romio
צילום: יח"צ

Brandwiz - להפוך את החלום לסיפור הצלחה

תוכן בחסות |

לא מעט אנשים תוהים האם ניתן ליצור בידול בעולם, אשר יבוא לידי ביטוי בהשקת מוצרים אשר הם חולמים עליהם או בהקמת עסקים קטנים או בינוניים אשר יצליחו באמת בשוק אשר מוצף כיום בעסקים בכל תחום ובכל סדר גודל. אדי כהן, מנכ"ל ברנדוויז, משיב תשובה חיובית לכל אחת מהתהיות הללו של אותם האנשים. על מנת להבין את התשובה החיובית של אדי, ניתן לבחון זאת עם לקוחות החברה שלו, על פי טענתו. אחד מלקוחות החברה של אדי היא: חברת רומיו. מדובר בחברה אשר כמעט כל ישראלי אשר הגיא לרומא לאחרונה מכיר אותה.

אז מיהי חברת רומיו?

במרץ 2018, 3 חבר'ה ישראלים אשר עוסקים בתחום הסיורים לישראלים ברומא, החליטו להפסיק להתעסק בתחום באופן חובבני יחסית ולהקים חברה אשר מובילה את תחום הסיורים ברומא. על אף שנשמע כמו דבר אשר דורש לא מעט זמן על מנת להתממש, הרי שכיום, רק כשנה אחרי, אותם 3 חבר'ה ישראלים כבר עמוק בתוך העסק החדש שלהם. לחברה החדשה שלהן כבר יש סניפים בנאפולי, פירנצה והמגמה היא להמשיך ולהקים סניפים נוספים כמובן. אז איך הכול התחיל אתם שואלים? המנכ"ל ובעלי החברה אוהד אסולין, מספר שהכול התחיל בעצם מרעיון אחד. אוהד אסולין וחבריו הגיעו לחברת ברנדוויז אשר מתמחה במיתוג עסקי עם הרעיון שלהם. בפגישת הקרייאטיב הראשונה, אוהד וחבריו הציגו את עצמם, את הרעיון, את החלום והחזון. מיד כאשר הם הציגו את הכול, החל סיעור מוחות מעניין, כאשר במהלכו נזרקו לאוויר רעיונות שונים, בין היתר, לגבי שם החברה. השם הנבחר באותו סיעור מוחות הוא השם: "רומיו", שמהווה את שם החברה כיום.

השלבים להקמת עסק מוצלח

אז מהם השלבים להקמת עסק מוצלח, או במקרה שלנו, מהם השלבים שקדמו להקמת החברה הפופולארית ביותר, "רומיו"? מאוד פשוט: מחקר השוק, הבידול והמיתוג העסקי. אדי כהן מנכ"ל ברנדוויז מספר על השלבים השונים בהתאם לחברה שלו: בשלב הראשון חברתו של אדי בחנה באופן מהותי את השוק אשר בו עתידה לפעול חברת רומיו. בשוק היא גילתה את השירותים הדומים המוצעים בתחום ואת איכות השירותים הללו.  החברה בחנה היכן רומיו עומדת ביחס כלל מתחריה, על ידי בחינת הצרכים של תיירים ישראלים המגיעים לרומא ועל ידי בחינת שביעות הרצון של התיירים מהשירותים המוצעים להם ברומא בתחום הסיורים.

בשלב השני על פי דברי אדי, הם עסקו בחזון של החברה, במטרות ביעדים שלה וכן, ביכולת של החברה לממש את המטרות שלה ולכבוש את יעדיה. המחקר אשר התבצע ברומא, העיד כי התיירים המגיעים לרומא צורכים שאטלים בכמות משמעותית, אך רובם אינם מרוצים מאיכות ושירות השאטלים. מכיוון שהטענה העיקרית של כלל התיירים שצורכים שאטלים הייתה שהשירות הוא שירות ברמה נמוכה מאוד, הרי שהוחלט לבדל את חברת רומיו מבחינת טיב השירות שלה ולהציע את השירות המקצועי והטוב ביותר בתחום השאטלים. אוהד אסולין מנכ"ל רומיו מספר כי השאטלים אותם הם הציעו שודרגו והפכו למוצר דגל. חברת ברנדוויז סייעה לחברה גם בהפקת נכסים דיגיטליים איכותיים ומוצלחים מאוד כגון: אתר אינטרנט וקידום האתר ועל ידי שירות זה, הפכה את החברה לחברה מבוקשת ורווחית מאוד.

