כך תשוו בין הלוואות חוץ בנקאיות
אנחנו יודעים לנהל את התקציב שלנו ברמה כזו או אחרת. אנחנו יודעים מה ההכנסה שלנו ומשתדלים שההוצאות לא יחרגו ממנה. מצד שני, יש גם רגעים קצת פחות צפויים בחיים, והם מגיעים כשהילד מחליט להתחתן, כשהרכב זקוק לטיפול יקר או כשאנחנו מתמודדים עם חודש בלתי רגיל שבסופו כרטיס האשראי צפוי לרשום שיא חדש. במקרים רבים אנחנו ממהרים אל הבנק כדי לקבל פתרון שיאפשר לנו לסגור את החודש, לרוב בדמות הלוואה שאנחנו ממש בטוחים שהיא אטרקטיבית גם אם זה לא מאוד נכון. למעשה, אם רק היינו בודקים ומשווים היינו מגלים פתרונות נוספים, טובים לא פחות (ואולי אפילו קצת יותר). עכשיו יש לנו דרך פשוטה ונוחה לעשות את זה, דרך אתר בסט פרייס.
מגדירים את הצרכים הבסיסיים
אתר בסט פרייס למעשה מאפשר לכם להגדיר את הנושאים החשובים ביותר, והם אלה שכדאי לקבוע מראש – לפני שבוחרים הלוואה חוץ בנקאית מגוף כזה או אחר. הנושאים האלה כוללים את סכום ההלוואה הדרוש לכם, את משך הזמן שיידרש לכם לצורך החזר ההלוואה ואת הסכום החודשי שבו תוכלו לעמוד. סכום ההלוואה הוא כמובן נושא מרכזי מאוד, משום שבמקרים רבים אנחנו נוטים לבחור הלוואות מהירות רק משום שהן מהירות, בעוד הסכום המוצע לנו פשוט לא מספיק לצורך הקיים. אם אנחנו צריכים להשקיע 50,000 שקלים בפיתוח העסק הקטן שלנו או באירוע הגדול שמתקרב, הלוואה קטנה על מחצית מהסכום לא תעזור לנו יותר מדי. לכן מומלץ להבין מה אתם באמת צריכים, ומהו הסכום המינימלי הדרוש לכם.
השלב הבא: משווים חלופות
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
