בעקבות הסתיו - 3 מסלולי טיול מומלצים בשביל ישראל

תוכן בחסות |

התקופה הקרובה מביאה איתה תנאי מזג אוויר מושלמים לטיול בדרגות קושי משתנות בשביל ישראל. אז מאיפה מתחילים, איך מגיעים ומה רואים בדרך? הנה 3 הצעות לחוויית סתיו בלתי נשכחת

שביל ישראל מהווה מקור משיכה עבור גברים, נשים ובעלי משפחות עם ילדים בגילאים שונים. אחד היתרונות המשמעותיים של השביל הוא התאמתו לדרגות קושי מגוונות, כמו גם האפשרות לבחור מסלול לפי תנאי מזג האוויר. בתקופה הקרובה למשל מומלץ לצאת למסלולים ספציפיים על מנת לנצל את האקלים של הסתיו ולחזור הביתה עם חוויות לכל החיים, כל עוד מוודאים מראש שאין חשש לשטפונות.

הנה למשל 3 מסלולי טיול בעקבות הסתיו שרלוונטיים במיוחד עכשיו לאורכו ולרוחבו של שביל ישראל:

1. בין תל אביב לכפר סירקין

המסלול הנגיש ביותר הוא זה שנמתח בין תל אביב לכפר סירקין. אפשר לסיים אותו ב12-13 שעות, אורכו 30 ק"מ והגישה אליו נוחה גם עבור מי שכבר סיים להעמיד רכב למכירה וכעת משתמש בתחבורה ציבורית.

כמו כן, ניתן לעצור למלא מים בנקודות אטרקטיביות כגון תל אפק, נחל הירקון וכפר סירקין או להצטייד באוכל בכפר סירקין עצמו. את המסלול נהוג להתחיל בצד הדרומי של גשר ווקפ בנמל תל אביב ואפשר להתחבר לסימון שביל ישראל עוד לפני שמגיעים לגשר התערוכה. נקודות נוספות שיש בדרך הן גשר המכביה ה-15, מתחם מקורות הירקון וכפר הבפטיסטים.

2. בין ערד להר עמשא

תקופת הסתיו היא בין היחידות בשנה שבהן אפשר להגיע ללא חשש לאזור הדרום ולטייל במסלולים אטרקטיביים של שביל ישראל. אחד מהם נמצא מסביב לאתר הארכיאולוגי תל ערד והוא נחשב למסלול מעניין מאוד שמעניק הצצה לתקופות קדומות ומרשימות.

המסלול בין תל ערד להר עמשא כולל העתק של המקדש וביקור ביישוב הציורי פאלחי דאריג'את. יש בו שמורת טבע עם כניסה נוחה ותצפית על כל בקעת ערד-באר שבע, אז רצוי גם להגיע עם מספיק סוללה במכשיר הנייד או עם מצלמת סטילס מקצועית ולצאת מהמסלול עם מזכרת.

3. בין רמות נפתלי לקיבוץ ברעם

מי שמעדיף את הסתיו שלו סגרירי וחורפי מוזמן לעלות צפונה למקטע מספר 3 ולמסלול ממושב רמות נפתלי לקיבוץ ברעם. גם כאן הדגש הוא על תצפית מרהיבה, אך המסלול כולל בונוס מיוחד בדמות הליכה בנחל דישון ובין בקעות חקלאיות, מערות והקבר ההיסטורי של הנביא ישעיהו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.