חשיבות האסטרטגיה של מותג

הסיפור של חברת רומיו הוא סיפור אחד מיני רבים. מדובר על סיפור אשר מייצג באופן מופלא את היכולת של חברת ברנדוויז, במומחיות החל עיצוב ובניית אתרים ובנכונות לסייע לכל בעל עסק קיים או בכל עסק פוטנציאלי, לממש מטרות ויעדים שמעולם לא חלם לממש. על אף שבעלי עסקים קטנים ובינוניים הם בעלי פוטנציאל משמעותי לסגירת העסק בשל אי עמידה ביעדים, הרי שבאמצעות הכוונה וסיוע נכונים ובאמצעות תהליך מיתוג איכותי שבכוחו לזהות מוצר שכדאי לבדל בחברה, הרי שכל עסק קטן או בינוני יכול להצליח באופן נפלא כיום. אדי כהן מסביר שבתהליך בניית אסטרטגיה למותג, החברה מקפידה על התאמה ליכולת של הלקוח באמצעות הכנת תכנית עסקית מתאימה ללקוח. באמצעות תכנית עסקית זאת, יתבצע המיתוג של המוצר,  הפרסום והתכנון האסטרטגי.

אז למה דווקא ברנדוויז

היתרונות של ברנדוויז הם רבים. כבר בשלב של גיבוש האסטרטגיה ניתן לגלות את היתרון של ברנדוויז- צוות שלם ואיכותי של החברה חושב על מיתוג עסקים קטנים ובינוניים, בהתאם לכל סוג של עסק, אופי של עסק, מתחריו בשוק ועוד. ניתן לומר שכל מומחי החברה שמים להם יעד אחד: פיתוח השפה העיצובית והשיווקית של המוצר. סיעור מוחות כה איכותי, הכולל בו את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום, יפיק בסופו של תהליך, את המיתוג הנכון והרלוונטי לכל עסק באשר הוא.

חשוב מאוד לדעת שברנדוייז פעילה בשוק מזה 25 שנים ואיננה עוסקת רק בתחום המיתוג והקידום של עסקים קטנים או בינוניים. בין לקוחותיה של ברנדוויז ניתן למצוא את המותגים המובילים ביותר במשק הישראלי כגון: קנדה ישראל, ארקיע, מורז צמחי מרפא, אהרוני ועוד. עם זאת, לצד המותגים הגדולים הללו, ישנו טיפול איכותי ומסור גם עבור עסקים קטנים ולא מוכרים. החברה מסייעת לכל עסק קטן או בינוני לצמוח בצורה מהירה מאוד.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

אדי כהן המנכ"ל מספק כי המוטיבציה שלו עבור סיוע במינוף עסקים קטנים, נובעת מאהבת התחום. הוא רואה בבידול ומיתוג עסקי תחום מרתק מאוד והוא נהנה מאוד מכל לקוח חדש ומהתהליך שהוא עובר יחד עם החברה עד לקבלת התוצאות הרלוונטיות.

 

לכניסה לאתר של ברנדוויז www.brandwiz.co.il  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חיים לוינסון (צילום מסך)חיים לוינסון (צילום מסך)

כמה עולה לקנות עיתונאי?

