Brandwiz - להפוך את החלום לסיפור הצלחה
לא מעט אנשים תוהים האם ניתן ליצור בידול בעולם, אשר יבוא לידי ביטוי בהשקת מוצרים אשר הם חולמים עליהם או בהקמת עסקים קטנים או בינוניים אשר יצליחו באמת בשוק אשר מוצף כיום בעסקים בכל תחום ובכל סדר גודל. אדי כהן, מנכ"ל ברנדוויז, משיב תשובה חיובית לכל אחת מהתהיות הללו של אותם האנשים. על מנת להבין את התשובה החיובית של אדי, ניתן לבחון זאת עם לקוחות החברה שלו, על פי טענתו. אחד מלקוחות החברה של אדי היא: חברת רומיו. מדובר בחברה אשר כמעט כל ישראלי אשר הגיא לרומא לאחרונה מכיר אותה.
אז מיהי חברת רומיו?
במרץ 2018, 3 חבר'ה ישראלים אשר עוסקים בתחום הסיורים לישראלים ברומא, החליטו להפסיק להתעסק בתחום באופן חובבני יחסית ולהקים חברה אשר מובילה את תחום הסיורים ברומא. על אף שנשמע כמו דבר אשר דורש לא מעט זמן על מנת להתממש, הרי שכיום, רק כשנה אחרי, אותם 3 חבר'ה ישראלים כבר עמוק בתוך העסק החדש שלהם. לחברה החדשה שלהן כבר יש סניפים בנאפולי, פירנצה והמגמה היא להמשיך ולהקים סניפים נוספים כמובן. אז איך הכול התחיל אתם שואלים? המנכ"ל ובעלי החברה אוהד אסולין, מספר שהכול התחיל בעצם מרעיון אחד. אוהד אסולין וחבריו הגיעו לחברת ברנדוויז אשר מתמחה במיתוג עסקי עם הרעיון שלהם. בפגישת הקרייאטיב הראשונה, אוהד וחבריו הציגו את עצמם, את הרעיון, את החלום והחזון. מיד כאשר הם הציגו את הכול, החל סיעור מוחות מעניין, כאשר במהלכו נזרקו לאוויר רעיונות שונים, בין היתר, לגבי שם החברה. השם הנבחר באותו סיעור מוחות הוא השם: "רומיו", שמהווה את שם החברה כיום.
השלבים להקמת עסק מוצלח
אז מהם השלבים להקמת עסק מוצלח, או במקרה שלנו, מהם השלבים שקדמו להקמת החברה הפופולארית ביותר, "רומיו"? מאוד פשוט: מחקר השוק, הבידול והמיתוג העסקי. אדי כהן מנכ"ל ברנדוויז מספר על השלבים השונים בהתאם לחברה שלו: בשלב הראשון חברתו של אדי בחנה באופן מהותי את השוק אשר בו עתידה לפעול חברת רומיו. בשוק היא גילתה את השירותים הדומים המוצעים בתחום ואת איכות השירותים הללו. החברה בחנה היכן רומיו עומדת ביחס כלל מתחריה, על ידי בחינת הצרכים של תיירים ישראלים המגיעים לרומא ועל ידי בחינת שביעות הרצון של התיירים מהשירותים המוצעים להם ברומא בתחום הסיורים.
בשלב השני על פי דברי אדי, הם עסקו בחזון של החברה, במטרות ביעדים שלה וכן, ביכולת של החברה לממש את המטרות שלה ולכבוש את יעדיה. המחקר אשר התבצע ברומא, העיד כי התיירים המגיעים לרומא צורכים שאטלים בכמות משמעותית, אך רובם אינם מרוצים מאיכות ושירות השאטלים. מכיוון שהטענה העיקרית של כלל התיירים שצורכים שאטלים הייתה שהשירות הוא שירות ברמה נמוכה מאוד, הרי שהוחלט לבדל את חברת רומיו מבחינת טיב השירות שלה ולהציע את השירות המקצועי והטוב ביותר בתחום השאטלים. אוהד אסולין מנכ"ל רומיו מספר כי השאטלים אותם הם הציעו שודרגו והפכו למוצר דגל. חברת ברנדוויז סייעה לחברה גם בהפקת נכסים דיגיטליים איכותיים ומוצלחים מאוד כגון: אתר אינטרנט וקידום האתר ועל ידי שירות זה, הפכה את החברה לחברה מבוקשת ורווחית מאוד.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חשיבות האסטרטגיה של מותג
הסיפור של חברת רומיו הוא סיפור אחד מיני רבים. מדובר על סיפור אשר מייצג באופן מופלא את היכולת של חברת ברנדוויז, במומחיות החל עיצוב ובניית אתרים ובנכונות לסייע לכל בעל עסק קיים או בכל עסק פוטנציאלי, לממש מטרות ויעדים שמעולם לא חלם לממש. על אף שבעלי עסקים קטנים ובינוניים הם בעלי פוטנציאל משמעותי לסגירת העסק בשל אי עמידה ביעדים, הרי שבאמצעות הכוונה וסיוע נכונים ובאמצעות תהליך מיתוג איכותי שבכוחו לזהות מוצר שכדאי לבדל בחברה, הרי שכל עסק קטן או בינוני יכול להצליח באופן נפלא כיום. אדי כהן מסביר שבתהליך בניית אסטרטגיה למותג, החברה מקפידה על התאמה ליכולת של הלקוח באמצעות הכנת תכנית עסקית מתאימה ללקוח. באמצעות תכנית עסקית זאת, יתבצע המיתוג של המוצר, הפרסום והתכנון האסטרטגי.
אז למה דווקא ברנדוויז
היתרונות של ברנדוויז הם רבים. כבר בשלב של גיבוש האסטרטגיה ניתן לגלות את היתרון של ברנדוויז- צוות שלם ואיכותי של החברה חושב על מיתוג עסקים קטנים ובינוניים, בהתאם לכל סוג של עסק, אופי של עסק, מתחריו בשוק ועוד. ניתן לומר שכל מומחי החברה שמים להם יעד אחד: פיתוח השפה העיצובית והשיווקית של המוצר. סיעור מוחות כה איכותי, הכולל בו את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום, יפיק בסופו של תהליך, את המיתוג הנכון והרלוונטי לכל עסק באשר הוא.
חשוב מאוד לדעת שברנדוייז פעילה בשוק מזה 25 שנים ואיננה עוסקת רק בתחום המיתוג והקידום של עסקים קטנים או בינוניים. בין לקוחותיה של ברנדוויז ניתן למצוא את המותגים המובילים ביותר במשק הישראלי כגון: קנדה ישראל, ארקיע, מורז צמחי מרפא, אהרוני ועוד. עם זאת, לצד המותגים הגדולים הללו, ישנו טיפול איכותי ומסור גם עבור עסקים קטנים ולא מוכרים. החברה מסייעת לכל עסק קטן או בינוני לצמוח בצורה מהירה מאוד.
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
אדי כהן המנכ"ל מספק כי המוטיבציה שלו עבור סיוע במינוף עסקים קטנים, נובעת מאהבת התחום. הוא רואה בבידול ומיתוג עסקי תחום מרתק מאוד והוא נהנה מאוד מכל לקוח חדש ומהתהליך שהוא עובר יחד עם החברה עד לקבלת התוצאות הרלוונטיות.
לכניסה לאתר של ברנדוויז www.brandwiz.co.il
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות
לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים.
תכניות
הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.
