בן כספית אריה אלדד
צילום: 103FM

בדרך לקלפי: 103FM משיקה סדרות פודקאסטים לבחירות

חודש לבחירות, התחנה תשיק מחר 2 סדרות שישודרו באתר ובאפליקציה, על ההיסטוריה של הקמפיינים המרכזיים, ועל הסוגיות הבוערות במגזרים השונים בחברה הישראלית
אלכסנדר כץ |

תחנת הרדיו 103FM משיקה 2 סדרות פודקאסטים מיוחדות לאתר של התחנה ולאפליקציה שלה. הראשונה היא 'עַל חֻדּוֹ שֶׁל פּוֹד' בהגשת בן כספית והח"כ לשעבר אריה אלדד שתעסוק בקמפיינים המרכזיים מאז המהפך ב-1977 ועד היום,  והסדרה השנייה היא 'סופרים קולות' שתעסוק בנושאים המלווים את המגזרים הצפויים להכריע את המערכה הנוכחית: קולות הרוסים, הדתיים והערבים. הפרקים הראשוניים יעלו לפלטפורמות הדיגיטליות כבר מחר (יום א').

 

הסדרה של כספית ואלדד תחקור לעומק את הקמפיינים הפוליטיים הגדולים בהיסטוריה של מדינת ישראל, החל בקמפיין 77' של מנחם בגין, "המהפך" ועד ימינו אנו. בין היתר, יעסקו המגישים בקמפיינים של 1996 אז ניצח בנימין נתניהו את שמעון פרס, חודשים אחדים לאחר רצח יצחק רבין, ובבחירות 2006 – אז ניצח אהוד אולמרט עם קדימה, זמן קצר לאחר שראש הממשלה אריאל שרון לקה באירוע מוחי. הסדרה תכלול 4 פרקים.

 

הסדרה השנייה, 'סופרים קולות', תעסוק בנושאים הבוערים ביותר שעל סדר היום, בסוגיות המלוות את המצביעים הדתיים בישראל, הערבים והרוסים. במסגרת הפודקאסטים, יראיינו בכל פרק דמויות מפתח מעולם הפוליטיקה והתקשורת הישראלית – פוליטיקאים, מובילי דעת קהל, משפיענים ועוד. את הפודקאסט על המגזר הרוסי תגיש אנה ברסקי, שתארח בין היתר את לאה לב, יבגני זרובינסקי וסמיון גרפמן – שלושתם כוכבי רשת פעילים מאד במגזר ובכלל. את הפודקאסט בנושא המצביעים מהמגזרים הדתיים יגיש רון קופמן ויארח למשל את איתמר בן-גביר. את הפודקאסט שיעסוק בסוגיות המצביעים הערביים, יגיש ינון מגל, שבין היתר יארח את ח"כ עיסאווי פריג'.

רון קופמן ואיתמר בן גביר

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.