
184 מיליון שקל בסבב ב': כמה יוציאו המפלגות בקמפיין הבא?
לקראת סבב הבחירות השלישי תוך שנה אחת, עולה השאלה המתבקשת – כמה יוציאו המפלגות השונות על מימון הקמפיין הנוכחי. בבחירות שהתקיימו בספטמבר, קיבלו כלל המפלגות יחד סך מימון שעמד על 184 מיליון שקל מהכנסת. סוגיה זו מהותית במיוחד, לאור העובדה שמדובר בכספי ציבור, שכן בשנת 2014 עבר תיקון לחוק מימון הבחירות ובו נקבע שהלוואות עבור מערכת בחירות יילקחו על ידי המפלגות מהכנסת, ולא מהבנקים כפי שהיה עד אז. אופן מימון הקמפיינים מתבצע כך שמפלגות קיימות מקבלות מימון מהמדינה עבור קמפיין הבחירות. הסכום שניתן לכל מפלגה מחושב על פי יחידות מימון, אשר שווי כל אחת כ-1.4 מיליון שקל. כל מפלגה מקבלת את ממוצע המנדטים שלה בין הכנסת הקודמת לזאת שאחריה, ועוד יחידה אחת. כך לדוגמא, הליכוד קיבלה 35 מנדטים בכנסת ה-21 ו-32 מנדטים בכנסת ה-22 ולכן היא צפויה לקבל 34.5 יחידות מימון עבור הקמפיין לבחירות, (ממוצע 33.5+1), כלומר כ-48.3 מיליון שקל, וזאת מלבד המימון השוטף העומד על 6% מסך יחידת מימון, לפי אותו החישוב. בסבב הבחירות באפריל 2019 הוציאה הליכוד סכום של 83 מיליון שקל, והחזיקה בשיא ההוצאות לפרסום – יותר מ-6 מיליון שקל שנחלקו לדיגיטל, עיתונות כתובה ושלטי חוצות. בסבב השני הקדישה המפלגה רק 3.6 מיליון שקל לפרסום, תוך שהתמקדה בדיגיטל ובעיתונים. לעומתה, בסבב א' של הבחירות הוציאה כחול לבן 47 מיליון שקל, המורכבים מ-14 מיליון שקל שקיבלה יש עתיד, ושארית הסכום מתרומות. מתוך סכום זה הוציאה המפלגה כ-3.5 מיליון שקל על פרסום והגדילה תקציב זה ל-3.6 בסבב ב'. מפלגת העבודה הוציאה על קמפיין הבחירות הראשון 20.6 מיליון שקל, מתוכם 5.6 מיליון שקל על פרסום, אך בסבב השני צמצמה את תקציב הפרסום ל-1.8 מיליון שקל. עלות הקמפיין של ישראל ביתנו באפריל עמד על 11.3 מיליון שקל, מתוכם 800 אלף הוקדשו לפרסום. בסבב ב' השקיעה מפלגתו של אביגדור ליברמן רק 250 אלף שקל בפרסום. גם המפלגות החרדיות לא חסכו. באפריל, אגודת ישראל ודגל התורה הוציאו יחד 19.3 מיליון שקל, ואילו ש"ס הוציאה 11.7 מיליון שקל. מרצ הוציאה 15.1 מיליון שקל, והבית היהודי סכום של 2.95 מיליון שקל. יחידות המימון גדלות, גם התקציבים הסכומים נשמעים אמנם גבוהים, אך בקמפיין הממשמש הם עתידים לגדול עוד יותר: לפני ימים אחדים דווח כי כחול לבן והליכוד סיכמו על העלאה של תקציבי התעמולה בבחירות ל-62 מיליון שקל. על פי הדיווח, בליכוד ביקשו להוסיף תקציב של 130 מיליון שקל על ידי הגדלת כל יחידת מימון, אך בישראל ביתנו סירבו לכך. לבסוף הגיעו בליכוד לפשרה עם כחול לבן על הסכום שצוין – 62 מיליון שקל. לפיכך, יחידות המימון גדלו ושוויין עומד על כמעט 1.9 מיליון שקל ליחידה. עם גדילת יחידות המימון בסבב ג', צפויה הליכוד לקבל כ-65.5 מיליון שקל, כחול לבן 66.5 מיליון שקל, הרשימה המשותפת כ-25.6 מיליון, ש"ס כ-18 מיליון, יהדות התורה כ-16.1 מיליון, ישראל ביתנו 14.2 מיליון, העבודה-גשר 13.3 מיליון, המחנה הדמוקרטי 10.4 מיליון, וימינה 13.3 מיליון שקל. *יצוין כי נתונים אלה הינם הערכה, אינם כוללים מימון שוטף או מקוזזים מול חובות עבר של המפלגות השונות.

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד.
הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11.
רצועות נוספות
רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים.
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.