חשיבות התאמת המשקפים לראיית לילה
הרבה מחקרים נעשו בעולם האופטיקה בשנים האחרונות, כדי לעזור להתגבר על בעיות הראייה הלילית, ואכן קיימות כיום עדשות העשויות בטכנולוגיות חדשניות המאפשרות לנו לנהוג בחושך, מבלי להסתנוור ומבלי לאמץ את העיניים יותר מידי. הן משפרות את טווח ואיכות הראייה בחושך, במקביל לסינון האורות הפוגעים בעין.
אין דומה נהיגת לילה לעומת נהיגת יום, כי אז הסכנות האורבות לנהג רבות וחמורות, עד קטלניות. אחת הבעיות הכרוכות בנהיגת לילה, נעוצה ביכולת הנהג להבחין בעצמים שונים, ולאמוד את מרחקם.
ההבדל בין נהיגת יום ובין נהיגת לילה נובע מהעובדה, שכמות האור ההולכת וקטנה ככל שהלילה נופל, מצמצמת את שדה הראייה שלנו, ואינה מאפשרת לנו לראות הדרך שלפנינו, ואת השינויים החלים בתנועה שמסביבנו.
גם כאשר אנו מדליקים את אורות הרכב, יש לזכור כי רק חלק קטן של הדרך נגלה לעינינו, והוא קטן בהרבה מזה המואר ביום. גם פיזור האור לא מיטיב איתנו, ועלול להשאיר "קטעים מתים" שאינם מוארים מספיק, ולעתים גם עלולים להפוך למלכודת מוות לנמצאים בתוכם.
הרבה מחקרים נעשו בעולם האופטיקה בשנים האחרונות, כדי לעזור להתגבר על בעיות הראייה הלילית, ואכן קיימות כיום עדשות העשויות בטכנולוגיות חדשניות המאפשרות לנו לנהוג בחושך, מבלי להסתנוור ומבלי לאמץ את העיניים יותר מידי. הן משפרות את טווח ואיכות הראייה בחושך, במקביל לסינון האורות הפוגעים בעין.
- סי.אי סיסטמס קיבלה הזמנה בגובה 5.2 מיליון דולר
- החברה שעשתה מהפכה בתיירות עוד לא אמרה את המילה האחרונה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסתבר שתאונות דרכים, חלקן קטלניות, מתרחשות פי 4 יותר בשעות הערב מאשר ביום, והסיבות בין היתר הינן עייפות הנהג, פנסי רכב חלשים, סנוור מתאורת רכבים אחרים ומפנסי הרחוב, וראות נמוכה של הדרך.
לאור הנ"ל אנחנו ממליצים לאלה הנוהגים בלילה, בעיקר לאלה הנוהגים מחוץ לעיר, בכבישים בין עירוניים שאינם מוארים מספיק, אשר מרגישים שכושר הנהיגה שלהם בלילה הולך ונפגם בשל סיבות אלה, לרכוש משקפי ראייה עם עדשות מיוחדות המונעות סינוור.
למבקשים משקפיים לראיית לילה, אנחנו עורכים בדיקת העיניים אשר במהלכה אנחנו ממפים את העין, ורואים את ההבדלים במבנה של מרכז הקרנית, לבין הפריפריה של הקרנית. המכונה הבודקת את העין, מוציאה פלט עם הוראות מדויקות ליצרן העדשות, אשר מתאים לאדם בדיוק את העדשה המתאימה לו נגד סינוור בנהיגת לילה.
עדשות מיוחדות אלה מיועדות לאנשים המרכיבים משקפיים לראייה מרחוק. אלו הן עדשות DRIVE SAVE המיועדות לאנשים המסתנוורים בלילה. הם עוברים בדיקת הדמייה המאפשרת להם לבחון את עצמם, כיצד הם רואים עם או בלי עדשות מיוחדות אלה.
העדשות המיוחדות האלה מתקנות את הסינוורים, מורידות את רמת החרדה של נהיגת הלילה, ובהתאם גם מורידות את מספר תאונות הדרכים הנגרמות בשל הסינוור.
חובה על כן לכל אדם המרגיש שאינו מסוגל לנהוג בלילה, להיבדק אצל האופטיקאי, ולגלות כמה קל לפתור את הבעיה: לרכוש משקפים עם עדשות המותאמות בדיוק לסיטואציה הזו.
יש מצבים שבהם אי אפשר לתקן את בעיית הסינוור, כמו במקרים של קטרקט, או אנשים אשר עברו טיפול עיניים בלייזר. אבל נכון להיום, במרבית המקרים כן ניתן לפתור את בעיות הסינוור בעזרת העדשות הנכונות.
לא מעט אנשים ויתרו על נהיגה בלילה, בשל חרדה אמיתית מחוסר אפשרות לאמוד מרחקים ועוד. רבים פשוט הרימו ידיים והשביתו את הרכב בלילות.
כיום, אלה שגילו את הפתרון של עדשות לילה, חזרו לנהוג בביטחה כאשר האור המסנוור הפך לרך ורגוע, וכך הם החזירו לעצמם את השקט הנפשי, כמו גם לכל הנוכחים ברכב איתם.
עזרא וורובל, אופטומטריסט בכיר-"וורובל אופטיק בוטיק", דיזנגוף סנטר תל-אביב.
