מטריד בתקשורת: כ-40% מהעובדים חוו התעמרות בעבודה
שלל התחקירים על הארץ, גל"צ ובכירים בתחום התקשורת, חשפו בשנה האחרונה כמה התופעה הבזויה הזאת הכתה שורשים. סקר שנערך לקראת כנס של ארגון העיתונאים וארגון עובדי התקשורת, רק מחזק את הטענות על היחס המשפיל לעובדים בתעשייה
תופעת ההתעמרות בעובדים בתחום התקשורת עלתה בשנה האחרונה לכותרות, עם תחקירים על תאגיד השידור כאן, גלי צה"ל וגם על בכירים שפגעו לכאורה בעובדיהם. כעת זוכה תופעה זו לאישוש מספרי – בזכות סקר שערך ארגון העיתונאים בקרב 348 עובדים בענף העיתונות והתקשורת.
על פי תוצאות הסקר הטלפוני שנערך בשבועות האחרונים, 38.5% חוו התעמרות בעבודה, ואילו 57% מהמרואיינים נחשפו להתעמרות בעובדים בסביבתם הקרובה. העובדים שחווים כיום התעמרות מדווחים בשיעורים גבוהים על סוגים רבים של התעמרויות בעבודה, כאשר הבולטים שבהם הם צעקות (51%), ניסיונות הכשלה בתפקיד (49%), התעלמויות (49%), האשמות שווא (41%), התנכלויות (32%) והשפלות (26%).
עוד עולה מהנתונים כי ההתעמרות פוגעת בעובדים בעיקר במוטיבציה לעבוד (69%), בתפקוד הכללי מחוץ לעבודה (59%) ובבריאות (47%). 41% מהעובדים שעברו התעמרות אף חושבים לפרוש מהענף. יותר ממחצית (57%) מהעובדים שנפגעו מהתעמרות בעבודה, בחרו שלא להתלונן. 66% מהעובדים שבחרו להתלונן דיווחו שההתעמרות כלפיהם לא הופסקה.
נתון מטריד נוסף הוא ש-70% מהמרואיינים מציינים כי עובדים בענף התקשורת והעיתונות מוכנים לסבול התעמרות כדי להישאר בתחום, שכנראה עדיין נחשב לזוהר.
ביום חמישי הקרוב יערכו ארגון העיתונאים וארגון עובדי התקשורת, כנס בנושא התעמרות בעבודה. הכנס, בסימן "תקשורת חופשית מפחד", יערך ב-19:00 בבית אריאלה בתל אביב
- לקראת פיצוץ: אסיפת חירום בידיעות; הפיטורין צפויים לאחר החגים
- ההצעה של ידיעות אחרונות לעובדים נחשפת: כמה משכורות יקבלו העובדים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל ארגון העיתונאים אלי גרשנקרוין מסר כי "הזכות לסביבת עבודה בריאה וחפה מהתעמרות היא זכות יסוד של העובדים. לא ניתן לעשות עיתונות חופשית בתוך סביבה מתעמרת ולכן אנחנו יוצאים במהלך שמטרתו למגר את תופעת ההתעמרות בעולם התקשורת. אנו קוראים למו"לים ולעורכים הראשיים בכלי התקשורת לאמץ את התקנון למניעת התעמרות שגיבשנו. זהו צעד ראשוני במהלך ארוך טווח שמטרתו לייצר סביבת עבודה בטוחה עבור העיתונאים והעובדים בענף התקשורת".
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
