לנדס מאיים לתבוע את כאן - אבל במקביל התנצל ו"לקח אחריות"
המפיק רם לנדס פרסם הבוקר (יום ב') פוסט התנצלות בפייסבוק, אבל במקביל טוען כי לתאגיד השידור הציבורי כאן אחריות לפרשת סדרת הדוקו-ריאליטי מחוז ירושלים ומאיים לתבוע אותו, ובכלל, בשבוע האחרון לא מצליח לשמור על קו תגובות אחיד.
"אני אישית... לוקח על עצמי את האחריות ומבקש סליחה, מהצופים, מכל מי שנפגע מצילומי הסדרה ומהשידור שלה", פרסם לנדס בעקבות הגילוי על פברוק סצנות ב'מחוז ירושלים' ששודרה בכאן 11. "אני כותב את הדברים האלה אחרי ימים ולילות של צום, תענית וחשבון נפש מייסר, ובניגוד לדעתם של כל עורכי הדין ויועצי התקשורת. כאדם שמאמין בכבוד האדם, כל אדם, קיבלתי שיעור שנצרב בנשמתי ומשנה את מסלול חיי. אני יודע שיש סיבה לשיעור הזה, ומקווה שהיא תופיע בפני בהמשך".
"... רצינו לספר את סיפורם באופן העוצמתי והמרגש ביותר. נסחפנו. קל לשנוא את המשטרה... ברור שיש שם גם תקלות קשות מאוד. אבל אני מאמין שחברה שמאבדת את האמון בשומרי החוק שלה עלולה להיות בסכנה גדולה. זאת הייתה המוטיבציה ליצור את 'מחוז ירושלים'. יש בפני מסע ארוך. בני אדם נפגעו. כרגע זה הזמן להגיד רק מילה אחת: סליחה!".
- חדשות 12 הובילה במהדורות, מי בפריים טיים?
- קופה ראשית עוקפת הפטריוטים ואהבה חדשה; עם 314 אלף צופים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כזכור, בשלישי שעבר חשף ניר חסון בהארץ כי הפקת התכנית שתלה רובה M-16 בחיפוש בביתו של תושב מזרח ירושלים, בסצנה ששולבה בפרק התשיעי של 'מחוז ירושלים'. בקטע נראה אחד השוטרים אומר כי בבית של תושב שכונת עיסאוויה, סאמר סלימאן נמצאה "מנהרה שלא הייתה מביישת את החפירות בעזה". בהמשך השוטרים מברכים זה את זה על "מציאת" הנשק. עם סיום החיפוש, קיבל סלימאן מהשוטרים "דו"ח חיפוש" בו נכתב כי "לא נתפס דבר", כאשר המטרה הייתה כאמור לתת לו הוכחה כי אינו חשוד בדבר. אלא שלאחר השידור, זיהו שכניו של סלימאן אותו ואת ביתו, והוא חושש כעת כי ייחשד בפעילות עבריינית-חבלנית או לחלופין, כמשתף פעולה עם ישראל.
הסצנה שפוצצה את הפרשה
לאחר החשיפה, התקיימה פגישה בהולה בין בעלי קודה לנדס למנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ וסמנכ"לית הטלוויזיה טל פרייפלד. באותה פגישה סוכם כי לנדס יבדוק את הטענות ויגיב עליהם. בדוח שסיפק לנדס נמסר כי נבדקו כלל הסצנות בסדרה וכי יש חשש לעוד 2 סצנות בעייתיות. לנדס גם הפיל את האשמה על 2 במאים של הסדרה, וטען באותו דוח כי אחד מהם כבר אינו עובד בקודה, והשני יוזמן לבירור כשיחזור מחו"ל. בתאגיד בחרו להסיר את כל פרקי הסדרה מהפלטפורמות הדיגיטליות.
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
בחמישי האחרון החליטה מועצת תאגיד השידור כאן להפסיק באופן גורף ולאלתר את העבודה עם קודה תקשורת, בשל "התנהלות בזויה הנוגדת לחלוטין את האחריות הגדולה המוטלת על השידור הציבורי ועל העוסקים בו, ונוגדת את ההכרח שבאמינותו". החלטת מועצת התאגיד פוגעת גם בהפקות אחרות של קודה עבור כאן, כגון הפסקת צילומי התכנית 'מהצד השני עם גיא זהר', ביטול 'שטח הפקר' וביטול תכנית דוקו-ריאליטי אחרת שקודה מפתחת עבור התאגיד.
מתנצל, אבל מאיים לתבוע
אבל פחות מיממה לפני הפוסט של לנדס, קודה שלחה אתמול מכתב התראה לתאגיד שכותרתו "הפרת הסכמים בין תאגיד השידור הישראלי לבין קודה תקשורת. התראה דחופה לפני נקיטה בהליכים משפטיים". במכתב צוין כי בקודה נדהמו להבין כי מועצת התאגיד בחרה להפסיק כל קשר איתם וכי החלטה זו "בוצעה בחוסר סמכות, מבלי שייערך כל בירור ענייני עם קודה ומבלי שנמסרה לה הודעת ביטול כדין".
בקודה מכנים את ההחלטה כ"פופוליסטית", ועומדים על דעתם כי לא הפרה שום התחייבות כלפי התאגיד, בעוד שהתאגיד עצמו הפר את ההסכמים עמה. הדבר גורם לקודה – כך על פי המכתב - "נזקים עצומים, כספיים ואחרים", מה שמוביל לאיום בתביעה כלפי התאגיד.
