אודיותר 17#: הפרסום האודיו דיגיטלי רשם זינוק דרמטי של 23%
הדוח השנתי של IAB (The Interactive Advertising Bureau) שהופק על ידי PwC, מסכם את שנת 2018 ומציג זינוק דרמטי בפרסום אודיו דיגיטלי. על פי הדוח, בשנת 2018 זינק הפרסום האודיו דיגיטל ב-23%, והגיע לרמה של 2.3 מיליארד דולר, לעומת שנה לפני כן עם 1.8 מיליארד דולר. כל המדדים מראים כי מגמה זו תמשך גם בעתיד.
למעשה הדוח מחזק את מגמות הצמיחה בפרסום אודיו דיגיטלי, פרסום בפודקאסטים והפרסום בשירותי המוזיקה בסטרימיניג (כגון ספוטיפיי) בכל העולם ומחזק את העובדה כי כאשר המאזינים נוהרים לפלטפורמות הדיגיטליות, המפרסמים מיד אחריהם.
* לכל הטורים של דרור גנות 'אודיוטר' - לחצו כאן
סך הכנסות הפרסום הדיגיטלי בארה"ב בשנת 2018 הגיעו לשיא היסטורי של 107.5 מיליארד דולר, שמייצג גידול של 22% לעומת 2017. הדוח מזהה מספר מגמות צמיחה לרבות הכנסות e-commerce, רשתות חברתיות לרבות social stories ככלי לחיבור הצרכנים עם המותגים והמשך ההתקדמות הטכנולוגית.
להלן חלוקה לקטגוריות מובילות בדוח IAB בנושא הכנסות הפרסום הדיגיטלי בארה"ב:
- וידאו דיגיטלי במכשירים הניידים ממשיך את המומנטום והגיע ל-10.2 מיליארד דולר ב-2018, עלייה של 65% לעומת שנה לפני כן, עם 6.2 מיליארד דולר.
- פרסום אודיו דיגיטלי גדל ב-23% והסתכם ב-2.3 מיליארד דולר בשנה החולפת, לעומת 1.8 מיליארד דולר ב-2017.
- הכנסות המדיה החברתית עלו ל-29 מיליארד דולר ב2018-, גידול של 31% לעומת 22.1 מיליארד דולר ב-2017.
דרור גנות הוא מנכ"ל ADIO המשווקת את הפרסום ב-Spotify, ברדיו הדיגיטלי ובפודקאסטים.
- 2.מה שהוא אמר 22/05/2019 09:23הגב לתגובה זומספר אחד צודק
- 1.איש מדיה 21/05/2019 13:48הגב לתגובה זונפרסם שם יותר רק תפסיקו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