לפרטים נוספים לחצו כאן: http://www.werubel.co.il/

רכש מרשים לקבוצת דלקל: אביטל אופק מנהל פעילות דוראל ישראל עובר לנהל את חטיבת האנרגיה המתחדשת
בעוד הביקוש לחשמל ירוק מזנק וגם המדינה מציבה יעדים שאפתניים לשנים הקרובות, קבוצת דלקל מגייסת את אביטל אופק, זוכה פרס איש השנה בכלכלה הירוקה. עם ניסיון מוכח בפרויקטים פורצי דרך, הוא צפוי להוביל את הקבוצה קדימה באחד התחומים הצומחים בשוק המקומי והעולמי
בשנים האחרונות עולם הגגות הסולאריים צובר תאוצה משמעותית, בעיקר בזכות השיפור המתמשך באיכות החומרים ובטכנולוגיות ההתקנה, שמאפשרים לייצר על כל גג כמות גדולה בהרבה של מגהוואטים לעומת העבר.
כדי לסבר את האוזן, בין שנת 2023 לשנת 2024 בלבד נרשמה קפיצה של יותר מ-25% בתפוקה. הנתון הזה הוא חלק מהמגמה הגלובלית, כאשר גם משרד האנרגיה הציב לעצמו יעד שאפתני, להוסיף עד שנת 2030 עוד כ-100 אלף גגות סולאריים בישראל.
המהלך המדובר של דלקל
על רקע זה, קבוצת דלקל ביצעה מהלך שנחשב לדרמטי בשוק האנרגיה, כאשר גייסה לשורותיה את אביטל אופק, מי שזכה בשנה שעברה בתואר איש השנה בכלכלה הירוקה. אופק, מהשמות הבולטים בתחום האנרגיה המתחדשת, נחשב לדמות שהובילה פרויקטים חדשניים לשילוב אנרגיה סולארית בשדות חקלאיים וכל זה מבלי לפגוע בגידולים ואף לתרום לשיפור שלהם.
עבור דלקל, שמזה למעלה מ-25 שנה פועלת בענף האנרגיה הישראלי, מדובר בחיזוק משמעותי. הקבוצה שנמצאת בבעלות של יניב כהן ויונתן חי, עוסקת במגוון תחומים ובהם מימון חוץ בנקאי, גז, נדל"ן מניב, אנרגיה ירוקה ודלקים, וכיום היא מספקת שירות לכ-50 אלף לקוחות עסקיים ופרטיים ברחבי הארץ.
- ב-380 מילון שקל - אנלייט תמכור חשמל ל-Vishay ישראל
- פחות מ-7 אגורות לקוט"ש - נבחרה הזוכה במכרז להקמת תחנת אשלים 3
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת המימון של החברה באה לידי ביטוי בדמות הענקת מימון חוץ-בנקאי ללקוחות החברה, דבר שמאפשר לה להקים פרויקטים רבים ומורכבים מבלי להיות תלויה בגורמים מימון חיצוניים.

רכש מרשים לקבוצת דלקל: אביטל אופק מנהל פעילות דוראל ישראל עובר לנהל את חטיבת האנרגיה המתחדשת
בעוד הביקוש לחשמל ירוק מזנק וגם המדינה מציבה יעדים שאפתניים לשנים הקרובות, קבוצת דלקל מגייסת את אביטל אופק, זוכה פרס איש השנה בכלכלה הירוקה. עם ניסיון מוכח בפרויקטים פורצי דרך, הוא צפוי להוביל את הקבוצה קדימה באחד התחומים הצומחים בשוק המקומי והעולמי
בשנים האחרונות עולם הגגות הסולאריים צובר תאוצה משמעותית, בעיקר בזכות השיפור המתמשך באיכות החומרים ובטכנולוגיות ההתקנה, שמאפשרים לייצר על כל גג כמות גדולה בהרבה של מגהוואטים לעומת העבר.
כדי לסבר את האוזן, בין שנת 2023 לשנת 2024 בלבד נרשמה קפיצה של יותר מ-25% בתפוקה. הנתון הזה הוא חלק מהמגמה הגלובלית, כאשר גם משרד האנרגיה הציב לעצמו יעד שאפתני, להוסיף עד שנת 2030 עוד כ-100 אלף גגות סולאריים בישראל.
המהלך המדובר של דלקל
על רקע זה, קבוצת דלקל ביצעה מהלך שנחשב לדרמטי בשוק האנרגיה, כאשר גייסה לשורותיה את אביטל אופק, מי שזכה בשנה שעברה בתואר איש השנה בכלכלה הירוקה. אופק, מהשמות הבולטים בתחום האנרגיה המתחדשת, נחשב לדמות שהובילה פרויקטים חדשניים לשילוב אנרגיה סולארית בשדות חקלאיים וכל זה מבלי לפגוע בגידולים ואף לתרום לשיפור שלהם.
עבור דלקל, שמזה למעלה מ-25 שנה פועלת בענף האנרגיה הישראלי, מדובר בחיזוק משמעותי. הקבוצה שנמצאת בבעלות של יניב כהן ויונתן חי, עוסקת במגוון תחומים ובהם מימון חוץ בנקאי, גז, נדל"ן מניב, אנרגיה ירוקה ודלקים, וכיום היא מספקת שירות לכ-50 אלף לקוחות עסקיים ופרטיים ברחבי הארץ.
- ב-380 מילון שקל - אנלייט תמכור חשמל ל-Vishay ישראל
- פחות מ-7 אגורות לקוט"ש - נבחרה הזוכה במכרז להקמת תחנת אשלים 3
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת המימון של החברה באה לידי ביטוי בדמות הענקת מימון חוץ-בנקאי ללקוחות החברה, דבר שמאפשר לה להקים פרויקטים רבים ומורכבים מבלי להיות תלויה בגורמים מימון חיצוניים.