הפרשן המדיני של "הארץ", חיים לוינסון, פוטר לאחר שהתברר שקיבל כ-200 אלף שקלים מחברת יועץ תקשורת בחקירת "קטאר-גייט" - מבלי לגלות זאת לקוראים. לוינסון דיווח לפני הודעת "הארץ" כי הוא עוזב. בעיתון רצו להדגיש כי פוטר וסיפרו את הסיבה - ואז לוינסון אמר שעבד במקביל בעוד עבודות באישור של העיתון; האם קנו את העיתונאי? 

מנדי הניג |
נושאים בכתבה חיים לוינסון

עיתון "הארץ" הודיע על סיום דרכו של הפרשן המדיני חיים לוינסון, לאחר שנחשף כי קיבל תשלומים בהיקף של כ-200 אלף שקלים מחברת "פרספשן" שבבעלות היועץ האסטרטגי שרוליק איינהורן. העניין, שפרץ כמה שעות לאחר פוסט פרידה שפרסם לוינסון עצמו, מעלה הרבה שאלות עקרוניות על קשר בין עיתונאים לנטשאי הסיקור שלהם, וגם על ההתנהלות של לוינסון בכל השנים האלו ואפילו ביום פיטוריו - הוא רץ להודיע שהוא פורש, אבל הוא פוטר? גם ביום העזיבה הוא רצה להימנע מלספר על הפשלה הענקית? איך נאמין לו אם הוא משקר פעמיים - השקר השני: הניסיון להסתיר את השקר הראשון חמור בפני עצמו.  

בכל מקרה, בעוד "הארץ" מציג את ההחלטה כצעד להגנת אמון הקוראים, לוינסון טוען שפעל בשקיפות מול מערכתו והודה בהמשך בטעותו בחוסר גילוי נאות מלא. הסיפור, שמשתרע על פני חמש שנים הוא נורת אזהרה לתחום העיתונות - דנה וויס, קרן מרציאנו ועשרות עיתונאים בכירים משני הצדדים מקבלים כסף גדול על הנחיית כנסים, כתיבה ועוד. כסף קונה עיתונאים גם אם הם חושבים שלא. כשאתה מקבל מאות אלפי שקלים מגוף מסוים, אתה כבר לא יכול להיות אובייקטיבי לגביו. 

לוינסון יכול להגיד עוד שנים שהוא באמת חושב שאיינהורן ששילם לו הוא זכאי, ויכול להיות שהוא באמת מאמין בזה, אבל אין לו את הזכות לדבר על זה אם הוא מקבל אלפי שקלים מאיינהורן.  


חיים לוינסון, בן 41, הצטרף ל"הארץ" ב-2008, בתחילה ככתב שטחים ולאחר מכן ככתב פוליטי, בעל טור בגלריה ופרשן מדיני. לוינסון ידוע בביקורת על הממשלה הנוכחית, תמיכה בדמוקרטיה מערבית והגנה על ערכי שמאל-מרכז. בפוסט הפרידה שפרסם תיאר את 17 שנותיו בעיתון כ"עיטור הגבורה על החזה". עם זאת, הפוסט הזה, שכלל הודאה בשחיקה אישית, נכתב כמה שעות לפני החשיפה, והפך במהרה לבדיחה ולעג  - "פוטרת ואתה מוכר לנו שאתה גיבור"

שרוליק איינהורן הוא יועץ תקשורת ופוליטיקה ותיק, שמנהל קמפיינים בינלאומיים ומקומיים. חברת "פרספשן" שלו, המתמחה באסטרטגיות השפעה על דעת קהל, עומדת במרכז פרשת "קטאר-גייט", חקירה משטרתית שחשפה חשד לקבלת מימון מקטאר לניהול קמפיינים נגד ישראל. איינהורן נחקר בחשד להדלפת מסמכים רגישים. לוינסון, שמתח ביקורת חריפה על החקירה עצמה, הביע תמיכה פומבית באיינהורן, מבלי לחשוף את הקשר הכלכלי ביניהם.


חיים לוינסון (צילום מסך)חיים לוינסון (צילום מסך)

כמה עולה לקנות עיתונאי?

