סקר TGI לעיתונות
צילום: אייס

גן עדן עכשיו? זינוק בחשיפה לעיתונים, מעריב והארץ מתאוששים

TGI: ישראל היום וידיעות שומרים על מאזן אימה ביניהם, כל היומונים הכלכליים נהנו מהתחזקות, וכך גם השבועונים הדתיים והמגזינים. תחילתו של תור זהב? כנראה שלא
אלכסנדר כץ | (11)
אחרי ירידה חדה בחשיפה לעיתונות בשנים האחרונות – נתוני סקר TGI לחצי הראשון של 2019 מגלה מגמה הפוכה, עם זינוק בצריכת עיתונים. כך יוצא שבמרבית המערכות יכולים להיות בסך הכל מרוצים מהסקר שמתפרסם הבוקר (יום ד').   מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4.4 מיליון נפש. הסקר נערך בישראל מאז שנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-43 מאז השקתו.   ישראל היום וידיעות אחרונות מצליחים לקטוע ירידה מדי חציון, והבוקר בועז ביסמוט ונטע ליבנה יכולים להרים כוסית של פטל לציון האירוע. החשיפה של ישראל היום ביום חול התחזקה מ-28.2% בחצי השני של 2018, ל-30.6% בחצי הראשון של 2019, ובסוף השבוע – מ-28.8% ל-31.4%. אגב, שיא החשיפה של העיתון היה בחודשים ינואר-יוני 2015 עם 40.8%. גם בידיעות אחרונות החשיפה עלתה – מ-24.1% ב-חודשים יולי-דצמבר 2018 ל-26.5% ב-6 החודשים האחרונים. גם בסוף השבוע ידיעות מתחזק מ-27.8% ל-29%. כמו בכל סקר, נזכיר כי היו תקופות בהן החשיפה לעיתון עמדה על יותר מ-50%, מה שהוביל באותה עת להכרזה עליו כעל מונופול, הכרזה שהוסרה לפני מספר שנים.   אחרי המפלה הבלתי-נשכחת בסקר שפורסם לפני חצי שנה, והתייחס לתקופה שבין יולי לדצמבר 2018, קבוצת הארץ מתאוששת יחסית בסקר הנוכחי: העיתון היומי שירד ל-4%, עלה בחצי השנה האחרונה ל-4.7%, גיליון יום שישי נשאר על 4.1%, ו-TheMarker התחזק מ-4.5% ל-4.9%. שנה וחצי לפני כן, החשיפה ליומון הכלכלי עמדה על 6.4% (!!!). מגזין TheMarker זינק מ-1.6% ל-2%.    גם המתחרים של המרקר התחזקו: כלכליסט ממשיך להוביל עם חשיפה הגדולה מ-2 מתחריו יחדיו – 10.4% בחצי הראשון של 2019, מול 9.1% חצי שנה לפני כן. העיתון היומי של גלובס התחזק קלות מ-4% ל-4.1%, וגיליון סוף השבוע התחזק ביותר מ-20% מ-2.2% ל-2.7%.     זינוק מדהים למעריב, שחווה גם הוא סקר רע מאד לפני חצי שנה: החשיפה של כל עיתוניו – היומי, החינמון וסוף השבוע, התחזקה משמעותית. החשיפה לחינמון מעריב הבוקר זינקה מ-3.3% ל-4.7%, היומון בתשלום מעריב השבוע עף מעלה מ-2.3% ל-3.8%, וגיליון מעריב סופהשבוע עלה מ-4.9% ל-5.3%.   בקרב השבועונים הדתיים – בשבע ממשיך להתחזק מ-6.1% לפני שנה, 6.2% לפני חצי שנה, וכעת 6.4%. מקור ראשון, שחווה נפילה של 25% לפני חצי שנה ל-3.1%, עלה כעת ל-3.4%.    דודו סעדה, יו"ר קבוצת בשבע, מסר: "משמח אותנו מאוד לגלות שבגזרת העיתון לציבור הדתי, בשבע, הוא העיתון המוביל ובגדול, ושבחצי שנה האחרונה אף צמחנו. יש משמעות להתעקשות שלנו לומר אמת לקוראינו. אני בטוח שהקוראים בוחרים בעיתון בשבע בזכות המאמרים והתוכן המשובח. אני מודה לצוות הכותבים, בראשות העורך עמנואל שילה. אנו חיים את הציבור הדתי לאומי, מקיימים מערכת שיווק משומנת שכוללת פעילויות, אירועי קיץ, פעילים בפעילויות חסד, מקיימים כנסים שונים שבראשם כנס ירושלים. יותר מכל אני רוצה להודות לקוראים האדוקים של העיתון שמרגשים אותנו כל פעם מחדש". בגזרת מגזיני הנשים, לאשה של קבוצת ידיעות אחרונות שובר מעלה עם 5.7% מול 5.5 לפני חצי שנה. מגזין את של המו"ל יובל סיגלר, התחזק אף הוא מ-2.9% ל-3.3%, ליידי גלובס עלה מ-1.2% ל-1.6%, ומגזין נשים עם זינוק מ-1.8% ל-2.2%.   ועוד בגזרת המגזינים: פנאי פלוס של קבוצת ידיעות זינק מ-2.3% ל-3.4%, מנטה עם אותה חשיפה מלפני חצי שנה -3.2%, בלייזר נחלש קלות ל-2.3%, אוטו התחזק ל-1.9%, ונשיונל ג'אוגרפיק ישראל עם זינוק מ-1% ל-1.8%.  

