בניית חנות באינטרנט - כל הכלים להצלחה
החלטתם להיכנס לקדמת הבמה הוירטואלית ולהקים חנות מקוונת, קבלו את כל הכלים שיסייעו לכם להצליח בגדול ולאתר שלכם לבלוט על פני התחרות ולמכור.
תכנון נכון חוסך המון
אחד הכלים החשובים להצלחה של חנות און ליין היא תכנון מוקפד ושיטתי. זה נבע מתוך ההבנה כי חנות מקוונת היא פלטפורמה שיווקית ומכירתית שאינה עומדת בפני עצמה וכאשר עסק מבקש להיכנס לזירת המכירות המקוונות עליו לערוך בחינה עסקית ואסטרטגית מדוקדקת, לבצע בדיקת כדאיות שיווקית ובחינה של המשאבים בהווה ובעתיד. לא מדובר על תוכנית מורכבת רק על חשיבה ותכנון נכון.
במסגרת התכנון המקצועי נדרש גם אפיון ממוקד לחנות אונליין. נדרשת התאמה של האסטרטגיה העסקית של האתר, תוך התממשקות לאסטרטגיה העסקית והשיווקית הכללית של העסק. הכל חייב לשדר באותה שפה שיווקית, הצבעים, הניראות הכללית, המסרים השיווקיים וערכי המותג.
במהלך החשיבה והתכנון חשוב להתמודד עם שאלות הקשורות לתחרות הקיימת בענף וספציפית בעולם הוירטואלי. למצוא את הבידול והיתרון התחרותי בעולם המקוון, לבחון בקפידה את המוצרים שיכנסו לאתר והדרך להבליטם בצורה נכונה ויעילה.
יחד עם החשיבה על התחרות חייבים לנתח גם את קהל היעד, מי הלקוח הפוטנציאלי שאמור להיכנס לחנות ולהשאיר את פרטי האשראי שלו. האפיון חייב להיות הכי מדויק שניתן כולל מגדר, טווח גילאים, סטאטוס אישי, תחומי עניין וכד'. לקהל המוגדר הזה יותאמו המוצרים, הנראות חווית השימוש וכמובן האפיקים השיווקיים על מנת להגיע אליו ישירות.
- הקורסים הדיגיטליים בסיכון - הבינה המלאכותית בדרך
- מדוע מומלץ לרופאים וסוכנויות תיירות להכניס רכיב של זימון תורים אונליין?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ביצוע איכותי זה הכי הכי
סוד ההצלחה לאחר התכנון טמון בביצוע מקצועי ללא פשרות. עסקים רבים אינם מבינים כי חנות מקוונת אינה אתר תדמיתי רגיל ולא כל מתכנת יודע לאפיין ולבנות אתר מוצלח ויעיל. השלב הראשון כאשר מבקשים להתחיל בפרויקט הוא יצירת קשר עם חברה המתמחה בבניית אתרי מכירות באינטרנט. חברה מקצועית יודעת להוליך את קו המחשבה העסקי ולאפיין את הצרכים המדויקים בדרך לבניית אתר מכירה מוצלח, לעצב את חלון הראווה כך שימשוך את הלקוחות וישאיר אותם שם בדרך לביצוע הרכישה.
חברה מקצועית ובעלת מוניטין בענף תדע כיצד לייצר חווית משתמש נכונה, ייחודית ומותאמת לקהל המיועד.
חווית המשתמש בנויה משני חלקים, החלק הטכני והחלק הויזואלי. החכמה היא לשלב בין שניהם ולא לוותר על אחד לטובת השני. הדרך הנכונה היא באמצעות עיצוב UX/UI מותאם לקהל היעד הספציפי, יצירת Feel&Look התואם למותג ולמסרים השיווקיים, שימוש בפונטים עכשוויים ומתאימים, ויז'ואלס וגרפיקה מושכת ובנייה של נתיב רכישה ייחודי רלוונטי לקהל.
איכותו של אתר באופן כללי ועל אחת כמה וכמה אתר מכירות מקוון, נמדדת בהתאם לממשקי הניהול והשימוש שלו. בנייה מקצועית תבטיח ממשק ניהול נח ונגיש לתפעול, על מנת להקל עד כמה שאפשר את עבודת העסק. לפרטים נוספים וייעוץ ללא עלות, לחצו!
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
ישנם כמה ממשקים חשובים לניהול חנות אונליין, על כולם יש לחשוב עוד טרם הבנייה, מיד לאחר שנבחרה הפלטפורמה הרצויה. בשלב האפיון יש לשאול שאלות בנוגע לאופן בו העסק מעוניין להקל על לקוחותיו ולבחון את סוגיית הגבייה והסליקה באתר, אריזה, שילוח ולוגיסטיקה, מערכת הנה"ח והפקת תעודות משלוח וחשבוניות ועוד.