הפרשן המדיני של "הארץ", חיים לוינסון, פוטר לאחר שהתברר שקיבל כ-200 אלף שקלים מחברת יועץ תקשורת בחקירת "קטאר-גייט" - מבלי לגלות זאת לקוראים. לוינסון דיווח לפני הודעת "הארץ" כי הוא עוזב. בעיתון רצו להדגיש כי פוטר וסיפרו את הסיבה - ואז לוינסון אמר שעבד במקביל בעוד עבודות באישור של העיתון; האם קנו את העיתונאי? 

מנדי הניג |
נושאים בכתבה חיים לוינסון

עיתון "הארץ" הודיע על סיום דרכו של הפרשן המדיני חיים לוינסון, לאחר שנחשף כי קיבל תשלומים בהיקף של כ-200 אלף שקלים מחברת "פרספשן" שבבעלות היועץ האסטרטגי שרוליק איינהורן. העניין, שפרץ כמה שעות לאחר פוסט פרידה שפרסם לוינסון עצמו, מעלה הרבה שאלות עקרוניות על קשר בין עיתונאים לנטשאי הסיקור שלהם, וגם על ההתנהלות של לוינסון בכל השנים האלו ואפילו ביום פיטוריו - הוא רץ להודיע שהוא פורש, אבל הוא פוטר? גם ביום העזיבה הוא רצה להימנע מלספר על הפשלה הענקית? איך נאמין לו אם הוא משקר פעמיים - השקר השני: הניסיון להסתיר את השקר הראשון חמור בפני עצמו.  

בכל מקרה, בעוד "הארץ" מציג את ההחלטה כצעד להגנת אמון הקוראים, לוינסון טוען שפעל בשקיפות מול מערכתו והודה בהמשך בטעותו בחוסר גילוי נאות מלא. הסיפור, שמשתרע על פני חמש שנים הוא נורת אזהרה לתחום העיתונות - דנה וויס, קרן מרציאנו ועשרות עיתונאים בכירים משני הצדדים מקבלים כסף גדול על הנחיית כנסים, כתיבה ועוד. כסף קונה עיתונאים גם אם הם חושבים שלא. כשאתה מקבל מאות אלפי שקלים מגוף מסוים, אתה כבר לא יכול להיות אובייקטיבי לגביו. 

לוינסון יכול להגיד עוד שנים שהוא באמת חושב שאיינהורן ששילם לו הוא זכאי, ויכול להיות שהוא באמת מאמין בזה, אבל אין לו את הזכות לדבר על זה אם הוא מקבל אלפי שקלים מאיינהורן.  


חיים לוינסון, בן 41, הצטרף ל"הארץ" ב-2008, בתחילה ככתב שטחים ולאחר מכן ככתב פוליטי, בעל טור בגלריה ופרשן מדיני. לוינסון ידוע בביקורת על הממשלה הנוכחית, תמיכה בדמוקרטיה מערבית והגנה על ערכי שמאל-מרכז. בפוסט הפרידה שפרסם תיאר את 17 שנותיו בעיתון כ"עיטור הגבורה על החזה". עם זאת, הפוסט הזה, שכלל הודאה בשחיקה אישית, נכתב כמה שעות לפני החשיפה, והפך במהרה לבדיחה ולעג  - "פוטרת ואתה מוכר לנו שאתה גיבור"

שרוליק איינהורן הוא יועץ תקשורת ופוליטיקה ותיק, שמנהל קמפיינים בינלאומיים ומקומיים. חברת "פרספשן" שלו, המתמחה באסטרטגיות השפעה על דעת קהל, עומדת במרכז פרשת "קטאר-גייט", חקירה משטרתית שחשפה חשד לקבלת מימון מקטאר לניהול קמפיינים נגד ישראל. איינהורן נחקר בחשד להדלפת מסמכים רגישים. לוינסון, שמתח ביקורת חריפה על החקירה עצמה, הביע תמיכה פומבית באיינהורן, מבלי לחשוף את הקשר הכלכלי ביניהם.