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    ישראלי 23/10/2019 23:09
    הגב לתגובה זו
    לא ברור 30% ממה? מסך כלל האולוסיה? מסך מי קורא עיתונים 2 וחצי אנשים? מסך מי שקנה?
  • 9.
    דני פריאל 03/08/2019 09:24
    הגב לתגובה זו
    נתונים מפוברקים החשיפה אולי במהדורות דיגיטאליות
  • 8.
    FAKE. איזה מתאוששים?? ברמה ארצית קריסה (ל"ת)
    ח ח ח 01/08/2019 13:21
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    המבאר 01/08/2019 08:48
    הגב לתגובה זו
    יש לקחת בחשבון את הפצת העיתונים דיגיטלית על ידי קבוצות בטלגרם. זה מגביר חשיפה
  • 6.
    די כבר 31/07/2019 18:38
    הגב לתגובה זו
    היום עושים שם חגיגות על 5 אחוזים חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
  • 5.
    סוציולוג 31/07/2019 16:02
    הגב לתגובה זו
    ונובעת רק מהבחירות שהיו במאי. ההשוואה לתקןפה המקבילה בשנה שעברה עדיין מלמד על ירידה ומגמת הירידה תמשיך ללוות אותנו גם בשנים הבאות (למרות שיש להניח שגם הנתונים למחצית הבאה לא ראו זאת בדל הבחירות החוזרות) העובדה שאתם מעלימים את המידע הזה מאוד חשודה.
  • 4.
    סמנכל סחר 31/07/2019 14:53
    הגב לתגובה זו
    "כיום אין שום הצדקה כלכלית להוציא עיתון יומי". בסופשבוע המצב איכשהו מאוזן, אבל אין שם כסף גדול. המודל שמבוסס על מנויים בלבד הולך ופוחת. תחשבו מתי בפעם האחרונה ראיתם מישהו שאשכרה הולך לפיצוציה / קיוסק וקונה עיתון יומי בכסף. מישהו זוכר שפעם היו עומדים בתור בתחנות דלק בימי שישי כדי לקבל עיתון חינם?
  • 3.
    מעריב בסופש עלה בשברירי אחוזים בלבד (ל"ת)
    נו באמת 31/07/2019 12:52
    הגב לתגובה זו
  • מעריב סופש על כמעט בחצי אחוז, זה לא שברירי אחוזים. (ל"ת)
    קורא מעריב 31/07/2019 15:23
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בלוף ממומן. בעל המכולת לידי: איש לא קונה עיתונים.הפסקתי (ל"ת)
    j j j 31/07/2019 12:01
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רוב השינויים הם בגדר סטיית תקן (ל"ת)
    לפני שפותחים שמפניות 31/07/2019 11:01
    הגב לתגובה זו
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.