ממשק נוח הוא כזה המבטיח יעילות וכולל מנגנוני שליטה מלאה בניהול "מחזור חיי ההזמנה", מערכת CRM המאפשרת תקשור עם הלקוח מתוך מסך ההזמנה, ממשק טיפול בהזמנות של הנהלת חשבונות וסליקה, אפשרות ניהול קטלוג בצורה קלה ויעילה, ממשק ישיר להרשמה למערכת דיוור ועוד.
גולת הכותרת של ממשק המשתמש צריכה להיות נתיב הרכישה הברור והנגיש. אין דבר יותר מציק ללקוחות מאשר מסלול ייסורים בדרך להשארת פרטי אשראי, זה בטוח מוריד להם את הרצון להמשיך ברכישה או להישאר באתר. לכן, חייבים לוודא כי תהליך הרכישה עצמו מתנהל במינימום עבודה מצד הלקוח.
יש להקפיד על דרך חלקה, ללא מעצורים. דהיינו אפשרות הזמנה ללא רישום, טופס רכישה ללא גלילה, מינימום שדות חובה או הסחות דעת ומקסימום בהירות בהוראות ובדרישות. להקפיד על כפתור רכישה בולט עם הוראות קצרות וברורות וממשק סליקה פשוט וקל.
חלון ראווה מדליק ומלא שיק
גם האתר הכי יפה, מקצועי וחדשני לא יכול לעמוד לבדו במערכה האינטרנטית. החכמה היא לייצר אליו טראפיק וזרימה של לקוחות פוטנציאלים שיסגרו בו עסקאות. מאחר שהאתר הוא כלי שיווקי המסונכרן עם שלל הפלטפורמות השיווקיות של העסק חייבים לסנכרן בניהן ולייצר מערך שיווקי חזק ואפקטיבי.
האתר, גם אם הוא לא חנות פיזית הוא חנות לכל דבר. ככזה, חלון הראווה שלו חייב להיות מעוצב, נקי ומעודכן ללא רבב. האתר חייב לשדר מקצועיות, אמינות ולתת ללקוח המשוטט תחושה שהוא הגיע בדיוק למוצר שהוא חלם עליו כל חייו, או לפחות מהרגע שנכנס לאינטרנט לחפש.
אחד הדפים הכי חשובים באתר, הוא דף המוצר. זה הדף בו, אחרי שהלקוח החליט כבר להישאר באתר, מתקבלת ההחלטה על הרכישה. עליו להיות מוקפד גם במראה וגם בתוכן. יש לתאר באופן תמציתי וקולע את המידע החיוני, נגיעה ברגש ומענה מדויק לצורך. בדף חייבים לספק את המידע הטכני אודות המוצר/שירות וכן נתונים כגון מחיר, אפשרויות תשלום, זמן אספקה, אפשרויות שילוח או איסוף, אחריות ומידע נוסף רלוונטי להחלטה. בדף יש להוסיף תמונות ברורות ואיכותיות של המוצר, מכל זוויותיו, מידות, נתונים טכניים ועוד. ובמקום בולט להציג כפתור רכישה, "הוסף לסל", "קנה עכשיו" או תוספת של מיקרוקופי נחמד.
על מנת להזרים את כל הלקוחות אל דף המוצר יש צורך לעשות עבודה שיווקית המתמקדת בעולמות הדיגיטליים, הן בקידום אורגני וממומן בגוגל והן פעילות ברשתות החברתיות. אם אין גולשים, לא יהיו גם רכישות ולכן יש צורך בכמה שיותר המרות.
הדרך הנכונה היא שוב באמצעות תכנון ואסטרטגיה של השיווק הדיגיטלי וסנכרון בין הכלים השונים, קידום אורגני חכם מונחה הזמנות, שלא כולל רק ביטויים, פרסום ממומן מבוסס המרות, פרסום אורגני וממומן בפייסבוק, לינקדין, יוטיוב ואינסטגרם, יצירת תוכן חכם ופרסום מאמרים בטאבולה/אאוטבריין, בניית מועדון לקוחות עם מבצעים ודיוורים ייחודיים במייל/וואצאפ ועוד.
שירות לקוחות ותמיכה המפתח להצלחה!
כל חנות וכל נותן שירות, בין אם ברמה הפיזית או הוירטואלית נמדד על פי רמת השירות והאיכות. כל ההשקעה בחנות המקוונת, העיצובים השווים, הממשק המעולה והמראה המדליק לא שווים אם שירות הלקוחות איטי ולוקה בחסר.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
