חדשות 2, ערוץ 20 וסיוון רהב-מאיר: מה מעדיפים במגזר הדתי?
חדשות 2 וגם חדשות ערוץ 20, גל"צ וכאן רשת ב' - אלה כלי התקשורת המועדפים על בני המגזר הדתי-לאומי, כך עולה מסקר שערך מכון מאגר מוחות לבקשת בשבע, וזאת לרגל גיליון ה-800 של העיתון.
הסקר של מכון מאגר מוחות בניהולו של פרופ' יצחק כ"ץ, נערך טלפוני בתחילת חודש יוני 2018 בקרב מדגם אקראי הסתברותי של 500 משיבים, המהווה מדגם מייצג של האוכלוסייה הדתית לאומית בישראל, בגילאי 18 ומעלה. גודל הטעות ביחס לאומדנים השונים היא פלוס/מינוס 4.4%, ברמת ביטחון של 95%.
מהממצאים עולה כי מהדורת החדשות המועדפת על המגזר הדתי-לאומי היא של חדשות 2 - המשודרת בקשת וברשת, עם 17% מכלל הנשאלים. במקום השני מפתיע, או שלא בעצם, חדשות ערוץ 20, עם 13%. 7% מעדיפים את חדשות עשר, ורק 4% את חדשות הערב של כאן 11. יש לזכור שמבחינת רייטינג במגזר היהודי, ערוץ 20 זוכה לנתון הנמוך ביותר - נמוך מ-1.5%.
תחנת הרדיו האקטואלית המועדפת על המגזר, היא של גלי צה"ל עם 31% מהנשאלים. שנייה נמצאת רשת ב' עם 22%, ובהמשך - 11% הצביעו לגלי ישראל, ו-8% לרדיו מורשת של קול ישראל.
- חיסכון בקופת גמל להשקעה הציבור מעביר כספים, יש לכך סיבות טובות
- קרן טיטאן תקים קרן גלובלית חדשה בהיקף של 100 מ' ד'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לשאלה עד כמה הנשאלים מרגישים שעיתונאים דתיים בתקשורת הכללית מייצגים את מהגזר בגישתם לתחום המדיני והביטחוני, ענו 40% שבמידה רבה, ו-7% במידה רבה מאד. במידה מועצה ענו 23%, וכלל לא - 12%. בסכל הכל יוצא ש-47% ענו שהיא מייצגת במידה רבה ויותר, ו-35% שמייצגת במידה נמוכה או בכלל לא. בנוגע להתיישבות, 36% חושבים שהעיתונאים הדתיים מייצגים אותם במידה רבה או רבה מאד, מול 43% שמעריכים שהם מייצגים במידה מועצה או כלל לא. ובנושאי דת? 28% במידה רבה ורבה מאד, מול 53% במידה מועטה או שבכלל לא.
ומי העיתונאים הדתיים בתקשורת הכללית שמצייגים את דעות הנשאלים באופן הכי מדויק? סיוון רהב מאיר מובילה בפער ענק על כך השאר. הנה הרשימה המלאה.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
