Oral-B להט"ב
צילום: מסך

לקראת המאבק בחוק הפונדקאות: המותגים שגייסו זוגות להט"ב

לא הרבה חברות עושות שימוש באבא-אבא או אמא-אמא מחשש לחרם. עם אירועי המחאה היום, Oral-B מחזירה פרסומת כזו למסך, ואנחנו נזכרנו בפרסומות נוספות

אלכסנדר כץ | (3)

בשיאו של מאבק הקהילה הגאה על שוויון זכויות - היום (יום א') עם ההפגנות והאירועים נגד חוק הפונדקאות שאושר בשבוע שעבר בכנסת, מחזיר מותג היגיינת הפה Oral-B לסיבוב שני את קמפיין "חשמלית לכל ילד", שהושק לראשונה לפני כשנה. הקמפיין כולל 3 משפחות, כאשר אחת מהן כולל זוג אבות להטב"ים.

 

ממותג Oral-B נמסר כי "לאות הזדהות עם מאבק הקהילה הגאה, אנו מחזירים לאוויר את תשדיר 'מברשת חשמלית לכל ילד' בו מופיעים אודי וגיא, אבא ואבא, ובתם הקטנה תום. תשדיר שהציג בפעם הראשונה בפריים טיים משפחה להט"בית ונורמטיבית. לחברה הישראלית מגיע לקבל על המסך אנשים אמיתיים, לא שחקנים, שחיים חיים נורמטיביים- מנהלים זוגיות, מגדלים ילדה שמחה וחייכנית ומתמודדים עם אותם האתגרים שכולם מתמודדים איתם כשקמים בבוקר. המציגים שבחרנו, אודי וגיא, רופא והייטקיסט, המטפחים משפחה למופת ומגדלים יחד את בתם הקטנה תום, הם בדיוק כאלה. ביום ראשון, כמו במהלך כל השנה האחרונה, נעמוד לצד הקהילה גאה וניתן במה למאבקה הצודק לשיוויון עם שידור התשדיר בכל תכניות הפריים טיים וכתשדיר הראשון שכל גולש יצפה בו באתרי התוכן המובילים".

 

 

שוק הפרסום הישראלי לא מציג בצורה בולטת את הקהילה הלהט"בית בפרסומות שלו, כנראה משמרנות ומחשש לחרמות שעשויות לצוץ נגד מותגים שיציגו את חברי הקהילה בפרונט של הקמפיינים, וזאת למרות שהקהילה הגאה נחשבת לצרכנית של מוצרים ומותגים, וחבריה מוציאים סכומים גבוהים יותר ביחס לממוצע בישראל. איש פרסום בכיר אמר לאייס כי עדיין ישנו החשש מהקהילה החרדית, שתחליט להחרים חברה או מותג בשל שימוש בזוג להט"ב.

 

ולמרות זאת, אפשר למצוא פרסומות שמציבות זוגות גייז או לסביות בפרונט שלהן: אחת מהן הייתה של סופר פארם לפני כשנתיים. גם ניסאן הציגה משפחות, בהן גם להט"ביות, ואילו לקראת שבוע הגאווה האחרון, ארומה תל אביב העלתה ברשתות סרטון בשיתוף עם ארגון חושן, שקודם שוב שלשום, לקראת יום המחאה היום.

 

 פרסומת לסופר פארם 

 פרסומת לניסאן 

  

הבוקר ב-10:00 החלו שלל הפגנות ברחבי הארץ נגד חוק הפונדקאות, שמפלה את חברי הקהילה. ובמהלך היום יתקיימו מחאות בתל אביב, ירושלים, באר שבע, חיפה, עפולה, אבן יהודה ועוד. בתל אביב יתקיים גם מאהל מחאה בשדרות רוטשילד ואולפן חי עם נסלי ברדה, ניצן הורביץ, אורנה בנאי, גל אוחובסקי, נדב בורנשטיין, אסי עזר, בל אגם, נדב אבוקסיס, מושיק גלאמין, ועוד.

 

ב-18:30 יצא לדרך צעדת המחאה למען הטרנסיות והטרנסים מגינת לוינסקי בתל אביב ותסתיים בשעה 20:30 בכיכר רבין, שם תחל עצרת מחאה גדולה בסימן שוויון זכויות, הכרה והזכות לביטחון.

