אסי עזר
צילום: צילום מסך קשת 12

סערה בכוס תה? רק 10 תלונות לרשות השנייה על אסי עזר

הריאיון בוואלה עם השחקן יהודה נהרי שטען כי עזר הטריד אותו, זכה לפולואפים רבים, אבל הוליד תלונות בודדות נגד מגיש הטלוויזיה. קשת נדרשה להבהיר את הדברים
אלכסנדר כץ | (1)

האם הסערה התקשורתית לא הגיעה לציבור הרחב? ל"ביז מדיה" נודע כי רק 10 תלונות התקבלו בשבוע האחרון ברשות השנייה נגד אסי עזר, בעקבות הטענה כי הטריד לפני כעשור את השחקן יהודה נהרי. בשלב זה ממתינה הרשות, באמצעות אגף נציב תלונות הציבור, לתגובתה של קשת על התלונות.

פרקטיקה ידועה בנושא תלונות הציבור לרשות השנייה, היא קמפיינים המעודדים את הציבור להתלונן, שיוצרים מאסה של תלונות. בדרך כלל קמפיינים כאלה מתרחשים כשמגישי תוכניות ועיתונאים נתפסים בהתבטאויות פוליטיות. בין "כוכבי" הקמפיינים האלה פשר למצוא את אברי גלעד, רינה מצליח ואמנון אברמוביץ'. במקרה הנוכחי לא נוהל קמפיין שעודד תלונות לרשות השנייה, ובמקביל גם לא צפו תלונות נוספות נגד עזר, שאולי היו מאיצות ומגבירות תלונות. 

בשבוע שעבר פורסם בוואלה ראיון עם נהרי שטען כי עזר ליטף אותו בעת שזה הגיע אל ביתו של עזר כדי לדון איתו באפשרות לליהוקו של נהרי לסדרה "להיות איתה", ובהמשך אף שלף את איבר מינו. בינואר 2021 הגיש נהרי תלונה במשטרת תל אביב נגד עזר על מעשה מגונה והטרדה מינית. התיק נסגר בשל התיישנות. בבדיקת פוליגרף אליה נשלח על ידי וואלה, נמצא נהרי דובר אמת.

בתגובה לראיון עם נהרי, מסרו באותה עת מקשת "להבנתנו אסי מכחיש את הפרטים האמורים ובכל מקרה הנושא נמצא כעת בבירור".

קשת החליטה להשאיר באוויר את התוכנית "נינג'ה ישראל", בה משמש עזר כמנחה, על אף הסערה, אך פתחה כאמור בבירור. ומה בדיקה זו כללה? שיחה עם עזר כדי לשמוע את גרסתו, ודרישה ממנו לעבור בדיקת פוליגרף. שלשום הציג עזר תוצאות בדיקת פוליגרף שערך במכון "אלדד מירון" שהוציא אותו דובר אמת. ואולם, להבנתנו, לא קשת מימנה את הבדיקה, אלא עזר עצמו, מה שכבר עשוי לפגוע במהימנות הבדיקה.

עזר נשאל שלוש שאלות. הראשונה הייתה טריקית: האם עזר חשף את איבר מינו בפני נהרי בניגוד לרצונו של נהרי לפני כעשור בדירה של עזר בתל אביב. על שאלה זו ענה עזר בשלילה. ואולם, בעוד שבתגובה לראיון עם נהרי, הכחיש עזר כי חשף את איבר מינו, הרי שבפוליגרף הוא הכחיש שחשף את איבר מינו בניגוד לרצונו של נהרי.

בקשת גם בחרו להמתין על הגדר ולא לערוף את ראשו של עזר באופן מידי, בין היתר בשל הרצון לראות אם יתקבלו תלונות נוספות נגד עזר בעקבות הפרסומים בתקשורת. הדבר לא קרה. גם ב-AIG, החברה שבה משמש עזר כפרזנטור, בחרו להשאיר את הקמפיין בכיכובו באוויר, ובמקביל לבחון איך הסיפור הזה מתגלגל. 

אגב, לפני שלושה חודשים הקפיאה רשת 13 את תוכניתו של אלון גל, בעקבות תלונות שעלו נגדו על הטרדות מיניות, בתחקיר שפורסם בידיעות אחרונות. ההחלטה להוריד את התוכנית מהאוויר, לאחר שכבר שודר פרק אחד, הייתה של רשת, ובלי התערבות של הרשות השנייה. בנוסף, נגד גל היו באותה עת שלוש תלונות, בעוד שנגד עזר פורסמה תלונה אחת, של נהרי, בראיון עמו בוואלה. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מהרשות השנייה טרם התקבלה תגובה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    תתביישו על הכותרת - "רק"???!!!, גם אחת זה יותר מידי! (ל"ת)
    azrtgearag 13/01/2022 17:35
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.