בקודה גם טוענים כי בתאגיד ידעו על בימוי הסצנות: "כל פרק ופרק והתסריט שלו הועבר לבדיקה מקדימה, לשינויים ותוספות מצד העורכים מטעם התאגיד טרם אישורו ושידורו. עורכי התאגיד, לא רק שידעו כי במסגרת התכנית ישנן סצנות מבוימות ומשוחזרות, הם אף ביקשו לשנות סצנות שנראו להם לא דרמתיות ולא אמינות מספיק, תוך התערבות ומעורבות פעילה בטקסטים, בעריכת הצילומים ובאופן הצגת הדברים".
כאמור, בפוסט מהבוקר ציין לנדס כי הוא לוקח את האחריות לפרשה על עצמו, "בניגוד לדעתם של כל עורכי הדין ויועצי התקשורת". לנדס שכר בסוף השבוע משרד יחסי ציבור – בן חורין אלכסנדרוביץ' כדי שיטפל במשבר "מחוז ירושלים".
כעת נראה שהקו של קודה הפקות זוכה לזיגזוג. בתחילה הודה לנדס בבעייתיות בכמה סצנות, אבל חלק מהאשמה הופנה כלפי 2 במאים שעבדו בהפקה וטען באותו דוח כי אחד מהם כבר אינו עובד בקודה, והשני יוזמן לבירור כשיחזור מחו"ל אתמול כבר הפנה חלק מהאחריות לתאגיד השידור, אבל גם החליט לגבש קוד אתי להפקותיו, והבוקר – הוא לוקח על עצמו את כל האחריות.
את תגובתו של לנדס לא ניתן היה להשיג.
כמה עובדים יש באמת בקודה?
בתוך כך, בהודעה שהפיץ אתמול היח"צ של קודה, נטען כי החלטת התאגיד נגד קודה היא "כריתת מטה לחמם של מאות אנשים" ותהתה "למה עשרות משפחות שלא קשורות להפקה של מחוז ירושלים, צריכות לאבד את פרנסתן?". ואולם בשוק התקשורת אומרים לאייס כי בקודה אין עשרות או מאות עובדים, אלא הרבה פחות - גם אם כוללים בתוכם עובדי פרילנס.
גורם המכיר את קודה, מספר כי בתקופתה הטובה של החברה, כשהפעילה את מערך החדשות המקומיות, היא העסיקה כ-100 עובדים, כולל העובדים שהועסקו באמצעות חברות הפקה מקומיות, למשל בקריית שמונה ובדרום.
למרות פניית אייס, לא התקבלה תגובת קודה הפקות לדברים.
- 8.אבי 14/08/2019 18:48הגב לתגובה זוהאיש אשר סיפק לנתניהו ולכלבלביו את התחמושת לפרק את רשות השידור ולזרוק הביתה 1500 עובדים קבל את המגיע לו.
- 7.א 13/08/2019 16:32הגב לתגובה זומישהו שם גם חייב לתת את הדין. וזה צריך להיות בדרגים הגבוהים. כולל דובר המשטרה שמין הסתם ליווה פרוייקט כזה באופן צמוד
- 6.כסף כסף כסף כסף כסף כסף כסף כסף כסף כסף (ל"ת)די כבר 13/08/2019 12:51הגב לתגובה זו
- 5.אזרח 13/08/2019 12:16הגב לתגובה זותפקיד שמראש נולד בחטא, עורר התנגדות ואפילו עזיבות עוד בתהליך הקמת התאגיד. הכתובת נמרחה שם על הקיר בענק. עכשיו הגיע הזמן לבדק בית רציני מאוד בתאגיד. מי אחראי שם על הדוקו? מיקי מאוס? מפיקה ראשית היא הראשונה שחייבת לקחת אחריות ולהניח את המפתחות. המינוי שלה וחוסר הפיקוח שלה מתוקף "ניגוד אינטרסים" (ניגוד אינטרסים של הציבור היה שלא יתכן שהיא תעסיק את קודה בשום דרך ואופן בשל קשרים אישים הדוקים.) ויותר חמור מכך, ההתנגדות המוחלטת שלה, לפיקוח חיצוני שהוצע לה ע"י היועצים השונים שהיו באותה תקופה בתאגיד הרימו.
- 4.קרנית 13/08/2019 11:25הגב לתגובה זולנדס כמו בעלים של חברה מודרנית, לוקח אחריות כי זה מה שעושים. זה לא אומר שהוא אשם. קובלנץ פשוט מפר חוק, בלי יותר מדי משחקים - לוקח הסכם, ומבטל אותו, בניגוד לכל תנאי ביטול הסכם. בסוף מחוז ירושלים הייתה אחת הסיבות הבודדות לראות כאן 11, הכשלון הקולוסאלי שקובלנץ כבר מבין. ובעוד שבועיים יגיע גל הכתבות שיחשפו עד כמה התקרית הזו היא כלום לעומת מה שקורה בביזנס הזה. למה כולם מופתעים
- 3.על מי הוא עובד? מה לא יעשה בשביל הכסף (ל"ת)גיא זוהר 13/08/2019 06:27הגב לתגובה זו
- 2.זה טוב שהוא חטף מכה אבל גם התאגיד והמשטרה אשמים (ל"ת)יעל 12/08/2019 21:01הגב לתגובה זו
- 1.משרד היחס״צ שהוא שכר כתב לו הכל. גם אנחנו עושים את זה (ל"ת)טריק ידוע 12/08/2019 19:17הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.