון השני של 2025.
- מדיפאואר: "תוך 3-4 שנים נגיע לתשואה דו ספרתית על הנכסים החדשים"
- מדיפאואר מתרחבת: רוכשת פורטפוליו מרכזים מסחריים בהיקף של 276 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה סיימה את הרבעון הראשון של 2025 ברווח נקי בסך 2.8 מיליון דולר, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד - ובהמשך לרווח נקי בסך 11.8 מיליון דולר בשנת 2024. ליום 31 במרס 2025 סך ההלוואות של החברה מתאגידים פיננסיים עמד על כ-230 מיליון דולר ארה"ב, בריבית שנתית ממוצעת של 3.7%.

ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
כשהמתחרות חיפשו הרפתקאות באונליין - ביג התמקדה בנדל״ן, באוויר הפתוח ובלהביא את חווית השופינג מחו״ל לישראלים - התוצאות לרבעון השני מתחילות להתכתב: ההכנסות עלו בכ-18.4% לכ-662 מיליון שקל, ה-NOI עלה ב17% לכ-493 מיליון שקל וה-FFO עלה בכ-17.3% לכ-264 מיליון שקל; תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד
לפני בערך כארבעה עשורים, כשקניון איילון ברמת גן פתח את שעריו, שוק הקמעונאות הישראלי נכנס לעידן חדש. הרחובות הראשיים שאירחו עד אז את רוב המסחר כמו רחוב דיזינגוף ואלנבי בתל אביב, הדר בחיפה או אחוזה ברעננה הם פינו את המקום למרכזי הקניות הממוזגים. בנינים מחופי זכוכית, עם שפע של חניה ובעיקר מזגן טוב הצליחו לשנות את סגנון הצריכה הישראלי - כמו גם הגלובלי. מאז ועד היום נבנו בישראל כ-300 מרכזי קניות, מהם עשרות קניוני ענק של עזריאלי ומליסרון. אבל בתחילת השנה נכנסה לשוק שחקנית שהצליחה, שוב, לערער את היסודות - ביג פאשן גלילות.
הפתיחה של המתחם החדש, המשתרע על 40 אלף מ"ר שטחי מסחר ועוד 75 אלף מ"ר משרדים, לוותה באירוע מתוקשר שהפך עד מהרה לרעידת אדמה בענף. כבר בחודש הראשון לפעילות, בין סוף פברואר לסוף מרץ, ביקרו בו מעל 1.5 מיליון איש, והפדיונות הסתכמו בכ־157 מיליון שקל. המספרים האלו לא רק שעקפו בהרבה את התחזיות, אלא גם פגעו בקניונים מתחרים, לפי הדיווחים של רשתות האופנה, קניון רמת אביב וקניון שבעת הכוכבים ספגו ירידה דו-ספרתית בפדיונות, ואפילו קניוני איילון, רננים ועיר ימים רשמו ירידה של 7%-10%. הישראלים הצביעו ברגליים וביג סלקה את הפדיונות. אמנם, הפגיעה בפדיונות של המרכזים הסמוכים הייתה בסמוך להתלהבות הראשונית אבל אחרי גל המבקרים בחודשי הפתיחה, הפדיונות במרכזים הסמוכים התאזנו.
סוד ההצלחה של ביג גלילות נמצא בכמה מרכיבים: הקונספט של חנויות שפתוחות ל״כיפת השמיים״, ריכוז של חנויות דגל ענקיות ובראשן זארה עם סניף כפול בגודלו מהקניונים האחרים - סניף שמוגדר כאחד מהגדולים במזרח התיכון, לצד מותגים בינלאומיים כמו טומי הילפיגר וראלף לורן. במתחם לא רק מגיעים לשופינג אלא גם אוכלים - מתחמי הסעדה מרווחים עם מסעדות מוכרות וותיקות, ובשביל הרכב יש כ־4,000 מקומות לחנות אותו. החניה היא בחינם, בניגוד לקניונים אחרים שבהם החניה בתשלום מהשעה הראשונה. התוצאה היא חוויית קנייה שמרגישה להרבה מבקרים כמו ״טיול בחו"ל״. עם זאת, צריכים להוסיף כי עומסי החום של יולי-אוגוסט הם אתגר משמעותי עבור הקונספט, בשונה ממרכזי הקניות הממוזגים, כאן צריכים לקפוץ ״ממזגן למזגן״ כשהשדרות המרכזיות בין החניות פתוחות ומפגישות את הקניין עם השרב הקייצי.
ההצלחה של גלילות התרחשה דווקא בתקופה שבה נדמה היה שמרכזי הקניות מתמודדים עם איום ממשי מצד המסחר המקוון. עוד מהקורונה התחיל סחף של רכישות אונליין, ועזריאלי ומליסרון השקיעו מאות מיליונים בפלטפורמות דיגיטליות משלהן, השקעות שגררו גם סגירת פעיליות. לעומתן ביג, המשיכה להתרכז בנדל"ן ובחוויית הלקוח. היא נשארה נאמנה לחווית הקניה והאמינה שהישראלים ימשיכו להגרר למרכזי הקניות. ביג לא נכנסה להרפתקה הדיגיטלית, ועכשיו נראה שהאסטרטגיה הזו משתלמת לה. המתחמים מלאים, הפדיונות בעלייה, והחברה חוסכת את ההפסדים הכבדים של המתחרות.
- בהשקעה של 100 מיליון שקל: ביג ואשטרום משיקות את "ביג פאשן בת ים"
- אפי נכסים בדרך למדדים: מוסדי ירכוש מניות מביג בהיקף של עד 230 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל להצלחה המסחרית, גם המניה של ביג - ביג 3.36% - נהנית מהמומנטום. מתחילת השנה היא הוסיפה 20% וב-12 החודשים האחרונים זינקה כ-66% לשווי שוק של שמתקרב ל־16 מיליארד שקל, מכפיל הרווח של ביג נראה די מיייצג ענפית ועומד על 9.23, מה שגם מגלם את הציפיות להמשך צמיחה מצד המשקיעים.