מחשב נייד
צילום: PIXABAY

בניית חנות באינטרנט - כל הכלים להצלחה

תוכן בחסות |

החלטתם להיכנס לקדמת הבמה הוירטואלית ולהקים חנות מקוונת, קבלו את כל הכלים שיסייעו לכם להצליח בגדול ולאתר שלכם לבלוט על פני התחרות ולמכור.

תכנון נכון חוסך המון

אחד הכלים החשובים להצלחה של חנות און ליין היא תכנון מוקפד ושיטתי. זה נבע מתוך ההבנה כי חנות מקוונת היא פלטפורמה שיווקית ומכירתית שאינה עומדת בפני עצמה וכאשר עסק מבקש להיכנס לזירת המכירות המקוונות עליו לערוך בחינה עסקית ואסטרטגית מדוקדקת, לבצע בדיקת כדאיות שיווקית ובחינה של המשאבים בהווה ובעתיד. לא מדובר על תוכנית מורכבת רק על חשיבה ותכנון נכון.

במסגרת התכנון המקצועי נדרש גם אפיון ממוקד לחנות אונליין. נדרשת התאמה של האסטרטגיה העסקית של האתר, תוך התממשקות לאסטרטגיה העסקית והשיווקית הכללית של העסק. הכל חייב לשדר באותה שפה שיווקית, הצבעים, הניראות הכללית, המסרים השיווקיים וערכי המותג.

במהלך החשיבה והתכנון חשוב להתמודד עם שאלות הקשורות לתחרות הקיימת בענף וספציפית בעולם הוירטואלי. למצוא את הבידול והיתרון התחרותי בעולם המקוון, לבחון בקפידה את המוצרים שיכנסו לאתר והדרך להבליטם בצורה נכונה ויעילה.

יחד עם החשיבה על התחרות חייבים לנתח גם את קהל היעד, מי הלקוח הפוטנציאלי שאמור להיכנס לחנות ולהשאיר את פרטי האשראי שלו. האפיון חייב להיות הכי מדויק שניתן כולל מגדר, טווח גילאים, סטאטוס אישי, תחומי עניין וכד'. לקהל המוגדר הזה יותאמו המוצרים, הנראות חווית השימוש וכמובן האפיקים השיווקיים על מנת להגיע אליו ישירות.

ביצוע איכותי זה הכי הכי

סוד ההצלחה לאחר התכנון טמון בביצוע מקצועי ללא פשרות. עסקים רבים אינם מבינים כי חנות מקוונת אינה אתר תדמיתי רגיל ולא כל מתכנת יודע לאפיין ולבנות אתר מוצלח ויעיל. השלב הראשון כאשר מבקשים להתחיל בפרויקט הוא יצירת קשר עם חברה המתמחה בבניית אתרי מכירות באינטרנט. חברה מקצועית יודעת להוליך את קו המחשבה העסקי ולאפיין את הצרכים המדויקים בדרך לבניית אתר מכירה מוצלח, לעצב את חלון הראווה כך שימשוך את הלקוחות וישאיר אותם שם בדרך לביצוע הרכישה.

חברה מקצועית ובעלת מוניטין בענף תדע כיצד לייצר חווית משתמש נכונה, ייחודית ומותאמת לקהל המיועד.

חווית המשתמש בנויה משני חלקים, החלק הטכני והחלק הויזואלי. החכמה היא לשלב בין שניהם ולא לוותר על אחד לטובת השני. הדרך הנכונה היא באמצעות עיצוב UX/UI מותאם לקהל היעד הספציפי, יצירת Feel&Look התואם למותג ולמסרים השיווקיים, שימוש בפונטים עכשוויים ומתאימים, ויז'ואלס וגרפיקה מושכת ובנייה של נתיב רכישה ייחודי רלוונטי לקהל.

איכותו של אתר באופן כללי ועל אחת כמה וכמה אתר מכירות מקוון, נמדדת בהתאם לממשקי הניהול והשימוש שלו. בנייה מקצועית תבטיח ממשק ניהול נח ונגיש לתפעול, על מנת להקל עד כמה שאפשר את עבודת העסק. לפרטים נוספים וייעוץ ללא עלות, לחצו!

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

ישנם כמה ממשקים חשובים לניהול חנות אונליין, על כולם יש לחשוב עוד טרם הבנייה, מיד לאחר שנבחרה הפלטפורמה הרצויה. בשלב האפיון יש לשאול שאלות בנוגע לאופן בו העסק מעוניין להקל על לקוחותיו ולבחון את סוגיית הגבייה והסליקה באתר, אריזה, שילוח ולוגיסטיקה, מערכת הנה"ח והפקת תעודות משלוח וחשבוניות ועוד.

