בדרך לפתוח מסעדה? הכתבה הזו בשבילך
פתיחת מסעדה היא חלום של הרבה אנשים שרוצים להפוך את האהבה שלכם כלפי אוכל, בישול ואנשים למקצוע. אבל איך עושים את זה בצורה נכונה? הנה כמה טיפים חשובים
מזון ומשקאות הוא בין הענפים התחרותיים ביותר בישראל. הסיבה לכך היא הרצון של אנשים רבים לפתוח מסעדה או בית קפה, ולהפוך תחביב אישי למקצוע וקריירה.
מצד שני, רק מעטים יודעים כיצד לעשות זאת בצורה נכונה. קבלו למשל 5 טיפים שיעזרו לכם לנהל את מסעדת החלומות:
1. החליטו על סגנון ואופי לפי קהל היעד
לכל מסעדה יש אופי שונה והתפקיד שלכם בתור בעלים הוא להחליט עליו מראש. בחרו את האופי של המסעדה לפי קהל היעד והתחשבו גם בסביבה, בעיר, בתחרות ובתמחור.
ככל שהאופי של המסעדה יהיה מובחן וברור יותר, כך סביר להניח שתוכלו לבדל את עצמכם מול המתחרים ולעבור בשלום את החודשים הראשונים.
2. בחרו ריהוט מתאים
בחירת ריהוט למסעדות חשובה לא פחות מאשר התפריט. הריהוט הוא הדבר הראשון שהלקוחות החדשים ייראו, יש לו השפעה ישירה על האווירה במסעדה והוא אמור לשלב בין פונקציונאליות ואסתטיקה.
כתוצאה מכך, לא כל סוגי הרהיטים מתאימים למסעדות ועליכם למצוא רק את הפריטים שמתאימים לכם. התאימו את סוג הריהוט לאופן שבו מוגשות המנות וכך תייצרו עבור הסועדים אווירה מושלמת.
3. הקפידו על שירות לקוחות מצוין
לקוחות זמניים הופכים ללקוחות קבועים רק אם הם מקבלים שירות טוב. אפשר לשפר את שירות הלקוחות במסעדה על ידי העסקת צוות מקצועי של עובדים, נוכחות מוגברת בשעות הלחוצות ודוגמא אישית.
- הזכיין שילם ביוקר על חוסר תום לב של בעל הזיכיון
- בן 29, האח הקטן שלי נהיה גדול בפיננסים - מסתבר שיש לי אפילו פנסיה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עליכם לתת לכל לקוח יחס אישי ולהיות קשובים לביקורת ומשוב. כך ניתן כל הזמן להשתפר ולהפוך את המסעדה למקום שנעים לשהות בו לאורך זמן.
4. אל תתפשרו על איכות חומרי הגלם
בסופו של דבר, המסעדה שלכם נמדדת לפי איכות האוכל. אין מקום לפשרות בבחירת חומרי גלם עבור התפריט וזה בכלל לא משנה אם מגישים ארוחות בוקר, צהריים או ערב.
חומרי הגלם הם אלו שיגרמו למסעדה שלכם לזנק ולהפוך לחלק בלתי נפרד משגרת יומם של הלקוחות. הקפידו לרכוש חומרי גלם טריים בלבד וודאו שיש מישהו במטבח שיודע לטפל בהם בצורה נכונה.
5. השתמשו באמצעי שיווק מגוונים
יש כיום אמצעי שיווק מגוונים שיכולים לסייע לכם בפרסום וביחסי הציבור של המסעדה. השתמשו באמצעי שיווק שונים על מנת להגיע לקהל היעד ואל תפחדו מתהליך טבעי של ניסוי וטעייה. התייעצו עם אנשי מקצוע בכל מקרה של דילמה והתלבטות ובדקו כיצד עובדות מסעדות אחרות בתחום.
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
