אראל סג"ל ושמעון ריקלין ערוץ 20
צילום: ערוץ 20

חדשות 2, ערוץ 20 וסיוון רהב-מאיר: מה מעדיפים במגזר הדתי?

סקר מיוחד עבור גיליון ה-800 של 'בשבע', בחן את העדפות התקשורתיות של המגזר הדתי-לאומי. הפתעות גדולות לא היו שם. הפרטים המלאים - כאן
אלכסנדר כץ |

חדשות 2 וגם חדשות ערוץ 20, גל"צ וכאן רשת ב' - אלה כלי התקשורת המועדפים על בני המגזר הדתי-לאומי, כך עולה מסקר שערך מכון מאגר מוחות לבקשת בשבע, וזאת לרגל גיליון ה-800 של העיתון.

הסקר של מכון מאגר מוחות בניהולו של פרופ' יצחק כ"ץ, נערך טלפוני בתחילת חודש יוני 2018 בקרב מדגם אקראי הסתברותי של 500 משיבים, המהווה מדגם מייצג של האוכלוסייה הדתית לאומית בישראל, בגילאי 18 ומעלה. גודל הטעות ביחס לאומדנים השונים היא פלוס/מינוס 4.4%, ברמת ביטחון של 95%. 

מהממצאים עולה כי מהדורת החדשות המועדפת על המגזר הדתי-לאומי היא של חדשות 2 - המשודרת בקשת וברשת, עם 17% מכלל הנשאלים. במקום השני מפתיע, או שלא בעצם, חדשות ערוץ 20, עם 13%. 7% מעדיפים את חדשות עשר, ורק 4% את חדשות הערב של כאן 11. יש לזכור שמבחינת רייטינג במגזר היהודי, ערוץ 20 זוכה לנתון הנמוך ביותר - נמוך מ-1.5%. 

תחנת הרדיו האקטואלית המועדפת על המגזר, היא של גלי צה"ל עם 31% מהנשאלים. שנייה נמצאת רשת ב' עם 22%, ובהמשך - 11% הצביעו לגלי ישראל, ו-8% לרדיו מורשת של קול ישראל. 

לשאלה עד כמה הנשאלים מרגישים שעיתונאים דתיים בתקשורת הכללית מייצגים את מהגזר בגישתם לתחום המדיני והביטחוני, ענו 40% שבמידה רבה, ו-7% במידה רבה מאד. במידה מועצה ענו 23%, וכלל לא - 12%. בסכל הכל יוצא ש-47% ענו שהיא מייצגת במידה רבה ויותר, ו-35% שמייצגת במידה נמוכה או בכלל לא. בנוגע להתיישבות, 36% חושבים שהעיתונאים הדתיים מייצגים אותם במידה רבה או רבה מאד, מול 43% שמעריכים שהם מייצגים במידה מועצה או כלל לא. ובנושאי דת? 28% במידה רבה ורבה מאד, מול 53% במידה מועטה או שבכלל לא. 

ומי העיתונאים הדתיים בתקשורת הכללית שמצייגים את דעות הנשאלים באופן הכי מדויק? סיוון רהב מאיר מובילה בפער ענק על כך השאר. הנה הרשימה המלאה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.99%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.99%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״