ממשק נוח הוא כזה המבטיח יעילות וכולל מנגנוני שליטה מלאה בניהול "מחזור חיי ההזמנה", מערכת CRM המאפשרת תקשור עם הלקוח מתוך מסך ההזמנה, ממשק טיפול בהזמנות של הנהלת חשבונות וסליקה, אפשרות ניהול קטלוג בצורה קלה ויעילה, ממשק ישיר להרשמה למערכת דיוור ועוד.

גולת הכותרת של ממשק המשתמש צריכה להיות נתיב הרכישה הברור והנגיש. אין דבר יותר מציק ללקוחות מאשר מסלול ייסורים בדרך להשארת פרטי אשראי, זה בטוח מוריד להם את הרצון להמשיך ברכישה או להישאר באתר. לכן, חייבים לוודא כי תהליך הרכישה עצמו מתנהל במינימום עבודה מצד הלקוח.

יש להקפיד על דרך חלקה, ללא מעצורים. דהיינו אפשרות הזמנה ללא רישום, טופס רכישה ללא גלילה, מינימום שדות חובה או הסחות דעת ומקסימום בהירות בהוראות ובדרישות. להקפיד על כפתור רכישה בולט עם הוראות קצרות וברורות וממשק סליקה פשוט וקל.

 

חלון ראווה מדליק ומלא שיק

גם האתר הכי יפה, מקצועי וחדשני לא יכול לעמוד לבדו במערכה האינטרנטית. החכמה היא לייצר אליו טראפיק וזרימה של לקוחות פוטנציאלים שיסגרו בו עסקאות. מאחר שהאתר הוא כלי שיווקי המסונכרן עם שלל הפלטפורמות השיווקיות של העסק חייבים לסנכרן בניהן ולייצר מערך שיווקי חזק ואפקטיבי.

האתר, גם אם הוא לא חנות פיזית הוא חנות לכל דבר. ככזה, חלון הראווה שלו חייב להיות מעוצב, נקי ומעודכן ללא רבב. האתר חייב לשדר מקצועיות, אמינות ולתת ללקוח המשוטט תחושה שהוא הגיע בדיוק למוצר שהוא חלם עליו כל חייו, או לפחות מהרגע שנכנס לאינטרנט לחפש.

אחד הדפים הכי חשובים באתר, הוא דף המוצר. זה הדף בו, אחרי שהלקוח החליט כבר להישאר באתר, מתקבלת ההחלטה על הרכישה. עליו להיות מוקפד גם במראה וגם בתוכן. יש לתאר באופן תמציתי וקולע את המידע החיוני, נגיעה ברגש ומענה מדויק לצורך. בדף חייבים לספק את המידע הטכני אודות המוצר/שירות וכן נתונים כגון מחיר, אפשרויות תשלום, זמן אספקה, אפשרויות שילוח או איסוף, אחריות ומידע נוסף רלוונטי להחלטה. בדף יש להוסיף תמונות ברורות ואיכותיות של המוצר, מכל זוויותיו, מידות, נתונים טכניים ועוד. ובמקום בולט להציג כפתור רכישה, "הוסף לסל", "קנה עכשיו" או תוספת של מיקרוקופי נחמד.

על מנת להזרים את כל הלקוחות אל דף המוצר יש צורך לעשות עבודה שיווקית המתמקדת בעולמות הדיגיטליים, הן בקידום אורגני וממומן בגוגל והן פעילות ברשתות החברתיות. אם אין גולשים, לא יהיו גם רכישות ולכן יש צורך בכמה שיותר המרות.

הדרך הנכונה היא שוב באמצעות תכנון ואסטרטגיה של השיווק הדיגיטלי וסנכרון בין הכלים השונים, קידום אורגני חכם מונחה הזמנות, שלא כולל רק ביטויים, פרסום ממומן מבוסס המרות, פרסום אורגני וממומן בפייסבוק, לינקדין, יוטיוב ואינסטגרם, יצירת תוכן חכם ופרסום מאמרים בטאבולה/אאוטבריין, בניית מועדון לקוחות עם מבצעים ודיוורים ייחודיים במייל/וואצאפ ועוד.

 

שירות לקוחות ותמיכה המפתח להצלחה!

כל חנות וכל נותן שירות, בין אם ברמה הפיזית או הוירטואלית נמדד על פי רמת השירות והאיכות. כל ההשקעה בחנות המקוונת, העיצובים השווים, הממשק המעולה והמראה המדליק לא שווים אם שירות הלקוחות איטי ולוקה בחסר.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.