לפעמים חלומות מתגשמים- יועצת המשכנתאות שהופכת את הבלתי אפשרי – לאפשרי!
למעלה מעשור מובילה מירב טל את תחום ניהול הפיננסיים, כאשר באמתחתה כלים רבים בניהם תואר A.B בכלכלה, שנים רבות של ניסיון בחברות בעלות מוניטין בתחום הייעוץ הפיננסי והמשכנתאות, ומתן שירותים וליווי במסגרת עסק עצמאי שהקימה.
למרות הרזומה המרשים, מירב טל אינה מתמקדת בשיח עמה בתעודות ובניסיון המקצועי העשיר, גם לא במספר האינסופי של סיפורי ההצלחה, אלא מוצאת את הסיפוק דווקא ביכולת לסייע ולהגשים חלומות בעבור זוגות צעירים, משפחות ואחרים.
"נהוג לחשוב שמשכנתאות זה תחום של מספרים" מסבירה טל "אלא שאת המספרים יכול כל יועץ מתחיל ללמוד בקורס בסיסי. שם המשחק הוא יצירתיות. הדרך לדירה, לבית, לנכסים פרטיים, מביאה בחשבון פרמטרים רבים. מעבר לחוסן הכלכלי ויכולת ההחזר ישנו פרמטר של ניהול סיכונים, אשר מוביל את הבנקים בהתנהלות מול הלווים, נושא הביטחונות, ההתייחסות המשפטית. ניווט נכון בין כלל הפרמטרים תוך ראיית צרכי הלקוחות שלי- מוציאים ממני את היצירתיות שמאפשרת בניה של הלוואות משכנתא מותאמות אישית לכל צורך, וגיוס של הבנקים למתן התנאים הטובים ביותר עבורם".
מירב פועלת בפריסה ארצית מלאה ומוכרת מאוד במערכת הבנקאית בישראל, כאשר לצד השירותים שהיא מספקת ללקוחות הפרטיים, גם חברות הייעוץ עומדות לפתחה, להסתייע במאגרי הידע והניסיון הבלתי מדלים שברשותה.
לא רק ריביות
פעילותה אל מול זוגות צעירים בעלי הון עצמי מוגבל בדרכם אל דירת מגורים ראשונה נוחלת הצלחה רבה, אולם דווקא מומחיות בתחום מחזור משכנתאות קיימות, בולטת בשיח ובתגובות אודותיה ברשת. משפחת לוי פנתה אל מירב טל כאשר ברשותה דירת מגורים קטנה בערך נמוך יחסית לשוק הנדל"ן, משכנתא קיימת אימתנית וחלומות גדולים על דירה מרווחת ונעימה לגידול ילדיהם. לאחר שפנו אל מספר בנקים, נדחו על הסף או קיבלו הצעות שהגדילו בעשרות אחוזים את ההחזר החודשי הלוחץ גם כך. מירב לא נרתעה מן האתגר, ולאחר למידה מקיפה של מצבם הפיננסי וצרכיהם, תכננה עבורם מערך הלוואות נכון אשר אפשר להם את הגשמת החלום, בתנאים הוגנים ובהחזר חודשי ריאלי וסביר.
- איך בוחרים משכנתא בתקופה של ריביות משתנות?
- בלאקאדג’ נכנסת למשכנתאות: שירן תמר-אזולאי תוביל את החברה החדשה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות שהיא מוגדרת כיועצת משכנתאות, מירב מספקת מעטפת שירותים שכוללת ניהול לוחות זמנים, יצירת תמהיל הלוואות והחזרים, התנהלות מול קבלנים, משא ומתן וכלים רבים נוספים- שמסייעים ללקוחותיה לקטוף את מטרותיהם. "לפעמים הפעלה של לחץ על הקבלן בעת רכישת דירה, יביא להנחות ולהטבות, אשר יסייעו בהמשך בהתמודדות מול הבנקים, וביצירת תמהיל הלוואות מתאים" מסבירה מירב במיומנות, כאשר מעליה מתנוסס מכתב תודה נוסף ממשפחה מאושרת בסלון ביתה החדש.
בכל הנוגע למחזור משכנתאות, מציגה טל יכולות שחיה של כריש במים סוערים. ניסיונה הרב בתפעול הלוואות מביא אותה להיכרות מעמיקה עם עולם הרישום, המשפט והביטחונות, והיא יודעת בדיוק מה משמעותן של טעויות רישום ומדלגת מעליהן במיומנות. אין לה עניין לטפל בתיקי מחזור בעלי פוטנציאל חיסכון בן כמה עשרות אלפי שקלים בלבד, והיא מאמינה בתהליכים אשר נועדו להשיב לכיס לקוחותיה 150000 שח ויותר. היא שולטת במושגים ובתהליכים בניהם חילוץ הון עצמי למשפרי דיור ואיחודי הלוואות, ומספקת ללקוחותיה ידע מקצועי, חדות ושירות מקיף ומצוין, במחיר הוגן.
ייעוץ, ייצוג, ליווי
כבר בשיחה הראשונית ניתן להתרשם מן ההכוונה המקצועית, השאלות הענייניות ותיאום הציפיות המדויק, מאשת מקצוע שמטרתה הוא לקבל על עצמה תיקים בהם היא תוכל לספק ערך מוסף, ולא להחתים לקוחות בכל מחיר. במקרים מסוימים מירב אינה חוששת לספק לפונים טיפ ידידותי ולשלח אותם לדרכם, ואילו במקומות בהם זקוקים לה, היא מתגייסת במלוא כוחה, ומשיגה את התוצאה הטובה ביותר.
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
