בן כספית אריה אלדד
צילום: 103FM

בדרך לקלפי: 103FM משיקה סדרות פודקאסטים לבחירות

חודש לבחירות, התחנה תשיק מחר 2 סדרות שישודרו באתר ובאפליקציה, על ההיסטוריה של הקמפיינים המרכזיים, ועל הסוגיות הבוערות במגזרים השונים בחברה הישראלית
אלכסנדר כץ |

תחנת הרדיו 103FM משיקה 2 סדרות פודקאסטים מיוחדות לאתר של התחנה ולאפליקציה שלה. הראשונה היא 'עַל חֻדּוֹ שֶׁל פּוֹד' בהגשת בן כספית והח"כ לשעבר אריה אלדד שתעסוק בקמפיינים המרכזיים מאז המהפך ב-1977 ועד היום,  והסדרה השנייה היא 'סופרים קולות' שתעסוק בנושאים המלווים את המגזרים הצפויים להכריע את המערכה הנוכחית: קולות הרוסים, הדתיים והערבים. הפרקים הראשוניים יעלו לפלטפורמות הדיגיטליות כבר מחר (יום א').

 

הסדרה של כספית ואלדד תחקור לעומק את הקמפיינים הפוליטיים הגדולים בהיסטוריה של מדינת ישראל, החל בקמפיין 77' של מנחם בגין, "המהפך" ועד ימינו אנו. בין היתר, יעסקו המגישים בקמפיינים של 1996 אז ניצח בנימין נתניהו את שמעון פרס, חודשים אחדים לאחר רצח יצחק רבין, ובבחירות 2006 – אז ניצח אהוד אולמרט עם קדימה, זמן קצר לאחר שראש הממשלה אריאל שרון לקה באירוע מוחי. הסדרה תכלול 4 פרקים.

 

הסדרה השנייה, 'סופרים קולות', תעסוק בנושאים הבוערים ביותר שעל סדר היום, בסוגיות המלוות את המצביעים הדתיים בישראל, הערבים והרוסים. במסגרת הפודקאסטים, יראיינו בכל פרק דמויות מפתח מעולם הפוליטיקה והתקשורת הישראלית – פוליטיקאים, מובילי דעת קהל, משפיענים ועוד. את הפודקאסט על המגזר הרוסי תגיש אנה ברסקי, שתארח בין היתר את לאה לב, יבגני זרובינסקי וסמיון גרפמן – שלושתם כוכבי רשת פעילים מאד במגזר ובכלל. את הפודקאסט בנושא המצביעים מהמגזרים הדתיים יגיש רון קופמן ויארח למשל את איתמר בן-גביר. את הפודקאסט שיעסוק בסוגיות המצביעים הערביים, יגיש ינון מגל, שבין היתר יארח את ח"כ עיסאווי פריג'.

רון קופמן ואיתמר בן גביר

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.