 צעדת המחאה, היום בתל אביב (צילום: Bizportal)

 

גופים מסחריים רבים אפשרו בימים האחרונים לעובדיהם מהקהילה הגאה להיעדר היום מהעבודה, כדי לקחת חלק בצעדי המחאה, וזאת במימון מלא של מקום העבודה. גם גופי תקשורת רבים תומכים במאבק, בהם משרדי הפרסום מקאן, גיתם BBDO, יהושע TBWA, אדלר חומסקי, בלינק, טוויסטד ו- teenk.

 

קבוצת קו מנחה (המפעילה את האתרים ביזפורטל, תקדין ואייס), הצטרפה אף היא לתמיכה, ואתר התקשורת אייס שינה את הלוגו שלו ללוגו בצבעי הגאווה. עוד חברות שהצטרפו: yes, HOT, פרטנר, סלקום, חדשות 2, קבוצת הארץ, גלובס, mako וקשת 12, משרדי היח"צ בן חורין אלכסנדרוביץ', קבוצת דבי ולאופר גלאון, ג'ינג'ר, מערכת התכנית ערב טוב עם גיא פינס, ענני תקשורת, רשת 13, תאגיד השידור כאן, פירמה חברה למיתוג, קבוצת קו מנחה (המפעילה את האתרים ביזפורטל, תקדין ואייס), ערוץ עשר, רדיוס ולב המדינה - שם יעלו תשדירי תמיכה, גו מובלין, הערוצים של סלוצקי תקשורת: ערוץ 8 ב-HOT, הוט בידור ישראלי ו-KIDZ, קבוצת סיגלר תקשורת של יובל סיגלר, סימילארווב, ועוד.

 

מספר חברות הודיעו כי יתמכו כספית בעובדים מהקהילה שירצו להביא ילדים באמצעות אם פונדקאית, כשפייסבוק הודיעה כי תתמוך ב-100 אלף שקלים. משרד הפרסום ראובני פרידן כי "ל עוד לא ישונה החוק החשוך, אנחנו נתמוך בכל אחד מעובדינו שהמדינה לא מכירה באבהותו, נממן לו חופשת לידה מלאה ונבטיח את מקום עבודתו".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    על מגש הכסף: 26/07/2018 01:31
    הגב לתגובה זו
    עקב מחיקות הטוקבקים והאמת על ידי בעלת גלובס ענת אגמון. תא תל אביב יפרסם בשעות הקרובות את הפרטים על ההפגנה הצפויה בשבת מול ביתה של בעלת גלובס ענת אגמון. בושה! בושה ! בושה! הצטרפו למצעד הבושה בשבת מושחתים נמאסתם: אם ענת אגמון בעלת גלובס והעורך דין והיועץ שלה. תובעים בימים אילו ביחד עם הצמד רמון : תביעת השתקה נגד סטודנטית בת 20. והיועץ ועורך דין של בעלת גלובס, תובע בד בבד בימים אילו גם את הדס שטייף תביעת השתקה. ולפני זה החבר והעורך דין והיועץ של הגברת אגמון והאיש שעזר לחתום על עיסקת גלובס. גם מגן על עמנואל רוזן, נתן זהבי.. וגם על בעל אלנבי 40. אבל ענת אגמון עוצמת עיניים שמדובר בבראנ׳זה וחברים. ורד רמון בעינייה פמיניסטית שרצה להתחתן עם מי שהורשע כעבריין מין. וקסטיאל זה חבר משפחה.. אז אחרי שנה שהגברת מאדירה את שמה על חשבון קריסת גלובס. אם הגברת אגמון טוענת שהיא פמיניסטית וקנתה את גלובס בשביל סט ערכים, ההיתם מאמינים לה? להיות אישה, אמא, בעלת עיתון! פירושו לקבל אחריות. ואם ניר חפץ יוביל מחאה נגד שחיתות, תצטרפו אליו? ואם אלדד יניב? ואם אלונה לא ידעתי לא שמעתי בר און.
  • 2.
    פעם הבאה שיעשו פרסומת למשפחה חדשה גבר וסוסה שמגדלים ... (ל"ת)
    ==================== 24/07/2018 14:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מתי תילחמו ככה על זכויות של ערבים? (ל"ת)
    צבועים 22/07/2018 13:07
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.